טיול לחו"ל

  • פותח הנושא ms16
  • פורסם בתאריך

ms16

New member
טיול לחו"ל

שלום לכולם! אני מעוניין לקבל קצת הכוונה בנוגע לטיולי נכים לחו"ל. אני מעוניין לטוס לארה"ב, האם משהוא יכול להמליץ לי על חברה שעוסקת באירגון טיולים לנכים? אני מתלבט בין טיול מאורגן לבין טיול פרטי מה דעתכם?יתרונות חסרונות. כמובן אשמח לקבל טיפים כלליים בכל הנוגע לטיול לחו"ל. תודה וערב טוב.
 
ms16

בלוח למעלה ישנן חברות שמוציאות טיולים. ארה"ב נגישה. בהחלט ניתן לטייל בה לבד. תלוי מה הדרישות שלך והיכולת הפיזית, ארגון הטיול ועוד. בטיול מאורגן, בחברה מנוסה בטיולים אלו, קל יותר. מקיף יותר, לעיתים מספיקים הרבה יותר מאשר נסיעה עצמאית. לכל צד יתרונות וחסרונות. טיול מהנה.
 

ריטהלה

New member
צודקת אתילה. ארה"ב ברובה נגישה

אבל לאור נסיעותי הרבות לארה"ב בכל זאת הייתי מעדיפה טיול מאורגן. אלא אם אתה נוסע עם קבוצת חברים. יש יתרונות רבים לטיול עצמאי. בעיקר אם זמנך לא מוגבל, ואם אין לך בעיה של נהיגה ממושכת בדרכים ארוכות. דורש הכנה מוקפדת והתארגנות לפני הנסיעה. מנסיוני, לא בכל מוטל או מלון ניתן להשיג מקומות, תלוי בעונות השנה. אם הינך נזקק לרכב עם מנגנון, יש בעיה בהשכרת רכב שכזה לנהיגה עצמית. כדאי לקבל כתובות מארגוני הנכים פה בארץ. לעומת טיול מאורגן, שבו המסלול נקבע על ידי סוכנות הנסיעות וכמו כן מוזמנים לך מקומות מובטחים ללינות ותחנות בדרך מותאמים לנכים. ואם אתה מידע מראש את הסוכנות יאורגן רכב מותאם. כנכה המגיע מישראל, אתה תופתע ותתרגש מכך שתראה שניתן גם לחיות אחרת. מדינה שדרך מחשבתה מלכתחילה היא שוויון ונגישות לכל מוגבלות שהיא. סע בשלום ושובך בשלום
 

swfm

New member
אין בעיה עם רכב בארה"ב, אלא...

עם הסוכנים בארץ. כל חברות ההשרכה בארה"ב מחוייבות לספק רכבים עם מנגנון סטנדרטי (לפחות). אם סוכן הנסיעות או נציג החברה בארץ מסרבים לתת שרות, אפשר לפנות ישירות בפקס / טלפון / אינטרנט.
 

ms16

New member
ריטהלה..

ראשית תודה על התיחסותך. ככל הנראה יהיה לי מלווה כך שעניין הנהיגה לא מטריד אותי וכנ"ל בנוגע לזמן. מה שכן מטריד אותי זה איך לתכנן טיול שיתאים לי מבחינת נגישות(אני מרותק לכסא). האם תוכלי להמליץ לי על מדינות אתרים שמורות שביקרת בהם והם מותאמים לנכים? תוכלי להמליץ לי על ספר או אתר אינטרנט שעוסק בנגישות של אתרים בארה"ב? מניסיונך האם מוטלים ובתי המלון מותאמים לנכים באופן כללי? האם יש צורך לוודא את זה כחלק מתכנון הטיול?
 

ריטהלה

New member
אני אכן נוסעת לעיתים קרובות לארה"ב

אבל נוסעת אל בתי שגרה שם. יחד עם זאת יוצא לנו לטייל רבות בזמן שהותי שם. האמת? לא ניסיתי לשכור רכב כי די מפחיד אותי לנהוג בג'ונגל הזה. או שהשתמשנו ברכבה של הבת מדגם סטיישן והיות והכסא הממונע שלי הינו מתקפל לא היתה בעיה, או במוניות המותאמות לכסאות גלגלים. אגב רוב האוטובוסים מצויידים במעלון או ברמפה. חגיגה אמיתית למוגבל בניידות. לגבי בתי המלון ומוטלים, למרות שבסך הכל רוב המקומות די מותאמים לנכים, הרי לא כולם מותאמים למרותקי כסאות גלגלים. ולכן עדיף להזמין מראש ולבקש חדר המותאם לכסא גלגלים. בתקווה שאינו תפוס. אגב באינטרנט יש אתר אמריקאי עם כל האינפורמציה למוגבלים המטיילים. http://www.access-able.com וגם http://www.projectaction.org/paweb/index.htm ולשאלתך על מסלולים לטיולים - יש פה בפורום הזה מומחים לנושא. כמו כן בנגישות ישראל נדמה לי שיש מדור מיוחד לצורך זה. יש גם חברות נסיעות שמתמחות למסלולי נכים.
 

ms16

New member
שאלה בנוגע למסלולים בארה"ב

האם משהוא כבר חקר/תכנן טיול לארה"ב אשמח לקבל המלצות למסלול טיול
 
שווה לשוחח עם צביקה גור

יש אתר לו אינטרנט וכרגע אינני מוצאת אחפש שוב תהנה טל פורום ריפוי בעיסוק
 

ms16

New member
אגב..

