טוב, עם הפנים קדימה

שושונלה

New member
טוב, עם הפנים קדימה

זהו, סיימתי עם ההזרעה שכמעט כל דבר בה הלך משובש. מן הראוי שתהיה בטא חיובית כדי לפצות
.

ובכל זאת - אם לא יצליח - אני רוצה לעשות IVF הורמונלי. זה משהו שאני לא נוטה לעשות - עשיתי בסה"כ פעמיים בחיי מתוך איזה 9 IVF (אני לא בדיוק זוכרת כמה עשיתי בסבב הזה).

לפני 5 שנים הפרוטוקול שהביא לי את ההריון (וגם את המוקפאים שמתוכם היה עוד הריון שלא המשיך) היה פרוטוקול ארוך. היו המון זקיקים ואסטרוגן גבוה ועשו קוסטינג, בסוף נשאבו 10 ביציות, הופרו 9.

לפניו עשיתי אצל רופא אחר פרוטוקול קצר שהניב מספר דומה של ביציות ועוברים.

אני יודעת שאומרים שפרוטוקול מנצח לא מחליפים. אבל א) עברו 5 שנים מאז והיום אני ב'מבוגרות' - אני יודעת שלא כולם אוהבים פרוטוקול ארוך בגיל הזה
ו-ב) לא בא לי פרוטוקול ארוך. זה מבזבז חודש (למרות שאפשר אולי לעשות IVF טבעי בחודש הזה ? ) וסתם ארוך יותר.

מה דעתכן ?

ורד
 

anguly

New member
דילמה

שלא תדעי מה התשובה שלה.
אני גם תמיד אהבתי פרוטוקולים קצרים והיו לי עוברים מאד יפים בפרוטוקולים כאלה, אבל אצלי החזרה בלי דיכוי לא הולך...בגלל האנדו.
אם אין אצלך בעיה כזו והתנובה בשני הסוגים היתה דומה, שווה ללכת על הקצר, זה טיפול יותר קל וגם זה משפיע על הכח שלנו ועל המצב רוח שלנו.

אז אני הייתי הולכת על קצר.
בהצלחה אנג'י
 

מישמיש27

New member
ומה אומר הרופא?


לא בטוחה בכלל אבל גם אני לא מתה על הורמונים, ויש הטוענים שבגילאים מבוגרים עדיף פחות ביציות ופחות הורמונים
שעודף הורמונים משפיע על איכות

אבל שאלה מי הרופא שלך? מה הוא אומר? ישבתם ודברתם לאחרונה? נראה לי ששיחה כזו יכולה לעזור בהחלטה
עוד דבר דווקא בגלל שאת לא בענייני הורמונים שווה עוד יותר להתיעץ איתו

בהצלחה...
 

שושונלה

New member
הרופא עוד לא נשאל לדעתו


הרופא שלי הוא זיידמן - לא הייתי איתו בקשר מאז שההריון התפתח עקום - למען האמת התאכזבתי ממנו כי הוא נסע לחו"ל ואי אפשר היה ליצור קשר עם אף אחד במשרד ימים שלמים בהם הייתי זקוקה לו (או שלא). הוא לא ענה לסמסים ובמשרד לא חזרו אלי למרות הודעות שהשארתי.

והחודש רציתי לעשות הזרעה (בביוץ שמיד לאחר ההפלה) ולא רציתי לשלם 1700 ש"ח (פרוטוקול והזרעה) אז עשיתי בקופה אצל קלריס נהרי אבל אני לא חוזרת אליה (מענין שאני לא מרוצה מהרופאים פתאום).

וגם יש לי תור לבר חוה לספטמבר... אבל אני עוד צריכה לדבר עם אמא שלי על מימון של הטיפול אצלו.

בינתיים אחזור לזיידמן, בכל זאת הוא הרופא שבחרתי בגלל תכונות רבות שלו, ואולי אעלה את הנושא של זה שאי אפשר היה להשיג אותו ימים שלמים.

הענין הוא שהוא בד"כ מוכן ללכת עם מה שאני רוצה כך שזה לא בדיוק מועיל לשאול לדעתו
.

ורד
 

מישמיש27

New member
אז עוד יותר אני מתעקשת..

מאחר שאת לא מתה על הורמונים
ואני מסכימה איתך שזיידמן היה מאכזב הפעם...
(תודי שזה דומה לו

ומאחר ואת לא תחכי עד ספטמבר לבר חווה
עוד יותר הייתי מתעקשת להפגש איתו ולדבר...כדי שאם החלטת כבר לקחת זה יהיה אחרי שחשבת לבד (מה שאת אוהבת לעשות הרי
או כמו שאיתי בר חווה אומר לנהל את התיק שלך אני פה לפקח, אבלך כשהוא נשאל או כשהוא חושב שאני טועה או מגזימה הוא שולח את המזכירות ....או אימייל) ואחרי שבכל זאת שמעת חוות דעת רפואית (סהכ זיידמן הוא מהטובים) תחליטי שלא אחכ תתבאסי שלקחת הורמונים בפורמולה לאא מוצלחת לך, יש לך שבועים בערך עד הווסת זה מספיק זמן כדי שתפגשו (ואחרי מה שהיה אז מגיע לך פגישה או לפחות שיחת טלפון ארוכה...)

