טא טאם! פינה חדשה...-שיר-שור!

Talia E

New member
טא טאם! פינה חדשה...-שיר-שור! ../images/Emo140.gif

ברוכים הבאים לפינה החדשה הניסויית של פורום שמבאלה... (מכירים את המענה של מודעין דן?...
) - פינת שיר-שור
ובכן, בעקבות כמה שירים יפים-יפים שנכתבו כאן על גבי הפורום, חשבתי שאולי כדאי לפתוח פינה רשמית, שתעודד אפילו עוד יותר אנשים להביע את עצמם באמצעות שירה, סיפורת או כל דבר אחר... היצירתיות שלכם מוזמנת לפרוח!
(הערה: הפינה מתאימה לכולם, גם למי שלא כתב מעולם ומתחשק לו עכשיו לנסות!)
 

kung fu

New member
משהו שכתבתי לפני איזה שנתיים

לא הייתי כותבת שיר כזה היום. אבל אני תורמת אותו לטובת השרשור הזה
נפלא מקרבת אלי את האושר נותנת לו לעטוף אותי רואה את המציאות כפי שהיא מפסיקה להלחיץ את עצמי מפסיקה לשפוט את עצמי מקבלת את זה שאוהבים אותי נותנת לעצמי לאהוב אחרים מפנימה את העובדה שאני מיוחדת מקבלת את זה שאני נפלאה בוחרת בכל שנייה מה לעשות לא נכנסת למצבים שאינם תורמים לי עושה רק מה שטוב לי מקשיבה לתחושות הפנימיות משתחררת מתפישות ישנות נותנת לעצמי להיות מאושרת מקשיבה בפנים למה שבאמת אני רוצה לא נפגשת עם חברים כשלא בא לי לא שומרת על קשרים שלא טובים לי לא עושה דברים מתוך חוסר נעימות שרה את השיר המיוחד שלי ולא של אף אחד אחר עושה כל מה שגורם לי להרגיש טוב -נושמת נשימה טהורה עם אור לבן- נושמת אוויר צלול כרגע הכל בהיר הכל כל כך מובן הכל כל כך פשוט ונוח הכל כל כך רגוע הכל כל כך נהדר החיים כל כך יפים ואני רוצה לחוות אותם במלואם בחופשיות ללא מחוייבות בקלילות באושר ברוגע בשלווה בנעימות בצלילות במודעות.
 

kung fu

New member
גם זה די משעמם אותי.

חה חה. טוב אני אתן לכם להחליט מה זה עושה לכם.... משעשע.
 

kung fu

New member
עוצמה, חיים ומוות

עוד איזה שיר / סיפור שרשמתי לפני איזה שנה וחצי. אני מרגישה את עצמי סוערת סוערת מחוויות, תחושות, ותובנות. זוכרת אך עם זאת רגועה ושלווה אם אתאמץ להבין זאת לא אבין כלום החוכמה היא בהתבוננות ולא בנסיון לפענח ולקטלג ירד גשם הטיפות זלגו על האוטו ושנינו שכבנו בנעימות מקשיבים לגשם הנוטף ולנשימות של השני לצאת מהשגרה מהיומיומיות זה המלכוד הגדול לא לקחת דברים כמובן מאליו זה לא ברור שאם נגמר יום הלימודים אני חוזרת הביתה. למה? כי זה לא ברור. זהו. אני מצאתי את עצמי אני על מסלול ההמראה חגה ומרחפת מתבוננת ונהנית מתחברת אל עצמי אל המהות שבתוכי. ----- יש אותי. יש אותך. יש בני אדם. כולנו נמות. האין יהיה זה נפלא שנחיה את חיינו בעוצמה?
 

kung fu

New member
הערה קטנה ../images/Emo6.gif

זה די משעמם אותי לקרוא שירים (גם את שלי)
. אני בכלל לא כותבת שירים. השיר / טקסט הזה נרשם בתגובה למישהו שכתב שיר בפורום.
 

נוכח

New member
מ י כ ל !

מאוד נהנתי מהשיר השני. הצלחת להפתיע אותי באמצעותו. לא בגלל כמה שהוא טוב, או לא, אלה בגלל שלא הייתי מנחש שהוא שלך. "..אני מצאתי את עצמי, אני על מסלול ההמראה.."
פתאום כשתיקתקתי את המילים שאלו שלך נזכרתי במשהו שכתבתי פעם פעם: כל כך הרבה שנים, מצאתי את עצמי. אבל יקח עוד זמן, עד שאהיה מוכן, להיות ההוא שמצאתי.
אני לעומתך אוהב מאוד לקרוא שירים שלי, שירים בכלל לא תמיד, אבל את שלי כן. היו גם תקופות בחיי שכתבתי הרבה, היום כל השירים שלי מאוגדים במחברת אחת גדולה. מדי פעם אני פותח אותה וקורא את כולה. זה כמו אלבום תמונות של הנפש שלי. נתי
 

kung fu

New member
נהניתי לקרוא ../images/Emo13.gif

יש! איזה כיף שהצלחתי להפתיע אותך! אני אוהבת להיות מופתעת מאחרים. זה מזכיר לי שאנשים הם מסתוריים יותר ממה שהמיינד שלי עושה מהם, ושאין לי מושג לגביהם (זה כולל למשל את הורים שלי). אני גם מנסה הרבה פעמים (בלי שאני מופתעת) להזכיר לעצמי את זה. הממממ, חשבת להוציא את המחברת הזו לאור, או שאין לך רצון כזה?
 

