טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...

מצב
הנושא נעול.

ציפי ג

New member
יש לי בן כזה

ציפי זה מרתק!!!

לא עלה בדעתי אפילו שהתנועתיות שלה יכולה בעצם לתרום לה לריכוז!!! אני מאותם הורים שכל הזמן מנסים להפסיק את זה
טוב, יש לי עכשיו הזדמנות לתקן את עצמי
... כבר יצא משהו טוב מהאבחון... לא?
יש לי בן כזה
לקח לי הרבה זמן להסביר למורים שכשהוא זורק ניירות לחלל האויר הוא מקשיב הכי טוב. תנסי לשים לב אם זה כך. אפשר לראות הרבה פעמים שמופיע להם איזה מבט זגוגי בעינים, ואז הם מתחילים לזוז, ואז המבט נעלם והם שוב קשובים. גם פיהוקים מרובים עוזרים בריכוז לפעמים.
 

אגוזים1

New member
אני אנסה לשים לב../images/Emo51.gif

יש לי בן כזה
לקח לי הרבה זמן להסביר למורים שכשהוא זורק ניירות לחלל האויר הוא מקשיב הכי טוב. תנסי לשים לב אם זה כך. אפשר לראות הרבה פעמים שמופיע להם איזה מבט זגוגי בעינים, ואז הם מתחילים לזוז, ואז המבט נעלם והם שוב קשובים. גם פיהוקים מרובים עוזרים בריכוז לפעמים.
אני אנסה לשים לב

אגב, האם בנך הצליח להתגבר על הקושי שלו? עד כמה הקושי הנ"ל הפריע לו ביכולת לממש את הפוטנציאל/המחוננות שלו? ואם מותר לשאול, האם זה הבן שלקחתם לאבחון האחרון?
 

ציפי ג

New member
הוא לא הצליח עדיין

אני אנסה לשים לב

אגב, האם בנך הצליח להתגבר על הקושי שלו? עד כמה הקושי הנ"ל הפריע לו ביכולת לממש את הפוטנציאל/המחוננות שלו? ואם מותר לשאול, האם זה הבן שלקחתם לאבחון האחרון?
הוא לא הצליח עדיין
הוא בגיל ההתבגרות עכשיו ומאוד מודע לקשיים שלו. עדיין מאוד קשה לו להתרכז, אבל כשהוא מצליח הוא תופס ברגע. זה הילד שלקחנו לאבחון, ולפי האבחון חסרה לו נקודה כדי להקרא מחונן. אני חושבת שהמגבלות שלו מפריעות לו היום למצות את עצמו, כי מסגרת בית ספרית היא מסגרת מאוד כופה. הוא יצטרך למצוא מסגרת יותר מאירת עינים ושם הוא יפרח.
 

ציפי ג

New member
ועוד הודאה באשמה הקשורה למדיה

אני לא גרא
מגרעת האינטרנט, חסר האינטונציה. זו לא היתה המלצה לא לפנות אליך, אלא הודעה באשמה - אני לא גרא.
ועוד הודאה באשמה הקשורה למדיה
כמה שגיאות כתיב נפלטות מהמקלדת, והן כל כך נחמדות.
 

אגוזים1

New member
גרא../images/Emo124.gif

לא גרא? למה? מה עשיתי לך?
גרא

בטח שכן גרא
!!! אשמח אם תוכל לענות מנסיונך
עד כמה, באיבחון טוב (וזו מאבחנת מאוד טובה ומנוסה שנתנה לנו כיוונים והסתכלות מאוד מעניינים), ניתן להפריד בין בעיות של קשב וריכוז לבין בעיות ראיה (שוב, בעיית ראיה שאינה ניתנת לתיקון)
 

גרא.