על כל פרוטוקל חדש הוא גובה כזה סכום (בר חווה לא תמיד גובה על פרוטוקל חדש טוב הוא גובה מספיק על היתר


ואם כבר א\ אולי יש לך תשובה לשאלה שלי מלמטה
 

שושונלה

New member
תודה
ב-IVF זיידמן גובה *רק* על הפרוטוקול

ולא גובה על שאיבה והחזרה, כך שברור שהוא כן יגבה בכל פעם על פרוטוקול. אני מניחה שהוא עושה את זה כי אסותא משלמים לו על השאיבות וההחזרות.
לעומת זאת בהזרעות אין תשלום מאסותא אז ההזרעה עצמה עולה 1000 ש"ח.

לא תהיה לי בעיה לקבוע תור לזיידמן, למטופלות קבועות תמיד יש תור זמין. אבל אני חושבת שאקבע אותו ליום של הבטא - בכל זאת חבל לי לשלם אם אין צורך. אופטימית מה
.

ורד
 

שלגייה13

New member
יכולה לומר לך

שלי המליצו להחליף פרוטוקול אחרי שלושה כשלונות, למרות שהפרוטוקול הקודם הניב כבר שני היריונות (אחד ילד ואחד הפלה). לא כל כך הבנתי למה, כי בגיל 41-42 שלושה כשלונות זה ממש לא הרבה, ולכן בהתחלה סירבתי, אבל אחרי שדווקא באותו חודש פספסנו את הביוץ לפני השאיבה בפרוטוקול הוותיק והמוכר (קצר עם צטרוטייד), הסכמתי לשינוי (קצר עם דקא ואז צטרוטייד). האמת שהתגובה אצלי היתה די דומה. ועכשיו רק נותר לחכות לתוצאה....

ובקיצור, מחליפים פרוטוקולים גם בלי סיבה נראית לעין, אז אישית אם עברו חמש שנים אני חושבת שהייתי הולכת על פרוטוקול קצר קודם כל.
 

שושונלה

New member
זה נכון, הרי זה הרבה ניסוי וטעיה - זה שהצליח

בפרוטוקול מסוים פעם אחת לא אומר שיצליח בפעם אחרת, יכול להיות שהיו תנאים מתאימים שלא קשורים בכלל לפרוטוקול.

אז אני חושבת שבאמת אכוון לפרוטוקול קצר, למי יש כוח לארוך הזה...
.

תודה לך ולכולן,

ורד
 

שושונלה

New member
ארוך מתחיל כשבוע לפני בוא הווסת - יום 21

משתמשים במדכא כגון דקא / סינרל כדי לדכא את המערכת ההורמונלית, להביא אותה ל-0. אחרי כשבוע של הזרקה אולי יותר עושים בדיקת דם לראות שההורמונים אכן מאופסים.
ועכשיו, כשיש לנו שליטה במערכת ההורמונלית - דיכאנו כל פעילות עצמונית של הגוף - מתחילים (יחד עם הדיכוי כדי לא לאפשר למערכת הטבעית לפעול) בסטימולציה - נותנים FSH לעתים יחד עם LH (גונל או מנוגון וחבריהם) ומגדלים זקיקים לאט ובטוח - בצורה כזו הרבה פעמים יש זקיקים אחידים בגודלם ולא, כפי שלעתים יש, בכל מיני גדלים.

ואז כשהם מגיעים לגודל מתאים והרירית מתאימה וההורמונים בדם מתאימים גורמים לביוץ ע"י אוביטרל וקדימה לשאיבה
.

בפרוטוקול קצר מתחילים רק אחרי הופעת הווסת, בד"כ ביום השלישי אך גם ברביעי ובחמישי. יש כמה סוגי פרוטוקולים, הנפוץ הוא זה שבו נותנים סטימולציה (גונל/מנוגון) וכשהזקיקים מגיעים לגודל שעלולים לבייץ בעצמם (או לפי תמונת הדם) נותנים מעכב ביוץ - צטרוטייד או חברו (יש אחד שאני לא זוכרת איך כותבים). שוב מחכים לגודל מתאים לביוץ נותנים מבייץ (אוביטרל או במקרים של חשד לגירוי יתר דקא) ושואבים.

יש עוד סוגים של פרוטוקול קצר - לעתים משתמשים באפקט הראשוני של הדקא שגורם להצפה של הורמונים (לפני שהוא מתחיל בעצם לדכא אותם) ונותנים אותו בהתחלה (קוראים לזה פרוטוקול flare up) ורק אז מוסיפים את ה-FSH (גונל/מנוגון) וממשיכים עם הדקא, ואז לא עם צטרוטייד.

*** אני לגמרי לא מומחית בפרוטוקולים הורמונליים כך שאם טעיתי במשהו אשמח לתיקון
.

בהצלחה עוגיעוגיה - אצלי כאמור הפרוטוקול הארוך הוא שהצליח
.

ורד
 
למעלה