טויוטה יאריס TS=TAIL STUPID

sronis

New member
טויוטה יאריס TS=TAIL STUPID

היום יצאתי לטיולון קטן. שתי קליאו ספורט MK1, יאריס TS שנת 2004 ויור האמבל סרבנט. אתחיל בתודה לחבריי אשר הגיעו ונסעו לאט כדי שאני אוכל לתפוס אותם
- falou, RS172, ניב SENDA ואחיו. לא יכלתי להתאפק ולקחתי סיבוב על היאריס "TAIL SILLY" או איך שתרצו לקרוא לה, להלן התרשמותי הבלתי מקצועית בעליל, אך עם זאת מלאת חן ושנינויות (סתם, הפעם בלי שנינויות): הנסיעה ארכה מספר דקות בלבד, אך הן התבצעו בכביש צדדי באזור ירושלים, מהטובים בארץ, אשר אותו עשיתי הלוך ושוב פעמיים. ההתרשמות היא אך ורק מיכולות ההנאה של היאריס, והיא מובאת בצירוף השוואה מתבקשת ל"RIDE" הקבוע שלי - סקסו VTS. נכנס פנימה והמושב נוח ומחבק. לא כמו זה של הקליאו ספורט או האימפרזה טורבו, אך עדיף בהרבה על זה שלי. תנוחת הישיבה, עם זאת, לא שונה מזו שביאריס הרגילה, והיא גבוהה מדי באופן מוגזם. בג'יפ בשטח זה אולי נותן תחושת שליטה, אבל על הכביש אני אוהב לשבת נמוך, כמה שיותר קרוב לכביש. ביאריס אני מרגיש כמו במיניואן. גם הרגליים מונחות בזווית בעייתית מעט, אבל אני רגיל כבר מה-1.3 אוטומט של אמא שלי... כאן בערך נגמרים הדברים השליליים בתא הנוסעים. הדוושות מונחות בצורה מושלמת למשחקי גז-ברקס בעזרת עקב-אגודל. ההגה נעים למגע והוא בעל גודל וצורה נוחה לאחיזה. מהלך ידית ההילוכים קצר ומדויק, דבר שאי אפשר להגיד על הסקסו שלי... מתחיל לנסוע - ונוחל אכזבה מיידית. המנוע. המנוע הזה אולי חי ושש אלי סל"ד, אבל הוא פשוט חלש. אם זה 105 כ"ס, לסקסו יש 130 לפחות. אולי הוא עדיין לא נפתח, אבל הוא בכל זאת איכזב, במיוחד ביחס ליכולות הגבוהות של הרכב. הבעיה במנוע היא לא יחסי ההעברה עם הגיר - אלו קצרים ומסודרים היטב. גם לא רצועת הכוח שלו - בעזרת התזמון המשתנה היא טובה החל מסל"ד נמוך בהחלט, וטובה מאוד באופן כללי בשביל מנוע 1.5 ליטר. הבעיה היא ה"פאנצ'". הוא עולה בסל"ד יפה, אבל לא מרגישים את זה. בכל נגיעה בגז מעל 3500 סל"ד בערך, מרגישים דחיפה מיידית בגב, שמיד אח"כ נעלמת לחלוטין והמנוע ממשיך להתקדם לו בעצלתיים. קחו את ה-1.6 120 כ"ס שלי ב-5000 סל"ד בראשון-שני-שלישי-רביעי - ותראו מה זאת התקדמות. שלא לדבר על קליאו ספורט מעל 5250