New member
אגוזים1,אין ספק כי בלא מעט מקרים

ועוד שאלה... אולי בעיקר לגרא
עד כמה איבחון טוב יכול להפריד בין בעיות של קשב וריכוז לבעיות ראיה? די ברור לי שיש בעיית קשב וריכוז ואין ספק שיש גם בעיית ראיה (שלא ניתנת לתיקון). השאלה איך יודעים (אם בכלל) עד כמה כל רכיב משפיע?
אגוזים1,אין ספק כי בלא מעט מקרים
יש קשר חד חד ערכי בין בעיות ראייה לבעיות רכוז.כל מי שמשתמש במשקפיים[ לקריאה/ראייה, יודע שאם הוא לומד למשל בלעדיהם, די מהר,הוא מתחיל להתקשות להתרכז,עלול להתחיל לחוש כאב ראש וכדומה.אבל ברור שאין קשר הפוך. כלומר בעיות רכוז אינן יוצרות בעייה של ראייה.לגבי נושא האבחון. במבחנים פסיכולוגיים,יש כמה מבחנים ספציפיים הרגישות למוסחות וטווח קשב קצר. כמו מבחן בחשבון,ומבחני זכירה שמיעתית וחזותית לטווח קשר. גם מבחנים נוספים שיש בהם אלמנט דומיננטי של חשיבה מופשטת בעיקר,רגישות למוסחות וטווח קשב קצר.ולכן במהלך אבחון פסיכולוגי, תמיד על רקע התנהגות הילד בעת הבחינה,קשיים מובהקים באותם תתי מבחנים ספציפיים,מלמדים כי לילד יש קשיי קשב ורכוז כנראה מהסוג המכונה ADD.מכאן לסכום התשובה לשאלה הבסיסית היא ,אם יש בעיית ראייה שלא ניתנת לתיקון,אבל ידוע שהיא פוגעת ביכולת כמו קריאה, הבנת הנקרא בעיקר,היא ללא ספק גם עלולה לגרום לקשיי קשב ורכוז שאי אפשר לפתור אותם למשל ע"י טיפול תרופתי כמו ריטאלין,או כל טיפול אחר.כדאי גם לדעת שבמקרים כאלה,ילד כזה זכאי לשעות של הוראה מתקנת בדרך כלל ע"י מורה מ"שמע".
 

אגוזים1

New member
גרא ../images/Emo51.gif על התשובה ועוד שאלה...

אגוזים1,אין ספק כי בלא מעט מקרים
יש קשר חד חד ערכי בין בעיות ראייה לבעיות רכוז.כל מי שמשתמש במשקפיים[ לקריאה/ראייה, יודע שאם הוא לומד למשל בלעדיהם, די מהר,הוא מתחיל להתקשות להתרכז,עלול להתחיל לחוש כאב ראש וכדומה.אבל ברור שאין קשר הפוך. כלומר בעיות רכוז אינן יוצרות בעייה של ראייה.לגבי נושא האבחון. במבחנים פסיכולוגיים,יש כמה מבחנים ספציפיים הרגישות למוסחות וטווח קשב קצר. כמו מבחן בחשבון,ומבחני זכירה שמיעתית וחזותית לטווח קשר. גם מבחנים נוספים שיש בהם אלמנט דומיננטי של חשיבה מופשטת בעיקר,רגישות למוסחות וטווח קשב קצר.ולכן במהלך אבחון פסיכולוגי, תמיד על רקע התנהגות הילד בעת הבחינה,קשיים מובהקים באותם תתי מבחנים ספציפיים,מלמדים כי לילד יש קשיי קשב ורכוז כנראה מהסוג המכונה ADD.מכאן לסכום התשובה לשאלה הבסיסית היא ,אם יש בעיית ראייה שלא ניתנת לתיקון,אבל ידוע שהיא פוגעת ביכולת כמו קריאה, הבנת הנקרא בעיקר,היא ללא ספק גם עלולה לגרום לקשיי קשב ורכוז שאי אפשר לפתור אותם למשל ע"י טיפול תרופתי כמו ריטאלין,או כל טיפול אחר.כדאי גם לדעת שבמקרים כאלה,ילד כזה זכאי לשעות של הוראה מתקנת בדרך כלל ע"י מורה מ"שמע".
גרא
על התשובה ועוד שאלה...
לילדה יש באמת קשיים כמעט בכל תחום של הראיה (קריאה, ראיה לרחוק, מיקוד, פזילה מתחלפת, ריצוד עדין (אופקי) של העין, אין ראיה דו עינית, חדות ראיה ירודה, בעיה בעצב הראיה ועוד). הילדה מטופלת ומקבלת מורה שעובדת איתה על תפקודי ראיה. ובאמת התפקוד הראייתי שלה הוא מדהים בעיקר על רקע כל בעיות הראיה שיש לה. לכן מאוד קשה לדעת עד כמה ובאיזו צורה הראיה משפיעה... מה שלא לגמרי הבנתי מתשובתך זה האם בעיות הראיה ממש גורמות לבעיות של קשב וריכוז? גם במהלך תת מבחן שלא בודק משהו שמשולב עם אלמנט ראייתי??? כלומר, לדוגמא בחשבון. אם השאלות הן בע"פ איך יכולה בעיית ראיה להשפיע על הקשב והריכוז בתת מבחן כזה? האמת, אין לי עדיין את הדוח ולכן אני לא זוכרת את כל הציונים של תתי המבחנים שציינת. אני רק זוכרת את שני תתי המבחנים שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר: קידוד-10 וחשבון-14. בקידוד אין לי ספק קל שבקלים שבעיית הראיה (בשילוב עם בעיה מוטורית) היא קריטית. תהליך של סריקה וחיפוש דורש ממנה מאמצים עצומים. אבל בחשבון, במידה והשאלות הן בע"פ נראה לי שזה לא קשור לראיה אלא רק לקשב וריכוז... או שאני טועה??? אגב, מה זה "שמע"? מטעם מי הם עובדים ואיך פונים אליהם?
 

