חתול חדש- מה עושים. הצילו

חתול חדש- מה עושים. הצילו


שלום לחברי הפורום,

אני בוודאי לא הראשונה שזה קורה לה, אבל ניסיתי את החיפוש ללא הועיל.

את הגמד הזה מישהו זרק (ליטרלי זרק) לתוך החצר בזמן שישבתי אצל חברים. לקחתי והבטחתי למצוא לו בית. ראה אותו וטרינר ואמר שהוא בן שבועיים וחצי. הוא אכל חצי קופסת שימורים לגורים של פנסי פיסט, אבל הוא לא שותה, ולא עשה צרכים (מצאנו אותו בשש). הוא מאד-מאד מפוחד (כעת מתחבא מתחת לספה).

איך מוצאים לו בית? איך מטפלים בו? צריך להוציא לו פיפי/ קקי (חברות נפלאות אמרו לי שכן, אבל אולי זה יסתדר בלי התענוג הזה?)?

אבל ראשית, איך גורמים לו לצאת מתחת לספה?


(קניתי לו צעצועים, אבל הוא מפחד מהם).

תודה מראש!
 

enat06

New member
הי, יופי שאת מטפלת בו :)

האמת שהוא נראה לי טיפה גדול יותר משבועיים וחצי, אולי שלושה..
זה יופי שהוא מוכן לאכול מקופסא, הכי טוב אם את יכולה לקנות לו קופסאות שימורים AD +ID אצל וטרינר, לערבב ביניהם ולמהול בקצת מים, כך גם יאכל וגם ישתה ובגילו הוא צריך בערך 5 ארוחות ביום, אם הוא באמת אוכל כמו שצריך זה יופי הוא לא צריך הנקה מבקבוק, בגיל הזה הוא עדיין לא יודע לשתות הם רק יונקים מהאמא, לכן חשוב לתת לו מים עם האוכל,
אם את מרגישה שהוא לא מקבל מספיק נוזלים דברי עם הוטרינר, זה חשוב מאוד, אולי הוא כן יצטרך לינוק קצת זמן מטרנה לגורים,

לגבי הפיפי/קקי, זה לא סיפור גדול ומאוד חשוב, יקח לו עוד כשבוע שבועיים עד שידע לעשות באופן עצמאי לגמרי, ובינתיים לפני או אחרי כל ארוחה לנגב לו קצת שם עם צמר גפן רטוב (האמא עושה להם את זה, הם לא יכולים לעשות בכוחות עצמם וזה מאוד מאוד חשוב)

שיהיה בהצלחה!
 
תודה!

אבל איך גורמים לו להירגע? זה נורמאלי שהוא מפחד כל כך? הוא ממש הכניס את עצמו לפינה הכי קטנה והכי חשוכה


וגם, כמה קריטי אם לא אצליח להוציא אותו היום ל"מתן עודף". הוא מבוהל ושקלתי להשאיר אותו מתחת לספה, שיירגע קצת...

(מקווה שתספיקי לראות את ההודעה).

ושוב תודה!
(מאם אומנת מבוהלת).
 

enat06

New member
כן זה נורמלי..

העניין הוא שהוא חייב לאכול שוב היום, נסי להכניס לו לשם צלוחית עם טיפה אוכל+מים אולי זה ימשוך אותו, לעשות הכל בשקט בשקט, לא צריך אפילו לקרוא ללו, זה טבעי שהוא מפחד, הכל בצורה רגועה ועדינה, כנ"ל לרוקן אותו, חשוב מאוד לעשות את זה היום, הם לא יכולים לעשות בעצמם בגיל הזה, לאט ובסבלנות ובשקט, לא להכנס לפאניקה :) בהצלחה :)..
 
בינתיים הוצאתי אותו

לפני שקראתי את ההודעה שלך


הוא לא רוצה לאכול עוד, וניסיתי צמר גפן ולא יצא כלום (שום דבר מוצק, בכל אופן, ולגבי נוזלים אין לדעת, הצמר גפן היה רטוב בכל מקרה). לא רציתי להמשיך לנסות כי הוא ממש לא נהנה וכי כרגע הוא ישן בשלווה ובנחת.

אללי. זה מזכיר לי את השבועיים הראשונים עם הכלב שלי, עליו השלום, הכל כה לא ברור


אקח אותו מחר (כלומר- היום) על הבוקר לוטרינר פה לידי. מקווה שיסייעו או לפחות ילמדו אותי מה לעשות. בינתיים הוא נורא עייף ונרדם מכורבל במגבת על המיטה שלי. תחזיקו לי אצבעות שלא ייתן לי איזה ביסון בלילה
 

blackrobin

New member
אני מהמר שהוא ירגע אצלך מהר מאוד

אבל אם לא,

כשהגורה של ההורים התחבאה מתחת לספה ולא רצתה לצאת שכבנו שם לצידה ועיפעפנו באיטיות, את מסתכלת עליו, עוצמת עין לשניה ופוקחת.

זה עבד כמו קסם והיא יצאה, איכשהו זה גורם להם להאמין שלא נפגע בהם.

הצלחה רבה לך
 
היי קרמבושתיים

קודם כל סחתיין וכל הכבוד על הטיפול


יש לו שיניים? לדעתי הוט' ממש אוף לגבי הגיל והוא פשוט רזה אבל נמצא איפשהו בין 3-4 שבועות. (אלא אם המצלמה מוסיפה כמה גרמים
.

ולפי זה, לא נראה לי שהוא צריך עזרה בצרכים. זה טבעי שהתחלה הוא לחוץ, כדאי פשוט להשאיר ארגז חול לידו, אם הוא נותן אז לשים אותה בתוכו מדי פעם, או כשהוא מסמן שהוא רוצה לעשות (מרחרח רצפה, מגרד אותה וכאלה - אז להניחו בארגז).

הפחד הוא טבעי לגמרי, וזה עובר לרוב בטיל. קחי בחשבון שגם זה שזרק אותו בטח לא הוסיף לחוויה - אבל הוא יצא מזה. פשוט תני לו לחוש שהוא בטוח בפינה שמצא לעצמו - שיהיה לו שם אוכל, מים, פינה שקטה וחול. ותני לו זמן לצאת מרצונו, אפשר לנסות לפתות אותו עם הצעצועים, או/וללטף אותו כשרגוע/ישן. לאט לאט.

עם חיפוש בית מציעה שתחכי קצת עד שירגע ויתאקלם.
 
מעדכנת!

ככל הנראה הוטרינר מאתמול צריך חופשה. או משקפיים. הוטרינרית הכריזה היום אחרי בדיקה מדוקדקת שמדובר בבחור בן חמישה- שישה שבועות לפחות.

כמו כן, מדובר בתופעה, כי הוא אכן זכר, אבל טריקולור (נדיר!).

בקיצור, הוא קיבל תילוע, וכעת נח לו על מצע מגבות נעים, אחרי שחירבן לי ממש ליד המיטה, כאות תודה על הטיפול המסור.כפרה עליו.
 
למעלה