חתול חדש ובעיות
ישנות.

חתול חדש ובעיות ../images/Emo5.gif ישנות.

ביום שישי הגיע לביתי החתול החדש שלי. חתול נחמד שמכיר אותי וגדל אצל ידידים שלי שמצפים לתינוק הראשון. מתברר שלחתול יש בעיה ישנה שלא ידעתי עליה.
את תוצרתו הוא משאיר בדיוק ליד הארגז שלו ולא בתוכו.
החתול ניגש לארגז וחופר בחול, וכשהוא מסיים אני מוצא את התוצרת המוצקה ליד הארגז.
איך מלמדים חתול לעשות בארגז ולא לידו? אני לא רוצה לגרום לחתול לפחד מפני. החתול כבר בא אלי לבקש אוכל וגם ליטפתי אותו די הרבה זמן. תודה על עיצות הצעות הערות. אורן
 
אולי זה "נופל" לו החוצה

תנסה לשים לו ארגז עם דפנות גבוהות יותר. אני מצאתי כזה בחנות לצרכי בית זה עולה 30 ש"ח בערך. ככה גם החול לא מתפזר, אגב...
 
תודה לך. הוא מנסה לעשות בקצה

אני הצצתי בזמן ה"פעולה" וראיתי אותו חופר בארגז ותמיד ליד הקצה.
איך אפשר ללמד אותו לעשות באמצע הארגז? נראה שהוא משתדל לשים את תוצרתו בקצה הארגז כדי לא ללכלך.
אני יכול לנסות גם דפנות גבוהות, אבל לארגז יש "עומק". תודה. אורן
 

cwen

New member
אולי אפשר לנסות ארגז סגור?

גם החתול הקודם שלי היה עושה בקצה, ולפעמים היה מפספס. מזל שרק לעתים רחוקות. אולי הפתרון הוא ארגז גדול יותר או ארגז סגור. אם אתה לא רוצה להכנס להוצאות על הארגז (זה יקר) אפשר להסתפק בגיגית גדולה במיוחד. תמיד יש מה לעשות עם גיגית כזו אחר כך.
 
הבעיה היא שלחתול יהיה נעים בארגז

החתול מאוד נחמד, ולמרות שאני מנחש שלא קל לו שמסרו אותו, החתול מתנהג מאוד יפה וכבר מאוד נקשרתי אליו. החתול לא יכול לסבול ריחות רעים ומיד כשעשה "ברח" מהחדר עד שהארגז נוקה. לא שאני מאשים אותו.
אי אפשר היה לסבול את הריח בכל הבית. אני לא יודע איך יסתדר עם ארגז סגור. איזה חול שמים בארגז סגור, ואיך מנקים אותו? אני לא חושב שארגז גדול יפתור את הבעיה כי אם החתול עושה בקצה הארגז גם בגיגית גדולה הוא יעשה בקצה. איך פתרת את הבעיה עם החתול שלך? תודה אורן
 

cwen

New member
עם החתול הקודם זה קרה לעתים רחוקות

ואז היינו מנקים. תראה, גם לי יש ארגז סגור, אבל הפליטרים בארון והדלת גם בארון, כך שלא מצטברים בו ריחות. גם יש לי חול קריסטלי שסופג הכל. הגיגית הגדולה תפתור את הבעיה אם לא תמלא אותה בחול עד הסוף. אז מקסימום הוא יצליח לחרבן על הדופן של הגיגית, אבל לא בחוץ. אם אתה משאיר חמישה סנטימטר חול, ויש דופן של עוד עשרים סנטימטר, אז התחת שלו לא יגיע אל מעבר לקצה. חשבתי על זה כי נזכרתי בחתול הקודם, וגם שם השוליים היו מאוד נמוכים. זה היה ארגז אדום שקיבלנו בזמנו מתנה ביחד עם קניה של לקט (לפני שהבנו שזה לא אוכל טוב), וכשהחתול היה מחרבן התחת שלו היה יותר גבוה משולי הארגז, ומכאן הפספוסים. לליאו יש ארגז סגור וזה לא קרה אפילו פעם אחת מאז שהוא הגיע אלי.
 
גיגית עם חול קריסטלי עדיפה על ארגז?

