טו..טו..טו..קולו קולו..קטר קיטור חדש בארץ!

מצב
הנושא נעול.
ברור, ואפילו קבל פרטים פיקנטיים נוספים

תיקון קל
המספר 45166 הוא לא בריטי.
ברור, ואפילו קבל פרטים פיקנטיים נוספים
שטרם הופיעו פה עד לרגע זה על הקטר הספציפי הזה שמספרו הקודם היה LMS5166.
קטר זה יוצר ע"י בית החרושת Armstrong Whitworth בתאריך 31.08.1935 כלומר שבתאריך זה הושלמה בנייתו של 341. הקטר הושבת ביום 30.09.1963 ונגרט סופית מהמצבה ביום 31.05.1964.
מאז 31 במאי 1964 הוא לא הונע.
 
הפתעה: הנה הקטר שהגיע ארצה ....בנסיעה בטורקיה

ברור, ואפילו קבל פרטים פיקנטיים נוספים
שטרם הופיעו פה עד לרגע זה על הקטר הספציפי הזה שמספרו הקודם היה LMS5166.
קטר זה יוצר ע"י בית החרושת Armstrong Whitworth בתאריך 31.08.1935 כלומר שבתאריך זה הושלמה בנייתו של 341. הקטר הושבת ביום 30.09.1963 ונגרט סופית מהמצבה ביום 31.05.1964.
מאז 31 במאי 1964 הוא לא הונע.
הפתעה: הנה הקטר שהגיע ארצה ....בנסיעה בטורקיה
בחודש נובמבר 1983. מופיע בחלקו השני של הסרט וזהו בדיוק הקטר שלנו. מטורקיה הוא נשלח כידוע ב-2010 לבריטניה בחזרה לביתו המקורי שבה נסע עד ליום 30.09.1963 ואח"כ הועבר אלינו כאמור.
בסרטון רואים אותו עורך עיתוקים במלוא הקיטור !
תהנו !
http://www.youtube.com/watch?v=tXMZySuGnXM
 
אביתר, אתה כנראה התבלבלת בין שני קטרים

ברור, ואפילו קבל פרטים פיקנטיים נוספים
שטרם הופיעו פה עד לרגע זה על הקטר הספציפי הזה שמספרו הקודם היה LMS5166.
קטר זה יוצר ע"י בית החרושת Armstrong Whitworth בתאריך 31.08.1935 כלומר שבתאריך זה הושלמה בנייתו של 341. הקטר הושבת ביום 30.09.1963 ונגרט סופית מהמצבה ביום 31.05.1964.
מאז 31 במאי 1964 הוא לא הונע.
אביתר, אתה כנראה התבלבלת בין שני קטרים
המספר 45166 מופיע על שני קטרים תוצרת בריטניה.

הראשון שנבנה ב 1935 הוא מדגם 5P (ולא F כי הוא נועד לקחת גם רכבות נוסעים) ואכן נבנה על ידי ארמסטרונג וויתוורת. לדעתי הוא מעולם לא עזב את בריטניה.קטרים אלה לא היו כלל במזה"ת.זה הקטר שרשמת בפוסט שלך.
ה 45166 השני, זה שהגיע לכאן הוא מדגם 8F (כמו 70414) וכמה יחידות ממנו (נדמה לי ש 20) נשארו כאן אחרי גמר המנדט (ועוד אחד שנתקע בטול כרם ונגרט אחרי ששת הימים).
הוא נבנה ב 1940 על ידי חברת North British בהזמנת הצבא וקיבל את המספר הצבאי WD341. למיטב ידיעתי הקטר לא קיבל קידומת 70 (כמו 414 שקיבל את הקידומת) כי הוא עבר לתורכיה לפני שהנהיגו את הקידומת. לכן המספר 45166 הוא תורכי. הקטר חולץ אחרי עשרות שנים מתורכיה לבריטניה והמשך הסיפור, לשימחתנו, ידוע. .
אשמח שתתקן אותי אם טעיתי.
 
וואלה - אתה צודק ! אכן חל בלבול בתוספת שלי:

אביתר, אתה כנראה התבלבלת בין שני קטרים
המספר 45166 מופיע על שני קטרים תוצרת בריטניה.

