טור ב-YNET: "משהו חדש מתחיל אצל החרדים"

trilliane

Well-known member
מנהל
טור ב-YNET: "משהו חדש מתחיל אצל החרדים"

יותר ויותר אנשים מעזים לומר שהנציגות המאובנת בכנסת לא מייצגת את השינוי שעובר על המגזר החרדי. ואולי השינוי יגיע מעזרת הנשים?
אסתי רידר-אינדורסקי 26.10.14
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4583909,00.html
פסקאות הסיום:
הבקשה שלי מאיתנו - הציבור החרדי - היא לא להיכנע לרפלקס ולחולל את השינוי. מגיע לנו יותר. מגיעה לנו מפלגה בעלת ייצוג נשי חרדי. מגיעים לנו נציגים שייצגו את היהדות החרדית כולה. על כל גווניה. מגיע לנו לומר את זה בפה מלא, בלי לפחד ש"יעבירו" אותנו מהתפקיד שלנו, או יזרקו את הילד מהתלמוד תורה.

מהחברה הישראלית כולה אני מבקשת להניח לנו לחולל את השינוי בתוך המגזר במו ידינו, משום שניסיונות לכפות שינויים מסתיימים בכישלון מהדהד ובהתחזקות הקיצונים. ניצני השינוי כבר כאן. קיימים דיבורים ומעשים על בניית מסגרות חינוך אלטרנטיביות. יש כבר יותר ביקורת פנימית שמאיצה תהליכים. קיימות התארגנויות ויוזמות לשינוי חברתי. הדברים קורים לאט, אבל קורים. בשקט, ביחד, במסגרות חדשות, אנחנו מתחילים להיפגש ולגלות שאנחנו רבים. שיש בתוכנו כוחות חדשים שבשלים למהלך ציבורי חדש.
_______________________________
אסתי רידר-אינדורסקי, חברה במעורבות - קואליציה נשית חרדית, פעילה חברתית ועמיתת מחקר ב"שחרית".

רוב התגוביות ספקניות ולא מעודדות... הייתי רוצה להאמין לה ויכול להיות שהיא צודקת במידה מסוימת, אבל יש לי תחושה שזה מעט מדי ומאוחר מדי, וזה כמו לחכות למשיח...
 

studentit15

New member
זה יקרה, אם בכלל, בתהליך "אבולוציוני" איטי מאוד

מאוד מאוד.

כי האישה החרדית במהותה "נועדה" (כך ע"פ התפיסה החרדית) להיות בבית. וגם המועטות שכן פורצות קדימה הן מעטות מידי בשביל לחולל את השינוי.
 

לאונידס

Active member
יותר ויותר חילונים אומרים שהנציגות בכנסת לא מייצגת את ערכיהם

אז מה?
יישובי חוטף עזה פתאום יקבלו את התקצוב למיגון או רק ההתנחלויות בהר חברון?
אנשים עובדים ותורמים יקבלו יחס מתאים?
&nbsp
גם אצל החילונים, גם אצל הדתיים, גם אצל החרדים וגם אצל הערבים לא יקרה שנוי איטי או שקט ואם יקרה הוא יקרה בכיוון הלא נכון.
 
הכל בסדר גם האישה החרדית יכולה לדהור על כנפי השינוי

אין סיבה להשאיר את האישה בפנים אני יודע שהחרדים אומרים שהיא חזקה ומפטה ולכן צריך להזהר ממנה ,יש דרכים להתמודד עם הכל. אף אישה שהיא בן אדם עם שכל לא צריכה לשבת בבית ולצפות לבעלה. חוץ מזה שהכולל לא מספיק מבחינת ההכנסה. לגבי ההוראה במקרא שהאישה מורה, אז רבות הנשים שרוצות את התפקיד כי לזה כולן מקבלים הכשרה . לכן לא לכולן יש עבודה . כך שכדי קצת לנהוג בפתיחות ולפתוח שבילים לחופש, הוא מלא אור והוא מחכה לאישה המודרנית בכל הכח. תודה.
 
למעלה