חתונה או לא?

ק י ק ה

New member
חתונה או לא?

אחותי מתחתנת יום שני. היום הייתה שבת חתן וכל המשפחה בהתרגשות גדולה. אחותי (השניה) ואני עמדנו בצד וחשבנו זה כדאי? כמה לוגסטיקה, כמה כאב ראש, כמה מתח, כמה כסף בשביל תעודה חתומה על 200 זוז. אחותי (השניה) נשואה כבר 12 שנים אני.. 8 + גרושים, הרי כל הקסם נעלם במוקדם או מאוחר. היום כל זוג שלישי מתגרש כל זוג שלישי לא מרוצה כל זוג שלישי מאושר (
עם כל הצער שבדבר) כמובן שאני מאחלת לה רק את הטוב שבעולם אבל למען השם, איך חתונות הפכו להיות כזה טררם? לפעמים אני חושבת שאם לא היינו מתחתנים היינו מערכים יותר ושומרים יותר על בן / בת הזוג ואולי חושבים פעמיים לפני שלוחצים על כפתור הרבנות. בעצם מה היתרונות בלהתחתן? אין שורה תחתונה ... סתם מחשבה
 

120mm

New member
כדברי המשורר...

להתחתן זה קצת כמו הליכה למסעדה עם חברים.. אתה מזמין את מה שאתה רוצה. אבל כשאתה רואה מה שהחברים שלך קיבלו, אתה בטוח שהיית צריך להזמין את מה שהם הזמינו אני לא סגור שחתונה היא בראש מעייני כרגע, מה גם שאחת הסיבות העיקריות לגירושים היא הנישואים.. אין שורה תחתונה גם אצלי
 
עניין מאוד סובייקטיבי

רק כשאתה שם אתה רואה את החתונה כדבר שבאמת הכי חשוב לך בעולם, וכל ה"טררם" שמסביב, כמה שהוא מטמטם חצי עולם, הופך להיות בשבילך משני. מה שלא יהיה - שיהיה במזל-טוב לאחותך
 

© RoNa

New member
זה מורכב

אני מניחה שזאת הצהרת כוונות. אולי זה נובע מפחד נטישה או פחד ממחוייבות וזה בא להראות כוונה ורצינות. מעבר לזה שהחברה שלנו מחייבת את זה. בעבר זוג שחיי בלי להתחתן הסתכלו עליו עקום. חושבת כמוך. אין שורה תחתונה ומה הכי טוב.
 

הפלא ה8

New member
קודם כל - המון מזל טוב

לאחותך. לדעתי - כרווקה שעדיין לא התנסתה בארגון חתונה שלי עצמי (רק של אחרים אבל זה לא אותו הדבר) - עדיין הייתי רוצה להתנסות בזה וכן לערוך לבנזוגי ולי טקס יפה ומרשים שיביא אחריו גם מסיבה משמחת ומוטרפת... מעבר לזה - אם זה ישאר ויחזיק מעמד - אי אפשר לדעת - במקרה הגרוע - לא. במקרה הטוב כן ונתענג על היום הזה שנים רבות (או שלא) אבל ל אהייתי מוותרת על הערב או הפסטיבל הזה לפחות פעם אחת... דרך אגב - כאבי ראש, מתח, כסף - זה נורא תלוי איך את באה לזה ואיך את מתייחסת ולוקחת את זה. אני יודעת שאני לא אשבור את הראש יומיים על איזה צבע יהיו המפיות ואיזו צורה תהיה לצלחת וכו'... או שנהנים מהתכנון או שלא - בטח שלא שובריםאת הראש על דברים שוליים לטעמי. זוגיות זה משהו שתמיד מצריך עבודה ותשומת לב ותמיד כנראה צריך להיות עם היד על הדופק ולא להיות שאננים ולקבל את בן או בת הזוג כמובן מאילו...אבל בדיוק בשביל אותם רגעים קטנים וקסומים ומאד מאושרים לאורך החיים המשותפים - נראה לי שזה שווה את זה. מזל טוב ושתהיה מסיבה נעימה וכייפית!
 