הראשון שנבנה ב 1935 הוא מדגם 5P (ולא F כי הוא נועד לקחת גם רכבות נוסעים) ואכן נבנה על ידי ארמסטרונג וויתוורת. לדעתי הוא מעולם לא עזב את בריטניה.קטרים אלה לא היו כלל במזה"ת.זה הקטר שרשמת בפוסט שלך.
ה 45166 השני, זה שהגיע לכאן הוא מדגם 8F (כמו 70414) וכמה יחידות ממנו (נדמה לי ש 20) נשארו כאן אחרי גמר המנדט (ועוד אחד שנתקע בטול כרם ונגרט אחרי ששת הימים).
הוא נבנה ב 1940 על ידי חברת North British בהזמנת הצבא וקיבל את המספר הצבאי WD341. למיטב ידיעתי הקטר לא קיבל קידומת 70 (כמו 414 שקיבל את הקידומת) כי הוא עבר לתורכיה לפני שהנהיגו את הקידומת. לכן המספר 45166 הוא תורכי. הקטר חולץ אחרי עשרות שנים מתורכיה לבריטניה והמשך הסיפור, לשימחתנו, ידוע. .
אשמח שתתקן אותי אם טעיתי.
וואלה - אתה צודק ! אכן חל בלבול בתוספת שלי:
צ"ל:
240 קטרים מדגם זה הוזמנו על-ידי משרד האספקה הבריטי בעבור מחלקת המלחמה (WD) בחודש
דצמבר 1939. קטרים מס' 70300 - 70318 הותאמו במיוחד לדרישות האירופיות המחמירות. קטרים מס'
70300 - 70398 נשלחו מאנגליה בין חודש מאי 1940 לבין חודש מרס 1941. קטרים מס'
70400 - 70403 נשלחו מאנגליה בין חודש יולי 1940 לבין חודש אוקטובר 1940. קטרים מס'
70410 - 70421 נשלחו מאנגליה בין חודש אוקטובר 1940 לבין חודש אפריל 1941. בחודש דצמבר
1940 הוזמנו 62 קטרים נוספים בעבור מחלקת המלחמה (WD). קטרים מס' 70427 - 70438 נשלחו
מאנגליה בין חודש אפריל 1941 לבין חודש נובמבר 1941. (שתי קבוצות של קטרים נשלחו לפרס: קבוצה
ראשונה נשלחה בספטמבר 1941 והגיעה לפרס בשבוע הראשון של חודש דצמבר 1941. קבוצה שניה
הגיעה לפרס בחודש מרס 1942. בסה"כ נשלחו 155 קטרים מדגם זה לפרס. 12 אבדו בים).
אי לכך ברור שקטר מס' WD341 יוצר ע"י NORTH BRITISH LOCOMOTIVE בשנת 1940. אני אבדוק הערב את כל הפרטים עליו. הכל מופיע שלב אחר שלב בספר הבא:
TOURRET RICK, ALLIED MILITARY LOCOMOTIVES OF THE SECOND WORLD WAR, TOURRET PUBLISHING, ABINGDON, OXON, ENGLAND 1995. (304 PP.) [ISBN 0-905878-06-X]
הצדק עימך יא בניומין !!!!
חובה למחוק את ההודעה הקודמת שלי - היא מבולבלת !
 
הידע של שניכם פשוט מרשים.

