אני מסכים לחלוטין
לקוח מרוצה הוא לקוח שמביא 4 לקוחות נוספים בממוצע. לקוח לא מרוצה מבריח 7 לקוחות פוטנציאליים. אם אתה מרים לו מערכת יציבה והכל, אז אתה לא צריך לרוץ בשביל תקלות מפגרות. כשהוא ירצה תוספת תכונות, או שידרוג, או הוספת מחשב שיעשה כך וכך, אז אתה תגבה ממנו כסף. אם המערכת שלו יציבה ואמינה, הוא ירצה תוספות. אם המערכת שלו לא יציבה ולא אמינה, אפילו אם הוא סגור בחוזה שירות איתך, הוא לא ירצה להתקדם, אלא להשאר במקום שהכל יעבוד, סוף סוף. וכמו שצויין קודם - אם הלקוח מרוצה, אז בעלי משרדים שעובדים איתו, או חברות אחרות, ישמעו ממנו שיש לו מערכת שרתים שלא עושה בעיות אף פעם (את זה הם ישמעו כשהוא ישמע מהם ש"עכשיו אי אפשר כי יש נפילה בשרת"), וישקלו לעבור אליך, ולפתרונות שלך. זה נקרא reputation, ולזה אין מחיר. אתה לא יכול לקנות את זה, אלא רק לבנות את זה. בכלל, ההבדל הגדול בין לינוקס בתחום השרתים, לבין חלונות, הוא שחלונות באה כקופסא סגורה, שהלקוח צריך להתאים אליה, בזמן שלינוקס ניתן בקלות רבה להתאים לדרישות הלקוח עצמו. זה יתרון עצום, שלא מודגש מספיק...