ק י ק ה

New member
יש משהו

אבל מה שאת כותבת מגיע מבשלות שמגיעה עם הגיל. אני גם חושבת שצריכה להיות מסיבה וכיף גדול, נושא החתונות הפך לתעשיה ענקית, אני הופתעתי לגלות שהתאורה באולם עולה 7000 ש"ח וחמישה עציצים בכניסה עוד 500 ש"ח. שלא לדבר על חליפה (חולצה מכנסיים ווסט) לחתן 5400 ש"ח. שמלת כלה להשכרה זה כבר סרט בפני עצמו. אני דווקא חושבת שיש קסם אדיר בפשטות חופה של פעם (לא חופה יפנית ב 15,000 ש"ח) חול של ים ושקיעה. וגם אם את לוקחת את זה הכי באיזי הלחץ הזה של אני כלה עוד 4,3 ימים והחיים משתנים, שהכל יהיה מושלם כי לא תהיה הזדמנות שניה מכריע בסופו של דבר.
 

rrredshay

New member
כניצול נישואים...

אין הצדקה לכל ההפקה הזאת. אני מכיר הרבה זוגות שבגלל החתונה היו צריכים לעבוד אחרכך 3 שנים כדי לכסות את החובות....ולא כולם החזיקו מעמד את הזמן הזה... אם נתעלם מהצד ההפקתי.. אני חושב שזוגיות טובה לא חייבת להתבטא בטבעת, זה היה נכון אולי לפני 20 שנה. אני מאמין שהטבעת לא יכולה לחזק את האהבה או הזוגיות...במקרים רבים אפילו מחלישה אותה. אגב, מזל טוב לאחותך..
 
../images/Emo39.gifהרשי לי להפנות-

אותך להלצה מס' 86 שכתבתי בבלוג שלי (האחרונה), קיבלתי המון מסרים משעשעים בעיקר מגברים ונשים גרושים שהיזדהו עם ההלצה. לדעתי, מי שעושה טררם לעצמו כנראה נדבק בחיידק אלים. מה רע בחתונה קטנה ואינטימית ללא כל צוות ההפקה מסביב???. הרי בסופו של דבר על העיניים היחידות להם הזוג יצטרך לעשות חשבון בחיים יהיו אך ורק לעיניהם בלבד.
 
היתרון והחסרון

היתרון שהילדים לא יחשיבו ממזרים,גם כשאומרים שממזר הוא מאישה נשואה והילד לא מבעלה.. החסרון שמקבלים אחד את השני לטוב ולרע וגם כשרע והולכים לבגוד יש כאלה שנשארים ביחד ויש כאלה שמתגרשים והנה הלך היתרון! מזל טוב לאחותך לרגל החתונה!
 

ק י ק ה

New member
היום יש כל כך הרבה

סוגים של משפחות, חד הוריות, חד מיניות, גרושים וכן גם לא נשואים. לאט לאט הדבר הופך להיות מקובל בחברה. מסכימה לגמרי עם המשפט השני. ותודה.
 
אני חושב שחתונה זה פאסה

באופן אישי אני לא מתכוון להתחתן , במיוחד במיוחד לא במוסד הרבנות , אני נגד הכפייה הזו. אם כבר, עושים הסכם או מתחתנים בקפריסין, בשביל מה צריך את כל הבלאגן הזה.
 

