טיפולי שיניים חינם לילדים - מה דעתכם?

נוני145

New member
לא רק לילדים לכל חבר ק"ח בלי אפליה אני בעד

אין גיל לסובלים מהפה, בכל גיל יש בעיות שינים מילד עד קשיש מבחינתי מי שמשלם ק"ח מגיע לו טיפול ללא שום תוספת תשלום.לא ניתן לתפקד כשאין שינים בפה ולא ניתן לחיות כשהשינים עקומות זה מראה של האדם חיצוני וחובה לטיפול בכל אדם שכן חבר ק"ח זה הכל מגיע תקבל תשירות בכבוד זה כן שילמת מגיע לך,ואין קשר לתרופת מצילי חולים כל חולה בכל מחלה שחבר ק:ח מגיע לו לקבל תתרופה ותשרות לבעייתו וזה בדוק, רק שעושים מכל דבר דרמה בכנסת כן מגיע לא מגיע ממש בושה,חולה זה חולה אף אחד לא מזמין מחלה ולא מזמין בעיות בשינים או בכלל בפה.תחשבו טוב על זה מגיע לכולם.ולא רק שהרופאים נהנים מהסכומים שלוקחים מכל משפחה על הטיפולים הממש יקרים זה לא יתכן דבר כזה זה מוגזם מאוד ויקר
 

34TK

New member
נוני גם נבערות זה נגע ואני לא רואה שמוסיפים

לתקציב החינוך . בואו נבדוק בפורום דמיוני "הורים שיש להם סרטן" נשאל אותם אם עדיף טיפול שיניים זול או בחינם או עזרה במימון של תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות יותר תודות לאיזה רב שלא חשב. תעשו לי טובה לכל עיריה וכמעט כל בנק (ויש עוד גופים) יש קרנות שעוזרות לאוכלוסיה שידה אינה משגת טיפולים בסיסיים,תפתחו את העיניים מעט ותלמדו לשמור על היגיינת הפה.
 

נוני145

New member
>34TK זה אלייך בבקשה תקראי טוב שוב מה אני

רשמתי.כל מחלה ולא משנה מה שיהיו בריאים כולם אמן,חולה סרטן כליות איידיס ועוד מחלות קשות כל המחלות הקשות ברור ברור כולם חשובות לעולם לא אומר חלילה דבר הפוך,אני רק אומרת שאני לא מוכנה שבאמת יש משפחות קשות יום מעוטי יכולת נכים למינהם כל אחד והנכות שלו שמוכרים בביטוח לאומי הם לא מקבלים עזרה גם לא מלשכת רווחה,והם לא מוכנים לפנות לעמותה או לגורם שמשפיל אותם בשביל כסף לטיפולי שיניים ואני מכירה אנשים כאלו המון לא שפוגעת בחולים קשים לעולם לא, אני אמא ויש לי רגשות מאוד לנעשה במדינה בעיקר למען חולים קשים, גם פה זה חיצוני ולא נעים לחיות ככה זאת דעתי כל אחד יכול לחלוק עליה ואני אומרת מה שאני יודעת וחשה מאנשים שהכרתי במצבים אלו זה הכל..
 