וואלה - אתה צודק ! אכן חל בלבול בתוספת שלי:
צ"ל:
240 קטרים מדגם זה הוזמנו על-ידי משרד האספקה הבריטי בעבור מחלקת המלחמה (WD) בחודש
דצמבר 1939. קטרים מס' 70300 - 70318 הותאמו במיוחד לדרישות האירופיות המחמירות. קטרים מס'
70300 - 70398 נשלחו מאנגליה בין חודש מאי 1940 לבין חודש מרס 1941. קטרים מס'
70400 - 70403 נשלחו מאנגליה בין חודש יולי 1940 לבין חודש אוקטובר 1940. קטרים מס'
70410 - 70421 נשלחו מאנגליה בין חודש אוקטובר 1940 לבין חודש אפריל 1941. בחודש דצמבר
1940 הוזמנו 62 קטרים נוספים בעבור מחלקת המלחמה (WD). קטרים מס' 70427 - 70438 נשלחו
מאנגליה בין חודש אפריל 1941 לבין חודש נובמבר 1941. (שתי קבוצות של קטרים נשלחו לפרס: קבוצה
ראשונה נשלחה בספטמבר 1941 והגיעה לפרס בשבוע הראשון של חודש דצמבר 1941. קבוצה שניה
הגיעה לפרס בחודש מרס 1942. בסה"כ נשלחו 155 קטרים מדגם זה לפרס. 12 אבדו בים).
אי לכך ברור שקטר מס' WD341 יוצר ע"י NORTH BRITISH LOCOMOTIVE בשנת 1940. אני אבדוק הערב את כל הפרטים עליו. הכל מופיע שלב אחר שלב בספר הבא:
TOURRET RICK, ALLIED MILITARY LOCOMOTIVES OF THE SECOND WORLD WAR, TOURRET PUBLISHING, ABINGDON, OXON, ENGLAND 1995. (304 PP.) [ISBN 0-905878-06-X]
הצדק עימך יא בניומין !!!!
חובה למחוק את ההודעה הקודמת שלי - היא מבולבלת !
הידע של שניכם פשוט מרשים.
 
תודה איליה אחי אבל טעיתי בענק בהודעה

הידע של שניכם פשוט מרשים.
תודה איליה אחי אבל טעיתי בענק בהודעה
הקודמת וכן - זה יכול לקרות גם לי. טעיתי שם וראוי שההודעה שלי תימחק....
 

fireman

New member
חן ידידי, יש לך מושג באיזה ציר

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
חן ידידי, יש לך מושג באיזה ציר
יסעו? כביש 25 או 40?
 

amit1270

New member
שיחקתם אותה!

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
שיחקתם אותה!
חבל שבירושלים לא מתכננים משהו דומה.
 

Golf Bravo

New member
חן, כל הכבוד

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
חן, כל הכבוד
זה ממש מרגש לראות קטר כזה שוב בפינה הקטנה שלנו במזרח התיכון. לפי הקישור שהביא בני אתה עומד להשאיל לתצוגה קבועה בבאר שבע ציוד נייד נוסף. תוכל לספר קצת איזה ציוד ירד דרומה?
 
קרונות היסטוריים לבאר שבע

חן, כל הכבוד
זה ממש מרגש לראות קטר כזה שוב בפינה הקטנה שלנו במזרח התיכון. לפי הקישור שהביא בני אתה עומד להשאיל לתצוגה קבועה בבאר שבע ציוד נייד נוסף. תוכל לספר קצת איזה ציוד ירד דרומה?
קרונות היסטוריים לבאר שבע
לפי התוכנית יוצגו בתחנה התורכית של באר שבע שלושה קרונות מאוסף מוזיאון הרכבת:
קרון טרקלין 97 (שנת ייצור 1922)
קרון מחלקה 3/כבודה מסוג LSWR (שנת ייצור 1893, שודרג בשנות ה-30)
קרון ארגזי 10 טון של הצבא הבריטי במלחה"ע ה-1 (שנת ייצור 1917 בערך)

(למי שתוהה, במתחם מוזיאון הרכבת הלאומי בחיפה יש כבר קרון טרקלין, קרון LSWR וקרון 10 טון אחרים, אם כי לא משוחזרים עדיין)
 
חנצ'וק: תודה על המידע החשוב ! האם תוכל לומר ל

קרונות היסטוריים לבאר שבע
לפי התוכנית יוצגו בתחנה התורכית של באר שבע שלושה קרונות מאוסף מוזיאון הרכבת:
קרון טרקלין 97 (שנת ייצור 1922)
קרון מחלקה 3/כבודה מסוג LSWR (שנת ייצור 1893, שודרג בשנות ה-30)
קרון ארגזי 10 טון של הצבא הבריטי במלחה"ע ה-1 (שנת ייצור 1917 בערך)

(למי שתוהה, במתחם מוזיאון הרכבת הלאומי בחיפה יש כבר קרון טרקלין, קרון LSWR וקרון 10 טון אחרים, אם כי לא משוחזרים עדיין)
חנצ'וק: תודה על המידע החשוב ! האם תוכל לומר ל
לי את מספרייהם של הקרון השני והשלישי בבקשה?
וכמובן כל הכבוד על היוזמה והביצוע ! אף אחד לא יכול היה לעשות זאת טוב יותר ממך !!!
 
שכחתי לציין את המספר: 316

חנצ'וק: תודה על המידע החשוב ! האם תוכל לומר ל
לי את מספרייהם של הקרון השני והשלישי בבקשה?
וכמובן כל הכבוד על היוזמה והביצוע ! אף אחד לא יכול היה לעשות זאת טוב יותר ממך !!!
שכחתי לציין את המספר: 316
(לא ידוע המספר של הקרון הארגזי)
 

בועז ל

New member
מאז שאני זוכר את עצמי מתענייו ברכבות

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
מאז שאני זוכר את עצמי מתענייו ברכבות
(וזה לא הרבה יותר משמונה שנותיי בפורום), לא זכורות לי התפתחויות וחדשות ממוזאון הרכבת, כפי שהדבר מתרחש תחת ניהולו של פרופ' מלינג. ברכותיי חנצ'וק ו-
.
 

יהוושע

New member
מצטרף למחמאה. חן עושה עבודה נפלאה כמעט באפס

מאז שאני זוכר את עצמי מתענייו ברכבות
(וזה לא הרבה יותר משמונה שנותיי בפורום), לא זכורות לי התפתחויות וחדשות ממוזאון הרכבת, כפי שהדבר מתרחש תחת ניהולו של פרופ' מלינג. ברכותיי חנצ'וק ו-
.
מצטרף למחמאה. חן עושה עבודה נפלאה כמעט באפס
משאבים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סוף עידן הקיטור בבריטניה

טו..טו..טו..קולו קולו..קטר קיטור חדש בארץ!
חדש ישן..
הלא ייאמן קרה!
קטר 8F זהה ל 70414 שנרכש בבריטניה נחת הבוקר בנמל אשדוד!
הקטר מיועד למוזיאון בבאר שבע.
קטר אמיתי אמיתי!
אני מקווה שתמונות מהארץ יהיו בהמשך כי כוחותינו בנמל אבל הנה תמונה שלו ארוז בבריטניה לקראת היציאה לארת (כולל הטנדר).
התמונה מכאן
סוף עידן הקיטור בבריטניה
http://www.youtube.com/watch?v=Xq5df52e6Uw
מומלץ בחום!
 

jumbo701

New member
זה אירוע מכונן מרתק.אולפן שישי ערוץ 2 היום או

טו..טו..טו..קולו קולו..קטר קיטור חדש בארץ!
חדש ישן..
הלא ייאמן קרה!
קטר 8F זהה ל 70414 שנרכש בבריטניה נחת הבוקר בנמל אשדוד!
הקטר מיועד למוזיאון בבאר שבע.
קטר אמיתי אמיתי!
אני מקווה שתמונות מהארץ יהיו בהמשך כי כוחותינו בנמל אבל הנה תמונה שלו ארוז בבריטניה לקראת היציאה לארת (כולל הטנדר).
התמונה מכאן
זה אירוע מכונן מרתק.אולפן שישי ערוץ 2 היום או
שישי הבא...שימו עין.אני אהיה על הקו ביום א עד להגעתו ליעד.מי בא?
 
כבר דיברו איתי לערוץ 2. הערב. ללא ראיון אישי

זה אירוע מכונן מרתק.אולפן שישי ערוץ 2 היום או
שישי הבא...שימו עין.אני אהיה על הקו ביום א עד להגעתו ליעד.מי בא?
כבר דיברו איתי לערוץ 2. הערב. ללא ראיון אישי
כי אני לא מתראיין באופן אישי. הערב בחדשות ערוץ 2 הכתבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה