חתולים וטריטוריה-עזרה דחופה!!!

zoe gra

New member
חתולים וטריטוריה-עזרה דחופה!!!

יש לי בגינה חתול/חתולה שחור מסורס/ מעוקרת, לפני כמה שנים אמא שלי נתנה לו אוכל ומאז הוא החליט שזו הטריטוריה שלו. מה הבעיה? ראשית יש לי חתולה בבית שתמיד רבה איתו דרך הרשתות ובדרך הם הורסים את הרשתות. הבעיה הכי גדולה היא שאימצתי חתולה מהבסיס שלי להיות חתולת גינה שלי (לצערי אני גרה עם ההורים ועוד חתול בבית לא בא בחשבון, ניסיתי הכל תאמינו לי), היא החתולה הכי מקסימה בעולם, בת כמעט שנה וידידותית בטירוף (הצלתי אותה מידיים של לוכד חתולים שבא לבסיס), והחתול השחור הזה כל הזמן מתקיף אותה ומבריח אותה!! אני מפחדת שיבוא יום והיא לא תחזור גם ככה היא לא בטריטוריה הטבעית שלה וכולה מפוחדת (היא אצלי רק 4 ימים) וכל הזמן היא נתונה להתקפות חוזרות ונשנות!! איך גורמים לחתול הזה ללכת/להיות יותר נחמד?!?!?! אני לא רוצה מוכנה להכנע לטרור הזה אבל כלום לא מבריח אותו!! ניסיתי צינור מים, צעקות, הכל! אני אובדת עצות וחוששת לחיי החתולה החדשה והמפוחדת... בבקשה עזרו לי!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תראי, זה שהצלת חתולה מהבסיס זה טוב וכל הכבוד

אבל זה לא אומר שהיא צריכה "להחליף" את החתול השחור. הוא היה שם קודם וזה הטריטוריה שלו ואסור להעביר חתולים מהטריטוריה שלהם (כמובן כשלא מדובר על הצלת חייהם). את החתולה החדשה צריל לאקלם הטריטוריה חדשה. הכי קל לעשות את זה אצלכם בבית, לסגור אותה בחדר נפרד לתקופה של מינימום שבועיים ורצוי אף יותר. בסוף התקופה יהיה אפשר לשחרר אותה לחצר בתקווה שהיא והחתול השחור יסתדרו. דרך עוד יותר טובה לאקלם אותה זה בכלוב גדול (אבל ממש גדול) בחצר עצמה. הבעיה שקשה להשיג כלוב כזה וגם צריך לדאוג שלזרים לא תהיה גישה אליו (לא יודע אם אתם גרים בבית פרטי או לא).
 

enat06

New member
היא חייבת להיות בתוך הבית לפחות חודש

לפני שאת בכלל יכולה לתת לה לצאת החוצה! היא באמת עלולה לברוח בצורה כזאת, חשוב שתכניסי אותה הביתה.
 

Yukita

Well-known member
מנהל
נראה לי שצריך סירוס

החתול השחור צריך לעבור סירוס - זמן מה לאחר מכן, לאחר שההורמונים "נרגעים", גם רמת התוקפנות מאוד יורדת. נסי לברר אם באזור מגוריכם אפשר לסרס דרך הרשויות או דרך עמותה כמו צער בעלי חיים או ספיי ישראל. חלק מהרשויות מסרסות ומעקרות חינם והעמותות - תמורת סביבות 100 ש"ח. שווה לכם כי אין ספק שהרשתות של הדלת עולות לכם יותר עם כל ההחלפות...
 

dimitrygo

Active member
מנהל
היא כתבה שהוא מסורס (כנירה יש לו אוזן קטומה)

 
למעלה