"טבח אוסלו" מול "טבח סברה ושתילה"

סילבן

New member
"טבח אוסלו" מול "טבח סברה ושתילה"

בדרך כלל רבים נוטים לנפנף כלאחר יד טענות על "פשעי אוסלו" או "טבח אוסלו", כלומר ש-"אדריכלי אוסלו" (ביילין, פונדק והירשפלד) וגם "מיישמי אוסלו" (פרס ורבין) אחראים לרצח מאות ישראלים בהתקוממות הערבית האחרונה באיו"ש ובאח"ע בעזרת הנשק והמשאבים של הרשעות. מגוחך? לא כל כך. יש להזכיר את סיפור "טבח סברה ושתילה" בו הורשע שר הביטחון באחריות להרג ערבים מוסלמים בידי ערבים נוצריים מכיוון ש"היה עליו לצפות את המעשה". נראה כי באותה המידה בה היה על שר הביטחון לצפות את "טבח סברה ושתילה", ניתן לומר כי היה על "פושעי אוסלו" ובמיוחד שר הביטחון ורה"מ (רבין) וגם פרס (שאמר שאם הרובים יופנו נגדנו אז נכנס לשם וניקח אותם בחזרה, כלומר הוא שקל את האפשרות) לצפות את "טבח אינתיפאדת אל-אקצא" בו נרצחו מאות ישראלים מהרובים שרבין ופרס סיפקו לערבים. מיותר לציין שכל מהלך אוסלו נתן לערביי איו"ש ואח"ע משאבים רבים ומגוונים שקל להוכיח שכולם משמשים היום לרצח יהודים בארץ-ישראל. אני פוסל את סיפור "טבח סברה ושתילה" המגוחך, אבל יש לגזור גדרה שווה: או להרשיע גם את "פושעי אוסלו" (ביילין, פונדק, הירשפלד, פרס ורבין) באחריות לטבח המתרחש היום, או לזכות את רה"מ שרון מאחריותו ל-"טבח סברה ושתילה". מכיוון שאחריות שרון ל-"טבח סברה ושתילה" כבר מעלה חלודה, ונראה שהוא עצמו כבר השלים עמה, שלא לדבר על המערכת המשפטית בישראל, אין ספק שיש להעמיד לדין ומיד את "פושעי אוסלו" (החיים מביניהם)!
 

a-s-inv

New member
פעם אחת ולתמיד...

את סברה ושתילה לא ביצעו חיילינו אלא הפלנגות לעומת אז את פשעי אוסלו ביצעו אנשינו וש"ס בתוכם תוך כדי שהיא נותנת יד לשמאל שנמצא גייס חמישי למפרע
 

אשרת

New member
ואתה באמת חושב שהתשובה לכל הבעיות

הבטחוניות שלנו היא לחזור שוב פעם לכל השטחים כדי שלמנחלים יהיה עוד איפה להתנחל? ההתנחלויות עולות טונה של כסף למדינה ויש התחלויות שיש בהם יותר חיילים מתושבים, זה נראה לך סביר ? (ואני יודעת על כמה התנחלויות כאלו משום ששרתי בשטחים והיתה לי גישה לנושא זה). וזה באמת גם יעשה לך טוב אם יעמידו לדין את "פושעי" אוסלו? על מה יעמידו אותם לדין ? על זה שהם רצו עתיד טוב יותר ממה שהימין הקיצוני (ויש לי תחושה שאתה משתייך אלהם) רוצה? תחזור לקרקע. מהר.
 

a-s-inv

New member
טונות של כספים...

טונות של כספים נזרקים לכיסים פרטיים במסדרונות העיריות והחברות הציבוריות וכמו כן בהטבות וטובות הנאה לקיבוצים והמושבים, תצעקי שם, אנא ממך.
 

אשרת

New member
אני אגיד לך את האמת, מבחינתי שלא

יתנו לא להתנחלויות ולא לקיבוצים או למושבים , אבל אני אציין בפניך שההתנחלויות מקבלות מעבר לתקציבי הענק שלהם, גם כל מיני הטובות מה שקיבוצים ומושבים שנמצאים בתוך הארץ לא מקבלים. דבר אחר, מי אמר שאני לא? דווקא יצא לי השבוע לראות את ראש העיר שלנו ואני אישית אמרתי לו מה אני חושבת עליו ועל כל המעשים האחרונים שלו, אני גם שולחת מכתבים למערכת , A אתה יכול להרגע כמו שאני בקורתית כלפי החרדים כך אני גם כלפי נבחרי הציבור שלי משום שהכספים שאחנו משלמים להם אמורים לשרת את האינטרסט של כלל הציבור ואין להם זכות לעשות מה שהם רוצים בו. אני יכולה להעיד רק על מקום מגורי, שלראש העיר של הקריה יש עו"ד מיוחד לבג"צים שמוגשים נגדו, והרבה מוגשים נגדו.
 

a-s-inv

New member
לא דיברתי עלייך...

כשאני כותב כאן, אני פונה וכותב בפניה כללית לא לכותב שמולי או לאדם ספציפי ואכן טענתי שיש צביעות בעליהו מצד שינוי כלפי החרדים, וטענתי זאת מספר פעמים ו...בצדק. זה שאת לא כזו... אשרייך אשרת.
 

סילבן

New member
קראת את הודעתי בכלל?

גם שר הביטחון שרון רצה את טובת מדינת ישראל כשיצא למלחמת לבנון, אז למה העמידו אותו לדין? יש לעמידם לדין כי מעדויותיהם בעצמם עולה החדש שהם ידעו בדיוק מה הולך להעשות בנשק, הכסף, הרכבים המשוריינים והשטחים שהם נתנו ל-"רשות הפלשתינאית", ובגלל שהיה עליהם לצפות את השמוש במשאבים אלו להרג מאות ישראלים, והם לא צפו זאת, עליהם להיות מורשעים. אם יוסי ביילין חשב שעל-ידי רצח מאות ישראלים יווצר הבסיס לבריחתנו מהשטחים ועל-ידי כן שימורה של מדינת ישראל במאה השנים הקרובות, הוא עדיין צריך לתת את הדין גם אם כוונותיו היו טובות, כביכול. אכן, תקדים "סברה ושתילה" היה תקדים מסוכן שהביאו עלינו השמאלנים, עכשיו גם הם יסבלו ממנו. ולסיכום אחדד: אם ישנו חשד מבוסס שאדריכלי אוסלו יכלו לצפות את רצח מאות הישראלים בנשק שסופק מההסכמים, יש להגיש נגדם תביעה. זה הכל, שום דיונים על התנחלויות ופתרון הסכסוך.
 
למעלה