אבל נעזוב את המנוע. עוד לפני הנהיגה ידעתי שהאוטו הזה צריך 150 כ"ס כמו בגרסת הטורבו. והנה למה: אם הייתי צריך לכתוב מבחן דרכים ליאריס T ספורט, הכותרת הכי טובה שהייתי יכול לחשוב עליה היא "זנב שמח". הסקסו שלי בהחלט לא קוטלת קנים בתחום הזה, אבל בהשוואה ליאריס זה נראה כאילו יש לה מערכת בקרת יציבות. אני לא יודע למה היאריס כל כך נהנית לכשכש, אם זה האחיזה הנמוכה באופן מפתיע שלה (על צמיגי 185/55R15 לעומת ה-14 שלי היא מייצרת פחות אחיזה באופן מורגש), אם זה הגובה שלה, בסיס הגלגלים הקצרצר או סתם כיול מתלים - אבל היא עושה את זה בשמחה ובשליטה מלאה. ההגה בעל משקל נכון וכבד יותר מבגרסה הרגילה. הוא אפילו מתקשר בצורה טובה. בעוד כמה שנים אפשר יהיה לדעת שהרכב הזה לא צרפתי רק בגלל שחלקים כנראה לא יתחילו ליפול ממנו...
הכביש שעליו נהגתי הוא כביש לסוף ההילוך השלישי ברכב שלי - עד כ-140 קמ"ש. פה נסעתי את רובו ברביעי, עם ירידות לשלישי בפניות של 100. זווית הגלגול טובה למדי ואפשר להרגיש בקלות מתי המכונית הקטנה מאבדת אחיזה, למרות שהצמיגים המותקנים עליה (ברידג'סטון?) בקושי עושים רעש. בגדול - מאוד נהנתי ממנה. עם מנוע חזק יותר ותנוחת ישיבה מתאימה יותר הדבר הקטן הזה בהחלט יכול לשחזר את מה שכל כך הלהיב ב-205GTI, וכל זה עם 4 כוכבי NCAP ואמינות יפנית, כנראה (בכל זאת היא מורכבת בצרפת
) בדרך חזרה, באוטו שלי, לפני הכניסה לכיכר המובילה לנס הרים, נכנסתי קצת מהר ובלמתי מאוחר. הייתי בשלישי ובלמתי חזק בתוך הסיבוב. הזנב יצא במהירות על ומצאתי את עצמי בוהה בכיכר המתקרבת אלי דרך החלון השמאלי. בהחלטה רגעית נשארתי עם הרגל על הבלם במקום לנסות לתקן. הספין הגיע מהר אבל במהירות כמעט אפס, נעצרתי כחמישה מטרים מהמדרכה. עשיתי טעות, אני מודה. אבל זה כנראה הספין הכי בטוח שאפשר לעשות - לקראת עצירה. לרגע לא הייתי בפחד. השארתי את הרגל על הבלם כי ידעתי שהרכב יעצור בזמן. בכל מקרה זה היה או זה, או לנסות היגוי הפוך והרבה גז בהילוך שלישי, דבר שרק יחנוק את המנוע וקרוב לבוודאי יביא אותי קרוב מדי לכיכר או לסלעים שבצד השני... מצחיק - אבל הספין הזה עשה לי את הטיול. מי היה מאמין שאני אסע במהירויות מטורפות בסיבובים, ובסוף אאבד שליטה דווקא ב-30 קמ"ש בכניסה לכיכר...
רוני
 