פעם ראשונה שיש לי חתול ש"מפספס" די בקביעות. הארגז הסגור גדול מספיק כדי שהחתול ירגיש נוח? איזה חול קריסטלי את קונה ואיך הרגלת את החתול? איך מנקים את הפילטרים בארגז? מה היית עושה במצב שלי: קונה גיגית או ארגז סגור ואיזה חול קריסטלי או רגיל? חשוב לי מאוד שהחתול החדש יקבל הרגלים טובים וגם לא ירגיש רע אצלי. מורגש שהחתול משתדל מאוד להתחבב עלי ופוחד שלא יאהבו אותו. :( תודה אורן
 

cwen

New member
אולי החתול שלי הוא לא דוגמה טובה

הוא ממש נוח בקטעים האלה. הוא הסתדר נפלא עם החול המתגבש וגם עם החול הקריסטלי בלי שום בעיה. הוא לא הסתדר עם הדלת של השירותים, אז לא החזרתי אותה אף פעם ובמילא אין ריח בבית, אז יותר נוח לו ככה. הארגז הסגור בהחלט גדול מספיק. (אלא אם יש לך חתול של שנים עשר קילו). אני במצב שלך הייתי מנסה קודם את הגיגית כי היא יותר זולה ויש מה לעשות איתה אם זה לא עובד. אני לא מנקה את הפילטרים, כי בכלל לא שמתי אותם. לא היה טעם כשהדלת במילא מפורקת. אז יש את הפתח של הדלת, ויש את הפתחים למעלה של הפילטרים ולא מצטבר ריח בארגז.
 

יוקה

New member
אם הוא "נבחל" בקלות מניחוחות עצמיים

לא הייתי ממליצה על ארגז סגור. הריחות הרעים פשוט נכלאים בו, למרות הפילטרים. מצטרפת להמלצתה של רוברטה (מעניין למה... חה חה חה אה רוברטה?) לקנות גיגית די גדולה, בעלת דפנות גבוהים בסדר גודל של 30-40 ש"ח. יש חתולים עם נטיה להטיל צרכיהם בקצה הארגז, כמעט על הדופן (ולפעמים לא כמעט). יתכן שהתפספס לו. תעקוב אחריו. אם זה היה חד-פעמי - לא נורא. הוא עוד צריך להסתגל לסביבתו החדשה. אם הבעיה חוזרת על עצמה - אל תהסס גם אתה לחזור על עצמך ונחשוב יחד הלאה...
 

cwen

New member
מעניין באמת למה את מצטרפת להמלצה

של רוברטה, כשזו היתה ההמלצה שלי...
 
אני כאן

ואגב, אני שרונה. הרעיון המקורי הוא של יוקה, ללא כל ספק אני רק העתקתי, כי זה רעיון מעולה. גיגית מרובעת עם דפנות גבוהות- אין לכלוך, אין פיספוסים. מעולה.
 
תודה. אני חושב שאת צודקת.../images/Emo6.gif

"מתפספס" לו בקביעות אצלי, כאילו הוא מכוון על העיתון, ואז הוא מתרחק מאזור האירוע.
את צודקת שארגז סגור זה לא בשבילו. אני הולך לחפש גיגית. תודה
אורן
 

28איילת

New member
רצוי באמת לנסות סוג אחר של חול

מתגבש או קריסטלי, אני חושבת שמתגבש יותר מתאים כאן, כי בקריסטלי נשאר הריח של הקקי. כדאי גם לנקות לעתי קרובות ובכל פעם שמחליפים את החול לשטוף עם מים חמים וסבון כלים. + לדעתי אתה צריך אולי ארגז ממש עמוק כמו גיגית מלבנית שלחתול לא תהיה ברירה וזה יפול לארגז.
 
../images/Emo13.gifתודה. קניתי מתגבש שהמליצו עליו

וקניתי גם ארגז(גיגית) מלבנית עם דפנות גבוהים לפי המלצתכם.
תודה אורן
 

cwen

New member
דווח על התוצאות!

אני מקווה שזה יגרום לחמוד שלך לחרבן במקום הנכון.
 
../images/Emo140.gif../images/Emo6.gifאני חושב שהעיצה שלך עזרה.

הגיגית העמוקה בעלת הדפנות הגבוהות פעלה. אני חושד שזו אחת הסיבות ש"זרקו" אותו מהבית יחד עם הארגז שלו. החתול בא אחרי ורוצה שכל כמה זמן אלטף אותו ואראה לו שאני לא רוצה ל"זרוק" אותו. חתול מסכן. נראה אם לא סיפרו לי עוד כמה דברים. החתול עובר את המעבר לבעלים חדש בגבורה רבה. תודה רבה על העיצה.
אורן
 
למעלה