חתולת רחוב בהריון

חתולת רחוב בהריון

לפני שבועיים דפקה לי אישה על הדלת והציגה את עצמה ואמרה שהיא פעילה בצער בעלי חיים ושהיא ראתה את החתולה שלי דרך החלון ושאלה אם אני מכירה את החתולים בשכונה, אמרתי שכן, שאני מאכילה אותם. היא אמרה שהיא ראתה אחת בהריון, אמרתי לה שכל החתולים שאני מאכילה מעוקרות וחיפשנו את החתולה בהריון ולא מצאנו. היא נתנה לי את הטלפון שלה ואמרה להיות בקשר בקיצור היום במקרה ראיתי אותה, היא בהריון מתקדם, התקשרתי אל הבחורה ושאלתי אותה מה הם עושים בכזה מצב ואם הם הורגים את העוברים היא אמרה שכן. אמרתי לה שאני מתנגדת לזה ואני בעד עיקור לא במהלך הריון. היא כמובן אמרה שרוב הגורים לא יגיעו לבגרות ויהיו נתונים לחיים של סבל. ושזה בידי, החלטה שלי. הבטחתי לה לחשוב על זה, אבל דעתי בנושא שצריך לתת לה להמליט, אני ראיתי עכשיו באיזו חצר היא מסתובבת כך שאני אתחיל להביא לה לשם אוכל כדי שהיא תמליט שם ולא תנדוד, ואני אדאג להביא לה אוכל בזמן שהיא תהיה עם הגורים ושהטבע יעשה את שלו.. ואחרי זה שיעקרו אותה מה אתם חושבים? מה דעתכם בנושא? לעקר בזמן הריון ולהרוג עוברים וכך למנוע מהם סבל עתידי, או לעקר אחרי הריון?
 

EdisonGirl

New member
לדעתי

יש דרכים אחרות למנוע סבל. חתולים גדלים ומגיעים לעצמאות די מהר. ניתן יהיה לעקר מאוחר יותר גם את הגורים המגיעים לבגרות... אני לא חושבת שזה נכון לעקר אותה תוך כדי הריון, ובטח שלא הריון מתקדם!
 

adash20

New member
תחשבי על זה

לדעתי עדיף לעקר עכשיו, ולסיים עם הבלאגן לפני שהוא מתחיל. אני יודעת שיהיו רבים שיתנגדו לזה, שיאמרו שזה המעשה הכי לא זב"ח שאפשר לעשות (והיה לנו ויכוח על זה לא מזמן). אבל אם חושבים רגע בהגיון... את תתני לה להמליט, ומה אז? נכון שקשה לחשוב על מוות של חתולים קטנים וחמודים, אבל כרגע הם רק עוברים. כשהם יוולדו, מה את מתכוונת לעשות? האם את מתכוונת למצוא להם בית? קחי בחשבון שחתולה יכולה להמליט יותר משישה גורים, האם תצליחי למצוא שישה בתים טובים עם כל שטף הגורים שיש במכלאות וברחובות שעדיין מחכים לבית? האם את מעדיפה להניח להם לחיות ברחוב? ידוע שחתולים נודדים אחרי בגרותם ומוצאים טריטוריה משלהם, האם תוכלי לתפוס בעתיד את הגורים ולעקר ולסרס את כולם? האם תדאגי להם לאוכל? או שאולי תתני להם לחיות את חייהם, עם כל ההשלכות שיבואו עם זה. סה"כ כל אחד רואה את זה אחרת. יש מי שלא יהיה מסוגל לחשוב על הפלה לעוברים, ויש מי שלא מסוגל לחשוב על הגורל שיצפה להם ולאמם אם ההמלטה תתרחש. השבוע שמעתי נתון- ב-7 שנים חתולה וגוריה יביאו כ-400,000 צאצאים. וזה מתחיל בהמלטה אחת כזו. בסופו של דבר, זו החלטה שלך ומי שיתמודד איתה אח"כ זו את. תעשי מה שאת רואה לנכון.
 

קירקה

New member
אני מסכימה

בעצם אין לי הרבה מה להוסיף, רק שצריך לחשוב על שלומה של החתולה. לנשים לא עושים הפלות אחרי שלב מסוים, אבל אני לא יודעת אם זה בגלל האשה או העובר/ית. האם הפלה בשלב כזה עלולה לפגוע בבריאותה? חוץ מזה, את לא יכולה להבטיח שתמצאי את הגורים האלה עוד כמה חודשים, אולי הם ינדדו, ואז באזור אחר תיווצר אוכלוסיה שתתרבה, ואולי שם לא יהיה מישהו אחראי מספיק כדי לטפל ולהאכיל ולעקר, אז החתולים שם יהיו די אומללים, וכידוע יש מקומות שבהם הרשויות עושות מבצעי רצח המוני. אז זה לא קל, נכון, אבל זה כדי למנוע עוד הרבה סבל. ובאמת יש המלטות מרובות מאוד - שמעתי על מקרים של עשרה (!) גורים בבת אחת. האם לכולם יש מקום אצלך בסביבה?
 
אני שומעת מה שאתן אומרות

בקשר להפלות בהריון מתקדם לנשים, אני חושבת שהחשש הוא לגבי פגיעה בפוריות יותר מאשר סכנה לבריאות. ואולי גם מוסרית עובר מעל כמה חודשים לא הורגים. העניין הוא שחתולים נשארים איפה שיש אוכל ואוכל אני אספק להם זו לא הבעיה, אני גם אדאג לסרס ולעקר אותם כשהם יהיו גדולים מספיק. אין לי בעיה שיהיו פה עוד חתולים למטה, זו אחלה סביבה, הם חיים פה בכיף, יש פה לפחות ארבעה אנשים שאני מכירה שמאכילים. אני מבינה שלא כל הגורים ישרדו אבל למה להרוג את אלה שכן ישרדו.. לא יודעת אני אחשוב על זה תודה בכל מקרה
 
לפי דבריך, אם הסביבה ידידותית

לחתולים, אינני רואה סיבה לעקר אותה כעת. כחודשיים וחצי-שלושה אחרי ההמלטה תוכלי לעקר אותה וכעבור מספר חודשים גם את הגורים.
 