SENDA

New member
סיטרואן VTS

היום יצאתי לטיולון קטן. שתי קליאו ספורט MK1 סיטרואן סקסו VTS ויור האמבל סרבנט. אתחיל בתודה לחבריי אשר הגיעו ונסעו לאט כדי שאני אוכל לתפוס אותם - falou, RS172, רוני. לא יכלתי להתאפק וכאשר רוני לקח סיבוב על היאריס "TAIL SILLY" או איך שהוא קורא לה, לקחתי אני סיבוב על הסקסו. להלן התרשמותי הבלתי מקצועית בעליל, אך עם זאת מלאת חן ושנינויות (סתם, הפעם בלי שנינויות): הנסיעה ארכה מספר דקות בלבד, אך הן התבצעו בכביש צדדי באזור ירושלים, מהטובים בארץ, אשר אותו עשיתי הלוך ושוב פעמיים. ההתרשמות היא אך ורק מיכולות ההנאה של היאריס, והיא מובאת בצירוף השוואה מתבקשת ל"RIDE" הקבוע שלי - יאריס T. נכנס פנימה ומרגיש שאני נופל למטה, מה זה המושב הנמוך הזה
לא למדו לעשות רכבים אם מושב גבוה - כדי לאפשר ראיה טובה של הכביש וחוסר כאבי גב בכניסה ויציאה - ועדיין רכב ספורטיבי ויציב כמו שעשו טויוטה ומרצדס. תנוחת הישיבה היתה לי עמוקה קצת אבל סך הכל בסדר, התחלתי לבדוק את הדוושות ואללה איסטור, ידית הילוכים קשת העברה ורגליות סבירות מינוס, טוב לא נורא נראה איך הנהיגה המפורסמת שלה. מתחיל לנסוע - ונוחל אכזבה מיידית. המנוע לא סובח ממטר
2000 סל"ד, 3000 סל"ד נו
4000 סל"ד והופה מתחילים לנסוע, ולנסוע טוב
כמה שהרכב חלש בסל"ד נמוך וביינוני הוא בהחלט מרגיש חזק הרבה יותר בסביבות ה 5-7 אלף סל"ד. מצד אחד זה מפריע שהרכב בעייתי בכניסה לסיבובים ויש צורך בהחלפת הילוך מצד שני כיף להנות מהמנוע שכבר יש כוח, אני חושב שעם ידית הילוכים משובחת כמו שיש לרכבים אחרים, לדוגמא הקופר, המשחק היה יכול להיות הרבה יותר כייפי ונחמד. סך הכל ברגע שיש למנוע כוח אז כבר אפשר לשחק איתו בכיף והוא עולה בחדווה ותוך כדי משיכה מצויינת. מבחינת זוויות גילגול, מראש הרגשתי שהסקסו מרגישה פחות קשיחה וסיבובים מהירים איתה מלווית בקצת שיוט לצדדים, הבנתי שזה בעיית בולמיי זעזועים אז נוותר פה
ההגה בסדר גמור, אני לא הצלחתי להתחבר עליו במידה מספקת של משחקי החלקות (ליאריס התחברתי עוד מנסיעת המבחן ממש מהר, כך גם ל 206 XS) אבל אין ספק שעם כמה עשרות קילומטרים, אפשר ללמוד ממנו הרבה. בגדול - די נהנתי ממנה. עם ידית הילוכים טובה ואולי גם קצת יותר נוקשות היא בהחלט היתה הרבה יותר משכנעת כמלכת הספורטיביות הזולות. מה שכן, שקניתי את היאריס היו לי הרבה מחשבות על מה ש"הפסדתי" על כל המכוניות שדיברו עליהן כל כך הרבה ושאני בספק אם יהיה לי אותן מתישהוא: ה 106 ראלי וה GTI (או הסקסו VTS המקבילה). ה 205 GTI מנועים 1600 ו 1900. וה 306 הידועה, בדגמים השונים. ואחרי הסיבוב מתברר לי שמה שיש לי לא נופל מהן מבחינת חדוות הנהיגה (לפחות לגבי הסקסו וה205 שעשיתי בה סיבוב בעבר, לא מכיר את ה 306). למעשה היא נותנת חדוות נהיגה עצומה, מהירות בפניות יפה ביותר - במהלך הטיול, היא עמדה עם הקליאו והסקסו בסיבובים של מהירות עד 100 קמ"ש, רק בסיבובים מהירים יותר פחדתי לנסוע בקצב שלהם - ועם אלו, היא גם נותנת 4 כוכבים במבחן הבטיחות, רכב חדש ויפה (וסביר להניח אמין) ולמעשה היא די משלבת את יכולות ההנאה של הצרפתיות, עם השימושיות והאמינות של רכב יפני חדש. תודה עוד פעם לרוני והחברה שנסעו איתי, לקחו את אחי לסיבוב בקליאו (הבחור חזר נרגש לחלוטין) ועוד פעם לרוני שכתב את ההודעה לפני ונתן לי את האפשרות להעתיק את רוב הפורמט
נ.ב הצמיגים הם צמיגי פוטנצה. ביג'סטון פוצנטה (מותג הצמיגים הספורטיביים של בריג'סטון).
 

ofirsilver

New member
כן ירבו מבחנוני דרכים הדדיים ../images/Emo45.gif

נהניתי לקרוא את שניכם
 

sronis

New member
תגיד, VTS זה VERY TAIL STUPID?

