חתולים גרגרנים וניג'סים

  • פותח הנושא fixos
  • פורסם בתאריך

fixos

New member
חתולים גרגרנים וניג'סים

יש לי שני חתולים שמנים וגרגרנים, לכן אני מאכיל אותם פעם ביום אוכל דיאטטי בכמות מדודה. שעה לפני שעת האוכל הרגילה החתולים מתחילים להזכיר לי שם רעבים, ואני סופג שעה של יללות על בסיס יוםיומי (לא פיספסתי מעולם בהאכלה, והתיזכורת ממש מיותרת לי) . אציין שהחתולים כבר בני חמש ואני סובל מהעיניין מאז שהם גורים. יש למישהו הצעה מועילה? ( בופה חופשי לא בא בחשבון...) תודה מראש
 

maov

New member
תחלק את הכמות של המזון

ותאכיל יותר מפעם ביום (לפחות פעמיים). הם פשוט יאכלו ארוחת קטנות יותר.
 

נוטלבמפ

New member
המממ...

לא העתקתי ממך, נשבעת
 

נוטלבמפ

New member
כמה עצות:

האחת - נסה להאכילם יותר מפעם אחת ביום. פשוט תחלק את הכמות המקורית של המזון למספר ההאכלות. לטעמי, פעמיים ביום זה יותר נחמד - אולי כך הם ירגישו פחות רעבים, לפחות מנטלית... השניה - אם הפחתת להם את כמות המזון בבת אחת (כשעברו לאוכל דיאטטי) יכול להיות שזה פשוט לא מספיק להם - המזון הדיאטטי גם ככה דל יותר, והם מאד רעבים. הפחת את כמות המזון בהדרגה, לאורך שבועות. השלישית - העניין הוא, שכיון שהם רגילים לאכול באותה שעה כל יום, הם גם נעשים רעבים בשעה הזו. בפעמים הראשונות שזה קרה להם, הם ייללו כדי להסב את תשומת לבך, ואז האכלת אותם. עם הזמן, בנוסף לרעב, התפתחה אצלם התניה - הם מיללים, אתה מאכיל. ע"מ לשבור את ההתניה, האכל אותם בשעות לא קבועות, כך הם לא יוכלו לפתח ציפיה להאכלה בשעה מסויימת, ולא ינג'סו. לדעתי, כשאתה מתחיל בזה, תן להם את האוכל שעה ורבע *לפני* מה שהם רגילים - כלומר רבע שעה לפני שהם מתחילים בכלל לילל. גם את זה לא לעשות לאורך זמן, כדי שלא יתרגלו שוב. בכל מקרה, קח בחשבון שייקח לתופעה הזו זמן לעבור, הם כנראה ימשיכו לילל בשעה הקבועה גם אחרי שתתחיל בשינויים - זה פשוט בגלל שהתניה שקשורה במזון היא מאד חזקה. אל תתיאש, תהיה חזק מספיק בכדי לא "להישבר" ולהאכיל אותם, בסוף הם יבינו שאין להם סיבה לנג'ס. בהצלחה!
 

savlanut

New member
חתולים לא יודעים לקרוא את השעה

לכן כדאי לשנות את שעת ההאכלה בהתאם לשקיעת השמש למשל או לזריחה. צריך לזכור שחתולים ביתיים משועממים יותר מחתולי רחוב והאכילה זה חלק מהתעסוקה שלהם, כי אין להם אפשרות לצוד בתוך הבית. אני הייתי מאכיל לפחות פעמיים ביממה וגם דואג להם ליותר תעסוקה במשחקים וכו'.
 

shyl2002

New member
אני מכיר חתול שיודע לקרוא שעון

או לפחות לספור את הזמן כיוון שכול יום הוא יוצא ב-4 להמתין לאבא שלו שיחזור מהעבודה!!!! זה פשוט מדהים ממש לפני 4 רואים אותו יוצא מהבית והולך לכיוון החניה מתיישב שם וממתין לו...
 

savlanut

New member
נכון

כל מי שמאכיל חתולים ובמיוחד חתולי רחוב יודע שהחתולים מחכים לו בשעה קבועה. הכוונה היא, שהשעה האמיתית נקבעת ע"י עונות השנה ואין ספק שהחתולים חשים את עונות השנה האור וזווית השמש ולא את תקתוק השעונים.
 

m a y a a

New member
כל מי שמאכיל חתולי רחוב יודע

שחתולים יודעים טוב מאוד מה השעה שמאכילים אותם, על הדקה.
 
גם חתולי בית יודעים טוב מאוד את

השעה. אצלי בבוקר יש את ג'וליאן שדואג להעיר אותי ולספר לי שהגיע זמן הארוחה. וזה לא רק בבוקר.
 

T i k t a k i t

New member
מצפיה בפינת האכלה מול ביתי...

הם בהחלט יודעים את השעה,וגם מעבר לשעון הקיץ לא בלבל אותם
 

feline9

New member
כדאי לחלק לחתולים את ההאכלה לכמה

פעמים ביום או לשים להם בקערה אוכל דיאטטי באופן חופשי. לא פעם אחת ביום, זה לא מספיק!!
 

נוטלבמפ

New member
שכחתי באמת

להוסיף - לדאוג להם לתעסוקה. מאיזה חלק מדבריי הובן שהם יודעים לקרוא את השעה
?
 
אולי שווה..

להאכיל אותם בערב מנה עיקרית חלקית, ובמשך היום לזרוק להם כמה גרגירים פה ושם (עד למנה היומית הקצובה). זה מתאים יותר לאורח החיים החתולי הנשנושי... ואם כבר מדברים על ניג'וס.. טולו רוצה גם.
 
למעלה