3תיתי

New member
בעולם אוטופי, הכל נכון

אבל כל עוד טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים אינם בקופה. כל עוד עזרה ראשונה נפשית נעשית בהתנדבות ותוך גיוס נדבות, וכאן מדובר בהצלת חיים, לא פחות. כל עוד טיפולים מצילי חיים נדחים, מדוע לכל הרוחות צריך לממן לאנשים הזנחה של ילדיהם? הלוואי שרפואת השיניים היתה ריווחית כמו שחושבים. אף אחד לא מזמין מחלה, אבל צחצוח שיניים, דיאטה סבירה ובריאה (למשל לא לתת חטיפים לילדים רק כי "הם נורא רוצים", למשל לא לתת משקאות מוגזים וממותקים), והליכה לביקורות אצל רופא שיניים, הם בהשג ידו של כל אחד. למה צריך ללכת לעמותות? למה סביר לעמוד כעני בשער ולהתחנן לבנק מיח עצם? למה צריך להתחנן למימון ניתוחים מסובכים בחו"ל? אה, סתימה זה יותר דחוף. בטח. למה ילדה נפגעת תקיפה מינית לא תקבל טיפול נפשי שיציל את חייה? אין תקציב. זה לא בסל הבריאות. זה לא פופולארי ולא מדברים על זה במגזר החרדי, אז זה לא חשוב... הרי צריך סתימה לילדים המוזנחים של הורים עצלנים. בטח. מאד הגיוני. אכן, בעיות חניכיים עלולות לגרום לסוכרת מסוג 2 ולמחלות לב. והטיפול כה קל! צחצוח שיניים. מוכנה שמברשות השיניים ימכרו בהנחה בקופות. אתן קופות שמחלקות את התרופות לאריזות קטנות, כדי לגבות פעמיים ושלוש את דמי ההשתתפות העצמית. אותן קופות, שלא מוכנות למכור במחיר עלות, תרופות שהן בסל, אך לא בהתוויה המתאימה (למה אני מתכוונת? למשל לתרופות לסרטן האשכים, שאינן מאושרות בסל, אך מובאות ע"י הקופה לטיפול בסרטן השד. החלה, ישלם סכום מלא, עם פערי תיווך ורווח של הקופה והמדינה (יש מע"מ ולא מוותרים עליו חס וחלילה). זאת, למרות שהקופה קונה את התרופה במחיר מוזל, פשוט כי היא צרכן גדול וחזק, ויש לה יכולת מיקוח עם חברות התרופות.) על זה תצעקו. סרטן כזה אי אפשר למנוע. בטיפול בו, אי אפשר לעמוד לבד. אלפי שקלים בחודש. איזה ילד מרקבל טיפול שיניים באלפי שקלים לחודש? ומי מת מחור בשן? אילו היה הציבור מודע למשכורות העלובות של הרופאים בקופות. את הקופון גוזרות פקידות, שמקבלות בונוס על סגירת תכניות טיפול. רופאים אחראיים שנוסעים במכוניות פאר, שההורים מממנים.שנקנו מדמם של העובדים במשכורות מינימום וללא תנאים סוציאליים. אילו היו מודעים להעסקה הפוגענית, ללא תנאים סוציאליים, כאחרון עובדי הקבלן, של הרופאים ה"מליונרים". אילו היו חושבים קצת מעבר לאף, על צוות המרפאות הפרטיות, שמקיימות משפחות רבות. גם של הרופאים וגם של סייעות. חלקן אמהות קשות יום. הבדלי המחירים בין הקופות (שהן אגב מרפאות פרטיות! חברות בת למטרות רווח) למרפאות הפרטיות שאינן מסתתרות מאחורי שם מטעה, אינו גדול. ההבדל הוא, שבקופות, מממנים בעזרת הפיתוי העלוב של רפואת שיניים נחותה, את הג'יפ של המנכ"ל. תבדקו מיהם בעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי.
 

efratga

New member
לדעתי לא

כפי שכתבה 3תיתי מי שבאמת נזקק - ראוי שיופנה תקציב לטיפול עבורו. טיפולים לסרטן עלותם גבוהה מאוד ומשמעותם חיים ממש ולא אסתטיקה. רובנו נהנה מההטבה לילדים (בעיקר הצבור שבחר בח"כ ליצמן),אך מכיוון שטיפול מונע לילדים ממילא ממומן בבטוח המשלים של קופת החולים לא מדובר בהטבה משמעותית. תרופות חדישות לסרטן, לעומת זאת, עלותם אלפי ואף מאות אלפי שקלים, ואנשים הזקוקים להם לעיתים מוכרים את כל רכושם למען כמה חודשי חיים או נזקקים לתרומות הציבור (או מוותרים ולא מקבלים הטיפול). נקודה נוספת למחשבה - הרבה מבעיות השיניים נגרמות מהזנחה של ההורים. אם ההורים במעשיהם (או אי מעשיהם) גרמו לנזקים לשיניים של הילדים שלהם אולי עליהם לתת את הדין כמו כל מקרה הזנחה או התעללות אחר.מימון טיפולים רק "יטייח" את הבעיה. אם הורה גרם לשבר לילדו הילד יטופל וההורה יעמוד לדין כדי שהמקרה לא יחזור - נוהל דומה צריך להחיל על טיפולי השיניים אם אכן המדינה תממן אותם.
 

זרבובה

New member
לא קראתי את התגובות הקודמות

ומה שיש לי להגיד בענין הזה הוא דבר פשוט אני שמחה שרוצים לממן לנזקקים טיפולי שינים אבל...למה על חשבון תרופות אחרות? למה למשל.. לא לבטל את תקציב "קשר עם הבוחר" )לא בטוחה לגבי המונח( ממילא התקציב הזה מממן ל"נכבדי" הכנסת פלזמות\תריסים חשמלים\ועוד ועוד תענוגות שהקשר ביניהם לבינינו לא קיים או לבטל את מוסד הנשיאות המיותר.ויש עוד המון דברים שניתן לבטל הייתי ממליצה לנהנתני הכנסת לחפש תקציב למימון טיפולי השינים במקום אחר ולא על חשבון תרופות אחרות
 

lj101

New member
אם זה לא היה אינטרס חרדי-דתי, לא היית...

מקבלת שקל העניין, ליצמן דואג לחרדים!. אם נביט באותיות הקטנות שבמקרה או לא, הרוב שינצל תקציב זה יהיו רק החרדים ואולי עוד כמה משפחות מרובות ילדים, שזה בכלל אנחנו ההורים העובדים ומעמד הביניים ימשיך לשאת בנטל.
 
אותי מעניינת השורה התחתונה

טיפול שיניים חינמי לילדים! זה כ"כ חיוני וחשוב. בעיות שיניים זה דבר שיכול להיגרר שנים רבת ואף להרוס חיים.
 

פולספגן

New member
ממש לא -

רוב הסיכויים שהנזק בשיניים החלביות לא יפגע בשיניים הקבועות.
 
ממש כן. כל רופא שיניים לילדים יסביר לך

שעששת בשיני חלב תפגע גם בשינים הקבועות.
 

shani74

New member
לשם שינוי, אני מסכימה עם פולספגן

הטענה הייתה "שעששת בשיני חלב תפגע גם בשינים הקבועות", ומשתמע מכך שזה תמיד קורה, ולא שיש קשר כלשהו בין השניים. ופולספגן, הפעם, מהווה דוגמא נגדית. כלומר, מקסימום אפשר לומר שעששת בשיני חלב עלולה לפגוע גם בשיניים הקבועות, או שזה יקרה בסבירות גבוהה (ואני לא יודעת אם זה נכון או לא) - אי אפשר לומר חד משמעית שתהיה פגיעה, בהנחה שמה שפולספגן אומרת נכון, והשיניים הקבועות שלה היו בריאות לגמרי.
 

shani74

New member
אבל, כמובן, פולספגן אינה מהווה הוכחה לכך

ש"אם יש נזקים בשיניים הם לרוב לא יועברו לשיניים הקבועות", כדבריה. כי, כמו שאמרת, היא מקרה אחד - וממנו לא ניתן להסיק לגבי הרוב.
 

jackie111

Well-known member
למה מתחילים בשיניים

מה דעתכם על בדיקה מקיפה של כל הילדים במערכת החינוך. פעם השנה יעשו להם צ'ק אפ כולל בדיקת שיניים. אתם חושבים וואלה רעיון טוב. אבל לא ליצמן ולא הפורום המכובד הזה יחליטו מה חשוב ומה מישני. מי שיחליט זו הועדה המקצועית שמחליטה להיכן יגיע הכסף. לכולנו אין מספיק נתונים להשוות בין ההוצאות לתוצאות.
 

mador 26

New member
טיפולי שיניים תגובה ל- אמא של קושקושית

לטיפולי שיניים לילדים יש חשיבות רבה מאד. אך כיוון שתקציב המדינה המיועד לבריאות, מוגבל לסכום מסויים יש צורך לקבוע סדר עדיפויות. ההוצאה של כ- 60 מליון שקל לטיפולי שיניים, אם יאושר, יחייב צמצום או ביטול של סעיף אחר בסל הבריאות. האם לאמא של קושקושית יש הצעה איזה סעיף בסל הבריאות לבטל, כדי לאפשר טיפל שינים חינם לילדים?
 
אני מברכת על הצעת החוק הזו

זה לא ייתכן שגם בנושא חשוב כמו בריאות ובריאות שיניים בפרט יהיו ילדים שלא יקבלו טיפול בגלל כמות המזומן שיש להורים שלהם. זה דופק אחרי זה את כל החיים.
 
למעלה