או בעצם, VERY TAIL SPIN
בנוגע לבלמ"זים - הם בוודאי ראו ימים טובים יותר, אבל הם דווקא במצב טוב. המכונית לא רכה או מתנדנדת, פשוט מתרסקת כנראה יותר ממה שצריך על מהמורות. בטיול ניסיתי לגרום לה להעברות משקל חריפות ימין שמאל בחלק מהשיקיינים, והיא נשארה דבוקה לאספלט. כשעשיתי את זה ביאריס, צד אחד היה סביר, צד שני כבר דרש תיקון מהיר בהגה... בכל מקרה, היאריס באמת מחזירה כמעט את כל חדוות הנהיגה שיש בצרפתיות הקטנות. ונותנת איכות חיים עדיפה בהרבה... (טוב, לא חוכמה, היא חדשה הרבה יותר). בכל מקרה, במהירויות גבוהות אין לה הרבה סיכוי מול הקליאו או אפילו הסקסו. חסר לה כוח וחסרה לה אחיזה. במהירויות נמוכות יותר (עד סוף השלישי נניח) היא נותנת פייט טוב. רוני
 

SENDA

New member
אין ספק שבמהירויות הגבוהות

אין לה סיכוי מול הנ"ל. בעיקר בגלל החוסר בטחון שלי לפי דעתי וכוח המנוע. בסרטים שצילמנו לא היה משהו ממש מעניין, בסרט שצולם תוך כדי נהיגה היה קצת אקשן (צווחות של החלקה שלך ושתי זריקות זנב שלי) וסך הכל הסרט לא מעביר את התחושות. מאוד מאוד מאוד נהנייתי וגם אחי. ממתין בקוצר רוח לטיול הבא
 

פרטנר

New member
ניסאן אלמרה

היום יצאתי לאיזה טיולון קטן. מכונית אחת ניסאן אלמרה מתוחת הפנים שנבחנת, אשתי ,ההורים שלי והילדה הקטנה ספונה במושב הבטיחות. מבית שמש דרך מערת הנטיפים , נס הרים עין כרם וחזרה למבשרת ציון. אתם יודעים מה זה להתאפק בכביש כזה?! כל נסיון להגברת הקצב מיד מסורס בקולות מחאה וחשש פן הקטנה תתעורר. ולא שאם הייתי לבד האלמרה הייתה הפרטנרית המתאימה , אבל כמה אפשר לסבול? כביש עם כל כך הרבה זכרונות ממכוניות מעניינות אסור לבקר בו בסיטואציה כזו, אלא אם מוכנים לכך נפשית קודם לכן. ורק הערה כללית לכולנו: רצוי לזכור שמשפחות תמימות נוסעות בכביש הזה וכל מה שהוא לקיחת סיכון מיותרת ללא גבולות בטחון ודאיים ,אסור שנרשה לעצמנו.
 

sronis

New member
דווקא נראית נחמד, האלמרה.

בלי בגאז', עם פנסים אחוריים מעניינים... ראיתי אותה קצת כשהיא נבחנה אצל קולגה שלך, גם באותו האזור. הייתי בדיוק בקורס נהיגה. גם מבפנים היא נראית טוב... כנראה שניסאן למדו קצת מרנו...
בנוגע לאותן משפחות תמימות - לכן יצאנו בשש וחצי בבוקר, כשאין כמעט נפש חיה באזור. לקראת 8 התחילו להגיע רוכבי אופניים ואופנוענים, וגם עליהם נזהרנו. רוני
 

elidov

New member
משהו בענין - תאונות וכו' ...