אני אשמח לקבל את כתובת האתר שלו. ללא קשר יש לך מושג אם יש פתרונות בחברות הטיסה השונות בכל הנוגע לעליה למטוס?כלומר האם יש מעלית למטוס?והאם יש מושבים לנכים במטוס?שירותים לנכים?
 

zvit

New member
שכירת רכב לנהיגה עצמית בארה"ב

עפ" חוק מחוייבות כל חברות ההשכרה בארה"ב לספק רכב עם מנגנון עזר לנכים בהתראה של 72 שעות מראש ובמחיר זהה למחיר לרכב ללא מנגנון. אישית שכרתי רכב עם מנגנון יד בארה"ב מספר פעמים בשנים האחרונות ולא היתה שום בעיה (רצוי כמובן לשכור מנקודת השכרה גדולה ע"מ שאם הרכב יהיה לא נוח אז יש סיכוי שיוכלו להחליפו באחר) יש חברות שמשכירות ואנים לנהיגה עצמית של נכים עם כל האיבזור, אבל זה יקר ואין לי נסיון בזה (גם כי למזלי אינני נזקק לכך) יש לשים לב כי בארה"ב מנגנון היד אינו כולל גולה בגלגל ההגה (אולי בגלל הקלות של ההגאים האמריקאים) ומי שזה מפריע לו כדאי שיצטייד בגולה מהארץ. אגב, בארץ ניתן לשכור רכב עם מנגנון-יד מחברת "אלדן" הרכבים שיש להם עם מנגנון הם טויטה קורולה וניסן אלמרה. מקווה שעזרתי.
 

ריטהלה

New member
MSיקר/ה אין לך מושג עד כמה קל

זה החלק היפה שבכל הסיפור. אין בעיות עליה וירידה מהמטוסים. בארץ יש מכונית שנקראת אלעלית. זו מעלית שלוקחת אותך עם כסא הגלגלים שלך, ומעלה אותך אל דלת המטוס. את כסא הגלגלים לוקח הדייל המלווה ומעמיס אותה בתא המיטען. כשאתה מגיע לשדה התעופה, ואין זה משנה באיזה קצה של עולם נחתת, מחכה לך כבר בפתח המטוס דייל עם כסא הגלגלים שלך. אותו דייל גם מלווה אותך בכל סידורי בדיקת הדרכונים והבדיקות הבטחוניות כולל דאגה למיטען. הדייל אינו עוזב אותך עד שאתה יושב ברכב שהזמנת, או לידי המלווים שהגיעו לקבל פניך. לגבי מושבים לנכים. ברוב חברות הטיסה הזרות, משריינים את השורה הראשונה לנכים. מאד נח. יש הרבה מקום לרגליים. רצוי מאד, מנסיוני, להשאיר את המיטען שלך למטה כדי שתוכל להניח את רגליך עליהם. בעיקר בטיסות ארוכות. באלעל, למרות שהם טוענים שיש מושבים מיוחדים לנכים, אני לא מצאתי כל הבדל. הם שומרים את השורות הראשונות לאמהות עם תינוקות. אבל משתדלים שהמושב לא יהיה רחוק מהשירותים. אל תשכח לקחת איתך למטוס את כרית מושב כסא הגלגלים שלך, או כל חלק בו שעלול להתפרק בטיסה. אבל חשוב מאד: 1. לידע מראש בסוכנות הנסיעות את העובדה שאתה נוסע עם כסא הגלגלים שלך. 2. אם אתה טס לבד, אתה זקוק לסיוע DOOR TO DOOR 3. להכין טיפ לדייל המסייע. 4. לפני נחיתת המטוס או מיד עם הנחיתה, להזכיר לדיילת שאתה צריך לחכות לכסא הגלגלים שלך וזאת כדי שהיא תיידע את שדה התעופה להערך לכך.
 

swfm

New member
האם את רוצה שבנוסף לנכות...

הנכים ייאלצו לחיות גם בסגפנות?? התרופות, עזרי השיקום והקצבאות מגיעים בתוקף היותנו מבוטחים! אנחנו והורינו משלמים ביטוח בריאות וביטוח לאומי כדי שנקבל את השרות במקרה הצורך. זה בדיוק כמו ביטוח רכב. אין פסול, על פי השיטה הזאת, שמיליונר יקבל קצבאות ושרות רפואי מהמדינה, הוא משלם ביטוח (אולי אף יותר ממך!!!).
 

ms16

New member
גב' מצחיקה

מוטב שלא תעשי הכללות,ציבור הנכים עדיין לא התעשר למיטב ידיעתי מקיצבאות ביטוח לאומי. ולכל אחד יש את החבילה שלו וסדרי עדיפויות משלו. והאמיני לי הביטוי "אין כסף לתרופות" אינו מיתוס זו המציאות המטורפת שחלק ניכר מהנכים והחולים הכרוניים נאלץ להתמודד עמו.
 
למעלה