גרא.

New member
אגוזים 1,לגבי ליקויי הראייה,לא ברור

גרא
על התשובה ועוד שאלה...
לילדה יש באמת קשיים כמעט בכל תחום של הראיה (קריאה, ראיה לרחוק, מיקוד, פזילה מתחלפת, ריצוד עדין (אופקי) של העין, אין ראיה דו עינית, חדות ראיה ירודה, בעיה בעצב הראיה ועוד). הילדה מטופלת ומקבלת מורה שעובדת איתה על תפקודי ראיה. ובאמת התפקוד הראייתי שלה הוא מדהים בעיקר על רקע כל בעיות הראיה שיש לה. לכן מאוד קשה לדעת עד כמה ובאיזו צורה הראיה משפיעה... מה שלא לגמרי הבנתי מתשובתך זה האם בעיות הראיה ממש גורמות לבעיות של קשב וריכוז? גם במהלך תת מבחן שלא בודק משהו שמשולב עם אלמנט ראייתי??? כלומר, לדוגמא בחשבון. אם השאלות הן בע"פ איך יכולה בעיית ראיה להשפיע על הקשב והריכוז בתת מבחן כזה? האמת, אין לי עדיין את הדוח ולכן אני לא זוכרת את כל הציונים של תתי המבחנים שציינת. אני רק זוכרת את שני תתי המבחנים שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר: קידוד-10 וחשבון-14. בקידוד אין לי ספק קל שבקלים שבעיית הראיה (בשילוב עם בעיה מוטורית) היא קריטית. תהליך של סריקה וחיפוש דורש ממנה מאמצים עצומים. אבל בחשבון, במידה והשאלות הן בע"פ נראה לי שזה לא קשור לראיה אלא רק לקשב וריכוז... או שאני טועה??? אגב, מה זה "שמע"? מטעם מי הם עובדים ואיך פונים אליהם?
אגוזים 1,לגבי ליקויי הראייה,לא ברור
למשל אן הם משפיעים גם על שדה הראייה, האם הוא רחב מספיק או צר.ליקויי ראייה עלולים לגרום לקשיי קשב ורכוז,בגלל הצורך להשקיע מאמץ רב לעיתים בפענוח טקסט והבנת הנקרא.כפי שציינתי, כל מרכיב משקפיים יודע שאן הוא מנסה לקרוא וודאי ללמוד ללא משקפיו, עד מהרה, הוא צפוי ןלכאב ראש וקושי בריכוז.לגבי השאלה על הקשר שבין השפעת ליקויי הלמידה על השגים במבחנים שונים,אכן יש השפעה ישירה על התוצאות במבחן קידוד,ואין השפעה ישירה על תוצאות בחשבון, שם מה שעלול להפריע זו לא בעיית הראייה,לא אמרתי את זה אלא הקשיים במוסחות וטווח קשב קשר, שהם תוצאה של ליקויי הראייה.כדאי לקרוא מה שכתבתי קודם, זה מה שנאמר. לגבי העזרה הלימודית שבתך מקבלת השאלה היא אם זו עזרה פורמאלית מטעם משרד החינוך, שבתך זכתה לה אחרי שהגשתם בקשה פורמאלית לקבלה. בדרך כלל אפשר לקבל כמה שעות של הוראה מתקנת/מסייעת, תלוי ברמת הליקוי, בסוגו ובקשיים שהוא יוצר. שמע,שהיא אגודה מוכרת ורשמית לחינוך ושיקום ילדים לקויי שמיעה.אבל גם מטפלת בילדים לקויי ראייה,ומספקת להם ציוד כזה או אחר.הכתובת רח' פליטי הספר בתל-אביב ,טל' 5712017 03,5715656
 