מצא חן בעיני שאלותיו של הקוסם לניצב יעקוב רז - ראש אגף התנועה במשטרת ישראל - (בפורום "YNET"),תשובות??? ביחוד מענינת הערתו של הקוסם בדוגמה מס' 1 ! מצטט: "אחד הכלים להיתמודד עם תאונות זה ע"י מניעתן?... יש לי הרושם שהשימוש בכלי "ההסברה" , שלדעתי קודם לדוחות וחקירת התאונה, לא מקבל את המשקל הראוי! האם זה בגלל ההכנסות מהדוחות של עשרות מיליוני ש"ח שעלולות להיפגע עם שיטת ההסברה והתראה תצליח? דוגמה 1: ניתן כיום להגביל את המהירות (כמעט של כל רכב) בתנאי שיש לו מחשב ניהול מנוע ,למהירות שהחוק קבע כחוקי ובהתחשב בפרמטרים של בטיחות - מדוע המדינה שותפה לכך שאין כל הגבלת מהירות לרכבים(לא לנהג) המיובאים לישראל ובדיעבד שותפה לעבירה! בבת אחת ניתן להקטין את התאונות שהגורם להן היא המהירות?...אבל כמובן מה יהיה עם ההכנסות הכספיות! דוגמה 2: לאחרונה מ.ישראל "אוכפת" ו "רודפת" קשות את תצוגות-מפגשים של מכוניות משודרגות - אשר בעולם הנאור מאד מקובלות ומוערכות - ואני לא מיתכוון למפגשי רייסים לא חוקים על כבישי הארץ! דווקא חובבי הרכב האמיתיים שדואגים לכל פרט , משפרים ואף לפעמים מצליחים לעלות את רמת הבטיחות של מכוניתם, הפך ליעד מטרה ... לדעתי היה ראוי שהמשטרה בשיתוף עם משרד התחבורה תעמיד לרשות הציבור הזה, את דרישות החוק לגבי מה מותר ומה אסור בצורה מפורטת ביותר - באופן פומבי. *ציבור זה משקיע את מיטב כספו בשיפור מכוניותיהם ע"י מוצרים המקובלים ובעלי תקן בינלאומי ללא ידיעה ממשית מה עמדת החוק בישראל... כל שוטר הפך למהנדס בוחן רכב ללא כל הסמכה פורמלית ומחלק דוחות כ"יד המלך"....כשהמטרה היא מה?... מדוע שלא ירשם דו"ח הזהרה והסברה ובמקביל נתינת אפשרות לטפל ולתקן את הנידרש ללא קנסות - בשלב הראשון?... לסיכום השאלה-הצעה אופרטיבית... אני מוכן לתת במה קבועה באתר שלי למכוניות ספורט בישראל לכל יוזמת הסברה לצורך מניעת תאונות, הסברה מפורטת בנושא התקינה של רכב -מה מותר ומה אסור וזאת על מנת למנוע עוגמת נפש מציבור הנהגים חובבי הענף המוטורי ובסופו של דבר הקטנת הגורמים לתאונות. *(מוכרים לי אתרי המשטרה ומשרד התחבורה והמועצה לבטיחות בדרכים) " סוף ציטוט...
 

ranzz

New member
דווקא ראיתי משהו שונה היום../images/Emo26.gif

מילא אני נוסע 100 לבד בכביש יציאה מהעיר לכיוון אזה"ת בנתניה שאמורים לנסוע בו 70, אבל הנהג בקאריזמה שלידי כשאישתו ותינוק + ילד במושב האחורי? מעורר בי בחילה...
 

falou

New member
מה בדיוק מעורר בחילה?

אם מסוכן לסוע 100 היכן שנסעת לא אתה ולא הוא צריכים לסוע במהירות הזו. ואם לא מסוכן לסוע שם 100 אז למה זה בסדר שאתה תסע 100 ולא בסדר שהוא ייסע? כבעל משפחה אני נוהג יותר מתון ולוקח שולי ביטחון גבוהים יותר כאשר התינוקת ברכב, אבל זה לא מונע ממני לנהוג במהירות לא חוקית היכן ניתן, מתאפשר ובטוח.
 

wil

New member
אני חושב שהוא התכוון שהילדים לא היו

חגורים.
 

אילן די

New member
משעשע

באמת
צחקתי במהלך קריאת המבחן נגד. היה גם חביב לקרוא את השורה הזו : "ועדיין רכב ספורטיבי ויציב כפי שעשו טויוטה ומרצדס". אולי במקום זה אפשר לומר משהו "ועדיין זו שילדה מחוננת ומתקשרת כפי שעשו פרארי ויונדאי".
 

liorplot

New member
אממממםםם מדברים על סאקסו VTS....

