טוב, נגזור את זה, אחר כך נדביק מחדש

טוב, נגזור את זה, אחר כך נדביק מחדש

שלום! בואו נגיד שאתם הולכים ברחוב ופתאום עוקץ/עוקצת אתכם דבורה/צרעה/יתוש/זחל/חרק עוקצני אחר. העקיצה מתנפחת ומתנפחת ומתנפחת... עכשיו, רציתי לשאול מה קורה אם גוזרים את העקיצה? האיזור יבריא אחר כך כרגיל? תודה
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אם אתה מאוד רגיש לעקיצת דבורה

לא נראה לי שגזירת העקיצה תעזור ויש צורך בחיטוי האזור, אבל אתה שואל מישהו שמעולם לא נעקץ ע"י דבורה/צרעה/דבור למרות שהייתי די קרוב להיעקץ ע"י צרעה (-: כך שתקח את דבריי בעירבון מוגבל. נ.ב כן, נעקצתי ע"י יתושים אבל זה לא כזה דבר גדול, תראה לי מישהו שאף פעם לא נעקץ ע"י יתוש בחייו.(אלא אם הוא חי באנטרקטיקה, לא נראה לי שיתושים מסוגלים לחיות בקור כזה או שכן, מישהו מוכן להפריך אותי).
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אני גם לא חושב שאתה מתכנן להיעקץ

פניתי בגוף שני כי זו רטוריקה טובה שפוליטיקאים משתמשים בה כדי לקבל תשומת לב מהקהל. (ראה מקרה ביבי).
 

maverick88

New member
אם תגזור, כדי שהעור יגדל בחזרה

תצטרך חעשות אינטרגל אבל בכל זאת תשאר לך צלקת קטנה בצורת C.
 

elchemista

New member
אז ככה

כאשר דבורה עוקצת היא מזריקה ארס לגוף שלך, שנכנס מייד למחזור הדם. גם אם יהיו לך בדיוק באותו רגע מספריים ביד ותגזור מייד את העקיצה (מה שנראה לי די כואב, שלא לדבר על זיהומים שיכולים להתפתח ואיבוד דם) הסיכוי שכל הארס ישפך החוצה קלוש... הנפיחות במקרה זה היא תגובה טבעית של הגוף לפציעה ולארס- הגוף מזרים לקום כמות גדולה של נוגדנים ותאים לבנים ונוצרת מעין דלקת. אם אתה רגיש לארס דבורים המערכת החיסונית מגיבה בעוצמה גדולה מאוד ולפעמים מתים מזה.... האיזור שגזרת אמור להבריא כרגיל, למרות שסביר שתישאר צלקת. עקיצת יתוש, דרך אגב, היא שונה משום שהיתוש לא מחדיר ארס לדם אלא כמות קטנה של נוזל המונע מהדם להיקרש באיזור העקיצה.
 

rollwithit

New member
מה עם הכשת נחש?

האם זה רעיון טוב כפי שסבורים למצוץ את הדם החוצה? - חוץ מזה, מה לגבי הרעיון של לקשור את הזרוע (בהנחה שההכשה הייתה ביד), הרי זה גורם לקטיעת היד (בהנחה שזה נשאר קשור זמן מספיק ארוך..), זה אומנם נכון שזה מונע מהארס להתפשט וזה יציל את החיים אבל עדיין.. שאלה אחרונה: נניח ולא הגיעו לבית החולים עם הנחש, האם עדיין יוכלו להציל את חיי המוכש?
 

bang69

New member
זה רעיון דפוק

סליחה על השפה, אבל מידי פעם אני כותב כותרות כאלו. למצוץ את הארס החוצה רק מכניס את הארס לגוף של המוצץ. בפה שלנו יש אלפי (אם לא מיליוני) קרעים וחתכים בגדלים מיקרוסקופיים ומעלה, וכשהארס נכנס לפה הוא חודר למחזור הדם שלך דרך אותם קרעים וחתכים, אבל אם הארס ישפיע עליך אי-אפשר יהיה להוציא אותו כי אין מאיפה. לגבי הקשירה- לא נראה לי שמישהו שפוי ישאיר את החסם עורקים (זה השם של הדבר שקושרים איתו) למשך זמן כה ארוך (גם אם הוא מזוכיסט, יש גבול מסויים- השמדה של איבר בגוף לא נראית לי כמו משהו שמזוכיסט יאהב- יהיה לו אזור אחד פחות שבו יוכלו להכאיב לו
אם המוכש יצליח לזהות את הנחש שהכיש אותו (אני מניח שיראו לו תמונות של נחשים ארסיים) יש סיכוי שיצילו אותו- לכל זן של נחשים יש חלבונים אחרים בארס, והתרופות שנותנים נגד הארס מותאמות לסוג הנחש שהכיש אותך. אז צריך זיכרון טוב מאוד במידה ולא תפסת את הנחש.
 

rollwithit

New member
well

לגבי זה שלמצוץ את הארס יכול לגרום לכניסתו למחזור הדם של השני נשמע לי יותר כמו מדע בדיוני.. הרי צריכים להחדיר את הארס לרקמה.. עובדה- לא שמעתי על מקרה שמישהו שמצץ את הארס לאחר קיבל שיתוק מערכות או מה שזה לא יהיה.. יש מצב שאני טועה.. אשמח לקבל הארות..
 

