טיפ חשוב לבעלי EPIC

sfaians

New member
טיפ חשוב לבעלי EPIC

שלום, יש לי Epic שנת 2003, אופניים נהדרים שמהווים שילוב מנצח לרוכבים שרוצים להרגיש כאילו הם רוכבים על זנב קשיח, אך להנות מיתרונות הבולם האחורי. לאחרונה התחילו רעשים מציקים מכיוון המתלה האחורי, לאחר בדיקה התברר שמקור הרעש הוא המיסבים המחברים את הבולם למתלה האחורי ולשלדה. בביקור בסניף הראשי של מצמן למדתי כי: 1. ניתן לקנות את המיסבים הנ"ל רק בסט, ולא בבודדים. 2. מחיר הסט הנ"ל 525 ש"ח. * למי שלא הבין, בגלל המבנה היחודי של הבולם ב epic , מדובר במיסבים מיוחדים, אשר לה ניתנים להשג בחנות מיסבים רגילה. מכיוון שהאופניים כבר היו מפורקים ולא הייתה לי ממש ברירה, קניתי את הסט. אבל, תראו מה העלה חיפוש קצר ב google: http://cgi.ebay.com/Specialized-Epic-Replacement-Bearing-Kit-MountainBike_W0QQitemZ7193946806QQcategoryZ98083QQcmdZViewItem בקיצור, המלצתי לרוכבי ה epic להכין סט כמו בלינק המוזכר מעלה, מבעוד מועד. מקווה שחסכתי לכם עוגמת נפש עתידית, שחר
 

codec

New member
הסט כולל 4 מיסבים או את כל הערימה?

בחוברת של ה-EPIC מפורטים שני קיטים - bearing שבו 31 (!) חלקים - bolt שבו 10 חלקים הקיט ב-ebay הוא של 4 מיסבים בלבד (מתוך 31 החלקים שבמפרט שבחוברת). השאלה היא - מה קיבלת תמורת 525 ש"ח? 4 מיסבים או את כל 31 החלקים ?
 

avitzurel

New member
הקיט של האפיק

לא כולל מיסבים בלבד. טבעות חרוטות, קוניות. מיסבי עין, טבעות C קליפ ועוד. אני לא יודע אם 31 חלקים אבל בהחלט יותר מכפול מ5 שיהיה יום מקסים,
 

sfaians

New member
קיבלתי את כל הערימה

אמנם קיבלתי את כל הערימה, אבל כמו שאמרתי הבעיה שלי הייתה רק המיסבים. נאלצתי לקנות את הסט המלא כי אי אפשר לקנות רק את המיסבים - שהם בעצם החלק המתבלה.
 

uritour

New member
רפי יוליוסבורגר, טרף לפניך!

תסביר לו בבקשה את הטעות שעשה...
 

timon1

New member
לפי המספרים שלהם

זה נראה כמו מיסבים סטנדרטיים לחלוטין שניתן למצוא בכל חנות מיסבים טובה. אני יודע בוודאות שבנאבות של ספשלייזד מדובר בסטנדרטיים כך שאין לי סיבה להאמים שדווקא באפיק הם בחרו להמציא את המיסב מחדש, בשביל הספורט תנסה לחפש ותודיע לנו בפורום, זה יקח לך בדיוק עד שתגיע לחנות הראשונה.
 

sfaians

New member
רק המיסב של הבולם מיוחד

כבר בדקתי את הנושא, מכיוון שהבולם של האפיק יושב משמאל למתלה, בצורה לא סימטרית, היו צריכים להשתמש במיסב מיוחד. כמו שכבר ציינתי קודם מה שהייתי צריך זה רק את ארבעת המיסבים הללו, אבל בארץ לא ניתן להשיג אותם.
 

yuval zo

New member
הבחור צודק

עשר המיסבים בצירי המיתלה הינם סטנדרטים, וניתן להשיג אותם בכל חנות מיסבים (100 שקל פחות או יותר). נראה לי קצת מוגזם לשלם עוד 400 שקל בשביל המיסבים המחברים את ה BRAIN. לא ניסיתי להשיג כאלה בעצמי אבל שווה בדיקה.
 

timon1

New member
בתמונה קשה להבחין במשהו מיוחד

במיסבים שם, או שלא שמו בה את המיסבים המיוחדים... אמנם לא למדתי פיזיקה מעבר לכמה ניסיונות כושלים לפוצץ מעבדה [או שמא מדובר בכימיה?
] אבל לא ברור לי למה צריך מיסב מיוחד בגלל שהבולם לא במרכז, אשמח להסבר מלומד עם דגש על מלומד, תודה. אגב, בחנויות המסבים הגדולות יש המון מיסבים מיוחדים.
 

sfaians

New member
המיסבים של המח הם בעובי משתנה

לצערי לא שמרתי את המיסב הישן / צילמתי את החדש לפני ההרכבה, אבל ממה שראיתי כשקניתי את הקיט ממצמן. בניגוד למיסב רגיל שבו מידות הקוטר, עובי וכו, הן סמטריות. במיסבים המיוחדים הללו מדובר בעצם בקוטר שונה לכל פן של המיסב. מקווה שהייתי ברור מספיק. אכן נראה כי התמונה ב ebay אינה של המיסבים המיוחדים. שחר
 

codec

New member
השאלה תופנה למהנדס המכונות הקרוב

נראה באמת קצת מוזר שמיסבים עם מספר דגם ספציפי יהיו שונים בין יצרנים. הרי זאת כל המטרה של מספר הדגם. למשל, בחנות הזאת, יש מיסבים מהדגם שמופיע בספר התחזוקה של ה-EPIC : 6802-RS וגם 6800-2RS הם שני סוגי המיסבים שמחזיקים את הבולם האחורי. השוואתי את כל המידות (רדיוס חיצוני, רדיוס פנימי, רוחב) והכל זהה. הדבר היחיד שמצאתי שדורש תשומת לב הוא שהמיסבים ל-EPIC הם full complement. הסבר על כך מצאתי באתר הזה. נ.ב. ההתעניינות שלי בשירשור זה נובעת מרכישת EPIC לפני כחודש.
 

djmail31

New member
לא תמיד יש צורך בהחלפת המיסבים

יש טיפול שפותחים את המתלה האחורי ומגרזים את המיסבים מצב זה פותר את הרעשים במתלה ופותר מחיר יקר של מיסבים את הטיפול עושים כמובן בחנות מקצועית
 

yuval zo

New member
הכוונה למיטב הבנתי

היא למיסב הכדורי המוחזק ע"י טבעת אבטחה על החלקים של המח. המיסב הוא כזה על מנת לבטל מומנטים הפועלים כתוצאה מכפיפה. לא יודע להגיד האם סטנדרטי, אבל אני בודק.
 
למעלה