טיפ: פילטר כחול לפוטושופ

verti

New member
טיפ: פילטר כחול לפוטושופ

הפילטר הבא מדמה פילטר מקרר 82 ופועל באופן דומה לזה שקיים בפוטושופ 8, אך יעבוד על גירסאות קודמות שיש להן פילטר color balance. שימושים - לתת למים ושמיים גוון כחול. טוב מספיק דיבורים, הנה ההוראות: Layer -> New Adjustment layer -> Color Balance OK וודאו שאתם על Midtones, ו Preserve Luminosity מסומן. הכניסו את הערכים הבאים בשלוש התיבות, משמאל לימין: -16 3 32 בחרו Highlights והכניסו את הערכים הבאים בשלוש התיבות, משמאל לימין. -21 0 14 בזמן שאתם מכניסים ערכים אתם יכולים לראות בpreview את השינויים. זה לא תורה מסיני, אם אתם מחפשים אפקט אחר אפשר להכניס ערכים אחרים ולהתנסות. אני מקווה שהצלחתי לחקות נכונה את הפעולה של הפילטר הפיזי. ליחצו OK וזהו. תאמרו לי איך הלך. ורטי.
 

yanivfel

New member
תודה על הטיפ אך נראה לי פשוט יותר

בחלון ה-Levels לשחק עם ה-RGB (כל ערוץ צבע באופן פרטני). כך תתקבל שליטה טובה יותר גם בהיסטוגרמת הצבע וגם בשילוב בין הערוצים. במידה ויש מי שזקוק לפרטים נוספים, אשמח להרחיב.
 

verti

New member
אני חושש שאני לא מסכים והנה למה

1) השיטה שהצעת מצריכה כיוונון לפי העין של שלוש היסטוגרמות צבע שפועלות ביחד. השיטה שהצעתי אינה מצריכה כיוונון ידני. אפילו אפשר להפוך אותה לaction שיפעל באצווה אם צריך, על מספר רב של תמונות, באופן אוטומטי ובזמן קצרצר. 2) השיטה שהצעתי משנה רק משתנה אחד - את הטיית הצבעים. השיטה שלך אכן משנה את הטיית הצבעים (אף על פי שלפי העין) אבל עם תופעת לוואי של שינוי משתנה שני והוא רמת התאורה של כל פיקסל.
 

verti

New member
הנה גירסאת ה"אקשן" + בונוס

2 אקשנים יש כאן: פילטר מקרר 82 פילטר וולוויה ניתן לשלוט על העוצמה של כל אחד באמצעות האטימות של השכבה. אחרי שמורידים את הקובץ, יש למחוק את הסיומת ".txt" ולטעון לפוטושופ בשיטה הרגילה.
 

fraidh

New member
מה זה השיטה הרגילה???

אני צריך הסבר יותר מפורט (למתחילים) תודה מראש, חיים
 

ilanr

New member
קודם כל תודה ל VERTI, יש ללחוץ על

כפתור ימני של העכבר כשהסמן על קובץ הTXT ולשמור בשם ובמקום שמופיע בדוגמא. לאחר מכן להעלות מתוך PS את ה Z\ACTION ע"י לחיצה על ה חץ הקטן מימין למעלה בספריית ה ACTIONS. בהצלחה ושוב תודה לVERTI
 

likey

New member
תודה ורטי - זה נראה שימושי

למרות שאני עקרונית נמנע מלערוך שינויים בצילומים שלי מצרף 2 צילומים של לפני ואחרי צולם מיד לאחר הזריחה בבריכות המלח של עברונה
 
למעלה