אגוזים1

New member
ככל הידוע לי

אגוזים 1,לגבי ליקויי הראייה,לא ברור
למשל אן הם משפיעים גם על שדה הראייה, האם הוא רחב מספיק או צר.ליקויי ראייה עלולים לגרום לקשיי קשב ורכוז,בגלל הצורך להשקיע מאמץ רב לעיתים בפענוח טקסט והבנת הנקרא.כפי שציינתי, כל מרכיב משקפיים יודע שאן הוא מנסה לקרוא וודאי ללמוד ללא משקפיו, עד מהרה, הוא צפוי ןלכאב ראש וקושי בריכוז.לגבי השאלה על הקשר שבין השפעת ליקויי הלמידה על השגים במבחנים שונים,אכן יש השפעה ישירה על התוצאות במבחן קידוד,ואין השפעה ישירה על תוצאות בחשבון, שם מה שעלול להפריע זו לא בעיית הראייה,לא אמרתי את זה אלא הקשיים במוסחות וטווח קשב קשר, שהם תוצאה של ליקויי הראייה.כדאי לקרוא מה שכתבתי קודם, זה מה שנאמר. לגבי העזרה הלימודית שבתך מקבלת השאלה היא אם זו עזרה פורמאלית מטעם משרד החינוך, שבתך זכתה לה אחרי שהגשתם בקשה פורמאלית לקבלה. בדרך כלל אפשר לקבל כמה שעות של הוראה מתקנת/מסייעת, תלוי ברמת הליקוי, בסוגו ובקשיים שהוא יוצר. שמע,שהיא אגודה מוכרת ורשמית לחינוך ושיקום ילדים לקויי שמיעה.אבל גם מטפלת בילדים לקויי ראייה,ומספקת להם ציוד כזה או אחר.הכתובת רח' פליטי הספר בתל-אביב ,טל' 5712017 03,5715656
ככל הידוע לי
אין לה בעיה של שדה ראיה. מה שכן, אין לי ספק שהיא צריכה להשקיע מאמץ רב מאוד בפענוח של טקסט (או כפי שהיא מספרת האותיות קופצות לה, יש לה בעיה להבחין בין אותיות או צרופים כגון רו שלה יכול להראות כמו ח או ה ובכלל הן לא חדות וברורות כך שברור שמאמץ רב מושקע בפיענוח) לגבי מה שכתבת. אני חושבת שלא התנסחתי כראוי. הבנתי שכתבת שהמבחן בחשבון מראה על בעיה של מוסחות וריכוז ולא בעיה ישירה של ראיה. הבנתי גם וזה גם מאוד הגיוני לי וברור שכאשר היא מנסה לקרוא או משקיעה מאמץ רב בפיענוח של משהו ראייתי זה משפיע לה על הביצועים (ישירות כמו במבחן הקידוד) וגם משפיע על הריכוז ויכול ליצור מוסחות או קושי בריכוז. אני שאלתי אם זה קורה גם כאשר המטלה לא קשורה באימוץ הראיה האם גם אז המוסחות ובעיית הריכוז היא תוצאה של ליקויי הראייה או שפשוט יש גם בעיית קשב וריכוז שלא קשורה לראייה. אני מקווה שאני יותר ברורה הפעם. ומקווה שהבנתי אותך נכון(אם לא אז סליחה
ואשמח להבהרה...) לגבי העזרה שביתי מקבלת. זו בהחלט עזרה פורמלית דרך משרד החינוך המיועדת לעיוורים וללקויי ראיה. ביתי מוגדרת ככבדת ראיה ולכן מקבלת מורה תומכת ראיה שעובדת איתה, שעתיים בשבוע, על ניצול תפקודי הראיה. היא לא מורה מתקנת ולא סייעת.
 

גרא.

