חתול "פקוק" *הודעה קצת מגעילה*

הוטרינר שלי שניתח את החתול הוט' שניתח את החתול אמר לי שלא מקובל לתת שמן פרפין, בגלל אספירציה לריאות , לכן נותנים לקסאסטט, אבל לחתול שלי זה לא עזר כי מצבו היה קשה וממושך (והוא שנא לקססטט ) , הוא גם היה צריך טיפול יותר אגרסיבי.
 

Noaal

New member
את יכולה לבקש ממנו שיפנה אותך למחקרים?

או שפשוט תתחילי לסייג את דברייך: "לדעתו של הוט' שלי". כי מצורת הכתיבה שלך היה נדמה שמדובר במשהו שנחקר והוא ודאי.
 
ידוע מטיפולים בבני אדם ידוע שבני אדם אשר שאפו שמן לריאות, נגרמת דלקת ריאות קשה. אני בטוחה שלא עשו מחקרים כאלה על חתולים. אני אנסה למצוא ראיות לזה.
 
תולעת הגשם את לא צריכה לסייג שום דבר

שמן פארפין מהיותו חומר שומני לא סטרילי עלול לגרום לדלקות ראות אצל חתולים. הדבר נאמר לי אישית על ידי שני וטרינרים ומצוטט על ידי רבים אחרים ברשת. נועה, את מנסחת לא מעט דעות אישיות שלך כ - עובדות למרות שהמרחק גדול, גם מבלי לצרף מחקרים וסיפורים (גם בעמוד זה בשרשורים אחרים) כך שלא ברור לי מה הקטע לדרוש ממישהי אחרת לסייג את דבריה רק כי את לא מכירה את הנושא. מחקרים אגב בתחום בעלי החיים, נעשים פעמים רבות "מטעם" חברות ולא כל מחקר באמת יסודי ולא עושים על כל נושא מחקר. אגב אם משהו לא נשמע לך הגיוני, את יכולה לחפש בגוגל במקום להפנות גולשים או וטרינרים לחפש מחקרים, זו לא ועידה אקדמית, זה פורום תמיכה. הנה קישור לדוגמא, יש עוד הרבה, בעיקר באנגלית: http://translate.google.co.il/trans...web.co.uk/pet-clinic-detail.asp?id=340&anno=2
 
זה הקישור שהתכוונתי אליו עם עצות לפותחת הדף

הקישור בהודעה הקודמת קפץ לי בטעות,, הוא גם מציין את הסכנה אך הוא מטעם חברה מסחרית והאמינות בהתאם. בקישור הנוכחי - יש גם עצות לטיפול ובעצירות של חתול וגם מוסברת הסכנה במתן פרפין בהזרקה לפה, כפי שצוין בשרשור - ואילו ערבוב שלו במזון משנה את התמונה - http://translate.google.co.il/trans...//www.vetrica.com/care/cat/constipation.shtml
 

Noaal

New member
עצם זה שידעת כאלו דעותיי האישיות (או ניסיוני

האישי), מראה כי ההודעות מסוייגות. לו "תולעת הגשם" הייתה כותבת כי: "הוט' שלה אינם ממליצים" או משהו דומה, לא הייתה לנו בעיה. לראייה, הניסיון שלי עם שמן פארפין הוא שונה - ולא עם וט' אחד אלא עם כמה. ולפי התגובות פה בשרשור, אני לא לבד. כמו שרשמתי בהודעתי מעלה - כל שאיפה של חומרים לריאות היא מסוכנת, ובמאמרים הבאים ניתן לראות כי גם שאיפה של תרופות/אוכל/נוזלים/שאיפה של קיא וכו' - יכולה לגרום לדלקת ריאות, אז מה? נפסיק לטפל אוראלית? לא נטפל בגורים יונקים (שהם מאוד רגישים לעניין)? http://www.petplace.com/cats/aspiration-pneumonia-in-cats/page1.aspx http://ezinearticles.com/?Aspiration-Pneumonia-in-Cats&id=2949259 http://www.michvet.com/library/medicine_pneumonia.asp http://www.petmd.com/cat/conditions/respiratory/c_ct_pneumonia_aspiration באשר למחקרים - אני יודעת לסנן מתי מדובר במשהו מסחרי ומתי במשהו מדעי.
 
בואי נדייק

בנוגע לניסוחים שלך. ההבנה שלי שלא מדובר בעובדות אלא בדעות שלך לא קשורה לסגנון הכתיבה שלך, אלא להיפך - מקריאה של מס' הודעות שלך הבנתי שסגנון הכתיבה שלך חד משמעי באופן קיצוני ולא מסתייג בכל עניין ודבר אז אני מקבלת אותו בערבון מוגבל. גם בשרשור הזה את מביעה כמה דעות חד משמעית כאילו הן עובדות. כתבת שפראפין לא מיועד לטיפול בכדורי שיער חד משמעית והעלית קישור למשחת לקסטט כפתרון האולטימטיבי. את לא מציינת שזה מנסיונך, או שיש עוד משחות, או פתרונות בעוד שבמציאות - מקובל מאוד להשתמש בפרפין גם לכדורי שיער, אולי את *מאמינה* או *מעדיפה* או *לא יודעת* שניתן גם אחרת אבל עובדה זה לא. ההבדל הוא שכשאת מתווכחת עם הדיעה של תולעת ושלי - את מבקשת מחקרים וסימוכין כאילו שבלי זה הדיעה המנוגדת לשלך לא קבילה. אם זה מסקרן אותך את מוזמנת לבדוק ולשאול -אבל הדמגוגיה בדרישת מחקרים, סימוכין והפנייה לוטרינר שהוא יספק סימוכין.. ועוד דרישה (אפילו לא הצעה) שהגולשת תציין הסתייגות מציבה את הדיעה שלך כביכול כאמת הבלעדית עד שלא יוכח אחרת וזה.. איך לומר.. הגמל אינו רואה את הדבשת שלו. ובנושא הזה, כדאי לומר שלא רק שמן פארפין לא מומלץ לתת בעקביות אלא שגם את משחת הלקסטט לא כדאי לתת בתדירות גבוהה ויחד עם המזון - כי יש נתונים שמצביעים על בעיה בספיגת הויטמינים והמזון הנגרמת בשל כך. זה המלכוד בפרפין שאם נותנים אותו בזריקה ללוע קיימת סכנת של דלקת ראות ואם במזון לאורך זמן - הפחתת ספיגת ויטמינים. בנושא סכנת הפנואומוניה - ישנה אבחנה בין תרופות/ מזונות תפלים שייתכן והחתול לא ישמח לנטול אותם רצונית שלא כמו יניקה ולכן יש יותר סיכוי שהנוזל יגיע לוושט, יגרום לזיהום וכו'. כל נסיון לתת אותו כך שיילקח באופן רצוני על ידי בעל החיים במזון או ילקק ישירות ולא על ידי הזרקה ללוע - ממזערת את הסיכון. לא מבינה מה ההתעקשות לא לקבל עיצה טובה ומועילה ולבדוק אותה איך שמתאים לך.
 

נועה 200

New member
נראה לי שהוט' שלך לא לקח את הנושא ברצינות

במיוחד כשהוא יודע שהוא יוצא לחופשה של שבוע החתולה שלי סובלת מעצירות כרונית וזאת ממש בעיה חמורה. בן כמה החתול שלך? את יכולה לנסות לתת לו טונה עם שמן או לתת את השמן עם מזרק לתוך הפה, בכל אופן אם את רואה שהוא לא מרגיש טוב קחי לוט' אחר, אסור לחכות עם זה
 

hungrywombat

New member
הנה מצאתי אותך! מה החתולה שלך אוכל ביומיום?

אוכל יבש מיוחד? שימורים? אצלי הוא לא אוכל טונה אם לא ממש מאכילים אותו אבל דברים כמו עוף מבושל,קצת גבינה לבנה הוא מאד אוהב. הוטרינרית הקודמת אמרה לי שזה טבעי שלחתולים מבוגרים יש בעיות כאלה:בת כמה החתולה שלך?
 

נועה 200

New member
אצלי החתולה ממש צעירה

הבעיה החלה בגיל 3 חודשים בערך והיום היא כבר בת שנה וחצי. בהתחלה היא אכלה רק אוכל רפואי רטוב וכשמצבה השתפר עברנו לאוכל רגיל. נראה לי שעוף לא ממש מומלץ כי עוף ואורז נועד לעצור שילשולים ובמקרה הזה יתכן וזה יכול להזיק, וגבינה לבנה נתתי לה הרבה עד שנמאס לה, שאלתי את הוט' והיא אמרה שאען בעיה כל עוד זה במידה. כרגע החתולה שלי מקבלת תרופות על בסיס יומי, וכנראה זה יהיה ככה לכל החיים, אבל בכללי היא מרגישה בסדר. מה בדיוק איבחנו אצל החתול שלך? בן כמה הוא? בכל אופן זה נושא שלא מומלץ להקל בו ראש, לפי שמצאתי את הוט' הנוכחית המליצו לי להרדים את החתולה בגלל הבעיה הזאת.
 
לא נראה לי ששמן דגים או שמן סויה יעזור שמן מאכל, מתעכל היטב עי מערכת העיכול ולכן אינו יכול לפעול כמו שמן פארפין שאינו מתעכל ולכן הוא משמש חומר סיכה , המשמן את הצואה ומרכך אותה ובכך הוא מאפשר להיפטר ממנה. שמן פארפין אינו חומר משלשל, אבל בכלל שהוא מרכך הוא מקל על החתול (או האדם) להפריש אותה בקלות וללא מאמץ או כאבים. נותנים את השמן לאנשים אחרי ניתוח טחורים או ניתוח אחר באזור פי הטבעת, כמובן לזמן מוגבל של שבועיים שלושה. לזמן רב יותר הוא עלול לגרום למחסור בויטמינים מסיסים בשומן (ד, אי) שמתמוססים בו ומפורשים החוצה ואינם נספגים. ראיתי בפורם המלצות לתת שמן מאכל כטיפול בעצירות חתולים. יכול להיות שזה עוזר בעצירות קלה, אבל ספק אם זה עוזר בעצירות כרונית. החתול שלי ז"ל סבל ממנה 4 שנים. לאקססטט מבוסס על ואזלין (כך אמר לי הווט') שגם הוא שומן שאינו מתעכל והוא מרכך (חמר סיכה) אולי יש בו גם שמן פראפין אני לא יודעת.
 
להתייעץ עם וטרינר אחר

הוטרינרית שלך התייחסה לנושא בקלות ראש שאינה במקום.
 

hungrywombat

New member
../images/Emo24.gif תודה ענקית לכולם!

אחרי כל העיצות כאן והתלבטות בינינו החלטנו לעבור למרפאה אחרת
 

hungrywombat

New member
אה ואני מחפשת המלצה לאוכל מיוחד לחתול מבוגר

(מעל 7) שקל לעיכול ולא "ג'אנק" (מישהי כתבה כאן שגם החתולה שלה סובלת אז אני רוצה לשמוע במיוחד ממנה)
 

נועה 200

New member
אגב, אם את צריכה המלצה על וט' מצויין

אשמח לתת לך את הפרטים של הוט' שלנו, ותודות המקרה שלנו היא כבר מאוד מנוסה ובקיאה בנושא העצירות. היא נמצאת בתל אביב
 
למעלה