חשמול הרכבת: האם קרונות ר״י מתאימים?

מצב
הנושא נעול.
חשמול הרכבת: האם קרונות ר״י מתאימים?

חשמול הרכבת: האם קרונות ר״י מתאימים?
לעת עתה התשובה היא: יתכן ולא (בלי להכנס לפרטי-פרטים).
לפי אופיון הקטרים החשמליים. -שיועצי הרכבת הגרמנית DB Deusche Bahn הכינו עבור ר״י- ניתן להבין שחשמול הרכבת בארץ יעשה בכפיפות לתקן האירופאי EN15273-2 של האיחוד הבינלאומי למסילות ברזל, בגירסה G1
(Railway clearance / Gabarit)
הווה אומר שהגובה המירבי של הקרונות (נוסעים, משא) הקטרים (עם פנטוגרף מקופל) וציוד חריג לא יעלה על 4.28 מ׳.
במציאות הקרונות של ר״י הם בעלי גובה של עד 4.68 מ׳ כלומר שהגגות שלהם ימצאו ב ״מרחב פריצת מתח״ מתוך מערכת ההזנה בת 25000 וולט, הפרוסה מעליהם; מה שאסור בתכלית האסור!
שווה בדיקה !
האם ועדת חריגים(של מומחים למתח גבוה) יכולה לתת אשור זמני לשימוש באותם הקרונות הקיימים עד שבבוא העת ירכשו קרונות המותאמים ל G1 ?
עם 25000 וולט ״לא משחקים״ !
 

Ccyclist

Well-known member
האם הכוונה ל DD בלבד או לדגמים נוספים?

חשמול הרכבת: האם קרונות ר״י מתאימים?
לעת עתה התשובה היא: יתכן ולא (בלי להכנס לפרטי-פרטים).
לפי אופיון הקטרים החשמליים. -שיועצי הרכבת הגרמנית DB Deusche Bahn הכינו עבור ר״י- ניתן להבין שחשמול הרכבת בארץ יעשה בכפיפות לתקן האירופאי EN15273-2 של האיחוד הבינלאומי למסילות ברזל, בגירסה G1
(Railway clearance / Gabarit)
הווה אומר שהגובה המירבי של הקרונות (נוסעים, משא) הקטרים (עם פנטוגרף מקופל) וציוד חריג לא יעלה על 4.28 מ׳.
במציאות הקרונות של ר״י הם בעלי גובה של עד 4.68 מ׳ כלומר שהגגות שלהם ימצאו ב ״מרחב פריצת מתח״ מתוך מערכת ההזנה בת 25000 וולט, הפרוסה מעליהם; מה שאסור בתכלית האסור!
שווה בדיקה !
האם ועדת חריגים(של מומחים למתח גבוה) יכולה לתת אשור זמני לשימוש באותם הקרונות הקיימים עד שבבוא העת ירכשו קרונות המותאמים ל G1 ?
עם 25000 וולט ״לא משחקים״ !
האם הכוונה ל DD בלבד או לדגמים נוספים?
 
לא רק ל DD

האם הכוונה ל DD בלבד או לדגמים נוספים?
לא רק ל DD
לגבי ה DD מצאתי 4.68 מ׳ .
לגבי החד קומתיים מצאתי 4.35 מ׳ .
לגבי השאר אני לא יודע.
מה הגובה של קטרי הדיזל, אני גם לא יודע; הם נראים לי גבוהים יחסית.
בכלל, אני שואל את עצמי איך קטר דיזל אמריקאי הגורר רכבת רגילה יעבור תחת ה Catenary של הקו לירושלים , בקטעי המסילות המשותפות ליעדים שונים, עד שכל המערכת תחושמל.
 

luckydude

Active member
מה התקן בגרמניה?

חשמול הרכבת: האם קרונות ר״י מתאימים?
לעת עתה התשובה היא: יתכן ולא (בלי להכנס לפרטי-פרטים).
לפי אופיון הקטרים החשמליים. -שיועצי הרכבת הגרמנית DB Deusche Bahn הכינו עבור ר״י- ניתן להבין שחשמול הרכבת בארץ יעשה בכפיפות לתקן האירופאי EN15273-2 של האיחוד הבינלאומי למסילות ברזל, בגירסה G1
(Railway clearance / Gabarit)
הווה אומר שהגובה המירבי של הקרונות (נוסעים, משא) הקטרים (עם פנטוגרף מקופל) וציוד חריג לא יעלה על 4.28 מ׳.
במציאות הקרונות של ר״י הם בעלי גובה של עד 4.68 מ׳ כלומר שהגגות שלהם ימצאו ב ״מרחב פריצת מתח״ מתוך מערכת ההזנה בת 25000 וולט, הפרוסה מעליהם; מה שאסור בתכלית האסור!
שווה בדיקה !
האם ועדת חריגים(של מומחים למתח גבוה) יכולה לתת אשור זמני לשימוש באותם הקרונות הקיימים עד שבבוא העת ירכשו קרונות המותאמים ל G1 ?
עם 25000 וולט ״לא משחקים״ !
מה התקן בגרמניה?
שם משתמשים באותם קרונות (אם כי המתח קצת שונה).
 
בגרמניה משתמשים ב G2

מה התקן בגרמניה?
שם משתמשים באותם קרונות (אם כי המתח קצת שונה).
בגרמניה משתמשים ב G2
תפתח את הלינק
http://www.forschungsinformationssystem.de/servlet/is/325031/
שתוך שניות עונה לשאלה שלך, הוא פשוט נפלא באמצעות הצבעים שלו, כמו כן הוא נותן איור המראה את הגבהים לכל גירסת גבריט באירופה.
אתה צודק, בגרמניה החישמול הוא ב 15000 וולט.
 

loco58

New member
האם אתה בטוח שהגבריט הוא G1?

