טוב, תראו -

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אני לא סותר את עצמי

אתה שם לב שאתה סותר את עצמך?
ראשית, אתה אומר שאני מכליל. לא, זה אתה מכליל אותם תחת הכותרת של "המחשבה שלהם על חיים תחת שלטון חמאס גורמת להם להעדיף את ישראל גם אם לא יודו בכך." ברור שטוב להם יותר תחת שלטון ישראלי. הם מקבלים בריאות, הם מקבלים חשמל, עבודה... אף אחד לא חוטף להם את הילדים ומשתמש בהם בתור מגנים אנושיים ולא מלמד אותם לשנוא מגיל 3... אם תגיד את המשפט הזה לחברים השמאלנים שלך, הם הרי יסקלו אותך באבנים.
אתה הרי הודית עכשיו שכל תהליך השלום מיותר לחלוטין ושני העשורים האחרונים, הטבולים בדם משני הצדדים הם טעות אחת נוראית. חיו להם הערבים תחת השלטון הישראלי והיה להם טוב. הם רצו להעיף אותנו לים אבל ידעו טוב מאוד שאין להם סיכוי והכל היה בסדר. היו פה קצת אבנים שעפו ופיגועים פה ושם, אבל זה היה זניח לעומת מה שוקרה עכשיו. אז שלום לך רותם וברוך הבא למחנה המפוקח. יש פה מי שנפל לו האסימון ב- 2001. יש מי שב- 82. לך זה קרה בפורום תח"צ ב- 2015. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.
אני לא סותר את עצמי
תקרא טוב את מה שכתבתי החל מההודעה הראשונה שלי בשירשור הזה...
ניסינו, טעינו... צריך לנסות דרך אחרת על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל.
אבל עדיין הגישה שלי שונה מהותית מהגישה שלך. אסור להתעלם מהם אפילו שהם לא רוצים אותנו כאן וצריך להכיר בעובדה שהם לא יילכו לשום מקום.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רותם אחי היקר

אני לא סותר את עצמי
תקרא טוב את מה שכתבתי החל מההודעה הראשונה שלי בשירשור הזה...
ניסינו, טעינו... צריך לנסות דרך אחרת על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל.
אבל עדיין הגישה שלי שונה מהותית מהגישה שלך. אסור להתעלם מהם אפילו שהם לא רוצים אותנו כאן וצריך להכיר בעובדה שהם לא יילכו לשום מקום.
רותם אחי היקר
זה אתה אומר "ניסינו, טעינו". ההנהגה שלכם לא מודה בטעות הזו. הטעות שצרחנו עליה מכל במה אפשרית מהיום הראשון. "ניסינו, טעינו" אפשר לומר בשש-בש. פה ה"ניסינו טעינו" הזה עלה וממשיך לעלות בחייהם של אלפים! אני חושב שהמינימום הוא להעמיד לדין את מי ש"ניסה וטעה". מבחינתי כל מי שהיה מעורב ב"תהליך השלום" - ב"ניסינו-טעינו" הזה שלך - הוא רוצח עם ויש להעמידו לדין על פשעי מלחמה.
 

mister K

New member
לא צריך להעמיד לדין אף אחד

רותם אחי היקר
זה אתה אומר "ניסינו, טעינו". ההנהגה שלכם לא מודה בטעות הזו. הטעות שצרחנו עליה מכל במה אפשרית מהיום הראשון. "ניסינו, טעינו" אפשר לומר בשש-בש. פה ה"ניסינו טעינו" הזה עלה וממשיך לעלות בחייהם של אלפים! אני חושב שהמינימום הוא להעמיד לדין את מי ש"ניסה וטעה". מבחינתי כל מי שהיה מעורב ב"תהליך השלום" - ב"ניסינו-טעינו" הזה שלך - הוא רוצח עם ויש להעמידו לדין על פשעי מלחמה.
לא צריך להעמיד לדין אף אחד
זו מהותה של דמוקרטיה. ההנהגה עליה אתה מדבר נבחרה בבחירות דמוקרטיות וכל כוונותיה היו טובות. זה מה שהעם רצה ואף אחד לא יכול להתכחש לזה.
מה לעשות שבעניינים של ניהול מדינה, טעויות לפעמים עולות ביוקר... אבל אף אחד מהם לא הרג אף אחד במו ידיו.
גם את ביבי לא צריך להעמיד לדין על הרוגי הארועים שלאחר פתיחת מנהרת הכותל. גם הוא עשה זאת כראש ממשלה נבחר.
מה גם שאת מי שהרבה מגדירים כאשם העיקרי כבר אי אפשר להעמיד לדין מכיוון שהוא שילם על כך בחייו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
התאוריה שלך נכונה... בתאוריה

לא צריך להעמיד לדין אף אחד
זו מהותה של דמוקרטיה. ההנהגה עליה אתה מדבר נבחרה בבחירות דמוקרטיות וכל כוונותיה היו טובות. זה מה שהעם רצה ואף אחד לא יכול להתכחש לזה.
מה לעשות שבעניינים של ניהול מדינה, טעויות לפעמים עולות ביוקר... אבל אף אחד מהם לא הרג אף אחד במו ידיו.
גם את ביבי לא צריך להעמיד לדין על הרוגי הארועים שלאחר פתיחת מנהרת הכותל. גם הוא עשה זאת כראש ממשלה נבחר.
מה גם שאת מי שהרבה מגדירים כאשם העיקרי כבר אי אפשר להעמיד לדין מכיוון שהוא שילם על כך בחייו.
התאוריה שלך נכונה... בתאוריה
רק לא תמיד עומדת במבחן המציאות. מה תעשה אם מנהיג נבחר עם אג'נדה אחת ובמהלך הקדנציה עושה פרסה 180 מעלות?
 

alantan

New member
זה גם לגיטימי בדמוקרטיה ייצוגית, והוא אמור לשלם את המחיר

התאוריה שלך נכונה... בתאוריה
רק לא תמיד עומדת במבחן המציאות. מה תעשה אם מנהיג נבחר עם אג'נדה אחת ובמהלך הקדנציה עושה פרסה 180 מעלות?
זה גם לגיטימי בדמוקרטיה ייצוגית, והוא אמור לשלם את המחיר
בבחירות הבאות. זה לא צודק אולי - כמו שזה לא צודק שרוצח מקבל מאסר עולם שפירושו רחוק מאוד מלהרקב בכלא לכל חייו.
 

mister K

New member
מה גם שזה לא המקרה בהתייחס לממשלת רבין

זה גם לגיטימי בדמוקרטיה ייצוגית, והוא אמור לשלם את המחיר
בבחירות הבאות. זה לא צודק אולי - כמו שזה לא צודק שרוצח מקבל מאסר עולם שפירושו רחוק מאוד מלהרקב בכלא לכל חייו.
מה גם שזה לא המקרה בהתייחס לממשלת רבין
היה ברור אז מהי האג'נדה וזה בפירוש מה שהעם רצה.
 
ומה הדתיים הלאומיים רוצים?

ובתוספת למה שפד"פ כתב
אם נשאל את כל ערימת יפי הנפש שחושבים ורוצים להאמין שגם בצד השני ובלה בלה בלה. מתי לאחרונה מישהו מהם ניסה באמת ללכת לצד השני ולמשל... המממ. לשאול אותו? מתי בפעם האחרונה נסעת לרמאללה, לבית לחם, לחברון, לשכם, לג'נין, לעזה? מתי שאלת שם איזה מישהו ברחוב במה הוא מאמין ומה הוא רוצה? וככה שזה לא יהיה למצלמה של ה-BBC אלא ככה, בשקט?
תן לי לנחש: אני יודע את התשובה.

קריאת השכמה, אחי:
הערבים פה לא רוצים שלום איתך. ל-א- ר-ו-צ-י-ם! צאו מהסרט. לא רוצים.
הם רוצים אותך בים. חלקם הלא מבוטל פועלים במרץ למימוש הרצון הזה, חלקם תומכים פאסיביים ברעיון הזה, רובם נגרר עם הזרם. אבל רובם המכריע של ה"פלסטינים" (אין עם כזה, אגב) רוצים אותך לא רק מחוץ לירושלים, יהודה ושומרון וכו'. הם רוצים אותך בדרך לקפריסין. בשחיה. תפנים.
ומה הדתיים הלאומיים רוצים?
כמה זכויות ישארו לחילונים במדינה אחרי שהדתיים חרדים ישתלטו עליה?
לדעתי אין שום הבדל בין שלטון פלסטיני\מוסלמי לבין שלטון דתי יהודי.
שניהם בלתי נסבלים
 

alantan

New member
נכון, שניהם בלתי נסבלים אבל יש הבדל חשוב:

