טיול רכבות באירופה - קיץ 2011

מצב
הנושא נעול.

alonsit1

New member
ממה למשל הופתעת לרעה במינכן?

S-Bahn
תחנה טיפוסית של קו ה-S-Bahn המעגלי שעובר באזורים שקטים וירוקים מסביב למרכז ברלין. כניסה מהרחוב שעובר על גשר, קופות ומזנון בקומה העליונה, ומדרגות שיורדות לרציפים. ומסביב הכל ירוק.
אגב, בברלין לא שמעו על מדרגות נעות. נכון ל-2011, כמעט כל ה-U-Bahn וה-S-Bahn מבוסס על מדרגות רגילות, אפילו התחנות החדשות ביותר שנבנו בשנים האחרונות.
הופתענו לטובה כשהגענו למינכן, שם יש מדרגות נעות בכל תחנה (אבל הופתענו לרעה מדברים אחרים).
ממה למשל הופתעת לרעה במינכן?
 
לו"ז גרפי

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
לו"ז גרפי
תחנת Südkreuz בברלין. בתמונה אתם רואים את לוח הזמנים של הרכבות המהירות שיוצאות מהתחנה לרחבי גרמניה. הצבעים מסמנים סוגים שונים של קרונות, ואי אפשר לראות אך בכל קרון יש גם סמלים שיש להם משמעות נוספת. גם מיקומי הרכבות בשרטוט לא מקריים: הם מסמנים היכן בדיוק ברציף יעמוד כל קרון.
מיקום הקרון ברציף (האזורים ברציף מסומנים באותיות: במקרה זה A,B,C,D,E,F,G) הוא חלק בלתי נפרד מהמידע לנוסע בעת תכנון נסיעה בגרמניה.
 
ברוכים הבאים למינכן

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
ברוכים הבאים למינכן
הרכבת הפרברית שלנו מרגנזבורג מתקרבת למינכן, עיר גדולה ומתועשת שרובה שיכוני עובדים נמוכים וחדגוניים.
 

מיכי 10

Member
מקסים! איזו תמונה אמנותית.

ברוכים הבאים למינכן
הרכבת הפרברית שלנו מרגנזבורג מתקרבת למינכן, עיר גדולה ומתועשת שרובה שיכוני עובדים נמוכים וחדגוניים.
מקסים! איזו תמונה אמנותית.
והצבעים!!
האם זאת תמונה על תמונה, או שפניו של האדם שבפינה השמאלית התחתונה השתקפו בחלון הרכבת?
 
זאת תמונה מהחלון

מקסים! איזו תמונה אמנותית.
והצבעים!!
האם זאת תמונה על תמונה, או שפניו של האדם שבפינה השמאלית התחתונה השתקפו בחלון הרכבת?
זאת תמונה מהחלון
ובפינה רואים את ההשתקפות של פניו של בן זוגי, שמשום מה נראה פה לא כל כך מרוצה
(אולי זה קשור לזה שהוא נהנה מנסיעות ארוכות עם החלפות קצת פחות ממני)
 

מיכי 10

Member
כן, הוא סובל, ואתה מצלם...


זאת תמונה מהחלון
ובפינה רואים את ההשתקפות של פניו של בן זוגי, שמשום מה נראה פה לא כל כך מרוצה
(אולי זה קשור לזה שהוא נהנה מנסיעות ארוכות עם החלפות קצת פחות ממני)
כן, הוא סובל, ואתה מצלם...

אז ניחשתי נכון לגבי ההשתקפות.
בכל אופן, זאת תמונה נהדרת, וכל כך מיוחדת, ששוה להגדיל אותה ולמסגר, אם הצבעים יישארו כאלה.
יש שיאמרו שזה קיטש, אבל בעיני היא באמת אמנותית
 
רשמינו ממינכן

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
רשמינו ממינכן
תחנת הרכבת המרכזית מתוכננת פשוט נורא. למצוא את הדרך מהרציפים הבינעירוניים לרכבת התחתית, או ליציאה לרחוב, לוקח יותר זמן מאשר למצוא את היציאה הנכונה בתמח"ת.
 

Rubim88

New member
למה אתה חושב שהתדירות מזעזעת?

רשמינו ממינכן
תחנת הרכבת המרכזית מתוכננת פשוט נורא. למצוא את הדרך מהרציפים הבינעירוניים לרכבת התחתית, או ליציאה לרחוב, לוקח יותר זמן מאשר למצוא את היציאה הנכונה בתמח"ת.
למה אתה חושב שהתדירות מזעזעת?
 