One Echoe

New member
באיזה שלב היא בהיריון?

אם היא בשלב מוקדם, תעקרי אותה. אם היא בשלב מתקדם, תני להם סיכוי לשרוד.
 

אישעם

New member
מאוד חשוב שתקראי

הנה תשובה של וטרינר לשאלתך. שימי לב שאלה שעונים לך בעד עיקור בהריון מתקדם מחזיקים בדעה שצריך להעלים את החתול מהרחוב, כלומר שהם טוענים שאין חיה כזו חתול רחוב אלא רק חתול בית. אז אני חושב שאת זה את צריכה לשאול את עצמך, האם קיימת חיה כזו "חתול רחוב" ? מחוסר רצון לפתוח נושא שמטריף אותי ושמקשה עלי לשמור על תרבות הדיון, אני לא מביא קישורים מהעבר. את יכולה למצא אותם לבדך ע"י מילות מפתח בחיפוש המתקדם, למשל "הריון מתקדם". לדעתי האישית, אם כולם היו זב"חניקים בעולם, אז הייתי אומר שאין מספיק חתולים בחוץ. המספרים שלהם מפריעים לאנשים הרעים. בגלל האנשים הרעים אנחנו בעד עיקורים וסרוסים, כדי להגן עליהם מפניהם, זה אילוץ. יש מצבים למשל, של פינות האכלה צפופות ששם אין מנוס מלעקר, כך שהשאלה היא גם עד כמה צפוף אצלך, שהרי אם כולן מעוקרות אז הריון אחד לא ישנה. ועדיין הם יצורים חיים אם ההריון מתקדם, שהרי בניתוח קיסרי יצאו יצורים שלמים ובריאים. למישהו היה ספק שאני אגיב כאן ?
 

אישעם

New member
עוד שאלה חשובה, חדשה

הרי הטענה היא שגורים מתים. שורדים 1 או 2 משגר. בגלל שההריון כבר מתקדם, מי פה יכול למדוד את כמות הסבל ? מי פה יכול לקבוע אם העוברים שברחם סובלים פחות מגורים שנולדו ומתו ? הטענה היא שמערכת העצבים לא מפותחת לעובר, אבל היא גם לא מפותחת אצל הגור. ונגיד שאצל הגור היא קצת יותר מפותחת, אז האים ההבדל כזה גדול שצריכים לקחת להם את הסיכוי ? אם ההבדל בסבל הוא קטן בין לפני הלידה לבין אחרי הלידה, אז מגיע להם צאנס. זה לא שיקול מספק ללקיחת חיים, אסור לקחת חיים. ברור לי שאנחנו אחראים על החתולים, אבל סבל קיים גם בטבע, כמה אחוז מלידה של תנינה שורד ? 1% ? הרי היא עושה כ 100 ומתוכם שורד 1 או 2 (אפילו אוכלת אותם בעצמה, אגב יש תופעה כזו גם אצל החתול של אכילת גורים). נמנע סבל ע"י עיקור תנינים ? אז כולנו בעד מניעת סבל, אבל לא על חשבון חיים קיימים שרק בעוד כמה ימים יצאו מהרחם. אצל בני אדם לעוברים שרגע לפני לידה יש זכויות. אני מבקש ממך לשמור על זכויות העוברים החיים כאילו היו תינוקות אדם יום לפני הלידה. גם אני חווה מוות ברחובות ע"י מכוניות מחלות ואנשים רעים (למרות שטפו טפו טיפול מסור מונע גם את זה), ועדין יש קדושה לחיים, לא ?
 
טוב דעתי נשארה כשהיתה

אני פשוט אדאג לה ולגורים, בשמחה אפילו. אני לא הורגת אף אחד.
 

dim18

New member
החלטה נכונה

אם החתולה בהריון מתקדם רוב הסיכויים שהגורים כבר בעלי מערכות חישה מפותחות כשל גורי חתוים בני יומם ולכן להפיל עכשיו יהייה פשוט לא הגיוני. בכל מקרה חשוב מאוד שתעקרי את האמא ישר אחרי שהגורים יגמלו (בערך בגיל חודשיים) ואת הגורים כאשר יגיעו לגיל המתאים.
 
תיזרקי את האשה הזאת לעזעזל !

מה זאת אומרת ? חתולים יודעים להיסתדר ברחוב (אחרת כבר מיזמן היו ניכחדים) חשוב לא להפריד את הגורים מאימם !! אחרת הם ימותו בטוח.
 

noaita

New member
גם אני הייתי מזועזעת בעבר

מהמחשבה על עיקור בזמן הריון, אבל מאז שהתקרבתי יותר לנושא חתולי הרחוב ולזוועות שהם חווים שיניתי את דעתי. רק אם מדובר בחתולה שברור שתחייה יחד עם גוריה בסביבה ידידותית ומוגנת ביותר צריך לדעתי לשקול את האפשרות לאפשר לה להמליט. למרבה הצער רוב חתולי הרחוב בארצנו חיים בסביבות מאוד לא ידידותיות וחשופים כל העת לסכנות של דריסות, הרעלות, רעב, צמא, חום, קור, מחלות והתעללויות. אני חושבת שהעובדה הזו דורשת מאיתנו לשנות את התפיסה הרומנטית ביחס להמלטה וגורים.
 
למעלה