טיול לאיטליה בספטמבר

tamarhp

New member
טיול לאיטליה בספטמבר

אנחנו מתכננים טיול לרומא בספטמבר, עם תינוק קטן. אנחנו מתכננים 3 ימים ברומא ועוד יום-יומיים באיזור אחר. חשבנו על פירנצה.
אנחנו לא מתכננים לשכור רכב אלא להסתמך על תחבורה ציבורית. כמו כן אנחנו זוג דתי אז אנחנו נמנעים מלהכנס לכנסיות וכן לא יכולים לאכול ברוב המסעדות אלא רק בכשרות.
האם פירנצה יכולה להתאים לנו? מה אפשר לעשות שם במשך יום או יומיים, בלי להכנס לכנסיות ובלי מקומות עם מדרגות בלי מעלית (בגלל העגלה)?
אם לא, מה עוד יכול להתאים במרחק נסיעה סביר מרומא? (אנחנו עוד צריכים לחזור לשם בשביל הטיסה חזור)

ושאלה נוספת - אנחנו רוצים לתכנן לו"ז כללי. איך אפשר לדעת כמה זמן בממוצע מבלים בכל מקום? למשל מקומות כמו הקולוסיאום או הפנתאון - זה מקומות שבאים בדרך כלל לשעה או לחצי יום?
 
לא, אני חושבת שפירנצה אינה רעיון טוב

למה חשבתם דווקא עליה? האם מפני שהיא ידועה? זו לא ביקורת, אני מבקשת לדעת.
כי בספטמבר, אתם תיתקלו בשיא עונת התיירות. זה תענוג קטן. למה? כי מדובר בסך הכל במרחב לא גדול, אמנם מישורי אבל לא גדול, שיהיה כל כך עמוס, עד חנק. גם כך זהו יעד שסובל מעומס עצום, בהתחשב בכך שהשטח המרכזי להסתובבות מצומצם כאמור.

בנוסף, היא עתירת כנסיות. גם המוזיאונים מלאים אמנות דתית נוצרית.

כל מקום והזמן שאת רוצה להקדיש לו, זה משתנה. אני, למשל, מבלה זמן קצר בפנתיאון, מתרשמת מהארכיטקטורה ויוצאת. בקוליסיאום ביליתי זמן מסוים בסיור מודרך לא מוצלח. אני לא יודעת מה מצב התורים והאם כדאי להזמין מקום מראש, האם זה אפשרי, זה בכל מקרה אתר שעשוי להיות עמוס מאוד בספטמבר. מאוד. אולי תתכננו איכשהו סיור מודרך בעברית? אולי לחברות וחברי הפורום יש המלצה כזאת.

אני הייתי נשארת 5 ימים ברומא ואולי חלק מהזמן מבלה בפארק של וילה בורגזה, אולי יש עוד פארקים ברומא, שיהיו מהנים לבילוי בצל עם תינוק.

או אולי הייתי נוסעת לעיירת חוף מדרום לרומא, למשל אנציו, Anzio. אפשר להגיע אליה ברכבת ונעים לצעוד על החוף, גם להתרחץ. זה משהו אחר מרומא, ויהיה חמים דיו בספטמבר.

יש רכבת מרומא לאורבייטו, שזו עיירה בדרום אומבריה, Orvieto, אמנם על ראש גבעה אבל יש רכבל שעולה מתחנת הרכבת. מי שהיו שם יכולים לומר אם למעלה גם צריך לטפס או שרוב השטח מישורי. גם שם כמובן יש כנסיה מפורסמת, יש מוזיאונים עם אמנות דתית. אבל אולי יש גם דברים אחרים.

השאלה היא למה אתם מצפים מהיעד הנוסף. כי רבות מהעיירות והערים באיטליה נמצאות על גבעה או על הר. ומהם תחומי העניין שלכם.
 

tamarhp

New member
חוף לא מתאים לנו בגלל צניעות :)

(בארץ אנחנו לא הולכים לחופים מעורבים)
אנחנו לא מכירים מספיק מקומות באיטליה, ומתוך המקומות המוכרים אמרו לנו שפירנצה יחסית קרובה (כלומר לא רחוקה כמו ונציה למשל), אפשר להגיע אליה בתחבורה ציבורית, ואפשר לבלות בה יום יומיים וזה יספיק.
&nbsp
אנחנו אוהבים אתרים היסטורים, רומנטים, גנים יפים, טיילות וכו'. לא מחפשים טיולים רגליים בטבע, וגם לא חופים כאמור. מוזאונים זה בסדר מבחינתנו, רק לא יכולים להכנס לכנסיות עצמן.
 
אז אני לא כל כך יודעת. כי צריך גם למצוא אתר יחסית קרוב לרומא

גם נגיש בתחבורה ציבורית וגם עם כל הקריטריונים הללו ועוד להתמקם שם ליום יומיים, שזה ממש מעט כי תיכף צריך לחזור.

בעיני פירנצה לא תתאים בגלל כל מה שאמרתי. זה נכון שהיא יחסית קרובה (לי גם 5 ימים לא הספיקו) אבל באותה מידה גם ערים אחרות. השאלה מי מהן עשויה לענות על הקריטריונים.

אני בכל זאת הייתי נשארת אם כך ברומא וחושבת איך משם אני יוצאת וחוזרת לרומא באותו יום, ובכל זאת מצליחה לראות משהו יפה ואחר. אתרים היסטוריים יש ברומא. גנים, אולי בטיבולי אבל עדיין לא הייתי, יש גם הגנים של אחוזת האפיפיור בקסטל גנדולפו (Castel Gandolfo) שנגישים ברכבת מרומא אבל אני לא יודעת לגבי הפרוצדורה של הביקור ואם יתאים לכם לבקר באחוזה שהיא רכוש הוותיקן.

אז...צריך קצת לחפש באינטרנט. מסעדות כשרות יש באזור הגטו היהודי.
 
הנה רשימה של גנים ברומא:

ממשרד התיירות.
http://www.turismoroma.it/cosa-fare-categorie/parchi-e-giardini?lang=en

בגן הבוטני הייתי פעמיים, מקסים. גם בווילה צ'לימונטנה, Villa Cellimontana, מקסים מקסים. זו גם גבעה שקטה ויפה, יש שם אתר היסטורי של וילה רומית שכמעט לא מבקרים בו.

מה שהם קוראים Savello Park וגן התפוזים גם כן, תצפית נפלאה, הגינה די קטנה אבל אפשר לשבת על הדשא, מה שיתאים לבילוי עם תינוק. יש עוד רעיונות באתר.

צריך רק לחשוב על ההתניידות בין כל המקומות הללו, שאינם סמוכים זה לזה.

בכלל, האתר הרשמי הוא מקום שתוכלי למצוא בו מידע רב, פרקטי ואחר. אז שוטטי שם קצת הלאה.
 

severino

New member
דעתי

מסכים עם אורלנדה לגבי פירנצה, עיר מקסימה ויפה אבל גם עונה עמוסה וגם הלוגיסטיקה לא משתלמת עבור יומיים,
ממליץ להשאר ברומא ולהנות ממנה בנחת,לשוטט בסמטאות זו חוויה בפני עצמה,אתם יכולים במאמץ מאוד קטן לקחת רכבת לcastelgandolfo או לfrascati
כדי לצאת קצת מהעיר.
orvieto גם מקסימה אבל יותר בזכות הכנסייה (פחות רלוונטי לכם),מצד שני הנוף משם מקסים, אם יש לכם להקדיש שלוש שעות נסיעה יומיות זו יכולה להיות אופציה.
 

severino

New member
ממליץ לך בחום להשתמש בשירות street view של google maps

ותוכלי לשפוט לבד.
 

לאונידס

Active member
למה לצאת מרומא?

ממליץ לבדוק קודם כל מה אתם רוצים לעשות ברומא ורק אחרי כן לקבוע את משך הזמן, אולי 5 ימים לא יספיקו לכם?
איטליה ובמיוחד רומא לא שוס גדול מבחינת התניידות עם עגלה/טיולון ובתחבורה ציבורית וחלק גדול ממוקדי העניין קשור בנצרות ובמיוחד הקתולית. למה בחרתם דווקא ברומא? אולי מקום אחר יתאים יותר?
 

tamarhp

New member
אין לנו בעיה עם אומנות נוצרית

רק יש לנו בעיה הלכתית להכנס לתוך כנסיות. אנחנו יכולים בהחלט להתרשם מבחוץ. או לראות פסלים ותמונות.
&nbsp
 