ומה הדתיים הלאומיים רוצים?
כמה זכויות ישארו לחילונים במדינה אחרי שהדתיים חרדים ישתלטו עליה?
לדעתי אין שום הבדל בין שלטון פלסטיני\מוסלמי לבין שלטון דתי יהודי.
שניהם בלתי נסבלים
נכון, שניהם בלתי נסבלים אבל יש הבדל חשוב:
בשלטון פלסטיני/מוסלמי אין לך אפשרות להישאר בחיים.
בשלטון דתי (יהודי או קת'ולי) אין לך רצון להישאר בחיים.
 

mister K

New member
בשני המקרים כדאי לברוח ומהר

נכון, שניהם בלתי נסבלים אבל יש הבדל חשוב:
בשלטון פלסטיני/מוסלמי אין לך אפשרות להישאר בחיים.
בשלטון דתי (יהודי או קת'ולי) אין לך רצון להישאר בחיים.
בשני המקרים כדאי לברוח ומהר
במקרה הראשון סביר שנמות מהר יותר. במקרה השני זה ייקח קצת זמן אבל בסבל גדול יותר.
 
אין דבר כזה "מערב ירושלים"

אבל למה מחקת את השרשור? אמרת משהו, תעמוד מאחורי זה
אני מבין את התחושה הקשה בה אתה חי. היא כנראה דומה אך חזקה פי כמה מהתחושה שלי כתושב המרכז בתקופות פיגועי האוטבוסים של האינתיפדה השניה וגם קודם. לא נותר לי אלא להצטער שבחרת בסגנון חיים שגוזר עליך את התחושות האלו. אתה יכול להצדיק עד מחר עם שלל נימוקים את בחירתך וחלקם כנראה נכונים, אך עדיין מדובר בבחירה שלך. בחירה שתושבי תל אביב או אפילו מערב ירושלים - לא בחרו. בחירתך האישית לא מקנה לך את הזכות להשתלח בציבור באופן שנהגת בו קודם.
&nbsp
ולשאלתך, אינני זועק על הגבלת היהודים מתפילה במקום הקדוש משום שאותם יהודים ויתרו על חופש זה מרצונם החופשי באמצעות מדינת ישראל. רצו - ויתרו. אם בעתיד ירצו להחזיר את הזכות, אולי יחזירו.
&nbsp
אין דבר כזה "מערב ירושלים"
באותה מידה אתה יכול לכתוב "שנגרי-לה" או "זאנאדו".
 

amit1270

New member
תגובתי

טוב, תראו -
העליתי את השרשור שמציג כיצד נראה האבסורד היומיומי בירושלים, בירת ישראל. בעיקר בשכונות התפר.
גולשי הפורום הזה אינם נמנים, ברובם, עם אותה קבוצה באוכלוסיה שלנו שטומנים את הראש שלהם בתחת של עצמם ולא רואים מה קורה פה. כיצד התהפכו היוצרות, כיצד המדינה הזו והעם הזה מאבדים לאט לאט את שפיותם. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה. באמת שלא. אני פשוט כותב את הדברים כתושב צפון-מזרח ירושלים. כאדם שנאלץ להסתובב חמוש בבירת מדינתו. כאדם שפוחד פחד אמיתי שכדור "תועה" ינעץ בכל רגע ורגע בחזית ביתו או בגופו של אחד מילדיו בעודם ישנים במיטתם, כאחד שחוצה צומת במעבר חציה ולא רק צריך להסתכל על הרמזור, כמו כל אדם נורמלי, אלא בעיניו של כל נהג העומד ברמזור, כדי לנחש האם הוא יחליט לדרוס אותו, את אשתו וילדיו סתם ככה. כאחד שבכל יום ויום, בכל יום ויום חוזר הביתה ברכבת הקלה וחוטף בלוקים על הרכבת. כאחד שחי בתוך כבשן הטרור הארור. אתם יודעים מה זה כאשר ההחלטה האם לקחת את הילדים לחוג בלט צריכה לקחת בחשבון מה מצב הדברים בשכונות הערביות בירושלים באותו רגע נתון?
אתם יודעים, בשנות האינתיפאדה בתחילת שנות ה-2000 עוד שירתתי במשטרת ירושלים. חוויתי על בשרי את כל הפיגועים הגדולים שרובכם קוראים עליהם בוויקיפדיה. הוצאתי את גופותיהם של המבלים בקפה מומנט באותו מוצ"ש ארור. באותם ימים שמרבית תושבי הבירה פחדו לעלות לאוטובוס, לצאת לשוק, לעבודה, לבית קפה... אני לא פחדתי. היה לי אז תפקיד למלא ולא היו לי ילדים לפחד עליהם. זו אמא שלי שלא ישנה בלילות כשישבתי בגשם בניידת ורדפתי אחרי שב"חים בכפרים מסביב.
אז היום יש לי ילדים ויש לי על מי לפחד ואני על אזרחי. אבל עדיין מסתובב בבירת המדינה שלי עם כדור בקנה כי בכל רגע ורגע יכול לבוא ערבי ולדקור את אשתי ואת ילדיי בעודנו מחכים בתחנת אוטובוס או סתם חוצים את הכביש.

אז כן, מפריע לי שביום שישי, חצי מתושבי ירושלים היו בעוצר בגלל שאחד הצירים הראשיים בבירת ישראל חסום לתנועת יהודים בגלל שיירה אינסופית של מתפללים מהרשות הפלסטינית שעולים להתפלל בהר הבית. כל מי שצועק פה על שוויון ועל ליברליות ועל חופש הפולחן וחופש הביטוי וחופש השד יודע מה. למה אותם אנשים לא זועקים כשיהודים מבקשים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר?

אז כן, מחקתי את השרשור. כולם יכולים להירגע, שבוע טוב.
תגובתי
בלי להיכנס לתחושותיך ולבעיות הבטחוניות היומיומיות אני רוצה להתייחס לתמונה הכוללת.
&nbsp
ירושלים היא מוקד עלייה לרגל ל-3 דתות. יש בעיר אינספור אירועים המוניים שדורשים היערכות מיוחדת כולל סגירת רחובות. בחגים יהודיים כמו פסח וסוכות סוגרים את כל אזור העיר העתיקה לתנועת כלי רכב וזה משפיע על עשרות אלפי תושבים ערבים שבוודאי חשים תסכול לא פחות ממך. ויש גם אירועים כמו המרתון ומצעד הדגלים ביום ירושלים. אני לא מצדיק לרגע כל אלימות ולא חושב שזה הגורם לה, אבל תושבים שקשה להם להגיע הביתה יש בשני הצדדים וצריך איכשהו לנהל את הפלונטר הזה. יש עירייה ויש משטרה והן מנסות כמיטב יכולתן לשמור על איזשהו סדר גם אם מדי פעם יש מי שמרגיש מקופח. אני מוכרח לומר שבסך הכל (
) הסדר נשמר ואין התפרעויות רציניות למרות שיש גורמים שמאוד רוצים בכך.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סורי, עמית

תגובתי
בלי להיכנס לתחושותיך ולבעיות הבטחוניות היומיומיות אני רוצה להתייחס לתמונה הכוללת.
&nbsp
ירושלים היא מוקד עלייה לרגל ל-3 דתות. יש בעיר אינספור אירועים המוניים שדורשים היערכות מיוחדת כולל סגירת רחובות. בחגים יהודיים כמו פסח וסוכות סוגרים את כל אזור העיר העתיקה לתנועת כלי רכב וזה משפיע על עשרות אלפי תושבים ערבים שבוודאי חשים תסכול לא פחות ממך. ויש גם אירועים כמו המרתון ומצעד הדגלים ביום ירושלים. אני לא מצדיק לרגע כל אלימות ולא חושב שזה הגורם לה, אבל תושבים שקשה להם להגיע הביתה יש בשני הצדדים וצריך איכשהו לנהל את הפלונטר הזה. יש עירייה ויש משטרה והן מנסות כמיטב יכולתן לשמור על איזשהו סדר גם אם מדי פעם יש מי שמרגיש מקופח. אני מוכרח לומר שבסך הכל (
) הסדר נשמר ואין התפרעויות רציניות למרות שיש גורמים שמאוד רוצים בכך.
סורי, עמית
אין לנו את הלוקסוס "להפריד" את תחושת הביטחון של תושבי העיר הזו מכל היתר. ביטחון אישי היא אבן יסוד וזכות בסיסית של אזרח וכל היתר בא אחרי זה.
 

