טיול 'אחרי-צבא' ביוני-אוגוסט|אחורה|

מונגוליה או סין

קראתי בינתיים קצת על סין ומונגוליה. הבנתי שמונגוליה מאוד לא מתוירת, ולמרות שאני לא אוהבת "צפיפות אוכלוסין" של מטיילים, מצד שני זה אומר שקשה מאוד להגיע למקומות.. טיילת במונגוליה? האם אתה יודע פחות או יותר מה מזג האוויר בחודשים אוגוסט/ספטמבר? מה אפשר לצפות מטיול שם? כנ"ל אותן שאלות על סין, רק שסין יותר מתוירת והבנתי שיותר קל להגיע שם ממקום למקום.
 
תוספת

להוסיף לעניין שאני בחורה שמטיילת לבד, ואני יודעת לדבר רק בעברית ואנגלית...
 

SPnage

New member
-=-=-

אם לא איכפת לך במקום לתת חצי תשובה עכשיו, אני אענה לך מחר, אחרי המבחן
[חוזר לפתור מבחנים]
 
בהצלחה בבחינה

אני כבר הפסקתי ללמוד לבחינות, אני "ברחתי" מהבחינות לפנטזיות על החופשת קיץ שלי
 

SPnage

New member
אוי לא מומלץ

זה מה שעשיתי סמסטר שעבר, ואז צ'ופרתי למועדי ב' שקיצרו לי את הטיול... בקיצור, נתחיל במונגוליה. זו מדינה שלא דומה לשום מדינה אחרת במזרח, אולי לאף מדינה בעולם. שטח של מערב אירופה עם אוכלוסיה של 3 מיליון נפשות, וכמה עשרות מילוני סוסים, גמלים, יאקים וכ'. אכן אין הרבה תיירים ובעצם ברגע שיוצאים מעיר הבירה אין כמעט אנשים כלל. סוג הטיול שם הוא בעיקר טרקים (רגליים או עם סוסים), או שכירת רכב לנסיעות ארוכות וטיולים במדבר גובי. לטייל לבד אי אפשר בכל מקרה, רוב האנשים מתחברים עם מטיילים אחרים כדי לצאת לטרק או לשכור רכב ונהג. בגדול אני מאוד ממליץ על מונגוליה לדעתי זו מדינה נהדרת ושונה מאוד, אבל שתדעי למה לצפות ותחליטי אם זה בראש שלך. הקיץ זו העונה הטובה ביותר, ובעצם היחידה, לטייל במונגוליה. בחורף הטמפרטורות יודרות ל-30 מעלות מתחת לאפס... סין: שוב, עולם אחר. אי אפשר להשוות בכלל למונגוליה מכל הבחינות. אני ממליץ בחום, אבל סין יותר מתאימה לטיול של חודשיים לפחות, בחודש לא תספיקי לראות הרבה, אולי בייג'ין ועוד כמה מקומות, או לחילופין דרום סין: יונאן, גווילין-יאנגשו והונג קונג (רק ביונאן הייתי חודש). אבל קחי בחשבון שלא תספיקי לראות הרבה ממה שלמדינה העצומה והמעניינת הזאת יש להציע. אולי זה ישאיר אותך אם טעם של עוד לחזור... לגבי קושי בטיול, אין בעיה לבחורה להסתובב לבד. לרוב חוץ מבגסטהאוסים אין אף אחד שיודע מילה אנגלית, שזה קצת קשה בהתחלה אבל אפשר להסתדר. קונים לונלי של סין ושיחון ולאט לאט לומדים כמה מילים ומצליחים להסתדר. טיול בסין יכול להתיש אחרי זמן מה, לכן עדיף לא לטייל לבד. לא כי זה מסוכן או בלתי אפשרי, פשוט יותר נוח לחלוק את הנטל של "להסתדר". אבל כמו שאמרתי ראיתי הרבה שטיילו לבד כולל בחורות והסתדרו בלי בעיה. וחוץ מזה יש מספיק מקומות בהם אפשר לפגוש מטיילים נוספים.
 
אוף...

אני לא כל כך יודעת מה לעשות עכשיו, כי אתה לא הראשון שאומר לי שזה קצת פיספוס לנסוע לסין רק לחודש, מצד שני אין לי עוד זמן. הבנתי גם שהמרחקים שם גדולים, והרבה זמן "יתבזבז" על נסיעות. מצד שני, אולי פשוט אתמקד במחוז אחד או שתיים ואהייה רק שם, ואשמור את שאר סין לפעם הבאה? מה אתה חושב? יש לך איזורים להציע, שיתנו לי טעימה טובה מסין, וישאירו טעם של עוד? לטייל במונגוליה נשמע לי קצת מתיש, כיוון שאין מטיילים. למרות שמאוד מושך אותי לעשות טרקים עם סוסים... מאוד רציתי לעשות את זה בסקוטלנד, אבל זה היה ממש יקר. אני זורקת עכשיו לכיוון אחר - האם תאילנד נראית לך מומלצת בזמן הקיץ?
 