קווי הרכבת התחתית פועלים כל 10 דקות,

למה אתה חושב שהתדירות מזעזעת?
קווי הרכבת התחתית פועלים כל 10 דקות,
זאת תדירות נמוכה מאד בשביל עיר גדולה כמו מינכן. אני לא זוכר מה תדירות החשמליות, אבל גם להן אפשר לחכות עד ייאוש.
אני מניח שזה קשור לצפיפות אוכלוסיה נמוכה ולרמת מינוע גבוהה.
 

Rubim88

New member
המערכת בנויה כך

קווי הרכבת התחתית פועלים כל 10 דקות,
זאת תדירות נמוכה מאד בשביל עיר גדולה כמו מינכן. אני לא זוכר מה תדירות החשמליות, אבל גם להן אפשר לחכות עד ייאוש.
אני מניח שזה קשור לצפיפות אוכלוסיה נמוכה ולרמת מינוע גבוהה.
המערכת בנויה כך
שבחלק המרכזי של העיר(ורק שם יש בזה צורך) הקווים נעים בקטעים משותפים, כך שהתדירות היא לא 10 דקות(בחלק מהקווים התדירות היא כל 5 דקות בשעות העומס) אלא מגיעה עד רכבת כל 2.5 דקות.
 
נכון שבקטעים מסוימים הקווים מתחברים

המערכת בנויה כך
שבחלק המרכזי של העיר(ורק שם יש בזה צורך) הקווים נעים בקטעים משותפים, כך שהתדירות היא לא 10 דקות(בחלק מהקווים התדירות היא כל 5 דקות בשעות העומס) אלא מגיעה עד רכבת כל 2.5 דקות.
נכון שבקטעים מסוימים הקווים מתחברים
ואפילו דאגו לתכנן את הלו"ז שלהם כך שהתדירות בפועל תהיה פי 2 מתדירות כל קו בנפרד. אבל לאורך רוב המסלול שלהם הקווים בודדים והתדירות בהם די נמוכה. ואלה עדיין אזורים מרכזיים, כי ה-U-Bahn מכסה רק את החלקים המרכזיים של המטרופולין הגדול הזה. ה-S-Bahn אפילו פחות תדיר - כל 20-40 דקות (חוץ מהקטע המרכזי כמובן).
 

Rubim88

New member
זה אולי רוב המסלול שלהם מבחינת האורך

נכון שבקטעים מסוימים הקווים מתחברים
ואפילו דאגו לתכנן את הלו"ז שלהם כך שהתדירות בפועל תהיה פי 2 מתדירות כל קו בנפרד. אבל לאורך רוב המסלול שלהם הקווים בודדים והתדירות בהם די נמוכה. ואלה עדיין אזורים מרכזיים, כי ה-U-Bahn מכסה רק את החלקים המרכזיים של המטרופולין הגדול הזה. ה-S-Bahn אפילו פחות תדיר - כל 20-40 דקות (חוץ מהקטע המרכזי כמובן).
זה אולי רוב המסלול שלהם מבחינת האורך
אבל מבחינת כמות נוסעים ו"מרכזיות" תדירות של 10 דקות(וחלק 5 דקות בשעות השיא) מספיקה, בנוסף יש את הטראמים כאמצעי משלים. הS-Bahn היא רכבת פרברית, אי אפשר לצפות לתדירות גבוהה(בחלק מהקווים התדירות היא 10 דקות בשעות השיא), הקונספט הוא דומה לUBAHN, במרכז העיר הקווים נעים במשותף וכך התדירות גדלה. יתכן שהכל נראה לך פחות תדיר בגלל השהות בברלין אבל מדובר בסדר גודל אחר ומערכת שונה לגמרי. למינכן יש תח"צ שנמצאת בפסגה מבחינת איכות ואטרקטיביות.
 
אתה צודק, כנראה שזה בגלל ההשוואה לברלין.