amit1270

New member
אני לא "מפריד" את תחושת הביטחון

סורי, עמית
אין לנו את הלוקסוס "להפריד" את תחושת הביטחון של תושבי העיר הזו מכל היתר. ביטחון אישי היא אבן יסוד וזכות בסיסית של אזרח וכל היתר בא אחרי זה.
אני לא "מפריד" את תחושת הביטחון
אבל כאן מדובר בסוגיה אחרת. אם הבנתי נכון את דבריך, הביטחון הלקוי הוא יומיומי. ההסדרים המגבילים הם זמניים ואני לא בטוח שהם מעצימים את הבעיה הבטחונית, שהיא כאמור בעיה מתמשכת. צריך להפריד בין הדברים בדיוק מהסיבה הזאת. השמירה על הביטחון לא צריכה לבוא על חשבון חופש הפולחן של אנשים שאין להם כוונה להרע (אני מניח שזה המצב לגבי רוב המוסלמים שמגיעים להר הבית ברמדאן, ולא פחות מכך יהודים שרוצים לעלות להר הבית).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אז יש לי מבזק חדשות בשבילך:

אני לא "מפריד" את תחושת הביטחון
אבל כאן מדובר בסוגיה אחרת. אם הבנתי נכון את דבריך, הביטחון הלקוי הוא יומיומי. ההסדרים המגבילים הם זמניים ואני לא בטוח שהם מעצימים את הבעיה הבטחונית, שהיא כאמור בעיה מתמשכת. צריך להפריד בין הדברים בדיוק מהסיבה הזאת. השמירה על הביטחון לא צריכה לבוא על חשבון חופש הפולחן של אנשים שאין להם כוונה להרע (אני מניח שזה המצב לגבי רוב המוסלמים שמגיעים להר הבית ברמדאן, ולא פחות מכך יהודים שרוצים לעלות להר הבית).
אז יש לי מבזק חדשות בשבילך:
רובם המכריע לא רוצה להרע? אוקי. באיזו שפה אתה רוצה את תמלילי הדרשות במסגד אל אקצא מהימים האחרונים?
אתה מנסה להיות פה מהאו"ם ודיפלומט ואובייקטיבי. ידידי היקר: אתה רק חושב שאתה כזה. אתה לא... מצטער. אני אוהב אותך עמית, באמת. אבל הנה עובדה פשוטה: אתה אומר לי פה (בסגנונך העדין והנינוח) שאני גזען. אני לא. אבל אני יהודי. אני ישראלי ואני ציוני. ואנחנו עומדים בנקודה של "או אנחנו או הם" אז אני גאה לבחור ב"אנחנו" ואני מעמיד את ה"אנחנו" לפני הדיפלומטיות, הפוליטיקלי קורקטיות וה"תרבותיות".
אתה צריך לבחור צד. אין לך הפריבילגיה להיות נייטרלי. זה לא שוויץ פה. באיזה צד אתה?
 

amit1270

New member
אני לא מהאו"ם ולא "אובייקטיבי" וברור באיזה צד אני

אז יש לי מבזק חדשות בשבילך:
רובם המכריע לא רוצה להרע? אוקי. באיזו שפה אתה רוצה את תמלילי הדרשות במסגד אל אקצא מהימים האחרונים?
אתה מנסה להיות פה מהאו"ם ודיפלומט ואובייקטיבי. ידידי היקר: אתה רק חושב שאתה כזה. אתה לא... מצטער. אני אוהב אותך עמית, באמת. אבל הנה עובדה פשוטה: אתה אומר לי פה (בסגנונך העדין והנינוח) שאני גזען. אני לא. אבל אני יהודי. אני ישראלי ואני ציוני. ואנחנו עומדים בנקודה של "או אנחנו או הם" אז אני גאה לבחור ב"אנחנו" ואני מעמיד את ה"אנחנו" לפני הדיפלומטיות, הפוליטיקלי קורקטיות וה"תרבותיות".
אתה צריך לבחור צד. אין לך הפריבילגיה להיות נייטרלי. זה לא שוויץ פה. באיזה צד אתה?
אני לא מהאו"ם ולא "אובייקטיבי" וברור באיזה צד אני
אני רק משתדל להיות ריאליסטי, חכם ולא רק צודק.
אני לא חושב שאתה גזען, אבל אני חולק על הגישה שלך. זה הכול. לא צריך להקצין כל דבר. "או אנחנו או הם" זאת הגישה שהביאה את הערבים לאן שהם עכשיו. אני לא רוצה להיות שם.
 

mister K

New member
בדיוק מה שאני אומר

אני לא מהאו"ם ולא "אובייקטיבי" וברור באיזה צד אני
אני רק משתדל להיות ריאליסטי, חכם ולא רק צודק.
אני לא חושב שאתה גזען, אבל אני חולק על הגישה שלך. זה הכול. לא צריך להקצין כל דבר. "או אנחנו או הם" זאת הגישה שהביאה את הערבים לאן שהם עכשיו. אני לא רוצה להיות שם.
בדיוק מה שאני אומר
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אבל זו המציאות. זה או אנחנו או הם.