3 שרונית

New member
זוג שמחליט להתחתן

לא חושב על גרושין, זוכרת את זה? היינו שם.... למה להתחתן?? יש מלא סיבות ללמה כן , תכיני קפה זה יהיה ארוך .. נתחיל מזה שכמעט כל אחת רוצה את "הערב הגדול". ויודעת מה? לא מאמינה לאף אחת שתגיד שהיא לא רוצה, (תתחילו לצעוק ולהשתולל נראה אתכן עומדות בפפוליגרף חח) ואני אגיד לך למה, נכון שאפשר לחיות בזוגיות ללא נישואין לנצח נצחים, אבל זה עדיין לא יהיה "זה" , לא לך לא לו ולא להורים. ואפילו לא לסביבה. (גם פה אתן מוזמנות להרים שלטים ) החותמת הזו, התעודה הזו, היא הוכחה לסביבה ולנו שאנחנו גוף אחד, משפחה אחת. אז נכון שהתעודה הזאת לא שווה הרבה, אבל הרבה יותר קל לקום וללכת מזוגיות מאשר מנישואין. ולמה? כי כמה שאנחנו נהורים, מתקדמים, פמיניסטים וכל המילים הגדולות, בפנים בפנים בתוכו מושרשים אצלנו הדברים ש"למדנו" מסבתא...כי כולנו בסופו של דבר רוצים בעל/אישה ילד חתול וכלב. כולנו רודפים אחרי החלום, והחלום מה לעשות כולל בתוכו דברים בנאליים, כולנו רוצים שיגידו ש"עשינו את זה בגדול" , הרי כמעט כל מה שאנחנו עושים נועד "למה אחרים יגידו" , בין אם זה עבודה, רכב ו - וואלה אפילו בעל /אישה. וההורים, הם מבחינתם לא שקטים ושלווים עד שאין חתונה, הילד התחתן הם רגועים, הם עשו את שלהם , גידלו לחופה ומעשים טובים , יענו חוואה ושוועה. תראי כמה אושר יש סביב החתונה של אחותך... האם זה היה אותו אושר לו הם היו חיים יחד ?? ולעניין הגירושין, נכון , צודקת הרבה מאוד מתגרשים....יש גם הרבה תאונות, אז ?? אני לא רואה שאנשים מפסיקים לנהוג. ומה ההבדל בין גט לבין פרידה מזוגיות ארוכה?? לנו , אלה שכבר היו שם,יש טעם רע ונסיון רע,לנו קל ונוח לא לרצות , להעדיף את הזוגיות שלא קשורה לדת ולחוקים. קל לנו יותר גם מול הסביבה, מול המשפחה, אפילו מול עצמנו , כי היינו עשינו , מותר לנו. זהו...עד כאן . בואי נאחל מזל טוב וזוגיות מאושרת וניצחית לזוג הצעיר..
 

הזוייה

New member
החתונה נותנת מענה לכל אחד

בגלל גורמים שונים שהוא הציב לעצמו: מימוש, העצמה אישית, המשכיות, בשביל לעשות ילדים, בשביל לסמן בגרות ומחויבות ובכך נוצרת תחושה של קביעות ויציבות. הנישואין הם עליית שלב נוסף בחיים, בדיוק כמו להתגייס, לעשות בר מצווה או ללדת. בגלל שככה כולם עושים. בגלל שהוא עמוק ואינטליגנטי, אבל פתאום נגמרו המילים ואז את מוצאת את עצמך עסוקה מעל הראש, רק לא להיות במצב שתצטרכי לבלות איתו ערב אחד לבד ולמצוא על מה לשוחח. את מגיעה הביתה יום אחד ומגלה שהכל נגנב, הגבר הדינאמי שהתאהבת בו הפך להיות עוד רהיט כחלק מהבית שמידי פעם את מנגבת ממנו אבק. בגלל עוררות מינית שחושבים שתימשך לנצח והוא בחר בך כי היית חתולת מין כעל גג פח לוהט. והיום אחרי שנתיים של נישואין את צריכה ללכת לפחחות כי הוא הלך למצוא לו פרגייה צעירה. בגלל שרוצים לחסום את מעגל השדים של הדייטים ובוחרים בת זוג כברירת מחדל. בגלל שזו פנטזיה שהושרשה בנו משחר ההיסטוריה ובגלל שהטקסיות הזו היא הזמנה לכלא החיים המשותפים. ולחישת המילים, אני מחויב לך הם כמו הסכם על חוזה מדושן שאסור להפר אותו. והנה כולם מתגרשים, כל זוג שלישי מתגרש, לאן הגענו, אני תוהה, איזו מין רכבת זו שאוספת את כל מה שעלה עליה ודוהרת כאילו אין לה תחנות ביניים שאפשר לרדת בהן ולהתחרט. הגירושין הללו הם כמו תסמונת שיש לה עשרות מרכיבים. בעיות מין, חוסר משיכה, פער בהשכלה, פער כלכלי, אלימות, רקע חברתי, מחלות, בגידות, וורקוהליזם, התרופפות קשר רגשי, חוסר התאמה ראשוני- בחיי אין לזה סוף. הרי כולם חולמים על חתונה ורוצים להצטרף למוסד הנישואין כמו לקלאב יוקרתי שיתיישב טוב עם העמדות והערכים שהושרשו בנו כמו ששיחקנו פעם ב-"אמת או חובה". והחובה עליי-לעמוד מתחת לחופה. והנה המוסד הזה קורס, כמי שהיה בו מחדל מלחמתי שגרם לאחד הצדדים להפסיד. ואני אומרת, אם קלות הנישואין הייתה גם בגירושים, המוסד הזה לא היה מחזיק מעמד שנה אחת. מתסכל אותי לחשוב שכל נושא הזוגיות הפך למדע בדיוני. זה כבר לא קשור לחתונה עצמה בעיני כאם לתפיסה שלנו כרווקים לנושא הזוגיות. היום כשיש כל כך הרבה ריגושים שנוצצים בעיניים וגורמים לנו להסיט את תשומת הלב מהעיקר, כגון צ'אטים, אתרי הכרויות ופורומים. אנחנו חלשים, מתפתים כל הזמן לגעת בדבר המרגש הבא וגם שנמצאים כבר בזוגיות, קופצים לנו בעיניים כמו פופ-אפ באינטרנט כל מיני דברים שגורמים לוויתורים הללו, אחרת לא היינו דורכים במקום ונשארים ברווקות הזו לעולמי עד. ואולי כי אנחנו פחדנים להיקשר, לצאת מחממת הבדידות, מהחופש האינסופי ולהכיל בחיים עוד משהו. כרווקה בת שלושים וחמש, לדעתי האישית יש מעט מאד זוגות מאושרים לאורך זמן. אפשר להקים משפחה גם בלי מסגרת החוקים של הכתובה וכל הטררם של העוף המכובס והדודות עם שמלות הפייטים. היום זה כבר הרבה יותר מקובל מאשר הטקסיות הזו, כי אני חושבת שכל אדם זקוק למישהו לחלוק איתו אהבה, גם אם זה לזמן מוקצב, כי אהבה לפעמים, לפי הקונספט העכשווי, היא כמו חולצה שהתלהבנו ממנה בהתחלה, לבשנו אותה שנה שנתיים, שלוש, ואח"כ היא נשארה בארון או הפכה לסמרטוט. מצד שני אני אשקר אם אגיד שלא הייתי רוצה בטקס הזה, הייתי, למרות שהיום הוא נראה לי מיותר ותובעני לחלוטין. אף אחד מעולם לא לימד אותנו שמתחייבים למשהו לכל החיים. ובדרך כלל אלו שנפגעו כבר מהמוסד הזה היום לא ממש ששים להיכנס אליו שוב. מזל טוב.
 
נכון מאד ... רק מנקודת מבטך ...