elfsong

New member
כמתנדב מד"א

כבר שנה שלישית תרשה לי להפריך מספר מיתוסים הקשורים לכך(ללא כוונה למשחק מילים) בהנחה שהוכשת לא משנה איפה צריך להבין את שתי סוגי הארס הקיימים אצל נחשים, יש נורוטוקסין והימוטוקסין, הנירוטוקסין פועל על העצבים וגורם להם לתת לשרירים פקודת כיווץ ובעצם חונק את ההקורבן או גורם לו לעצירת הפעילות של הלב הימוטוקסין לעומתו ניתן לתארו כחומצה מרוכזת ברגע שהוא מגיע במגע עם רקמות הוא מאכל אותן וגורם לפירוק של הרקמה כעת ל"טיפולים": חיתוך מקום הכשה עשוי לשחרר ארס שכלוא ברקמה שמסביב למקום ההכשה ובכך להחמיר את חומרת ההכשה, והיעילות של המציצת ארס אפסית כמו ניסיון למצוץ דיו מתוך מים לאחר שעירבבת אותם לשים חוסם עורקים רוב הסיכויים שלא יעצור את התפשטות של הארס לזמן רב ובנוסף זה עשוי להחמיר את המצב בהנחה שזה הימוטוקסין ולחסל כל סיכוי להציל את הגפה, ועל כל זה כאשר הנפגע יגיע לבית חולים הרופאים יורידו את החוסם מה שיתן ללב מכה של דם ושל ארס מרוכז הדרך הנאותה לטיפול בהכשת נחש היא הרגעה של הפצוע, קיבוע המקום ופינוי כמה שיותר מהיר לבית חולים לקבלת נוגדן לארס, ורצוי לנסות לזהות את הנחש לפי סימנים חיצוניים כדי שיוכלו לתת את הנוגדן המתאים
 

rollwithit

New member
זה היה אנפורמטיבי ומועיל..

יש כאלה שנותנים למוכש לשתות חלב מיד לאחר ההכשה, הטענה היא שזה עוזר להיפטר מהארס - בד"כ גורם להקאה נראה לי .. (אל תתלו אותי!!). מה הקשר?!!
 

avinamal

New member
לשם שינוי תגובתו של elfsong ממצה

להרגיע, לקבע, לפנות לטיפול, לנסות לראות את הנחש שמכיש. c'est tout לשתות מים וכו' (מכניס את שאלתך תחת "וכו'") נכנס תחת סעיפי הרגעה.
 

elfsong

New member
את זה עוד לא שמעתי

אבל לא כדאי לעודד הקאה בשום אופן בשום מצב רפואי כיוון שזה מאמץ את הגוף, ואיך זה יוציא את הארס הרי המטרה של הארס היא אינה מערכת העיכול אלא או הלב או העצבית דרך אגב אם אתה כבר בכיוון זה כאשר אדם/ילד שותה/בולע איזשהו חומר כימי לדוגמה אקונומיקה אסור בתכלית האיסור לעודד אותו להקיא או כל דבר אחר מלבד לפנות בדחיפות לבית חולים ולהביא את הקופסא רצוי אם לא אז תוית של החומר הנ"ל לתת לרופאים כיוון לטיפול, הסיבה שאסור לעודד הקאה כי החומר הכימי גרם לכוייה לאורך הושט ומעבר שלו בשנית או חומר אחר יכול להחמיר את הפגיעה הקיימת, לפחות לקיבה יש את היכולת לנטרל חומצות או בסיסים ברמה מסוימת
 

moran f

New member
קצת בלבלת כאן

זה שאסור לגרום להקאה במקרה של בליעת חומר כימי זה נכון. אבל לא כל החומרים גורמים לכוויות דווקא בושט והקיבה מנטרלת בסיסים, לא חומצות (כי הסביבה בה חומצית).
 

elfsong

New member
הקיבה אומנם לא מנטרלת באמת

אבל היא יכולה להחליש אותן, כיוון שישנו מנגנון שכאשר הPH עולה בפה הקיבה מורידה את שלה ולהפך כך שפחות או יותר לשמור על אותה רמה כל הזמן כיוון שהתאים שמגינים על הקיבה מחומצת המלח מסוגלים להתמודד עם ערך מינימלי של PH ואחריו הם לא יעילים כבר ולפי היחס הטיפולי במקרה אמת של בליעת כל חומר כימי הוא זהה לחשוש לפגיעה במערכת העיכול העליונה(פה,גרון,ושט וקיבה) כיוון שאין לצוות רפואי בשטח את האפשרות לשלול זאת ולכן מיחסים לזה תמיד כאילו מדובר בחומר רעיל מאכל, ורוב המיקרים של בליעת חומרים כימיים היא ע"י ילדים שבטעות שתו מהבקבוק הלא נכון אקונומיקה,סבונים, חומרי ניקוי וכדומה שהם חשבו למיץ או מים(ההורים לא מסמנים טוב או מקלים גישה) וחומרים אלו הם בדרך כלל חומצות(חומרי ניקוי ואקונומיקה הם חומציים) למעט מקרים כמו סבונים שהם בסיסים קולואידים
 

moran f

New member
זה כבר משהו אחר

מערכת העיכול העליונה זה לא כמו להגיד ושט. בעיקרון, בסיסים יפגעו יותר בושט וחומצות יפגעו יותר בקיבה.
 
למעלה