טיפשות או שחיתות ?

הראל

New member
על זה אמרו חז"ל ...

על זה אמרו חז"ל : "טוב שם טוב משמן טוב" אם יש לך שם טוב, גם אם השמן שאתה מיצר הוא לא כל כך "אייי" ימשיכו לקנות ממך.
 

ezaton

New member
אם יש לך שם טוב

סימן שגם השמן טוב, ולכן יקנו ממך. אבל כמו כל דבר בחיים, שם זה משהו שאתה עלול לאבד. אם תתחיל "לזרוק" ותמכור שמן רע, אז גם את השם תאבד. ככה צריך, וככה עדיף.
 

jeblesh

New member
לא למדתי מיסחר אבל

זה דיי ברור שיש פו מישבעה של איזון שקשורה במיתחרים שלך וברצון של הלקוח אתה צריך לתת שרות יותר טוב מהם אבל אתה צריך לאסות כמה שיותר כסף אים לינוקס אתה יכול לתת שרות יותר טוב להרבה לקוחות היום בשוק שמישתמשים בווינדווס אבל מין הסתם זה פותנציל לעסות יותר כסף הריי אתה נותן מערחת יותר טובה מבחינת שנייחם אתה עובד פחות והו משלם פחות ברור שאתה רוצה להרביח יותר כסף לכול שעה של עבודה אז אתה גובה יותר וככה אתה יחול למעסה גם ליהיות יותר זול מי מיתחרים שמציעים מערחות מבוססות ווינדווס וגם להרביח יותר לכול שעה של עבודה בתחלס כול מה שאני אומר זה שלינוקס יותר יעיל מי ווינדווס בהרבה מצבים ויש פו חוסר יעילות בשימוש בווינדווס במיקרים רבים בימיוחד אצל עסקים רק דבר אחד אני לא מבין אייך לאזזל היגענו למצב הזה הריי אים באמת הלינוקס יותר טובה מי הווינדווס עייך זה שאנשים מישתמשים בווינדווס ואני חביתי על בסרי שנתתי תמיחה לאבא שלי שהלינוקס בישוילו הי פיתרון נהדר והצרחים שלו דומים למזקירה או מחשב של מנהל אני ביכלל לא מדבר על מערחות שקשורות לדאתא בייסים שאני רועה בעבודה יותר ויותר קעיילה מבוססות ווינדווס מחליפות מערחות טובות וישנות מבוססות unix כעילו למה מה קורה פו לאזזל אנשים מחפסים איפה ליזרוק את הכסף אנשים אוהבים את ההפסקות סיגריה של "נפל השרת אני לא יכול לעבוד אייזה כיף לי" השעילה שלי הי אייך עסקים רבים מישתמשים בווינדווס מבזבזים המון כסף קעילו אייך השוק הגיעה למצב הזה?
 

ezaton

New member
הבעיה היא בתפיסה

לינוקס תפס יחסית לאחרונה יותר ויותר, אבל עדיין, אני מכיר את זה כמשוואה פשוטה: 1) יש מעט מאוד חברות שיודעות לתת שירות למערכות לינוקס. 2) אין "תמיכה" רשמית במוצרי לינוקס (למעט מוצרים בתשלום), וגם אם יש, היא מוגבלת להפצה / גירסא (דוגמא - צ´קפוינט תומכים בלינוקס רדהאט 6.2 עבור המוצר שלהם, ולא בגרסאות אחרות, אם אני זוכר נכון. אולי היום כבר 7.1). 3) הכרות מועטת של אנשי IT עם לינוקס מובילה אותם לבחור את הפיתרון ש"הם מכירים", גם אם הם יודעים שהוא לא אופטימאלי. 4) מערך שיווק עצום של מייקרוסופט, ביחד עם כל מיני חריגות מה RFC, או אי פרסום פרוטוקולים יוצר מצב שבו קשה ליצור מערכת שתדע לעבוד מול מכונות MS, באופן תקין (דוגמא - תחליף לשרת Exchange, מול לקוחות אאוטלוק - בעיה). 5) מחשבי הלקוח - העובדים רוצים סביבת עבודה שהם מכירים מהבית. הם לא אוהבים סביבה משתנה, שוב, על סמך הכרות. אין ספק שפריצה אל השוק הביתי תהווה מנוף מצויין לפריצה אל השוק העיסקי, אבל לא דיי בכך. צריך תמיכת לינוקס רחבה יותר של חברות Outsourcing (דבר יחסית נדיר עדיין), וצריך תמיכה בתשלום ללינוקס (כמו התמיכה לרדהאט שהיתה בארץ, ואין לי מושג היכן היום) רחבה ומפורסמת יותר. מכיוון שרבים מהגורמים הללו מערבים כסף, עלולה להווצר בעיה - את הלינוקס כמערכת אין גוף יחיד שמרכז ומנסה לשווק. בעצם זה שאין גוף יחיד, מושג יתרון לקוד הפתוח, ברם, יוצא שכמה חברות קטנות נאבקות על שאריות, בזמן שמייקרוסופט אוכלים טוב (אלוהים יודע כמה טוב, רק בשל רישוי...) מהשולחן. איפה אנחנו בכך? אנחנו בכך שאנחנו יכולים ליצור סביבת עבודה למשתמשים שלהם זה מתאים, על לינוקס (כפי שאתה עשית לאביך), אנחנו יכולים לדחוף שרתי לינוקס לאירגונים במידת האפשר (אני גאה לומר שהצלחתי לדחוף שרת אחד לקוואלקום ישראל עתירת הסאנים, ולחצתי על תחנות פיתוח לפרוייקטים מסויימים), ובעצם הוכחת אמינותם של אלו, נוכל, לאורך זמן, להרחיב את מעגל השרתים מבוססי הלינוקס, ובשאיפה, ליצור מצב שבו מנהלים יראו את היתרון הגלום במערכת בשל אמינותה ומחירה, ולנדוד אליה לאיטם. זה תהליך שיקח זמן, אבל הוא קיים, והוא קורה גם כרגע, כאשר מערכות לינוקס במקומות שונים מוכיחות את עמידותן ואת יכולותיהן (שלא נדבר על מחירי חומרה שאיננה בהכרח High End). בסה"כ, דברים זזים. לאט, אבל זזים.
 

voguemaster

New member
לפחות בתחום המחשבים האישיים

המצב נורא פשוט: 1. אינרציה, אכן אספקט חזק של העניין. 2. קשור לאינרציה, אנשים פשוט לא אוהבים להתרגל לדברים חדשים, שונאים שינוי.. עצלנים (גם אני כזה בדברים מסוימים, כך גם כולם..)
 

nirdagan

New member
בורות בדרך כלל.

בכל מקרה ייתכן והדבר איננו חוקי במקרים מסוימים, ואולי ניתן לפעול באמצעים משפטיים.
 
למעלה