טיול 'אחרי-צבא' ביוני-אוגוסט|אחורה|

Yoav Den Vilda

New member
טיול 'אחרי-צבא' ביוני-אוגוסט|אחורה|

לאן אתם ממליצים? איזה איזור בעולם יהיה מושלם מבחינת מזג אויר בתקופה הזאת של תחילת יוני עד אמצע-סוף אוגוסט?
 

Blueyes2

New member
הרבה אזורים..../images/Emo3.gif

אולי תוכל לפרט יותר מה מעניין אותך? (כיוון ) איזה סוג טיול אתה רוצה לעשות.. ואז אולי נוכל לעזור
 

shaishoo

New member
מה בראש שלך ????

אם אתה מתכנן טיול ארוך טווח כלומר כמה חודשים טובים עד כמה שנים טובות אז זה לא משנה כי לדוגמא דרומ אמריקה כלכך גדולה שבהתאם לתקופה בה אתה טס אתה מתחיל את הטיול לדוגמא אם עכשיו שיא השלג באנדיות אז מן הסתם תתחיל מארגנטינה או ברזיל ככה שאחרי כמה חודשים שתגיע לפרו\בוליביה\אקוודור כבר יהיה שם חמים ונעים (יחסית) ואני בטוח שגם במזרח פשוט מתחילים מנ"צ אחר, ואז מה שחשוב זה האופי שלך, מה יותר מסקרן אותך, מה החלום שלך כי טיול כזה ארוך ויקר לא עושים סתם כדי לסמן וי ולאמר טיילתי, אלא כדי לספק את יצר הסקרנות וההרפתקנות האישי, אם אתה סתם רוצה להתפרק לחודש חודשיים, סע לתורכיה או מקום קרוב , תהנה ותחסוך את הכסף...
 

ר ו נ ן ג

New member
מה, רק לחודשיים - שלושה?


זו בדיוק התקופה לצפון הודו, למשל.
 

Yoav Den Vilda

New member
אתה בטוח? אין גשם?

אין גשמים בצפון הודו ובנפאל בתקופה הזאת? (יוני-אוגוסט).
 

ר ו נ ן ג

New member
זו אכן תקופת המונסונים, אבל

לצפון הודו (לדאק והאזור) הם לא מגיעים, לנפאל כן.
 

Yoav Den Vilda

New member
וכמה נורא לטייל בנפאל במונסון?

כל פרק הזמן שבין יוני לאוגוסט גשום? ספטמבר נוח יותר?
 

SPnage

New member
לא מומלץ

הגשמים הרבים יכולים להפריע לטרקים, ועננות תסתיר ךף את כל הנוף. ולמה באים לנפאל אם לא כדי לעשות טרקים ולראות את הנוף... ספטמבר עדיף, סוף החודש זה ממש תחילת העונה אז עדיף לדחות את הביקור שם כמה שאפשר.
 

Yoav Den Vilda

New member
בעסה..

אז מה בכל זאת מומלץ בין יוני לאוגוסט? איזה טיולים הוא האידיאלי לדעתכם לפרק הזמן הזה? אני נמשך כמעט לכל סוג של טיול חוץ מלספורט אתגרי (באנג'י, קיאקים) שממש לא עושה לי את זה.
 

SPnage

New member
לא חסר

אפשר עדיין לטייל בכל דרום מזרח אסיה, אמנם יש אזורים גשומים אבל יש גם מקומות שאין כזה הרבה גשם וזה לא נורא. אפשר לטייל בצפון הודו. זה בדיוק העונה לטייל בטיבט או במונגוליה. ואת סין כבר הזכרתי? חוץ מזה שזאת המדינה הכי שווה לדעתי בכל האזור, אני טיילתי שם בין יולי לספטמבר ולא היתה שום בעיה.
 

kogawa

New member
לא חולק על אף אחד אבל...

מאמין שהכותבים בנושא נפאל בקייץ לא בדיוק היו שם בתקופה זו. יוני ויולי הן תקופות מופלאות מהמון בחינות בנפאל בהרים: אכן הפסגות המושלגות נראות לעיתים רחוקות ובבקרים בלבד, אבל הטמפרטורה נהדרת לטיול, הנהרות שוצפים, הפרחים והציפורים כמו באביב הישראלי, והפסטיבלים כגון חגיגות הייאטי (איש השלג) נערכות בנאמצ'ה-בזאר. וכן המסלולים ריקים ממטילים, ומי שהלך בשיירות מסע בנפאל ידע להעריך את זה. בקיצור, לכל מקום ולכל עונה הקסם שלה, ומביקורי בהימליה דוקא הביקור ביוני יולי היה מיוחד במינו. אגב, בנפאל פרט לאזורי האוורסט והאנהפורנה יש גם את הגונגלים והרמות הדרומיות, הגבעות במערב, הנהרות במזרח וכמובן עמק קטמנדו הנפלא שלמרות שהגשם הופך אותו לבוצי הוא נפלא תמיד. אבל בשל המצב בנפאל ממש ממש לא ממליץ לנסוע לשם.
 

Yoav Den Vilda

New member
עשית לי טוב על הלב. עוד שאלות :

כמה אמור לעלות טיול כזה של 3-4 חודשים בצפון הודו - נפאל? בהנחה שאני לא פריק של ספורט אתגרי, אבל כן פריק לא קטן של קניות.
 
גם אני ממש מתלבטת...

יש לי חופשת קיץ של 4 חודשים, מיולי עד סוף אוקטובר... אני רוצה לנסוע לאנשהו באוגוסט-ספטמבר, וממש מתלבטת לאן. חברה הדליקה אותי על המזרח - אבל אמרו לי שמזג האוויר בקיץ הוא ממש גרוע. חוצמזה, אני נורא מתלבטת בין כל מיני אפשרויות נורא שונות... להתנדב במחנה קיץ של ילדים נכים באירלנד, ואח"כ להמשיך לאיזה טרק של כמה שבועות חוצה אירלנד או חוצה סקוטלנד, להבדיל. לנסוע לגרינלנד - קראתי באתר של לונלי פלנט שדווקא ממש נעים שם בקיץ. אבל מה זה "נעים"? בנעים אולי הם מתכוונים לכך שהקיץ שם הוא כמו החורף פה? מישהו יודע מה באמת הטמפורטורה ממוצעת בגרינלנד באיזור אוגוסט? מצד שני, זה נראה לי תענוג קצת יקר מדי. אולי רומניה? אולי טרק בתורכיה... בקיצור, אני קצת מתחרפנת מעודף אפשרויות. דבר ראשון אני צריכה לבחור יבשת אליה אני רוצה לנסוע (מדי פעם גם ארה"ב/קנדה צצות להן במחשבות). וליואב - לגביי מזג אוויר, לדעתי במערב אירופה המזג אוויר הכי נעים בחודשים האלו. אבל זה נורא תלוי מה אתה מחפש לעשות.
 

SPnage

New member
מזרח!

ברור, בלי לחשוב פעמיים. מה זאת אומרת מזג אויר לא מתאים? זה כמו להגיד מזג אויר לא מתאים לארה"ב, יש כל כך הרב מקומות עם אקלים שונה (ואגב הייתי פעמיים במזרח בקיץ). הקיץ זו העונה הכי טובה לטייל במונגוליה או טיבט, לדוגמא. זה לא רק חו"ל, או טרקים או נוף, זה מפגש עם תרבות שונה לחלוטין, צורת מחשבה צורת חיים שונה. דברים שבחיים לא היית חושבת עליהם אפילו בארץ או בכל מדינה מערבית מקבלים מימד חדש. האוכל, הריחות, המפגש עם המקומיים. וכמובן העלות, במחיר של שבוע באירופה אפשר להיות חודש במזרח (ואני לא מדבר על הודו), להתפנק כל יום ולעשות קניות בלי סוף המחירים מגוכחים.
 
ובטוח שם, לטייל לבד?

טיבט זה לא קצת מסוכן? על מונגוליה לא ביררתי עדיין. אני מכירה מישהי שנוסעת לצפון הודו בקיץ, אבל הבנתי ששם יש ממש בעיות רציניות עם כל מיני אירגונים שנלחמים אחד בשני (בעיקר בקשמיר). האמת שבכל מקרה אני כניראה נוסעת לארה"ב לבקר משפחה, אז חשבתי אולי להיות 3 שבועות בארה"ב, ואז לטוס לג'מייקה לחודש.
 

ר ו נ ן ג

New member
קשמיר אכן מחוץ לתחום התיירות

כבר הרבה שנים אבל צפון הודו היא לא רק קשמיר.
 

SPnage

New member
בארה"ב בטוח?

במזרח אולי יותר בטוח לטייל מקום מקום אחר בעולם. בסין פגשתי כמה וכמה בחורות שטיילו לבד, ובשום מקום לא היתה בעיה להסתובב בכל שעה, אפילו לבד. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה גניבות, אבל אין מה לפחד מאלימות וכ'. קחי את דרום אמריקה לדוגמא או כל שכונת פשע בכל עיר בצפון המריקה לשם השוואה. ואגב אין בעיה לטייל גם בקשמיר, פגשתי כמה שהיו שם ומאוד נהנו. טיבט מסוכנת??? מה בדיוק מסוכן שם? חבל שבגלל בורות ודיעות קדומות את מפסידה ביקוד בחלקה הכי מעניינת שיש לעולם הזה להציע.
 
.....

בגלל זה שאלתי. אין לי דעות קדומות, אלא חוסר ידע לגבי המזרח (והידע שיש לי מבוסס רק על מה שאמרו לי אנשים פה ושם) - ולכן שאלתי בפורום. אם אתה לא רוצה לענות, או שאתה עונה בטון כל כך מתנשא - עדיף שלא תענה לי בכלל.
 

SPnage

New member
סליחה../images/Emo35.gif

טון מתנשא? ניסיתי לעזור ולתת קצת מידע. אם זה התגובה שאני מקבל אז אני באמת לא רוצה לענות. טיול מהנה
 
קבל ציטוט:

חבל שבגלל בורות ודיעות קדומות את מפסידה ביקוד בחלקה הכי מעניינת שיש לעולם הזה להציע.
 
למעלה