זה אולי רוב המסלול שלהם מבחינת האורך
אבל מבחינת כמות נוסעים ו"מרכזיות" תדירות של 10 דקות(וחלק 5 דקות בשעות השיא) מספיקה, בנוסף יש את הטראמים כאמצעי משלים. הS-Bahn היא רכבת פרברית, אי אפשר לצפות לתדירות גבוהה(בחלק מהקווים התדירות היא 10 דקות בשעות השיא), הקונספט הוא דומה לUBAHN, במרכז העיר הקווים נעים במשותף וכך התדירות גדלה. יתכן שהכל נראה לך פחות תדיר בגלל השהות בברלין אבל מדובר בסדר גודל אחר ומערכת שונה לגמרי. למינכן יש תח"צ שנמצאת בפסגה מבחינת איכות ואטרקטיביות.
אתה צודק, כנראה שזה בגלל ההשוואה לברלין.
אחרי 5 ימים בברלין כנראה ציפיתי למשהו לא הגיוני.
אבל מבחינת התכנון אין ספק שהתחבורה במינכן מתוכננת יותר טוב מאשר בברלין. מספיק לראות את הקווים הראשונים של ה-U-Bahn בברלין שבכלל לא מתקרבים למרכז העיר, מה שדורש לפעמים יותר מדי החלפות שכוללות תמיד הליכה ומדרגות.

במינכן אהבתי במיוחד את תחנת הרכבת התחתית Innsbrucker Ring שלידה גרנו, שבה נפגשים שני קווים והרציפים מסודרים לפי כיוון ולא לפי קו. הרכבות בשני הקווים מגיעות לתחנה בדרך כלל בו-זמנית, וזה מאפשר לנוסעים לעבור מרכבת לרכבת בשני הכיוונים בלי לחכות כלל.
 
הרציף האחרון

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
הרציף האחרון
 
מוּכּר?

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
מוּכּר?
 
רכבת פרטית באיזור כפרי

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
רכבת פרטית באיזור כפרי
חלק מהרכבות בגרמניה מופעלות ע"י חברות פרטיות ולא ע"י DB. לנו יצא לנסוע ברכבות פרטיות בעיקר בבווריה, שם חלק נכבד מהקווים הם כאלה.
אגב, שם החברה BOB מתפרש כ-Bayerische Oberlandbahn (הרכבת של בווריה עילית), והיא פועלת מאז 1998.
 

Rubim88

New member
BOB = ויאוליה

רכבת פרטית באיזור כפרי
חלק מהרכבות בגרמניה מופעלות ע"י חברות פרטיות ולא ע"י DB. לנו יצא לנסוע ברכבות פרטיות בעיקר בבווריה, שם חלק נכבד מהקווים הם כאלה.
אגב, שם החברה BOB מתפרש כ-Bayerische Oberlandbahn (הרכבת של בווריה עילית), והיא פועלת מאז 1998.
BOB = ויאוליה
אחת מחברות הבת שלה. מאז שהאחריות לתחבורה הרכבתית בכל מדינת פדרציה עברה לידי הממשלות של הפדרציות, הקימו בבאווריה חברת רכבת ממשלתית - אבל היא לא מתפעלת שום קו, אלא מוציאה מכרזי "עלות ברוטו" לתפעול אשכולות שונים ובמקרה הזה BOB זכו במכרז.
 
נסיעה ראשונה ב-ICE

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
נסיעה ראשונה ב-ICE
ICE (ראשי תיבות של InterCity Express) הוא הסוג המהיר ביותר של רכבות בגרמניה, מקביל ל-TGV הצרפתי. ה-ICE הן לבנות, יפות וארוכות מאד, ולראות רכבת כזאת עומדת ברציף לידך עושה חשק בלתי-נשלט לנסוע בה.
למרבה המזל רכבות ה-ICE כלולות ב-Eurail ללא תוספת תשלום וללא צורך להזמין מקומות מראש, ולכן יכולנו לאלתר את המסלול שלנו בגרמניה בחופשיות מלאה.
אמנם המהירות של ה-ICE לא מגיעה לזו של ה-TGV (לאו דווקא בגלל הציוד הנייד אלא בגלל סוג המסילה), אבל רמת השירות בהחלט עולה על זו הצרפתית. מעבר למה שמפורט בקטע מהיומן הזה שצילמתי בזמן הנסיעה ממינכן לאוּלְם, ברכבת יש תאים שקטים מבודדים שבהם אסור לדבר.
בתמונה אפשר לראות את עלון "תכנית הנסיעה שלך" שנמצא בכיס של כל מושב, ממש כמו בטיסה. אלא שבניגוד לטיסות, כאן מדובר בעלון מיוחד שהופק עבור הנסיעה הספציפית הזאת. הוא מפרט את זמני ההגעה לתחנות בדרך, ובאיזה רכבות אפשר להמשיך מכל אחת מהתחנות. עבור רכבות ההמשך, מצוין לאיזה רציף צריך לעבור כדי לקחת אותן, באיזו שעה הן יוצאות ובאיזו שעה הן מגיעות ליעדים עיקריים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה