טוב, הגיע באמת הזמן באמת שאחד

למתח

New member
סיפור התיבה הוא משל בלבד

כל הרואה את סיפורי התנ"ך כפשוטם מעיד על קהות שיכלו בלבד. אנשים אלו מזהמים כל חלקה טובה של משלים וסיפורי מיתולוגיה והופכים אותה למאוסה כל כך ומבאישים את שמה כל כך עד שבימינו כל אדם תרבותי בורח מהיהדות ומהתנ"ך כל עוד נפשו בו מתוך גועל ומיאוס על הפשטנות והברבריות המאפיינות את הדתיים בתקופה שתרבות המדע שלה סותרת את הדת ורק טיפשים נדירים ומטורפים ממשיכים להאמין בפשטה של הדת. אי אפשר להתעלם מכך שהתקופה שלנו היא רציונלית ובעלת אמצעי תיקשורת המוניים, ולפיכך הדת לא יכולה להתקיים בה בתמימות וכל הדתיים תרצנים ומכחישים כמסתירי ערוותם לאחר האכילה מפרי עץ הדעת...
 

dinarzi

New member
ידו של דב על העליונה בויכוח על הנפח

מי שטוען שבלתי אפשרי להכניס את כל בעלי החיים לתיבה, נטל ההוכחה עליו מוטל, והיה צריך להציג חישוב מפורט. תרבות הויכוח של אלו שהתווכחו איתו בשרשור הנ"ל טעונה שיפור רציני.
 

kdx467bhf87

New member
מי שטוען שאפשר לכניס לתיבה מיליוני

סוגים של חיות נטל ההוכחה עליו. אפילו בלינק שהבאת באחד השרשורים דובר על שני מיליון מינים אבל כדי לעשות את הדבר לאפשרי הפחיתו את המספר בלי סיבה ברורה לכמה אלפים. כנראה עשה זאת עוד מסטול-דת.
 

dinarzi

New member
גם נכון, ואין כאן סתירה

גם מי שטוען שאפשרי להכניס את כל החיות לתיבה צריך להוכיח, וגם מי שטוען שזה בלתי אפשרי. אלא שהויכוח החל כאן, כשהטענה שזה בלתי אפשרי הובאה כ*הוכחה* לאי יתכנות סיפור המבול, לכן נטל ההוכחה במקרה כזה היא על הטוען שזה בלתי אפשרי.
 

kdx467bhf87

New member
אתה תמים,הדתיים הצליחו לעבוד עליך.

השאלות הן הרבה יותר רחבות לגבי סיפור התיבה אבל הדתיים מצטמצמים למה שנוח להם לעוות.מה שלא הם יגידו לך שזה נס... דוגמא?:הדב טען שהחיות באו לבד לתיבה...
 

dinarzi

New member
כל עניין לגופו

כתבתי בפרוש שאני מתייחס לויכוח על *הנפח*. בשום מקום לא אמרתי שאין שאלות לגבי סיפור התיבה. אבל בויכוח על הנפח התוצאה היא שלא ראיתי שהוצג חישוב מסודר שמוכיח שבלתי אפשרי להכניס את כל בעלי החיים לתיבה. "הדב טען שהחיות באו לבד לתיבה" אתה יכול להוכיח שזה לא נכון? אני לא.
 

kdx467bhf87

New member
אני טוען שפילים ורודים בראו את יהוה

אתה יכול להוכיח שזה לא נכון? אני לא.
 

dinarzi

New member
גם אני לא. ולכן

אם מישהו יטען שבזה הוא מאמין אני לא אוכל לטעון שהוכחתי שהוא טועה.
 
זה נכון

שמי שטוען שאי אפשר, עליו להוכיח. אבל במקרה דנן הוכח שהדבר אפשרי. וכמו שהובא במאמר שהבאת. שני מליון הוא מספר המינים הכולל. שזה כולל את כל הדגים וחיות הים שלא היו בתיבה ואולי גם את החידקים. וזה כולל מליון מיני חרקים שגם אם היו בתיבה תפסו רק כמה קובים כפי שהוכח וגם אם היו 30 מליון חרקים, סידרנו להם מקום ברווח ב 72 קוב. כל זה זניח. נשארו רק כ 30000 חוליתנים ולהם הראנו שהיה מקום בשפע, בקל וחומר מ 6000 חילים אמריקאים.
 
למעלה