נוכח

New member
../images/Emo63.gif ../images/Emo168.gif ../images/Emo124.gif

"..אני אוהבת להיות מופתעת מאחרים. זה מזכיר לי שאנשים הם מסתוריים יותר ממה שהמיינד שלי עושה מהם, ושאין לי מושג לגביהם.." כן, אני מכיר את זה טוב. אלה אם כן התכוונת למשהו אחר, ואת תפתיעי אותי כשאני אגלה מזה. ואבין שאת מיסתורית יותר ממה שהמיינד שלי עושה ממך חחחחחחחחחחחחחח כשהתחלתי לגלוש באינטרנט אחד הדברים הראשונים שהיגעתי אליהם הם הפורומים. זה היה במסגרת משמרות לילה במקום עבודה שהיה בו אינטרנט חופשי, ולא בבית. באותה תקופה אח שלי (שקטן ממני בעשר שנים) התחיל לכתוב לא מעט בפורומים בתפוז, והיום הוא אפילו מנהל אחד. "עקבתי" אחריו קצת באינטרנט כשאני מגלה לתדהמתי בן אדם שאני לא מכיר. הוא היה איש של ממש, בלתי תלוי בעל דעות וחשיבה משלו, כזו שלא הכרתי בו. הוא אפילו כתב שם שיר!!! שזו רמה של פתיחות שלא הצלחתי להגיע איתו. כשהייתי חוזר ממשמרת הלילה ורואה אותו מתעורר לבית ספר הייתי מסתכל עליו בפליאה ומנסה להבין אם לא דמיינתי את כל זה. קשה מאוד לדעת מה קורה בתוך בן אדם. אי אפשר לגמרי, אני מניח. אבל אפשר להתקדם בזה מאוד. נתי
 

kung fu

New member
ואוו! תודה ../images/Emo24.gif

זה מאד עזר לי מה שכתבת (בהקשר של אנשים הם מסתוריים)
 

Talia E

New member
שאלה למי שיצא לו לכתוב שירים:

איך נראה תהליך הכתיבה שלכם?
האם הוא שקול ומדוד? בודקים כל מילה שבע פעמים? זורמים עם זה?... בנסיון המועט שלי בכתיבת שירים (אני מתכוונת להעלותם בפורום, פשוט שכחתי להביא את הבלוק הזה לעבודה), אז אצלי כתיבת שירים סמנה שחרור מעצורים, זרימה, להוציא את ה"פקק" מהיצירתיות והביטוי שלי (או במילים אחרות, נתתי למילים לזרום ממני ולא שקלתי אותן ומדדתי אותן בקפידה...) כמו כן, היא היתה מתוך רצון עז לבטא משהו שהיה בתוכי. אז איך זה אצלכם?
 

kung fu

New member
זרמתי עם זה (כמו שאני כובתת כאן

ולא חושבת) שיר אחד בא מתוך רצון לבטא משהו. אולי הוא היה אף חלק מהאיזה סדנה שהשתתפתי בה והיינו אמורים לכתוב משהו. לא בטוח. ושיר אחד היה בתגובה למשתתף שרשם שיר משלו בדרך הלוחמים.
 

kung fu

New member
חה חה חה, הדגמתי עכשיו זרימה

ללא בדיקה של מה שכתבתי. רשמתי כובתת אני משתדלת לבדוק, אבל לפעמים / לרוב לא מתחשק לי
 

למה???

New member
אמממ... היתה תקופה

שבאמצע הלילה הייתי פשוט מתעוררת עם שיר שלם! וכל מה שהיה נותר זה לכתוב אותו... אבל זה לא קרה יותר מכמה פעמים... איך כתבתי בשאר הפעמים- אני מה זה לא זוכרת
 

Talia E

New member
מגניב ביותר!

שמעתי על התופעה הזו מכמה אנשים
איזה כיף!
 

L i z a r d

New member
אממ

לפחות במה שנוגע לשירים בדרך כלל אני כותב ברגע שאני מתעמק בתחושה מסוימת ועולות לי מילים ליריות שמתארות אותה או נוגעות בה בצורה כלשהי. בדרך כלל המדידה והשקילה של המילים היא לא מאוד משמעותית אצלי, אבל זה בגלל שאני מאוד טוב בזה. חשוב לי ששיר יהיה מאוד מדויק (מבחינת המילים, המקצב ועוד..) בשביל שיעביר את התחושה שאני רוצה לבטא. לפעמים זה מאוד קשה לדייק בשיר וזה לא יזרום מייד...
 

Talia E

New member
אני לא בטוחה שהבנתי אותך

מה פירוש מילים "ליריות"? (יש לי תחושה מסויימת של המילה, אבל אין לי את המשמעות המדוייקת, וגם אין לי מילון
) כשכתבת "בדרך כלל המדידה והשקילה של המילים היא לא מאוד משמעותית אצלי, אבל זה בגלל שאני מאוד טוב בזה." - האם התכוונת שהן כבר יוצאות מלכתחילה שקולות ומדודות?
 

L i z a r d

New member
לירי

"שמקורו בליריקה, שמקורו בהשתפכות הנפש, פיוטי, שירי, הגותי" "כשכתבת "בדרך כלל המדידה והשקילה של המילים היא לא מאוד משמעותית אצלי, אבל זה בגלל שאני מאוד טוב בזה." - האם התכוונת שהן כבר יוצאות מלכתחילה שקולות ומדודות?" - כן. בדרך כלל הן זורמות לי בטבעיות באופן מוצלח מבחינתי, ואז נשאר ממש מעט ל"בקרה".
 

למה???

New member
משהו שכתבתי מזמן...

הביטי יקירתי, הסתובבי לאחור וראי בין עצי השמין את שבילי העבר מתפתלים להם על אדמת החלום עצמי את עיניך ולאט-במהירות פקחי וראי אותך, את ידיך ורגליך את הנוף ממולך את כאן! ועכשיו- כל זה לא היה מעולם...
 
למעלה