טוב, התחלתי בעבודה :

doorman

New member
טוב, התחלתי בעבודה :

השלב הראשון היה לתקן את שני השפיצים שנשברו (תמונה). החלטתי לקחת בורג עבה, לחתוך אותו לשניים, להבריג עם אפוקסי ולהלביש את השפיצים על שתי הברגים.
 

doorman

New member
***

עכשיו אני מחכה שהדבק יתייבש כדי שאוכל להבריג את השפיצים ולהדביק שוב...
 

45degrees

New member
יפה. אני הייתי מוסיף קצת אירוסיל

או סיבי זכוכית טחונים שם, למען העמידות בזעזועים (לא תחום חזק באפוקסי). או לחילופין - מעדיף דבק פלסטלינה לחלקי פלסטיק על פני אפוקסי רגיל.
 

C O L T

New member
אבל הברגים מחזיקים

האפוקסי רק יחזיק שלא תפתח ההברגה. כמובן שלא יזיק אולי טיפה אפוקסי פלסטילינה בבסיס הפינים, אבל זה קצת OVERKILL, גם ככה התיקון חזק כנראה מהמקור בהרבה.
 

45degrees

New member
הבעיה אינה בחוזק האפוקסי עצמו, אלא

בנטיה של האפוקסי החזק להתנתק מהפלסטיק המקורי.
 

C O L T

New member
אבל הברגים...

וכן, צודק, אפוקסי לא נדבק לפלסטיק חלק. במקרה הנ"ל הוא בפנים, על ההברגה, לפי מה שהבנתי, אז כל עוד הידיים לא היו מלאות גריז יהיה בסדר, ואני בטוח שהדורמן מקפיד על זה.
 

doorman

New member
../images/Emo45.gif נדמה לי שדווקא האפוקסי הרגיל

יעמוד יותר בזעזועים מאשר הפלסטלינה כי כשהוא מתייבש הוא קצת יותר גמיש... לפני שנבריג את הפינים נשים גם דבק בפנים ובבסיס לכל מקרה.
 

enigo

New member
המלצה - דבק אקרילי!

או לפחות נדמה לי שזה השם. מדובר באפוקסי יקר מאוד (80 ש"ח למזרק) שבא בצבעי ירוק וורוד (כן כן! לא צחוק!). התפעול כמו אפוקסי רגיל, הריח ימיס לך את השערות בנחיריים אבל הב@#%& מחזיק בצורה מדהימה הכ-ל. כולל פלסטיקים חלקלקים ששום דבק אחר לא נתפס עליהם. בקיצור, שווה את ההשקעה במקרה שלך. נ.ב, לא תמצא אותו בכל טמבור מצוי אלא רק בחנויות המקצועיות יותר.
 

bellaiguan

New member
שום דבק...

ממה שהזכרתם לא יחזיק את זה בצורה טובה. מהסיבה הפשוטה שזה פלסטיק. הדרך היחידה היא לרכוש אפוקסי 24 שעות שזה יקר מאוד... עם האפוקסי אתה צריך גם משקל רגיש מאוד לשם העירבוב שלו. אתה מחספס את החלק פלסטיק אותו אתה רוצה לההדביק, אתה לוקח פיסת בד פחמן ומלביש על כל חתיכת הפלסטיק אתה מדביק את הפחמן ומספיג את כולו באפוקסי כמובן עושה את זה בצורה איכותית ומקצועית שלא יהיו כפלים בפחמן. אתה חוזר לזה אחרי כ-24 שעות נותן לזה ליטוש קל וזה לא ישבר לעולם ואפילו יותר חזק מהמקורי. עכשיו עם אתה רוצה למלא משהו אז לא ממאלים סתם חור באפוקסי מה שעושים זה מערבבים אפוקסי 24 ומוסיפים לו חומר שנקרא מיקרובאלונס זאת אבקה לבנה וקלילה. אתה מערבב את האפוקסי עד שהוא נהיה במרכם של קוטג' ובמצב הזה אתה משתמש בו למילואי. ועם אתה רוצה להדביק איתו בורג או לתפוס אותו מה שעושים זה מערבבים את האפוקסי עם סיבי זכוכית מרוסקים רק במצב הזה הוא יתן לך חוזק אופטימלי. כפי ששמת לב אין לאפוקסי הרבה שימוש לבדו אלא אפוקסי בא בדר"כ בשילוב עם חומר מורכב כולשהו. כל החומרים שצינתי למעלה אלה חומרים יקרים יחסית, אבל לאחר שימוש בחומרים האלה אתה יכול להיות שקט שזה לא ישבר להבא לעולם. אגב החומרים גם מסרטנים בטירוף... בהצלחה שיהיה עם אתה צריך עזרה במשהו או אפילו איזה שהוא חומר ממה שצינתי אתה מוזמן ליצור קשר במסרים אני מוכן לעזור לך במה שתצטרך.
 

enigo

New member
לבלה האיגואנה...