ראיתי אחת כחולה, מדהיימממההה ביופיה היום בנתניה. עם אגזוז פריפלואו (או רק תוספת בקצה?), וחצאיות, ספוילר קטן, הכל בטעם, בעדינות, כמו שאני אוהב, בלי הגזמות ושטויות....
 

Inoni

New member
אוף אוף אוף... אתה לא יודע את זה

וגם אתה לא ניב (בחפץ חשוד אסור לגעת...) אבל הייתי אמור להצטרף... אבל בהתראה הכלכך קצרה ששמעתי על זה, זה פשוט היה בלתי אפשרי... מאז הקורס שעשיתי עוד לא יצא לי לתרגל כמו שצריך ובסביבה סטרילית את מה שלמדתי ואני מתחיל לשכוח... שלא לדבר על זה שזה ממש עדיין לא טבעי לי. חוץ מזה הייתי היום במיני ישראל... חמוד, אפשר ללכת, אפשר גם לחכות כי אמורים להיות בקרוב דגמים חדשים שעדיין לא מוכנים. ינון.
 

rs172

New member
ממש הפסדת...אין דבר בפעם הבאה.

את אחד המקרים אותם חווה רוני, יכולנו Falou, אחיו של SENDA והח"מ רק לשמוע אבל לשמוע טוב מאוד ממרחק רב כשחיכינו להם באיזו צומת. לי אישית, רעש ההחלקה החזק והנוראי, גרם לפרץ אדיר של צחוק, כאשר רק שמעתי צווחת צמיגים מבלי לראות את הפעולה עצמה, אולם אין ספק שהחיוך נמחק לי במהירות כאשר ציפיתי לראות את רוני ו Senda מגיעים לצומת ופונים ימינה לכיווננו, ואלו לא הגיעו, זו היתה כמעט דקה של מתח שנראתה כ10 דקות. מי שהרגיע אותי היה Falou, שאמר לי שלפחות לא שמענו boom אחרי רעש הצמיגים המטורף הזה. ללא קשר Falou גרם לי דאגות אחרות אחרי זה, אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי. לסיכום, מאוד נהנתי, שתי המכוניות המדוברות בתחילת השרשור, יפהפיות, יותר אהבתי את הסקסו של רוני שיופיה פשוט משאיר מכוניות רבות מאחור, שלא לדבר על המכוערת של עבדכם הנאמן. אני שמח שזכיתי להכיר את Senda אחיו ורוני. זכיתי גם לראות איך נראים צמיגים של Yokohama מולבשים על רכב בו רוני נוהג לאחר 5000 ק"מ. (כנראה שרוני רוצה להתקדם לסגמנט פורמולה 1) אחרת מה היה הטעם בלהפוך צמיגים ל Slicks? אפרופו צמיגים, הטיול הזה איפשר לי לבדוק את הצמיגים החדשים אותם התקנתי יום קודם לכן. הרכב פשוט התנהג אחרת, אחיזה פנומנלית, החלקות מבוקרות יותר, פשוט כדור הרגעה למופרעת הזו.ולך Falou, תודה רבה על ההמלצה ויצירת הקשר מול הסוכן. זהו, שיהיה לכולם שבוע מצוין, ה RS.
 

sronis

New member
דווקא את היופי של הסקסו אתה מדגיש?

לדעתי היא ממש לא משהו מבחינת מראה... היופי זה בהחלט לא מה שמייחד אותה. ובנוגע לצמיגים הזכרת לי משהו משעשע - הקפצתי את אבא שלי לשדה התעופה והוא התלונן על משהו בצורת הנהיגה שלי, אז עשיתי לו דווקא ולקחתי סיבוב אחד מהר. הייתה צווחת צמיגים קלושה ביותר אבל הוא מיד אמר "אל תצפה שאני אקנה לך צמיגים אחרי שאתה הורס אותם ככה". לצערו הייתה לי תשובה מוכנה - "את זה אומר בנאדם שלא לוחץ על חברת הליסינג שלו להחליף לו את כל הרביעיה אחרי 100000 ק"מ..."
רוני
 
למעלה