אני לא מהאו"ם ולא "אובייקטיבי" וברור באיזה צד אני
אני רק משתדל להיות ריאליסטי, חכם ולא רק צודק.
אני לא חושב שאתה גזען, אבל אני חולק על הגישה שלך. זה הכול. לא צריך להקצין כל דבר. "או אנחנו או הם" זאת הגישה שהביאה את הערבים לאן שהם עכשיו. אני לא רוצה להיות שם.
אבל זו המציאות. זה או אנחנו או הם.
זאת המציאות. אפשר לנסות להתעלם ממנה אבל זו המציאות.
שתבין אותי נכון פה: אני לא אומר שצריך לזרוק את כל הערבים לים. אני כן אומר שמספיק להיות יפי נפש ולוותר, להתכופף, לתת את הלחי השניה, להוריד את הראש, לנסות לשכנע את העולם שאנחנו הצודקים פה. צריך להפנים שהעולם שלנו הוא עולם אכזר ואם אתה לא תעמוד על שלך, אף אחד אחר לא יעזור לך. בטח לא אם אתה יהודי. הקמנו את המדינה הזו, אנחנו צריכים לשמור ולהגם עליה בכל מחיר. בכל מחיר. גם אם המחיר הזה נראה לא הוגן כלפי מישהו אחר. זו מהותה של ריבונות.
 

amit1270

New member
אני יודע שאתה מנסה לקדם את גוג ומגוג


אבל זו המציאות. זה או אנחנו או הם.
זאת המציאות. אפשר לנסות להתעלם ממנה אבל זו המציאות.
שתבין אותי נכון פה: אני לא אומר שצריך לזרוק את כל הערבים לים. אני כן אומר שמספיק להיות יפי נפש ולוותר, להתכופף, לתת את הלחי השניה, להוריד את הראש, לנסות לשכנע את העולם שאנחנו הצודקים פה. צריך להפנים שהעולם שלנו הוא עולם אכזר ואם אתה לא תעמוד על שלך, אף אחד אחר לא יעזור לך. בטח לא אם אתה יהודי. הקמנו את המדינה הזו, אנחנו צריכים לשמור ולהגם עליה בכל מחיר. בכל מחיר. גם אם המחיר הזה נראה לא הוגן כלפי מישהו אחר. זו מהותה של ריבונות.
אני יודע שאתה מנסה לקדם את גוג ומגוג

אבל חכה, תן לזה שנה-שנתיים... המצב לא קל, אבל המדינה חזקה מספיק בשביל להתמודד עם העולם האכזר ובינתיים הם עושים את העבודה בשבילנו. אסור לוותר על ריבונות (גם לא ב"דברים קטנים" כמו גניבות מחקלאים) אבל לא צריך גם להשתגע.
 
אלפי פלסטינים ממזרח ירושלים קונים בחנויות במערב העיר

אז יש לי מבזק חדשות בשבילך:
רובם המכריע לא רוצה להרע? אוקי. באיזו שפה אתה רוצה את תמלילי הדרשות במסגד אל אקצא מהימים האחרונים?
אתה מנסה להיות פה מהאו"ם ודיפלומט ואובייקטיבי. ידידי היקר: אתה רק חושב שאתה כזה. אתה לא... מצטער. אני אוהב אותך עמית, באמת. אבל הנה עובדה פשוטה: אתה אומר לי פה (בסגנונך העדין והנינוח) שאני גזען. אני לא. אבל אני יהודי. אני ישראלי ואני ציוני. ואנחנו עומדים בנקודה של "או אנחנו או הם" אז אני גאה לבחור ב"אנחנו" ואני מעמיד את ה"אנחנו" לפני הדיפלומטיות, הפוליטיקלי קורקטיות וה"תרבותיות".
אתה צריך לבחור צד. אין לך הפריבילגיה להיות נייטרלי. זה לא שוויץ פה. באיזה צד אתה?
אלפי פלסטינים ממזרח ירושלים קונים בחנויות במערב העיר
מאות מהם נהגי מוניות ובזכותם יש חופש תנועה גם לאלו שרוצים לנסוע בשבת.
וחוץ מזה את רוב שכונות ירושלים כולל נווה יעקב הם בנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה