טו..טו..טו..קולו קולו..קטר קיטור חדש בארץ!

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
ווואאאאאוווו
סוף העולם!!!


טו..טו..טו..קולו קולו..קטר קיטור חדש בארץ!
חדש ישן..
הלא ייאמן קרה!
קטר 8F זהה ל 70414 שנרכש בבריטניה נחת הבוקר בנמל אשדוד!
הקטר מיועד למוזיאון בבאר שבע.
קטר אמיתי אמיתי!
אני מקווה שתמונות מהארץ יהיו בהמשך כי כוחותינו בנמל אבל הנה תמונה שלו ארוז בבריטניה לקראת היציאה לארת (כולל הטנדר).
התמונה מכאן
ווואאאאאוווו
סוף העולם!!!

ברכות לכל יוזמי ומשתתפי המיזם המדהים הזה, שהגשימו את הבלתי-ייאמן!

ועוד יותר מדהים יהיה לראות אותו בצביעה היסטורית ארצישראלית אמיתית ברמה שתשכנע גם זקני השבת...
 
למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...

טו..טו..טו..קולו קולו..קטר קיטור חדש בארץ!
חדש ישן..
הלא ייאמן קרה!
קטר 8F זהה ל 70414 שנרכש בבריטניה נחת הבוקר בנמל אשדוד!
הקטר מיועד למוזיאון בבאר שבע.
קטר אמיתי אמיתי!
אני מקווה שתמונות מהארץ יהיו בהמשך כי כוחותינו בנמל אבל הנה תמונה שלו ארוז בבריטניה לקראת היציאה לארת (כולל הטנדר).
התמונה מכאן
למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
 

יהוושע

New member
אז הוא יכול לנסוע? אפשר יהיה לנסות אותו על

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
אז הוא יכול לנסוע? אפשר יהיה לנסות אותו על
מסילת העמק לכשתקום? לאיזה רוחב מסילה הוא מתאים? כל הכבוד על היוזמה והמאמץ.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
כפי שחן כתב

אז הוא יכול לנסוע? אפשר יהיה לנסות אותו על
מסילת העמק לכשתקום? לאיזה רוחב מסילה הוא מתאים? כל הכבוד על היוזמה והמאמץ.
כפי שחן כתב
בתאוריה, בהשקעה כזו או אחרת ניתן לשחזרו למצב נסיעה.
לרכבת העמק הוא לא יתאים, כמובן שכן במקור הוא מיועד לא למסילה תקנית, אלא למסילה ברוחב 105 ס"מ.
 

luckydude

Member
לדעתי אתה טועה.

כפי שחן כתב
בתאוריה, בהשקעה כזו או אחרת ניתן לשחזרו למצב נסיעה.
לרכבת העמק הוא לא יתאים, כמובן שכן במקור הוא מיועד לא למסילה תקנית, אלא למסילה ברוחב 105 ס"מ.
לדעתי אתה טועה.
מדובר בקטר למסילה תקנית.
 

luckydude

Member
אם ישוקם למצב פעיל, ניתן יהיה להפעילו

אז הוא יכול לנסוע? אפשר יהיה לנסות אותו על
מסילת העמק לכשתקום? לאיזה רוחב מסילה הוא מתאים? כל הכבוד על היוזמה והמאמץ.
אם ישוקם למצב פעיל, ניתן יהיה להפעילו
על כל המסילות בארץ (כל עוד היה הציד המתאים כדי למלאו במים ודלק). עם זאת, יש לזכור שהתחנה התורכית הישנה אינה מחוברת לרשת המסילות, כך שאין הרבה טעם בהבאתו למצב פעיל כל עוד ייעודו המרכזי הוא כמוצג שם. אם הקטר היה מוצב במוזיאון הרכבת בחיפה, שכן מחובר לרשת המסילות אז כבר היה סיפור אחר.
 

luckydude

Member
צ״ל ״הציוד״

אם ישוקם למצב פעיל, ניתן יהיה להפעילו
על כל המסילות בארץ (כל עוד היה הציד המתאים כדי למלאו במים ודלק). עם זאת, יש לזכור שהתחנה התורכית הישנה אינה מחוברת לרשת המסילות, כך שאין הרבה טעם בהבאתו למצב פעיל כל עוד ייעודו המרכזי הוא כמוצג שם. אם הקטר היה מוצב במוזיאון הרכבת בחיפה, שכן מחובר לרשת המסילות אז כבר היה סיפור אחר.
צ״ל ״הציוד״
 
