טבלת התנהגות

tonti

New member
מה זה?../images/Emo12.gif

ברצינות אני שואלת. עם מדבקות וכאלה?
 
אצלנו בבית זה הלך ככה..

נופר בת 5 ואחותה 3 וחצי ערכתי טבלה שבולטת לעיין [על המקרר] בה בסוף כל יום הדבקנו מדבקה טובה [רק אם היה צורך כמובן] אבל ההדבקה היתה נערכת בטקס בו לפני השינה ישבנו שלושתינו על המיטה והסברתי ממש כך-" בבוקר נופר התחילה ברגל שמאל היא סירבה להתלבש לבד ולא אכלה את הפרוסה שלה.. אח"כ בגן קיבלנו מהגננת מלא הערות טובות על התנהגות וגם לאחר שחזרה מהגן, עזרה לי לפנות שולחן ולטטא וכו' וכו' אבל היה רגע שבו היא רבה עם אחותה וחבל.." ואז שאלתי אותה אם היא חושבת שמגיעה לה נקודה ולפעמים היא עצמה הודתה שבכלל לא מגיע לה.. את המדבקות היינו שמות בשתי טבלאות "התנהגות" ו "מעשים טובים" ההתנהגות מתבטאת ב-לשמוע לאמא פעם אחת, לסדר אחריה משחקים וכו' ו"מעשים טובים" זה כשהיא מוותרת לאחיה התינוק על הצעצוע או על דבר אחר לעולם לא לשים מדבקה "רעה" על התנהגות שלילית, זה מערער את הילד עבדתי גם בשיטת "היצר הטוב והרע" סיפרתי להן שיש יצר טוב [מלאך לבן על כתף ימין] ויצר הרא [צבע אדום על כתף שמאל] [חח לא לצחוק עליי זה באשראת טום וג'רי מערוץ קארטון..] ובכל פעם שלא הקשיבה למשהו שביקשתי הזכרתי לה שוב " את נותנת ליצר הרע להשתלט עליך? תתגברי עליו.." ומיד היתה משנה את התנהגותה כך שהיה נדיר שבסוף יום לא קיבלו נקודות.. מאחר ויש 7 ימים בשבוע.. אז בכל מוצא"ש ישבנו כל המישפוחה ודיברנו על התנהגות וכו' [מין אסיפה- חשוב לי מאוד.] ובה כל אחת שעברה את 6 הנקודות [עד יום שישי] מה שקורה כמעט תמיד.. קיבלה הפתעה. ההפתעות במחיר לא בשמיים.. יש ליד הבית חנות " הכל בדולר" ויש בה דברים מקסימים. =בהצלחה=
 

שרוֹן

New member
אני גורסת

אל תעשה לילדיך מה ששנוא עליך. אגב, באמת אין מדבקה רעה, אבל יש "אין מדבקה" על התנהגות לא רצויה.
 

שרוֹן

New member
נו

לפחות הילדים של מישהו מציירים פה (שרון ממתינה בסבלנות, ונראה לה שעדיף להשקיע את האנרגיות האומנותיות בבציר 2004). לצערי, המדפסת שבקה חיים ועימה הטיוטות.
 

לורליי43

New member
ובמה זה שונה ממצב שבו לא מגיבים

למשהו בעייתי? הרי אם ילד מתנהג בצורה שהמטרה שלה היא למשוך תשומת לב, אחת ההמלצות היא להעלם מהתנהגות שרוצה למשוך תגובה שלילית, ולהתייחס רק לדברים חיוביים.
 
כשהייתי ילדה הוריי נהגו להשתמש

בטבלה כזו והיא זכורה לי עד היום כטקס מר ואכזרי. לא זוכרת שזה השפיע על ההתנהגות שלי, אבל ממש הרס את התפיסה והערך העצמי, את התקווה שאפשר לאהוב אותי עבור מה שאני, ועיצב תחושה שעל כל צעד ושעל אני חייבת דין וחשבון על מעשיי. שלושים ומשהו שנה לוקח לי להפטר מחווית הנרדפות, ועוד לא סיימתי את התהליך. סיוט. הוריי לא ראו כלום מזה, ולי הזכרון טרי, מר וחי גם כיום.
 

לורליי43

New member
ואולי הם "סתם" עשו את זה לא נכון?

כמו בכל דבר, כדי שמשהו יהיה חוויה מרה ואכזרית, צריך לבצע אותו בצורה מרה ואכזרית.
 

ממולדה

New member
מישהי חולקת

זיכרון אישי וקשה כזה, וכל מה שיש לך לומר זה להמשיך להגן על השיטה הזו. קצת אמפתיה. יכול להיות באמת שאותם הורים עשו אותה בצורה אכזרית, ושבמקור זו אחלה שיטה, אבל בחייאת - אם הם עשו את זה כך, כל אחד יכול לעשות את זה כך. גם מי שסתם קרא עליה בפורום חינוך לגיל הרך.
 

לורליי43

New member
חבל שזה מה שיש לך להגיד

זכותך למלא את הודעותייך בשלל חיבוקים, זכותי להגיב ענינית. אני לא רואה את מקומי להגיב על חוויות ילדות קשות. טוב שאת כאן לעשות זאת במקומי
 
הם דווקא עשו זאת בענייניות, ובליווי

צמוד של פסיכולוג (ביהביוריסט, דא). אני סבורה שהשיטה בעייתית והחוויה שהיא מייצרת אצל הילדים בעייתית, ולאו דווקא אופן היישום.
 

לורליי43

New member
תראי, אני באמת לא רוצה להכנס למה

שקרה אצלכם, מרגישה שזה באמת לא מקומי. השיטה תמימה, את יכולה להסכים עם נושא חיזוקים מלאכותי או לא. לדעתי, מה שאת מתארת לא קשור לשיטה.
 

מאי261

New member
היתה תקופה שלי היה את זה בתור ילדה

דווקא זכור לי כמשהו מאד כיף (מדבקות עבור ניקיון חדר המשחקים וכאלה). מאד נהנינו מכל הטררם והמדבקות, ולא רואה שום תוצאה מהתוצאות השליליות עליהן דנו פה בשרשור אצלי או אצל אחי (אם הנחתום יכול להעיד...). צריך לזכור שמדובר רק בחלק אחד מתוך מכלול של חינוך - זה לא שכל ההתנהגות של הילד נסובה סביב הטבלה, אלא שמשימות מסוימות, שבדרך כלל מעיקות, הופכות לכיפיות יותר (אצלנו זה בעיקר היה סביב תורניות של האחים בבית, למיטב זכרוני).
 
למעלה