טיול למירון הזמנה לחברי הפורום

גידי פ

New member
בחזרה להר שפנים

המטעים של הדרוזים מגיעים ממש עד חלקת הערער הארזי. זה לא נראה לי אידיאלי בכלל (למרות שהכבשים רועות גם בתוך החלקה עצמה, אבל זה כבר עניין אחר). לא מבין איך רט"ג מאפשרת את זה.
 
המצב סביב בית ג'אן עגום

ולא ברור מה אפשר לעשות לבלימת הכירסום הזוחל בשמורת הר מירון והפגיעה המתמשכת בערכי הטבע החשובים שבה.
 

גידי פ

New member
אני בטוח שאפשר לעשות המון

ואני אשמח לעשות את זה בעצמי. זה נראה לי הרבה יותר חשוב מעוד כמה דונמים בנחל נדר. בתור התחלה, הייתי רוצה לדעת מה רט"ג עושה בנדון, ואיפה זה נתקע.
 

אסף י 1

New member
דובר רבות בעבר

לדעתי הבעיה במירון נובעת משילוב של 2 גורמים: 1. חלק מהאדמות פרטיות, ולא הופקעו מעולם. 2. פחד. תושבי המקום לא בחלו באלימות כלפי הפקחים. מה גם שחלק מהפקחים באים מהכפרים עצמם. בסופו של דבר אני מעריך שהרשות לא עושה כמעט כלום על ההר.
 
תודה גידי ושאלה...

הלכת את הסימון האדום על הר שפנים? הוא בשטח מתחיל ומסתיים כמו שהוא במפה?יש לי עליו תכנונים.......
 

גידי פ

New member
די תעיתי שם בדרך...

בכל מקרה, השביל האדום הוא דרך עפר העוברת בין אזורים מעובדים, ממש לא חווייה גדולה לאוהבי טבע, כך שאין לך הרבה מה "לתכנן עליו", מעבר לסגירת מסלול מעגלי. אני נקלעתי שלא בכוונה (רועה דרוזי כיוון אותי לשם, כשאני התכוונתי לשביל אחר) לשביל מסומן שלא על-ידי הרשויות (כנראה שהדרוזים סימנו), שחוצה את הר שפנים ממערב למזרח. השביל עולה אל פסגת ההר, שיש בה פריחה מאד יפה כעת. השביל מסומן על-ידי פס עבה בצבע טורקיז, המסומן על-גבי סלעים. בסופו של דבר הוא מתחבר לשביל האדום עליו דיברת.
 

א.א.אפל

New member
עוד הצעה

חצה את היובל של עין ג'ורון (גרנה), תעלה עם דרך הג'יפים לכיוון דרום- היא מובילה כמעט עד לפסגה, ואז תרד חזרה לשביל המסומן, דרך האורנים והערערים. אם אתה עם משפחה/לא מיטיבי לכת- ההצעה שלי עדיפה לדעתי
 
למעלה