חתול חדש בבית

חתול חדש בבית

שלום לכולם. יש לי מספר שאלות: האם זה בסדר שחתול ישן בתוך חדר סגור בלילה? בגלל שהוא חדש אני לא רוצה שיסתובב בלילה ויעלה על שיש המטבח לדוגמה... בכדי שלא יעשה צרכיו בבית או בארגז שלו הבנתי שיש להכין ארגז עם חול. איזה חול זה צריך להיות? האם הוא חייב להיות מיוחד? אוכל- האם זה נורמלי שחתול יעבור את חייו ללא אוכל חתולים מוכן? פה תמיד יש בשר מאיזה שהוא סוג לתת לו... ועדיין בנושא האוכל- האם יש מאכלים שאסור בתכלית האיסור לתת לו וכמו כן- מה המאכלים (הבייתים) הממולצים? אודה מראש לכל הנותן תשובה יום טוב!!!
 
חתול חייב אוכל המיועד לחתולים.

אם מדובר בחתול גור,אזי-בייבי ,קיטן או כל מזון אחר לגורים. מזון המצוי בבית ניתן מידי פעם כצ'ופר,אך לא מומלץ להפכו למזון העיקרי. יש להכין ארגז חול-פלוס חול איכותי שלא יסריח-יש מגוון סוגים. אסור חלב,ניתן לתת ,גבינהה,טונה במים פסטרמה-הכל במידה. הבסיס חייב להיות מזון חתולים. וחשוב לא פחות להעמיד את ארגז הצרכים במקום שקט. כלי האוכל והמים -רחוקים מהארגז. פינת שינה-ניתן לאלתר מקום חמים-יש מיטות מוכנות,ויש אפשרות לרפד פיילה,או ארגז נקי. לא לתת עצמות,טונה בשמן.בשר נא-יהיו חולקים על-כך,. בהצלחה.
 

tseliot

New member
למה אסור עצמות?

מאז שאני מכיר את החתול שלי הוא היה אוכל עצמות שוקיים של עופות? כמובן שאני וחברה שלי תמיד דאגנו להוריד לו את העצם הקטנה שיכול להיתקע בגרון. יש סיבה תזונתית לא לתת את העצם הגדולה? אמא תמיד אמרה שמח עצם זה כל כך בריא
 
מח עצם-אם תוציא לו-אך העצם לכשעצמה

מסוכנת-בזמן הגריסה,יכולות חתיכות עצם לגרום לחתכים בדופן המעי.
 
תודה לכל נותני התשובות אבל....

לא התייחסתם לשאלת השינה: האם זה בסדר שהוא יישן בחדר סגור? האם אפשר בחדר עצמו לשים ארגז חול?
 
אפשר בימים הראשונים-אך אח"כ תני

לו להרגיש חפשי ולא כלוא.-מה יקרה אם בלילה הוא יעלה על השייש? אפשר להניח את ארגז החול באותו החדר-אך שוב-לא לכלוא אותו בהמשך.
 
וכמובן, להניח

את כלי האוכל במרחק גדול מהארגז... (אף אחד לא אוכל בשירותים...
)
 

habubnik

New member
אוכל "בייתי" לחתול

אני מאכילה את חתולי בתזונה טבעית (בשר נא+עצמות לא מבושלות). צריך לדעת מה עושים, אבל זו האכלה באמת לא קשה ומתגמלת מבחינת בריאות החתול.
 

דנההההה

New member
דעתי...

אין בעיה להרגיל אותו לישון בחדר סגור, הוא בסך הכל ישן! אין גם הכרח לקנות אוכל לחתולים - לי בתור ילדה היו חתולות והן חיו רק על אוכל של בני אדם. לא לתת: אוכל מתובל, שום, בצל, שוקולד וחלב.
 
לא מדוייק...

יש רשימה ארוכה של דברים שלא מומלץ לחתולים לאכול (למשל:אני לא ידעתי שחתולים (ובע"ח נוספים) לא מעכלים סוכר כמו בני אדם, במיוחד סוכר לבן...הם יאכלו את זה כי זה מתוק, אבל יגרום להם נזק לטווח הארוך). באוכל לחתולים יש ריכוז ויטמינים ומינרלים הנחוצים לחתול באופן בסיסי לשם התפתחות בריאה וחיונית.. כל השאר- כתוספת..
 

דנההההה

New member
טוב...

אצלנו בבית גם בני האדם לא אוכלים סוכר לבן... וברור שחתול לא חי על עוגיות, אבל החבר'ה שלנו גונבים מדי פעם משהו מתוק וזה לא נראה לי כל כך נורא. אגב החתולה הכי בריאה שלנו היתה אוכלת די הרבה גלידה וניל בזמנו.
 
למעלה