המשקפיים הלא ורודות חייבות לקבל שינוי ומהר. כי למסקנה , את תקועה, בלי מרכאות ! אז מה הפתרון . היהדות , עם כל הדיעות שהשתרשו במוחך אודותיה , אולי ... יש לה עיצה בשבילך, אבל צריך שותף מן הצד השני , לשיתוף פעולה אקטיבי . הסיאוב נובע מן הרצון האובססי לחיות חופשי חופשי , בלי עול ומאמץ . אבל בשביל כסף ומעמד חברתי , מוכנים לכל מאמץ שידרש .כאן המפתח לכשלון הגדול . היהדות נותנת גדרים וסייגים כדי שבני זוג יצליחו במשימה הגדולה . הבסיס להצלחה הוא ; א.יחסי מין בימים נכונים. ב.תפקידים מוגדרים בבית . ג. כבוד הדדי . בהצלחה
 
מה אני עושה כאן?!

זו עובדה ידועה שאני צוחק בהלויות ובוכה בחתונות מבחינתי זוג שמתחתן סופר את ימיו לאחור וזה מעציב אותי למעשה רוב בני שיכבתי שנישאו בשנות העשרים שלהם הם היום גרושים מרירים עם ילדים אז למה מתחתנים? אין לי תשובה לזה כן יש דברים שאפלו אי לא יודע אבל יש לי השערה לפעמים כשאני אוהב מישהי (וזה קורה)ויש לי צורך להיות כ"כ קרוב אליה שאפילו חדירה לא מספקת אני מחבק חזק מאוד עד שהצלעות מתפוקקות וכשאני רוצה לומר לה עד כמה אנ אוהב אני שותק מביט בה ושותק אז אולי כשיש רגעים שאתה לא שלם אם אתה לא איתה שאתה לא נושם ללא הבל נשמתה שאינך חש אם אינך חש את מגע ידה והרגעים הללו תכופים יותר ויותר כמו צירים אז אולי זה הזמן להיתחתן כמו לידה נכון יש נישואים לא מאושרים ורבים מהם מתפרקים אבל הם בעיקר בחברה החילונית משהו חשב פעם מה בחברה הדתית זה לא כ"כ או הרבה פחות? אולי זה משום ש"המישפחה" איבדה מחשיבותה או אי דחית סיפוקים וריבוי האפשריות הצורך בהגשמה עצמית לא יודע גם לזה אין לי תשובות(מסתבר שאני לא יודע די הרבה) טוב זהו תראו כמה כתבתי מספיק לשנה שלמה(אל תתפסו אותי במילה) בהצלחה אחות של קיקה
 

straycat

New member
חתונה../images/Emo35.gif לא. ../images/Emo31.gif (לפחות לא כמקובל)

חתונה לא מהווה שטר ביטחון לשום דבר. לדעתי, אין לה שום יתרונות. יש אנשים שהחותמת הדתית מאוד חשובה להם. לכל היתר (כלומר, למרבית הישראלים) מתאים יותר לערוך הסכם חלוקת רכוש משותף (למקרה של פרידה עתידית). הסכם כזה הוא הרבה יותר שיוויוני והרבה יותר הגיוני. הרי ידוע, שלא ניתן לחתום על חוזה שמחייב להרגיש משהו כלפי מישהו, זה פשוט לא עובד. באשר לטקס החתונה, באמת קשה למצוא היום חתונות שנערכות בפרופורציה, שלא נראות כמו חגיגות הקמת המדינה (במחשבה שניה, בהשוואה למרבית החתונות הנערכות היום, גם חגיגות הקמת המדינה נראו צנועות)... לדעתי, החתונה הכי כייפית היא מסיבה צנועה יחסית, אליה מוזמנים רק האנשים הקרובים ביותר לבני/בנות-הזוג (בסדר גודל של עשרות אנשים, לא מאות וודאי שלא אלפים). כל הלחץ, המתח וההוצאות שמתלווים בדרך-כלל לאירגון חתונה, לא מועילים לזוגיות שנמצאת בתחילת דרכה, אולי להיפך...
 
למעלה