שיקום למצב פעיל יעלה הון מטורף שאין אותו

אם ישוקם למצב פעיל, ניתן יהיה להפעילו
על כל המסילות בארץ (כל עוד היה הציד המתאים כדי למלאו במים ודלק). עם זאת, יש לזכור שהתחנה התורכית הישנה אינה מחוברת לרשת המסילות, כך שאין הרבה טעם בהבאתו למצב פעיל כל עוד ייעודו המרכזי הוא כמוצג שם. אם הקטר היה מוצב במוזיאון הרכבת בחיפה, שכן מחובר לרשת המסילות אז כבר היה סיפור אחר.
שיקום למצב פעיל יעלה הון מטורף שאין אותו
בשום תקציב כרגע. מדובר על לפחות 3 או 4 מיליון ליש"ט. זה כולל גם תשתית למוסך יחודי רק לו, ציוד, חלפים, הכשרת צוות ועוד ועוד. סיפור מורכב מאוד ולא פשוט. קטר קיטור שלא הונע לפחות 35 שנה אם לא יותר, זקוק לפירוק והרכבה מחדש. בארץ אין מי שיכול לעשות זאת ולכן ייאלצו להביא מומחים מבריטניה. יום עבודה של מומחה כזה הוא בשמיים מבחינת המחיר. אם היו משקמים את הקטר בבריטניה ומביאים אותו שם למצב נסיעה - איש לא היה מוותר עליו בשבילנו ! יתכן כי ניתן לשקמו בחברות כמו NRE בארה"ב, אך מבחינה כלכלית זה לבטח לא כדאי ומיותר לגמרי.
 

משה343

New member
האם אין בארץ מומחים מברית המועצות לשעבר ?....

שיקום למצב פעיל יעלה הון מטורף שאין אותו
בשום תקציב כרגע. מדובר על לפחות 3 או 4 מיליון ליש"ט. זה כולל גם תשתית למוסך יחודי רק לו, ציוד, חלפים, הכשרת צוות ועוד ועוד. סיפור מורכב מאוד ולא פשוט. קטר קיטור שלא הונע לפחות 35 שנה אם לא יותר, זקוק לפירוק והרכבה מחדש. בארץ אין מי שיכול לעשות זאת ולכן ייאלצו להביא מומחים מבריטניה. יום עבודה של מומחה כזה הוא בשמיים מבחינת המחיר. אם היו משקמים את הקטר בבריטניה ומביאים אותו שם למצב נסיעה - איש לא היה מוותר עליו בשבילנו ! יתכן כי ניתן לשקמו בחברות כמו NRE בארה"ב, אך מבחינה כלכלית זה לבטח לא כדאי ומיותר לגמרי.
האם אין בארץ מומחים מברית המועצות לשעבר ?....
שיש להם ניסיון עם קטר קיטור ?
אני לא מדבר עכשיו להביא לידי מצב של נסיעה אבל להתחיל בכיוון הזה פחות או יותר
 
יכול להיות שיש. הם יצטרכו לתרום אלפי אלפי

האם אין בארץ מומחים מברית המועצות לשעבר ?....
שיש להם ניסיון עם קטר קיטור ?
אני לא מדבר עכשיו להביא לידי מצב של נסיעה אבל להתחיל בכיוון הזה פחות או יותר
יכול להיות שיש. הם יצטרכו לתרום אלפי אלפי
שעות עבודה. יהיה להם כדאי?
 

משה343

New member
פנסיונרים בהתנדבות
אני יפתח בב"ש מועדון..

יכול להיות שיש. הם יצטרכו לתרום אלפי אלפי
שעות עבודה. יהיה להם כדאי?
פנסיונרים בהתנדבות
אני יפתח בב"ש מועדון..
בית גיל הזהב למומחי רכבות .
ניתן להם כל מה שאפשר שירגישו בית חם ובתמורה כמה שעות לטובת הקטר
 

fireman

New member
רדו מהעץ, הסיכוי שישוקם למצב נסיעה

פנסיונרים בהתנדבות
אני יפתח בב"ש מועדון..
בית גיל הזהב למומחי רכבות .
ניתן להם כל מה שאפשר שירגישו בית חם ובתמורה כמה שעות לטובת הקטר
רדו מהעץ, הסיכוי שישוקם למצב נסיעה
שקול לסיכוי שיטיסו אותו לירח.

אני לא מאמין שהוציאו על ערימת פח חלודה מיליון שקל....עם כל הכבוד לידידיי הרכבתאים, בתור תושב באר שבע...זה צורם לי מאוד...
 

משה343

New member
ומה דעתך על חוף ים במחיר 11 מליון ? ...

רדו מהעץ, הסיכוי שישוקם למצב נסיעה
שקול לסיכוי שיטיסו אותו לירח.

אני לא מאמין שהוציאו על ערימת פח חלודה מיליון שקל....עם כל הכבוד לידידיי הרכבתאים, בתור תושב באר שבע...זה צורם לי מאוד...
ומה דעתך על חוף ים במחיר 11 מליון ? ...
ושלא תחשוב שאני מצדיק השקעה רבה כל כך , אבל הרבה יותר נזרק על שטויות פה בבאר שבע ,
מה שרוביק חולם בלילה הוא מיישם ביום .
 

fireman

New member
אידיוטי פי 11!

ומה דעתך על חוף ים במחיר 11 מליון ? ...
ושלא תחשוב שאני מצדיק השקעה רבה כל כך , אבל הרבה יותר נזרק על שטויות פה בבאר שבע ,
מה שרוביק חולם בלילה הוא מיישם ביום .
אידיוטי פי 11!
יש לי ים ביקורת על הפזרנות הזאת הנוגעת לקוסמטיקה של העיר....ליד בניין העיריה הוא בנה מזרקה כאילו שזאת ברצלונה....השתגע לגמרי.
ים של כסף שנשפך על שטויות!

אבל לא זה המקום.
 

משה343

New member
לא פעם ולא פעמיים היו לי וויכוחים עם העיריי..

אידיוטי פי 11!
יש לי ים ביקורת על הפזרנות הזאת הנוגעת לקוסמטיקה של העיר....ליד בניין העיריה הוא בנה מזרקה כאילו שזאת ברצלונה....השתגע לגמרי.
ים של כסף שנשפך על שטויות!

אבל לא זה המקום.
לא פעם ולא פעמיים היו לי וויכוחים עם העיריי..
העירייה בנושא הפזרנות הזו .
אמרתי להם שזה בא על חשבון שיקום תשתיות בעיר והם תמיד משיבים שלא , אלה זה בא במקביל חחח
הצחיקו אותי !

לא פעם אחת פתחתי פניות על החלפת מדרכות ודברים נוספים הקשורים בנושא תשתיות בבאר שבע
והיו פעמים שקיבלתי תשובה שאין תקציב ! בטח שאין תקציב , אם מבזבזים לי מליונים על מזרקות וחופי ים
איך בדיוק ישאר תקציב ?

גם לי יש בטן מלאה אבל.... אתה צודק לא זה המקום
 

davidfainshtein

New member
מנהל
חן, עשיתם היסטוריה!

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
חן, עשיתם היסטוריה!
מי היה מאמין שעוד נראה קטר קיטור נוסף בארץ. הלוואי ייבוא יום ויגיע גם למצב נסיעה.
 

יהוושע

New member
זה לפחות לא חוטא לגמרי לאמת ההיסטורית כפי

למי שתהה מה עשיתי בבריטניה בקיץ האחרון...
(כלומר, למה לנסוע ובדיוק להחמיץ את האולימפיאדה)

ברכות לעיריית באר שבע ולראש העיר רוביק דנילוביץ', שמבצעים ביחד עם רכבת ישראל פרוייקט להקמת מרכז מורשת רכבתית איזורי וכן מוזיאון לתולדות העיר בתחנת הרכבת החג'אזית בעיר. במסגרת הפרוייקט משוקמים ומשוחזרים בנייני התחנה ששרדו ובאחד מהם יוקם מרכז המבקרים הנ"ל של הרכבת. לצורך העניין מוזיאון הרכבת משאיל לאתר שלושה קרונות עתיקים מהאוסף, שישוחזרו ויוצגו במתחם.

ראש העיר ביקש גם את קטר 70414 אבל כשהתברר לו שהקטר לא קיים ואין בארץ גם קטרים כמותו, הוחלט לחפש קטר מתאים בחו"ל. קצת יותר משנה ומיליון פגישות, דיונים, שיחות ומכתבים אחר-כך... (עוד קצת פרטים על התהליך בקישור שבני הביא)

מחר (שישי) בבוקר, יועבר הקטר מעגלות המיוחדות עליהן שהה באניה אל טריילרים 'רגילים' של פרידנזון, וביום ראשון ב-05:30 הוא צפוי לצאת לדרכו אל התחנה החיג'אזית בבאר שבע, לשם הוא מתוכנן להגיע סביב 09:00, ולהיפרק בהמשך היום.

מצבו החיצוני של הקטר לא טוב אבל גם לא נורא, ועתה מתקיימים דיונים לגבי אופן הטיפול בו, בהתחשב במשאבים המוגבלים שזמינים לטובת העניין. מצבו הטכני (אם פעם מישהו ירצה להפעיל אותו) מוערך כטוב יחסית.
זה לפחות לא חוטא לגמרי לאמת ההיסטורית כפי
שנעשה באלרואי עם קטר האסלינגן המגוחך.
 
אך זה בתנאי שלא יכתבו עליו 70414

זה לפחות לא חוטא לגמרי לאמת ההיסטורית כפי
שנעשה באלרואי עם קטר האסלינגן המגוחך.
אך זה בתנאי שלא יכתבו עליו 70414
אלא WD 341. הוא מעולם לא שרת בארץ ישראל ! אילו הוא היה משרת כאן, אזי בנובמבר 1944 הוא היה מקבל את המס' 70341 אך זה לא קרה מעולם ובבריטניה הוא היה 45166. אני אקבל פשרה שעל-פיה יכתבו עליו בשיקום 70341 שהרי עכשיו הוא הגיע באיחור לא אופנתי של 70 שנה כמעט.....
 
תיקון קל

אך זה בתנאי שלא יכתבו עליו 70414
אלא WD 341. הוא מעולם לא שרת בארץ ישראל ! אילו הוא היה משרת כאן, אזי בנובמבר 1944 הוא היה מקבל את המס' 70341 אך זה לא קרה מעולם ובבריטניה הוא היה 45166. אני אקבל פשרה שעל-פיה יכתבו עליו בשיקום 70341 שהרי עכשיו הוא הגיע באיחור לא אופנתי של 70 שנה כמעט.....
תיקון קל
המספר 45166 הוא לא בריטי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה