חתונה אזרחית

חתונה אזרחית

היי לכולם,

אני וחצי הולכים על חתונה אזרחית, כנראה דרך משפחה חדשה.

מדובר בהסכמים של ברית זוגיות שנחתמים על ידי בני הזוג.
לאחר מכן ניתן לשות על ידי הארגון שבוחרים טקס שוויוני...

במידה ומישהו עשה / מכיר / יודע יותר על הנושא אשמח לשמוע.
 

goola8

New member
מאוד מועיל

ללכת לסמינר כלולות של ארגון "הוויה". אנחנו אמנם לא נשתמש בשירות שהם מציעים להנחיית הטקס, אבל היינו בסמינר וזה מאוד אינפורמטיבי ועוזר.
 

yael rosen

New member
חתונה אזרחית


היי,
אומנם לא התחתנו בסופו של דבר דרך ארגון משפחה חדשה (למרות שרציתי מאוד), אני אחלוק קצת ממה שאני יודעת. את השאר תוכלו לקבל במפגש ייעוץ ראשוני בארגון.
משפחה חדשה מציעים עריכת חוזה זוגיות וחתימה משותפת עליו, מדובר בחוזה משפטי וחוקי, שמאחד את הזכויות שלכם כזוג (בעיקר למצבים קשים, למשל מי קובע מה קורה במקרה של כניסה לקומה
). לצורך העניין, אתם יכולים להסתפק בחתימה על החוזה בלבד, אלא שזוגות רבים רוצים גם טקס חופה וחתונה. את הטקס אתם יכולים לעשות בכל דרך שתרצו (למשל שמישהו קרוב יערוך את הטקס), ואתם יכולים גם להשתמש בשירותים של משפחה חדשה שעורכים טקסים כאלו, והם עושים את זה מאוד טוב!! שם אפשר גם להכניס אלמנטים יהודיים בהתאם למה שאתם רוצים ובכלל, בונים את הטקס בצורה אישית שמותאמת לרצונות שלכם כזוג. אני יודעת ששירות נוסף של הארגון הוא הנפקה של תעודות זוגיות (שבעיני זה מקסים). כל אחד מהשירותים האלו עולה כסף כמובן ואת כל זה תצטרכו לברר מולם.

המון בהצלחה
ויישר כוח על הבחירה בנישואים אזרחיים
 
עד כמה זה תקף?

אנחנו קצת חוששים שזה בגלל שזה לא דרך הרבנות אז יהיו כל מיני "בעיות" לאחר מכן.

הבנו שלמשכנתה זה מספיק וגם לילדים המשותפים... השאלה אם אנחנו לא מפספסים משהו...
 

yael rosen

New member
זה תקף

בוא נפריד בין המעמד המשפטי לבין אופי הטקס לרגע:
כל מה שאינו אורטודוקסי (אזרחי, רפורמי וקונסרבטיבי) - לא מקבל מעמד של "נשוי".

אבל אתם יכולים להיות "ידועים בציבור" שזהו מעמד משפטי (וגם מה שאנחנו עומדים לעשות). בגדול, מול המדינה אין בעיות מיוחדות (חוץ מדברים נורא קטנים, כמו זה שהאבא צריך להיות נוכח ביציאה מבית החולים לאחר הלידה או משהו כזה). והאמת היא שאת הדברים החשובים צריך גם ככה לעגן, לדעתי, בחוזה משפטי (גם למי שמתחתן דרך הרבנות - אבל זו רק דעתי, לא רבים שותפים לה). משיחות עם חברים, אין שום בעיה להשאר רווקים או להפוך לידועים בציבור ולא תתקלו בשום קושי. אולי יש בקהל מישהו/י שיודעת יותר.

למשל - סיפורי צוואה (לא עלינו) - צריך להוכיח שחייתם כזוג, ואין בעיה עם כך. מעמד של ידועים בציבור מסדיר גם את זה.
 

hagaraf

New member
מנסיונם של חברים, זה לא כל כך מדויק

בגלל שהמדינה לא מכירה בנישואין באופן רשמי, המסמך לא מספיק כדי שכל מוסדות המדינה יכירו בזוג. מול כל מוסד ממשלתי צריך לעבור תהליך "הוכחת זוגיות" מחדש. את אותם טפסים, תמונות, קבלות על רכוש משותף שמציגים למשל לביטוח לאומי, תצטרכו לעבור בדיוק מול מס הכנסה, אם תתקלו בגוף הזה.

כמובן שתעודה חתומה כזו תעזור להוכיח זוגיות, אבל זה לא תחליף זהה לרישום בת"ז.
 

yael rosen

New member
אם מוכרים כידועים בציבור

אז מוכיחים זוגיות פעם אחת וזהו, זה חוסך את מה שאת מתארת.
אני באמת לא מכירה שום סיבוך בירוקרטי אמיתי עם כך של רשומים כנשואים
 
מעולה!

שמעתי היום ממישהי שאם נפרדים ויש ילדים עדיין צריכים לעבור דרך הרבנות....
נשמע לי קצת מוזר...
 

lanit

New member
כן, אבל מסיבות אחרות

אם זוג שלא התחתן ברבנות, אך יש לו ילדים, נפרד, אז לא צריך לעבור ברבנות כדי להפרד.
המקרה בו כן צריך לעבור ברבנות הוא אם האישה רוצה להקים משפחה עם גבר אחר, ואז כדי שילדיה לא יחשבו ממזרים, היא תצטרך לקבל גט. זאת מכיוון שהילדים מנישואיה השניים יחשבו כאילו נולדו לה מגבר אחד בעוד היא נשואה לגבר אחר (מתוקף יחסי אישות שקיימה עם בעלה הראשון, שהילדים מהנישואין הראשונים הם הוכחה ליחסים אלה).
 

yael rosen

New member
רבנות

כמו שlanit אמרה, הבעיה מתחילה כאשר מישהו מכם או מילדיכם יצטרך את הרבנות. למשל, אם מישהו מכם ירצה להנשא דרכם בשנית או אם ילדכם ירצה להנשא דרך הרבנות.
לגבי ממזרות - בדיוק השבוע למדתי שהרבנות עושה סלטות משולשות באוויר כדי לא להכריז על אדם כממזר, זה אות קין שאין שני לו. השבוע דנתי במקרה שבו נולד לאישה ילד מחוץ לנישואים, כלומר לגבר אחר, למאהב שלה. ובית הדין לא מכיר באבא האמיתי בדיוק כדי שהילד לא יהיה ממזר. בקיצור, צריך להתאמץ ממש כדי שילדים יוכרו כממזרים במדינה.

לעניינו, אני מציעה שתתייעץ עם עורכי ועורכות הדין ב"משפחה חדשה", להן בטוח יש את כל המידע.
הרעיון הוא שהרבנות רלוונטית רק אם מישהו שואל אותה.
 
למעלה