New member
אגוזים1,לצערי את מתרחקת מההסבר

ככל הידוע לי
אין לה בעיה של שדה ראיה. מה שכן, אין לי ספק שהיא צריכה להשקיע מאמץ רב מאוד בפענוח של טקסט (או כפי שהיא מספרת האותיות קופצות לה, יש לה בעיה להבחין בין אותיות או צרופים כגון רו שלה יכול להראות כמו ח או ה ובכלל הן לא חדות וברורות כך שברור שמאמץ רב מושקע בפיענוח) לגבי מה שכתבת. אני חושבת שלא התנסחתי כראוי. הבנתי שכתבת שהמבחן בחשבון מראה על בעיה של מוסחות וריכוז ולא בעיה ישירה של ראיה. הבנתי גם וזה גם מאוד הגיוני לי וברור שכאשר היא מנסה לקרוא או משקיעה מאמץ רב בפיענוח של משהו ראייתי זה משפיע לה על הביצועים (ישירות כמו במבחן הקידוד) וגם משפיע על הריכוז ויכול ליצור מוסחות או קושי בריכוז. אני שאלתי אם זה קורה גם כאשר המטלה לא קשורה באימוץ הראיה האם גם אז המוסחות ובעיית הריכוז היא תוצאה של ליקויי הראייה או שפשוט יש גם בעיית קשב וריכוז שלא קשורה לראייה. אני מקווה שאני יותר ברורה הפעם. ומקווה שהבנתי אותך נכון(אם לא אז סליחה
ואשמח להבהרה...) לגבי העזרה שביתי מקבלת. זו בהחלט עזרה פורמלית דרך משרד החינוך המיועדת לעיוורים וללקויי ראיה. ביתי מוגדרת ככבדת ראיה ולכן מקבלת מורה תומכת ראיה שעובדת איתה, שעתיים בשבוע, על ניצול תפקודי הראיה. היא לא מורה מתקנת ולא סייעת.
אגוזים1,לצערי את מתרחקת מההסבר
שלי לגבי ההשפעה של ליקויי ראייה על תוצאות מבחנים. מה שאני מנסה לומר שאם יש בעייה של מוסחות וטווח קשב קצר, זה יכול להיות בגלל כמה סבות,אחת מהן או יותר. כמובן יכולה להיות השפעה שלילית על הרכוז בגלל ליקויי הראייה.יכולה להיות בעיית קשב ורכוז על רקע נוירולוגי כלשהוא,ואז זה כלל לא קשור לראייה.ויכולות להיות בעיות קשב ורכוז על רקע רגשי.כפי שנאמר,או זה,או זה ואו חלק מהקשיים האלה יחד.אין למעשה מטלה בבדיקה הפסיכולוגית,שאינה קשורה ישירות בראייה.שכן הילדה יושבת מול הבוחן ומגיבה לשאלותיו.זה בוודאי לא דומה לנדרש ממנה לבצע למשל במבחן הקידוד בו עליה לעבוד בו זמנית עם העיפרון,בקצב מהיר,תוך כדי שהיא מתבקשת לזכור את הסמלים המתאימים למספרים.מה שיכול אולי להסביר מעט יותר לגבי קשייה זה התפקוד שלה במבחן זכירת ספרות. כלומר זכירה שמיעתית סדרתית לטווח קצר. איזה השג היה לה? לסכום, כדאי להפריד בין מטלות שבהן היא נדרשת לבצע וכאן השפעת ליקויי הראייה משמעותית, לבין מטלות שבהן היא נדרשת לחשוב ולהגיב מילולית. כי במבחנים האלה, אין אמנם השפעה ישירה לליקויי הראייה, אבל ההשפעה העקיפה,היא כללית יותר.והנטייה למוסחות וטווח קשב קצר, עלולה לפגום בבצוע. אגב,ציון 14 בחשבון, גבוה בשתי סטיות תקן מהציון הממוצע ולכן אינו נמוך כלל (מקסימום 19). ציון 10 בקידוד, עדיין נחשב לתקין.אבל מה שחשוב הוא הפער בינו לבין שאר ההישגים.מה עם זכירה שמיעתית? אגב,אם הבנתי נכון הילדה עברה מבחן ויסק 95R . האם היא נבדקה בם במבחן קאופמן?
 