כנסיות

מאחר ומוקדם יותר בדיון הזה היזכרת את הפנתאון, האם את יודעת שהפנתאון באחד מגלגוליו היה כנסייה?
 

tamarhp

New member
דבר נוסף

אין לנו הרבה הזדמנויות לטוס לחו"ל, וגם לא נוכל לטוס ב3 שנים הקרובות. גם לא נוכל להגדיל את מספר הימים שלנו (חופש מהעבודה, ילדים שאנחנו משאירים בבית...) לכן אנחנו מעדיפים "לדחוס" כמה שיותר בפעם אחת. לראות ברומא את המקומות העיקריים (3 ימים לא יספיקו? במיוחד שאנחנו לא נכנסים לכנסיות), ואז עוד יום-יומיים לנצל במקום אחר.
 

ANZ1

New member
אין פורום של טיולים לדתיים ?

הרי יש כמה מיליוני יהודים דתיים בעולם (אם נתעלם מחלק גדול מהדתיים ששומרים על החוקים בבית, ובחו"ל מרשים לעצמם לאכול חזיר, יש הרבה כאלו).

מטיילים רגילים לא יוכלו לעזור לך, אנשים נוסעים לרומא, בדיוק בשביל כל מה שאתה לא יכול לעשות, לאכול בכל מקום, לבקר בכל המקומות שרובם הם כנסיות, בהווה או בעבר, בותיקן, לטייל כל השבוע ,כל השבת, נראה לי שקשה למצוא מבנה מפורסם ברומא שהוא לא דתי נוצרי.
גם כל האומנות ברומא נמצאת בתוך כנסיות, כל הציורים המפורסמים נמצאים בתוך כנסיות, הקפלה הסיסטינית אולי נראית כמו מוזיאון , אבל זו כנסיה, עם תפקיד נוצרי חשוב, מה לעשות שהנוצרים יודעים לחיות טוב, בניגוד ליהודים שאוהבים לסבול.

אתה צריך למצוא עם מי אתה יכול להתיעץ, אני היתי מחפש בפורומים באנגלית בארצות הברית.
 
אני לא בעד דחיסה, אני חושבת שאין בכך יתרון, רק עייפות ושחיקה

בעיני זו לא חשיבה נכונה. עדיף ב-5 ימים להיות במקום אחד, לראות אותו בנחת, אולי יום אחד לצאת מהעיר. לנסות לטייל בצורה נינוחה, על פני טרטור קצרצר בעוד מקום, שגורר בזבוזי זמן.
אבל צריך גם לקרוא משהו על היעד, לדעת לאן הולכים, מה יש שם, רקע.

כי אחרת זה הכל שליפות מהבטן. יחד עם זה שאתם לא שוכרים רכב, לא מוכנים לחוף ים, צריכים מקום מישורי שגם יהיה קרוב לרומא, זה משהו שמצריך תכנון מראש, אולי להתייעץ עם מומחים שזה מקצועם.

בולוניה זה מקום מישורי, יכול להיות מקסים לביקור של יום אחד, יש שם מוזיאון יהודי. כנ"ל פרארה, במרחק נסיעה קצרה ממנה, גם כן מישורית, גם כן עם היסטוריה יהודית. ועדיין, אפילו ליומיים זה סרבול, יותר מדי נסיעות, כניסה למלון, יציאה ממנו. מילא אם היה שבוע אבל ב-5 ימים ועם כאלה מגבלות, אני לא יודעת.
 

לאונידס

Active member
אז לא חבל לחרב טיול כשההזדמות הבאה לא נראית באופק?

דווקא בגלל שההזדמנות הבאה לטייל נראית רחוקה יחסית נראה לי שכדאי לתכנן את הטיול הזה.
לפחות ברמה של לדעת מה אתם רוצים לראות ולעשות.
 

tamarhp

New member
בוודאי שאנחנו מתכננים מראש

זו הסיבה שנכנסתי לכאן לשאול שאלות ולקבל מידע ולתכנן מראש.
 
כדאי לחפש מידע היכן שיוכלו לענות

אין לי - וכנראה לרוב אנשי הפורום אם לא כולם - מושג איך לתכנן בכל כך הרבה מגבלות. אתם זקוקים לפורום מתמחה. יש ברשת פורומים לטיולים בדרישות דת מחמירות, וסביר להניח ששם תקבלו תשובות שיקלעו יותר למה שאתם מחפשים.
 
למעלה