אתה סגור על מה שאמרת, כן? 100%, כן? אתה לא תיתן למציאות לבלבל אותך! האפוקסי שהזכרתי החזיק דברים הרבה יותר גרועים מאשר לנעול ברגים במקום. אז נכון שמה שהצעת הוא בעל פוטנציאל (אם בוצע נכון!) גבוה יותר, אבל ממש ממש לא דרוש ולעומת זאת דורש המון עבודה. אז בשביל מה? ולמה לפסול דברים סתם? אתה מזכיר לי את החברה בפורום צילום שמי שמקשיב להם בטוח שאם אין לך מצלמה ב 10K ועדשות בעוד איזה עשר, אתה פשוט לא יכול לצלם תמונה נורמלית... יש מספיק טוב ויש יותר טוב, אם הפרש ההשקעה הוא אדיר, אפשר להסתפק במספיק טוב.
 

bellaiguan

New member
בוא אני יסביר לך משהו...

לא התעמקתי כל כך במה בדיוק החתיכת פלסטיק הזאת הולכת להחזיק אבל כמעט כל בורג באופנוע זוכה לקבלת ויברציות מכובדת. אז אולי תיקון רגיל ופשוט יחזיק את זה שנה אולי שנתיים אולי שלוש אבל מתישהו זה יתפרק מהסיבה הפשוטה ביותר שויברציות לאורך זמן מפרקות מלא סוגי דבקים. מבחנתי הבן אדם יכול להדביק את זה גם עם ציאנו רגיל זאת בחירה שלו. אבל אני יודע שעם לי זה היה קורה הייתי מתקן את זה בדרך הטובה והחזקה ביותר בשביל שגם עוד 15 שנה זה לא יתפרק. סיבה נוספת לתיקון חזק היא העבודה שאין לי מושג מה הניסיון שלך עם הדבקות ועם דבקים למינהם אבל מי שמתעסק בנושא יודע שיש חוק. כשחלק נישבר נותנים תיקון אחד חזק ואיכותי מהסיבה הפשוטה שעם הדבקה נישברת אז זה מרגיז להדביק מחדש כי החלק כבר מלוכלך בחומרים ומלא בדבק וזה סתם מעיק. לכן משקיעים פעם אחת ולא נוגעים בחלק יותר לעולם. זאת הגישה שלי לפחות כל אחד יעשה מה שנוח לו
 

doorman

New member
תודה על המידע, יעשו בירורים ויוסקו

המסקנות. בכל מקרה הפנס מוכן. סיימתי להלחים את האוזניים כולל הטבעה של סרטי שואב בדיל מכל הכיוונים כולל ציפוי באפוקסי (לא יעזור אבל גם לא יזיק).
 

C O L T

New member
../images/Emo45.gif עבודה יפה

וזוכר בהתחלה אמרתי שאפוקסי יעשה את העבודה? נזכרתי פתאום למה, יש לי אופנו"ש TT600 ישן ואחת מזוג אזני הפלסטיק המחזיקות את מושב האופנוע נשברה סופית. הנ"ל הודבקה עם אפוקסי, ותוספת חיזוק מתכת, פח דק עם חור במקום הנכון ועוד קצת אפוקסי "פלסטילינה". חשבתי שזה יתפרק אחרי שבוע, מאז עברו כבר כשנתיים של רכיבות ונפילות. אבל אין כמו הגזמה והשקעה בשביל לתקן את האופנוע האהוב, לכן ה-
 

אספנות

New member
לי נישבר יתפוצץ לוח שעונים של הונדה

הונדה סברה 750 את השברים הלחמתי כמו בפרינגים !!!!! בשבר שקרוב לבורג חיזוק לגוף האופנוע חיזקתי לאחר ההלחמה עם תוספת של אפוקסי ההלחמה חשובה להביא את החלקים השבורים למקומם ניתן להעזר בנגיעות עם דבק מהיר ולהמשיך בהלחמת חום היו הסברים בפורום בעבר איך עובדים עם זה לגבי כרטיסים אלקטרונים שבורים ניתן לתיקון ע"י הדבקת הכרטיס עם דבק מהיר תיקון המוליכים ע"י הלחמת בדיל ניתן לגשר ע"י חוטי חשמל דקים את השעונים עם יש לך את כל החלקים תקפוץ לבקר (עם כמה קילו בשר משובח יש לי פחמים) יש סיכוי להציל גם רק סבלנות תתקן לך את הכל
 
למעלה