אגוזים1

New member
טוב, אני מקווה שעכשיו סוף סוף הבנתי

אגוזים1,לצערי את מתרחקת מההסבר
שלי לגבי ההשפעה של ליקויי ראייה על תוצאות מבחנים. מה שאני מנסה לומר שאם יש בעייה של מוסחות וטווח קשב קצר, זה יכול להיות בגלל כמה סבות,אחת מהן או יותר. כמובן יכולה להיות השפעה שלילית על הרכוז בגלל ליקויי הראייה.יכולה להיות בעיית קשב ורכוז על רקע נוירולוגי כלשהוא,ואז זה כלל לא קשור לראייה.ויכולות להיות בעיות קשב ורכוז על רקע רגשי.כפי שנאמר,או זה,או זה ואו חלק מהקשיים האלה יחד.אין למעשה מטלה בבדיקה הפסיכולוגית,שאינה קשורה ישירות בראייה.שכן הילדה יושבת מול הבוחן ומגיבה לשאלותיו.זה בוודאי לא דומה לנדרש ממנה לבצע למשל במבחן הקידוד בו עליה לעבוד בו זמנית עם העיפרון,בקצב מהיר,תוך כדי שהיא מתבקשת לזכור את הסמלים המתאימים למספרים.מה שיכול אולי להסביר מעט יותר לגבי קשייה זה התפקוד שלה במבחן זכירת ספרות. כלומר זכירה שמיעתית סדרתית לטווח קצר. איזה השג היה לה? לסכום, כדאי להפריד בין מטלות שבהן היא נדרשת לבצע וכאן השפעת ליקויי הראייה משמעותית, לבין מטלות שבהן היא נדרשת לחשוב ולהגיב מילולית. כי במבחנים האלה, אין אמנם השפעה ישירה לליקויי הראייה, אבל ההשפעה העקיפה,היא כללית יותר.והנטייה למוסחות וטווח קשב קצר, עלולה לפגום בבצוע. אגב,ציון 14 בחשבון, גבוה בשתי סטיות תקן מהציון הממוצע ולכן אינו נמוך כלל (מקסימום 19). ציון 10 בקידוד, עדיין נחשב לתקין.אבל מה שחשוב הוא הפער בינו לבין שאר ההישגים.מה עם זכירה שמיעתית? אגב,אם הבנתי נכון הילדה עברה מבחן ויסק 95R . האם היא נבדקה בם במבחן קאופמן?
טוב, אני מקווה שעכשיו סוף סוף הבנתי
יותר
...
על המאמצים להסביר
... כאמור את שאר התוצאות אני פשוט לא זוכרת... אני מניחה שאקבל את הנתונים הללו בדוח ואז אולי הדברים קצת יתבהרו (או ליהפך
...) טוב, בלית ברירה, אני אחכה (בחוסר) סבלנות... מה זה מבחן קאופמן? כרגע אני לא יודעת אם היא עברה עוד סוג של מבחן. שוב, אני מניחה שבדוח יהיה רשום...
 

ציפי ג

New member
הראיה משפיעה על הריכוז

ככל הידוע לי
אין לה בעיה של שדה ראיה. מה שכן, אין לי ספק שהיא צריכה להשקיע מאמץ רב מאוד בפענוח של טקסט (או כפי שהיא מספרת האותיות קופצות לה, יש לה בעיה להבחין בין אותיות או צרופים כגון רו שלה יכול להראות כמו ח או ה ובכלל הן לא חדות וברורות כך שברור שמאמץ רב מושקע בפיענוח) לגבי מה שכתבת. אני חושבת שלא התנסחתי כראוי. הבנתי שכתבת שהמבחן בחשבון מראה על בעיה של מוסחות וריכוז ולא בעיה ישירה של ראיה. הבנתי גם וזה גם מאוד הגיוני לי וברור שכאשר היא מנסה לקרוא או משקיעה מאמץ רב בפיענוח של משהו ראייתי זה משפיע לה על הביצועים (ישירות כמו במבחן הקידוד) וגם משפיע על הריכוז ויכול ליצור מוסחות או קושי בריכוז. אני שאלתי אם זה קורה גם כאשר המטלה לא קשורה באימוץ הראיה האם גם אז המוסחות ובעיית הריכוז היא תוצאה של ליקויי הראייה או שפשוט יש גם בעיית קשב וריכוז שלא קשורה לראייה. אני מקווה שאני יותר ברורה הפעם. ומקווה שהבנתי אותך נכון(אם לא אז סליחה
ואשמח להבהרה...) לגבי העזרה שביתי מקבלת. זו בהחלט עזרה פורמלית דרך משרד החינוך המיועדת לעיוורים וללקויי ראיה. ביתי מוגדרת ככבדת ראיה ולכן מקבלת מורה תומכת ראיה שעובדת איתה, שעתיים בשבוע, על ניצול תפקודי הראיה. היא לא מורה מתקנת ולא סייעת.
הראיה משפיעה על הריכוז
גם אם את רק שומעת. רק עכשיו יצא מחקר המצביע על כך שצבעים רועשים בכיתה מסיחים את דעתם של התלמידים. טלוזיה מרצדת מול העינים מפריעה לשמוע רדיו גם אם היא מוחרשת. לאחד מבני היה ליקוי ראיה מינורי, ועם הטיפול עלתה יכולת ההקשבה שלו פלאים.
 

אגוזים1

New member
מדהים!!!

הראיה משפיעה על הריכוז
גם אם את רק שומעת. רק עכשיו יצא מחקר המצביע על כך שצבעים רועשים בכיתה מסיחים את דעתם של התלמידים. טלוזיה מרצדת מול העינים מפריעה לשמוע רדיו גם אם היא מוחרשת. לאחד מבני היה ליקוי ראיה מינורי, ועם הטיפול עלתה יכולת ההקשבה שלו פלאים.
מדהים!!!
האמת, כל השנים הללו הייתי כל כך מרוכזת בדאגה לראיה שלה שכלל לא העלתי בדעתי שזה יכול לגרום לקשיים בקשב ובריכוז
...
 

I am ADiDi

New member
ילדים מחוננים יודעים להסוות היטב

אלו בעיות
מלידה (ברישתית) שלא ניתנות לתיקון... אגב, על בעיות הראיה ידענו כבר קודם. ההפתעה הייתה דוקא הקשב והריכוז...
ילדים מחוננים יודעים להסוות היטב
בעיות קשב וריכוז... אצלי לא עלו על זה עד גיל 36.... אצל הילדים שלי נלחמתי על האבחון כי בבית-ספר לא חשבו שיש בעיה איתם... מאד חשוב שצוות בית הספר ידע על הבעיות וגם על הנקודות החזקות כדיי שיתאימו את עצמם טוב אליה, שלא יחשבו שהיא מזלזלת כשהיא לא מקשיבה, כי היא מחוננת (והם נוטים לחשוב שמחוננים מזלזלים כשהם לא מקשיבים ואז מייצרים אנטי כלפי התלמיד הנחשד בזלזול. אם הם יבינו שהיא לא מקשיבה בגלל בעיה שלה הם יתייחסו אלייה בהבנה ויהיה לה טוב בכיתה. בעית קשב וריכוז היא לא בעיה נוראה בכלל... אם את רוצה לדבר על זה את מוזמנת לפנות אליי. מיכל.
 

bhs

New member
הייתי בדיוק במקומך - ואולי אף באותה

טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...
עדיין לא קיבלנו את הדוח הכתוב והייתי די מבולבלת בפגישה עם הפסיכולוגית כך שחצי מהדברים שהיא אמרה אני לא זוכרת
... השורה הסופית... הילדה מאוד מאוד מאוד מחוננת (הפסיכולוגית אמרה לנו שבמשך כל שנות עבודתה כמאבחנת, אם אני לא טועה 14 שנים, היא הילדה השלישית שהגיעה אצלה לכזה IQ) אבל... עם לקויי למידה... זוכרת בזזזזזזז שכתבתי לך שאני חוששת מזה מאוד?... אז אמנם התאמתו חששותי... מסתבר שכנראה זו הסיבה שבבית הספר לא זיהו/עלו על המחוננות שלה... וגם אני (אם אתם זוכרים את ההודעות הראשונות שלי בפורום) לא לגמרי הייתי בטוחה... אז מה יש לנו??? די סטנדרטי - מוטוריקה עדינה, קשב וריכוז ובעיות ראיה... אז מה עושים עכשיו??? אני כל כך מבולבלת...
הייתי בדיוק במקומך - ואולי אף באותה
דירה... אני הלכתי גם לנוירולוג מומחה להתפתחות הילד לאיבחון בלתי תלוי וקיבלנו חו"ד נוספת. כמובן ADD. במכבי ניתן לקבל החזר על היעוץ או ללכת דרך הקופה חינם ולוקח יותר זמן. אני עדיין חוקרת את הנושא ושוקלת איך לטפל או לעקוב. בהצלחה.
 
"הסיבה שבבי"ס לא עלו על המחוננות.."

טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...
עדיין לא קיבלנו את הדוח הכתוב והייתי די מבולבלת בפגישה עם הפסיכולוגית כך שחצי מהדברים שהיא אמרה אני לא זוכרת
... השורה הסופית... הילדה מאוד מאוד מאוד מחוננת (הפסיכולוגית אמרה לנו שבמשך כל שנות עבודתה כמאבחנת, אם אני לא טועה 14 שנים, היא הילדה השלישית שהגיעה אצלה לכזה IQ) אבל... עם לקויי למידה... זוכרת בזזזזזזז שכתבתי לך שאני חוששת מזה מאוד?... אז אמנם התאמתו חששותי... מסתבר שכנראה זו הסיבה שבבית הספר לא זיהו/עלו על המחוננות שלה... וגם אני (אם אתם זוכרים את ההודעות הראשונות שלי בפורום) לא לגמרי הייתי בטוחה... אז מה יש לנו??? די סטנדרטי - מוטוריקה עדינה, קשב וריכוז ובעיות ראיה... אז מה עושים עכשיו??? אני כל כך מבולבלת...
"הסיבה שבבי"ס לא עלו על המחוננות.."
מה באמת קורה בדיוק בבי"ס? איך התפקוד שלה שם? איך זה שלא עלו?
 

אגוזים1

New member
גם לי זה היה מוזר...

"הסיבה שבבי"ס לא עלו על המחוננות.."
מה באמת קורה בדיוק בבי"ס? איך התפקוד שלה שם? איך זה שלא עלו?
גם לי זה היה מוזר...
בעקרון יש לה ציונים מעולים בכל המקצועות. היא הגיעה קוראת לכיתה א' ומדובר על מורה שנמצאת איתה כבר מכיתה א'... בפועל לוקח לה המון זמן להעתיק מהלוח והיא לא תמיד מספיקה (אבל זה מאוד הגיוני עקב כבדות הראיה שלה. רק שלמורה זה נתפס כקושי בקריאה ובכתיבה כנראה...) בנוסף, עד לא מזמן היא השתמשה בעזרי ראיה מיוחדים על מנת לקרא מספרים. אלו עזרים שהיא יכולה להשתמש בהם רק בבית (נכון לעכשיו) כך שכאשר היא הייתה צריכה לקרא בקול בכיתה היא מאוד התקשתה. גם זה נתפס אצל המורה כאיטיות וכקושי בקריאה (כשהמורה שאלה אותי אם יש לה קושי בקריאה אני הייתי המומה כי בבית עם העזרים היא קראה נהדר). בעקבות השיחה הזאת המורה תומכת הראיה שלה נשלחה אלינו הביתה לראות איך היא קוראת עם העזרים ובמקביל התחילה לעבוד איתה על קריאה ללא עזרים. מאז היא השתפרה בצורה מדהימה ולמעשה עכשיו, גם בבית, היא קוראת ללא עזרים. כמו כן לוקח לה די הרבה זמן לבצע את המטלות בכיתה. כך שכאשר דיברתי עם המורה על האפשרות לתת לה בחשבון חוברות יותר מתקדמות בהתחלה היא אמרה שהיא לא צריכה כי היא לא מסיימת מהר את המטלות של הכיתה... עכשיו, כל הדברים הללו מסתדרים לי עם העובדה שבמבחן הקידוד היא הייתה ממוצעת... בנוסף כפי שכבר כתבתי, הילדה מקבלת מורה תומכת לראיה. אולי באיזה שהו מקום גם סטיגמות נכנסות לעיניין ולא עלה בדעתה של המורה שהילדה בעצם מחוננת (ובדיעבד אפילו מחוננת מאוד!) בכלל יש לי בטן מלאה על המערכת... סתם דוגמא קטנה. לפני מספר חודשים הילדה המציאה שיטה להכפלה ב- 6 ורצתה לספר למורתה. ראשית לקח לה בערך שבוע לנסות לספר לה (כי לא מפריעים למורים בהפסקה - אז מתי לעזאזל אפשר לשתף ולספר להם על דברים שלא קשורים לשיעור???) בסוף כשהיא סיפרה לה את השיטה המורה פשוט לא הבינה ועזבה את זה כך. היא אמרה משהו בסגנון "הבנתי אבל לא תפסתי אני אחשוב על זה בבית" מיותר לציין שהיא לא חזרה אליה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה