טימטום יהודי ישראלי

pizi33

New member
טימטום יהודי ישראלי

אומנם אני לא אחת מכם.
נולדתי חופשיה ואני מאמינה שאמות כזאת, למרות שאחותי חזרה בתשובה.
היום נסעתי לכפר ערבי להצטייד בחמץ אשר אזל מהבית (יש לי טונות של קמח ושמרים ואפילו אופה לחם, אבל... סבלנות אזלה במלאי, אז הלכתי לקנות מוכן)
ומה אני מוצאת בחנות בלב הכפר הערבי?
יהודים שבודקים כל מוצר עם מוטבע עליוכשל"פ אולא.כמובן שהיה המון מזון כשל"פ בחנות ואפילו מצות במחיר מצחיק (10 ש"ח לחבילה של 2.5 ק"ג).
אבל למה לבוא לישוב ערבי באמצע הפסח כדי לקנות מזון?
נגמרו כבר כל החנויות בישובים היהודיים שמכסות את החמץ ולא שמות מכשולים לעיורים?
היו שם זוג שהבעל חובש כיפה שכמעט קנו כיפלי שאינו כשר בעליל, ראיתי שהם עומדים להיכשל ולמרות שלי הנושא כלל אינו חשוב אני חושבת
שחובתי כאדם למנוע ממישהו לעשות משהו לע"פ אמונתו ואורח חייו אסור לו לעשות, אז אמרתי להם, שהמוצר מכיל קמח חיטה ולכן אינו כשר לפסח.

כמו כן ראיתי זוג שישב לידי במסעדה שהגישה פיתות (טעימות מאוד ד"א) וביקש מצות לנגב איתן את החומוס.

מה אתם חושבים על התופעה, של יהודים שומרי מצוות שעורכים קניות בכפר ערבי, וגם אוכלים במסעדה שהמושג כשרות אינו מוכר לבעליה. אך מנסים בכל כוחם לשמור על מצוות איסור חמץ בפסח?
אני רואה בכך צביעות וטמטום, ואתם?
 
נשמע מעניין

וכמה טמטום שזה יראה אפשר למצוא זאת בביתי ממש ולא צריך ללכת כל כך רחוק...

דוגמא קטנה: אנו (בבית ההורים) שותים" סבנפ" הכשר של לנדא, אבל אבי מתנגד בכל תוקף להכניס קוקה קולה או שאר מוצרים עם הכשר דומה. וכן הלאה.

כל אחד עם רמות "השריטה" קטנות וגדולות.

סלחו לי על התבטאותי כאן...

--
(לא לעזא' אני מנסה לנסח ולפוצץ משפטים עם מונחים מדעיים ולא מצליח...
)
 

Sonic hedgehog

New member
לא מבינה מה הבעיה

בטוחה שהם קונים שם מסיבותיהם שלהם למה זה מעסיק אותך?
 

rachel437

New member
הייתי מגיבה

אבל מכיוון שאיני נוהגת לדחוף את אפי לצלחת של השני אשתוק.
 
למה צבועים?

אם יותר זול שם או אם הם נתקעו בלי כמה מוצרים והחנות היתה בדרכם אני לא רואה סיבה למה לא לקנות שם. אני הייתי עושה כמותם.
 
צודקת

התכוונתי לאלו שאוכלים במקום לא כשר אבל מבקשים מצות
אה הגדרה הנכונה לא צבועים
אני לא יודת מה כן הגדרה נכונה אבל... אני לא מבינה אותם.
ראיתי הרבה אנשים שאוכלים לחמנייה כשרה לפסיו במקום שמוכרים חמץ וזה הזוי בעיני. מאוד!
 
שיא השיאים של הטמטום - שרימפס בלי פירורי לחם

הייתי שלשום במסעדת טאפאס בראשון לציון. הלכנו לשם כי חשבנו בבירור שמקום שמגיש פירות ים לא יקפיד על כשרות לפסח. כשנכנסנו הסבירה לנו המלצרית שבכל מנה שבה אמורים להיות פירורי לחם לא יהיו וכי הלחם שיוגש הוא כשר לפסח. שאלתי אותה אם באמת יש אנשים שזה חשוב להם והיא אמרה שזו הייתה החלטה של בעל המסעדה. לא אתפלא אם בעל המסעדה אכן מקפיד בעצמו לא לאכול חמץ בפסח.

בקיצור, לו הייתי אדם זר שבא לבקר כאן הייתי בוודאי מגחך על הילידים והמנהגים המוזרים שלהם.
 

Sonic hedgehog

New member
אחי בדיוק כתב על כך

שחבר הזמין צ'יזבורגר במקדונלדס כשביקש מקפלורי עם אוריוס אמרו לו שאי אפשר כי זה לא קשר לפסח

בקיצור מדינה הזויה
 

Sonic hedgehog

New member
אוקי, אז אמרו לי שזה בגלל שהקנסות על מכירת

חמץ כל כך גבוהים שבעלי מסעדות לא רוצים להסתכן בהם, אבל אין קנס על למשל למכור שרימפס או בשר וחלב.
כנראה, שהגיוני.
 

גנדרן

New member
לא הבנתי את הבעיה

את חושבת שליהודים שומרי מצוות אסור לטייל בכפר ערבי?
אז תדעי לך, שדתיים קנו מאז ומעולם בכפרים ערביים, בוודאי בתקופה של טרום האינתיפדה הראשונה. גם תיקנו את האוטו במוסך. גם עשו שוק בשכם ומוסכיה, ברמאללה ושווקיה, בבית לחם ועוד ועוד, בשוק הערבי בעיר העתיקה ובמשולש. ישנם אלפי לקוחות יהודים דתיים ושאינם כאלה , שבילו את ערב פסח בשווקים הערביים ביו"ש ובמשלוש. הם לקוחות וותיקים עוד לפני שנולדת, ורוב הכפרים נוהגים בהם הכנסת אורחים.
ותתפלאי , גם מאוד מכבדים את מנהגי הדת שלנו כולל פסח, ואם תבקשי הם גם יחפשו בשבילך את הכשל"פ אם מופיע או לא, ורובם יודעים אם יש הכשר בד"ץ או לא. יותר טוב לפעמים מיהודי ממוצע.
מה הבעיה בזה, איפה כתוב שצריך לקנות מוצר לפסח מיהודי עם זקן ושטריימל?
אז למה שלא יעשו טיול בכפר כזה, ויקנו שם? רק בגלל שלך זה לא נראה?
 
לכל אחד מותר לעשות מה שבא לו

כמו כן לשמור את מצוות הדת איך שבא לו. היופי בעולם חופשי הוא שמותר להם לשבת במסעדה שמגישה לחם ולבקש מצות, אני אפילו רואה בזה צעד מאוד מבורך של היהדות האורתודוקסית, שאדם חושב כיפה מוכן לשבת ליד אוכלי לחם בפסח.
 
כתבת שנולדת חופשיה

אני בעד גם לחשוב חופשי על הדרך.......ושיעשו מה שנוח להם ומה שבא להם ......שום צביעות--זה נוחות.......
חג שמח ושבת שלום.
 
קטע, בדיוק היום מדליקים נר ואומרים 'יזכור'

אני זוכר את הימים שהיינו ילדים קטנים עם חיוך מתוק על השפתיים, ואיך שהיינו מתפעלים בכל פעם מחדש מרמת המגוחכות של כל מיני חילוניים מוזרים בשכונה שהיו מפרים את קדושת החג ומתניעים את הרכב שלהם בגאון לעבר בית-הכנסת לשם קיום תפילת 'יזכור'.
ואיך בכל פעם מחדש נפעמנו מהצביעות והטמטום, כלשונך, של אותם אנשים "בורים", שלא מבינים שכרן של מצוות, ואינם יודעים עד כמה גדול עוונם מנשוא על כך שהם מחללים את היום הקדוש בפרהסיה, והכל בשביל אמירת תפילת 'יזכור' הטפלה בבית-הכנסת.

המפליא בסיפור, שרוח הדברים שלך בעיקר מתאימה לדתיים פטרוניים, או לכאלו שיצאו בשאלה זה עתה, ועדיין טרודים בזמנם הפנוי בחשבונות לאחרים האם לאו דאורייתא חמור מכרת דרבנן.
כאלו שעדיין מוצאים טעם לפגם בכל מיני יהודים חילוניים, שאבוי, בחרו לשמר רק כמה פולחנים יהודיים, אשר בעצם קיומם מפרים ציווים אחרים שנכתבו בספרי ההלכה הקדושים.
אנשים שמתעקשים עדיין לראות בדת ספר הלכות מהוגן וצודק שצריך להכתיב דרך חיים לאנשים, ולא כספר פולקלור חביב ברקע של עם עתיק שחזר לארצו.

מה לעשות, לכל אחד יש את היהדות שלו וזה גם היופי שביהדות, כולם מתאגדים יחד:
גם החרדי עם הלבוש המוזר בקיץ והפאות הארוכות שמסתלסלות, גם החילוני שמחליט לצום ביום כיפור בשעה שהוא צופה בסרט בטלוויזיה, וגם המסורתי שנוסע ברכב ב"אדיקות" בכל חג בשנה בשביל לומר את תפילת 'יזכור' בציבור ואוכל מצה בפסח במסעדה לא כשרה.
 
זוהי יהדות הפולקלור ולא יהדות ההלכה

אנשים רוצים להרגיש מחוברים לנראטיב העממי שלהם, ומה רע בכך??
אז הדתיים קבעו שלהיות מחובר לאלוקים עליך לשמור מצוות.
יש שכופרים בהנחה הזו (ולכן אנחנו כופרים:) ),
יש לא מאמינים אבל רוצים להתחבר לפולקלור היהודי,
ויש שעושים מה שבא להם, בקיצור...
 
מה כואב לך

אני מבין שחילונים כועסים על דתי שלא הולך לצבא וחי מביטוח לאומי בלי לעבוד, דתי שאוכל במסעדה שמגישה חמץ מעיד על עצמו שהוא דתי לייט ואף פחות מזה, ואנו מעדיפים כאלו על חרדים, לא?

חילונים כמוך רק מחזקים את התחושה של החרדים שמחפשים אותם ולא משנה מה יעשו,

בפעם הבאה כשתראי חרדי עובד למחייתו אל תשכחי לצעוק לו, איזה צבוע אתה במקום ללמוד תורה אתה עובד?
 

pizi33

New member
לא כואב לי שום דבר

ואני בעד דתיים שעובדים לפרנסתם, תתפלא אבל יש לי שני גיסים ואחות כזאת.
עובדה שטרחתי להגיד לבחור הדתי שהחטיף שאותו התכוון לקנות אינו כשר לפסח.
פסוט תמוה בעיני.

כמו שאני לא רוכבת ביום הכיפורים באופניים בכביש מפני שאני יודעת שזה יותר מסוכן מאשר ביום חול מפני שבכיפור אף אחד לא נשמע לחוקי התנועה.
כך אני מצפה ממי שכשרות חשובה לו שימנע מכניסה למקומות בהם הוא אינו בטוח אם ימכרו לו כשר או טרף, או סתם כשר למהדרין אבל חמץ.

אתם יודעים מה?
אתם צודקים, מה זה עניני.
אני נסעתי לשם במיוחד כי ליד הבית שלי לא מכרו חמץ ורציתי חמץ.
שכל אחד יעשה מה שטוב לו.
בפעם הבאה שאראה יהודי שומר מצוות עומדת להכשל בכשרות כזאת או אחרת, אחריש, אם הוא בוחר להיכנס למקום כזה, שיכשל.
חשבתי שבפורום של יוצאים בשאלה אמצא מי שיבין את המגוחך שבעניין, אז טעיתי. קורה.
 
למעלה