חתול אחרי טשטוש

חתול אחרי טשטוש

כמה זמן אמור חתול בן 3 להתאושש אחרי טשטוש (בעקבות תספורת)? החתול שלי טושטש אתמול בערב ועד עכשו הוא אפטי , לא מוכן לאכול או לשתות ואפילו עושה פיפי על עצמו.
 

yaelofer

New member
בד"כ כשחתול בריא, מקסימום תוך 24 שעות החתול

אמור להיות כמו חדש. אך אם יש בעיה כלשהי, כמו בעיית כליות או כבד, אזי אם חומרי ההרדמה שהוט' השתמש בהם הינם חומרים שמתפנים דרך הכליות או הכבד, אז לחתול ייקח יותר זמן להתאושש. ככלל, כל חתול יש לו בעיה פיזית כלשהיא, תהיה לו בעיה להתעורר כראוי מהרדמה, ולכן תמיד מומלץ לפני כל הרדמה לעשות בדיקת דם מקדימה (ממליצה אפילו על בדיקת דם מלאה). כמובן שאם יש מקרה חירום שבו אין ברירה אל אלטשטש את החתול אז אין ברירה אלא לטשטש, אבל גם אז בדיקת דם יכולה מאד לעזור מכיוון שהיא יכולה לכוון את הוטרינר באילו חומרי הרדמה להשתמש / לא להשתמש כדי להקטין כמה שאפשר את הסיכון. אבל צריך תמיד לזכור שגם אם החתול בריא לחלוטין, תמיד יש סיכון בהרדמה. בכל מקרה, ממליצה מאד ללכת לוטרינר דחוף על מנת שיבדוק את החתול, ואם החתול עדיין לא כרגיל אולי לעזור לו ע"י טיפול תומך כלשהו (למשל, אם החתול עדיין לא פינה את כל חומרי ההרדמה מהגוף אפשר לחבר אותו לעירוי לוריד שעוזר לנקות את הגוף מפסולת ורעלים.) ואח"כ לשקול בכל מקרה לבצע בדיקות כלשהן כדי לראות למה החתול הגיב כ"כ קשה. הרבה בריאות.
 
מקוה שהוא כבר בסדר

הי שאלות מהסוג הזה צריך לשאול וטרינר בטלפון - מצב כזה זה מדאיג ולא הייתי רוצה שיחכו עם זה לתשובה בפורום שיכולה לקחת זמן טשטוש לא אמור להשאיר סימנים כל כך הרבה זמן - וכדאי לפנות לוטרינר לבדוק את העניין בהצלחה ארז
 
למעלה