SPnage

New member
אם להיות כנה

מכל המדינות במזרח מצאתי את תאילנד המדינה הכי פחות מעניינת ומושכת. חוץ מהאיים (שזה נופש ולא באמת טיול) המדינה הזאת מתויירת מידי, לא אוטנטית ואין תחושה של טיול ממש. שלא לדבר על שלטים בעברית בכל מקום וחוף בקוסמוי שמרגיש כמו החוף בהרצליה, על כל המשתמע מכך. מצד שני זו התחלה טובה למי שעוד לא היה במזרח שכן זו מדינה מאוד נוחה וקלה לטיול. עכשיו תראי, נכון שחודש בסין זה לא אידיאלי אבל אפשר עדיין להספיק הרבה. לדעתי בחודש אפשר להספיק את גווילין-יאנגשו ויונאן, שהם האזורים שהכי אהבתי בסין. כמו כן התחלה של טיול בהונג קונג ולאחר מכן ביאנגשו המתויירת יכול להוות "נחיתה רכה" בסין. ואגב יש אפשרות לטרק סוסים גם בסין, הטרק הידוע בסונגפאן בצפון סיצ'ואן אם כי אני בספק שתספיקי להגיע גם לשם.
 

sela v

New member
גרינלנד

סופר יקרה, במיוחד אם רוצים לעבור במהירות ממקום למקום באי, מכיוון שהטיסות מאד יקרות. אין לי מושג בנוגע לעשות טרקים, אבל אם אתם זוכרים את האורחת בפורום רוזי, שמדריכה נשים בטיפוס. היא עשתה מסע בגרינלנד, כלומר הדבר אפשרי. יש גם טיסה לא מאד יקרה מצפון איסלנד, ואני הייתי מנסה לקשור קשרים עם מישהו בגרינלנד לפני שאת מגיעה לשם. אולי אפילו את יכולה להתנדב שם, לא עם יתומים, אבל אולי בדברים אחרים.
 
גרינלנד ירד מהפרק...

בלונלי היה כתוב שנעים שם בקיץ. נעים? יש שם בקושי 6 מעלות בקיץ... אז ירד לגמרי מהפרק. עכשיו אני קצת מבררת לגביי ג'מייקה...
 

argorn

New member
רסטאפאריי מאן - לא טוב בעונה הזאת

יש מונסונים שם .
 
ממה שבדקתי,

אין שם מונסונים אלא הוריקנים אחת ל-20 שנה בערך (אולי יותר). מה שכן, אוגוסט זאת העונה הכי גשומה - 11 ימי גשם בחודש בממוצע. זה ממש לא מה שימנע ממני לנסוע לשם
 

argorn

New member
OK אבל יש לקחת בחשבון ...

כששם יורד גשם - זה מגיע מכל הכיוונים וכל הסוגים ... שזה אומר - הרבה , הרבה מאוד . אני אישית לא הייתי ממליץ בתקופה הזאת , אני ניסיתי לברר לגבי המקום הזה בזמנו - אני חייב לציין גם שממה שקראתי , שאלתי ושמעתי גאמייקה לא ממש מקום אידיאלי לתרמילאים . לשיקולכם .
 

argorn

New member
בתקופה הזאת אני הייתי ממליץ על -

קנדה ואלסקה וגם צפון מערב אמריקה הצפונית , אם יש מספיק כסף . אני נהניתי שם בטירוף , לא חם מדי , ומאוד חברותי למטיילים . נובה סקוטיי שבצפון מזרח קנדה זהו עוג איזור שלא יצא לי לעשות ואני מקווה מאוד להיות שם .
 
הבעיה היא המחירים...

גם אני הבנתי שג'מייקה זה לא כל כך יעד לתרמילאים, למרות שיחסית לאיים אחרים בסביבה זול שם, אבל יחסית לתרמילאים יקר (50$ ליום באורח חיים תרמילאי ליום, זה לפחות לפי הלונלי). מינוסים: הבנתי שלא ממש יוצא להכיר שם מטיילים אחרים, והאמת שזה חלק מהכייף שלהטיול - להכיר גם תרבות חדשה ואת המקומיים, אבל גם זרים אחרים שבאו לטייל ולטייל יחד איתם. מבירור מחירים קצר שעשיתי, הבנתי שמה שאומרים על 50$ ליום זה כמעט בלתי אפשרי, כי לא הצלחתי למצוא מקומות לינה זולים. הרוב שם מותאם יותר לזוגות מאשר לתרמילאים, ואין אכסניות או משהו בסיגנון. הרוב יותר בסיגנון של הצימרים שאנחנו מכירים מהארץ, כמובן שלא באותו יוקר - אבל עדיין לא זול. פלוסים: בנוגע לגשם - לפי מה שהבנתי באוגוסט יורד לפעמים גשם פעם ביום, אבל הוא מפסיק ממש אחרי מעט זמן, ואז כבר יוצאת השמש ולא נשאר ממנו הרבה. זה ממה שסיפרו לי... בכל מקרה, בסוף אם אני אסע זה יהיה בספטמבר - ואז יותר יבש. יפה שם, שילוב מושלם של חופים, תרבות, מסיבות, יערות ומפלים. קרוב לי אחרי הביקור המשפחתי בארה"ב... כל היעדים שהזכרת נראים לי מאוד מעניינים אבל יקרים. אני בכל זאת אקח את זה בחשבון, כרגע אני ממש בודקת את כל הכיוונים האפשריים.
 

argorn

New member
כמה דברים להוסיף ....

אני לא אנסה לשכנע אותך לנסוע לאלסקה או קנדה במקום לאיזה אי קאריבי... אני בעצמי נוסע לקאריבים לטיול עוד שלושה שבועות ... אני כן יכול להגיד לך ששום מקום בקאריבים הוא לא ממש אידיאלי לתרמילאים להוציא חלק מחופי אנדורס , קוסטה ריקה וחלק מבליז { לפחות לפי מה שאני הבנתי } כשאני אומר לא אידיאלי אני מתכוון מבחינת מחירים , צפיפות תיירים במקום , תשתית למטיילים . 50 דולר ליום בקאריבים זה בערך נשמע הגיוני לתרמילאי , יש מקומות שתוכלי לבלות בהם בהרבה יותר זול לעומת זאת למשל בקוסטה ריקה יש אכסנית מטיילים פשוטה ויעילה שנקראת JJROCKINGS.COM אם אני לא טועה , שם תוכלי ללון ב - 7 דולר ללילה באוהל או ב- 15 דולר לחדר לא פרטי וללא שירותים ומקלחת { אותם תחלקי עם בערך עוד 20 מטיילים כמוך } . אם תרצי למצוא מקום קצת יותר מעודן אז אין מנוס מלשלם בערך 25 - 30 דולר ליום . מה לעשות ... קאריבים זה יקר - אבל אל תתפסי אותי במילה שלי , אני למשל הצלחתי למצוא מקומות לא יותר מדי יקרים בבליז { למרות שפחות מ 15 דולר , תשכחי מזה } , לכן עבור תרמילאי שמחפש עלות מחירים כמו בדרום אמריקה באזור מרכז אמריקה כל הסיפור הוא די מייאש .פשוט צריך להכין תקציב . ממש לחשב כמה את מוכנה להוציא ביום ואז תדעי איפה את עומדת ומה את יכולה להרשות לעצמך . אני כן יכול לציין שאם אני משווה מחירים שמצאתי בקאריבים { וחיפשתי בקוסטה ריקה , הונדורס ,גואטמלה, טרינידד וטובגו וונצואלה וכמובן בליז } אין ממש הבדל , למעשה אני זוכר שקנדה היה יחסית די זול , שןב פעם ... הכל יחסית , מי שיבוא לקנדה בציפיה לבזבז מה שהוא יבזבז בדרום אמריקה צפוי למצוא את עצמו בבלאגן לא קטן ובמפח נפש ! למרות שיש גם צד מעודד בכל הסיםור הזה ... את נוסעת בתקופה שנחשבת לתקופה חלשה שם והמחירים ירדו וגם תוכלי כנראה להתמקח קצת { למרות שלא ממש אוהבים את זה שם לפי מה שהבנתי } , למשל חדר פרטי עם אמבטיה ושירותים שעולה לי 20 דולר בבליז יעלה לך בערך 15 בחודש ספטמבר . פחות מזה ... דרום אמריקה , חופי ברזיל וכל היוצא בזה .את ההפרש תשלמי כבר על הטיסה !
 

argorn

New member
מברוק ... אל תיהיה נעולה על גמאייקה

יש שם באזוא עוד מלא מקומות מצוינים .
 
למעלה