חשמול הרכבת: האם קרונות ר״י מתאימים?
לעת עתה התשובה היא: יתכן ולא (בלי להכנס לפרטי-פרטים).
לפי אופיון הקטרים החשמליים. -שיועצי הרכבת הגרמנית DB Deusche Bahn הכינו עבור ר״י- ניתן להבין שחשמול הרכבת בארץ יעשה בכפיפות לתקן האירופאי EN15273-2 של האיחוד הבינלאומי למסילות ברזל, בגירסה G1
(Railway clearance / Gabarit)
הווה אומר שהגובה המירבי של הקרונות (נוסעים, משא) הקטרים (עם פנטוגרף מקופל) וציוד חריג לא יעלה על 4.28 מ׳.
במציאות הקרונות של ר״י הם בעלי גובה של עד 4.68 מ׳ כלומר שהגגות שלהם ימצאו ב ״מרחב פריצת מתח״ מתוך מערכת ההזנה בת 25000 וולט, הפרוסה מעליהם; מה שאסור בתכלית האסור!
שווה בדיקה !
האם ועדת חריגים(של מומחים למתח גבוה) יכולה לתת אשור זמני לשימוש באותם הקרונות הקיימים עד שבבוא העת ירכשו קרונות המותאמים ל G1 ?
עם 25000 וולט ״לא משחקים״ !
האם אתה בטוח שהגבריט הוא G1?
אם אני לא טועה הגבריט בשימוש ברכבת הוא GC, שבו הגובה המקסימלי המותר לציוד נייד הוא 4.75 מ', ואז הקרונות הקיימים יתאימו לשימוש תחת חשמול.
צריך גם לזכור שקרונות כמעט-זהים נמצאים בשימוש בקווים המחושמלים בגרמניה ללא בעיות כבר כמה עשורים
 

loco58

New member
תיקון ותוספת

האם אתה בטוח שהגבריט הוא G1?
אם אני לא טועה הגבריט בשימוש ברכבת הוא GC, שבו הגובה המקסימלי המותר לציוד נייד הוא 4.75 מ', ואז הקרונות הקיימים יתאימו לשימוש תחת חשמול.
צריך גם לזכור שקרונות כמעט-זהים נמצאים בשימוש בקווים המחושמלים בגרמניה ללא בעיות כבר כמה עשורים
תיקון ותוספת
עד שנת 2013 הגובה המקסימלי (סטטי) המותר של הנייד היה 4750 מ"מ. לאחר מכן הוכנס לשימוש גבריט GC בו הגובה המותר הוא 4650 מ"מ (סטטי), ו-4700 מ"מ (קינמטי). כלומר הקרונות עמדו בהגבלה כשנקנו, וניתן יהיה להשתמש בהם גם כעת.
 
במה שכתבתי הייתי זהיר וסה״כ אמרתי שהנושא שוה בדיקה

האם אתה בטוח שהגבריט הוא G1?
אם אני לא טועה הגבריט בשימוש ברכבת הוא GC, שבו הגובה המקסימלי המותר לציוד נייד הוא 4.75 מ', ואז הקרונות הקיימים יתאימו לשימוש תחת חשמול.
צריך גם לזכור שקרונות כמעט-זהים נמצאים בשימוש בקווים המחושמלים בגרמניה ללא בעיות כבר כמה עשורים
במה שכתבתי הייתי זהיר וסה״כ אמרתי שהנושא שוה בדיקה
הגבריט GC כנראה מתאים למסילה לא מחושמלת והגברים G1 הוא שיהפוך עם הזמן, קרוב לודאי, לתקני בר״י, אני כמובן לא מרשה לעצמי לקבוע על בטוח.
ה References שהיו תחת עיני כאשר כתבתי את הודעתי הן לפחות 2 הבאים (נדמה לי שיש עוד שלא זכורים לי ברגע זה):
עמוד 22 של האופיון הטכני של הקטרים העומדים להירכש, סעיף 1.5.1 נאמר:
Loading gauge G1 according to EN 15273-2
ועמוד 25:
nevertheless, the E-Loco shall be compliant with the more restrictive gauge G1.........
נראה מה יהיה! סה״כ זו ״תרבות מקצועית״ לגמרי חדשה שמגיעה לארץ.......איש עדיין לא התמודד עם 25000 וולט ״שרצים מעל הראש״.
 

easylivin

New member
הגבריט של ר"י, כפי שמופיע במסמכי תת"ל 18:

במה שכתבתי הייתי זהיר וסה״כ אמרתי שהנושא שוה בדיקה
הגבריט GC כנראה מתאים למסילה לא מחושמלת והגברים G1 הוא שיהפוך עם הזמן, קרוב לודאי, לתקני בר״י, אני כמובן לא מרשה לעצמי לקבוע על בטוח.
ה References שהיו תחת עיני כאשר כתבתי את הודעתי הן לפחות 2 הבאים (נדמה לי שיש עוד שלא זכורים לי ברגע זה):
עמוד 22 של האופיון הטכני של הקטרים העומדים להירכש, סעיף 1.5.1 נאמר:
Loading gauge G1 according to EN 15273-2
ועמוד 25:
nevertheless, the E-Loco shall be compliant with the more restrictive gauge G1.........
נראה מה יהיה! סה״כ זו ״תרבות מקצועית״ לגמרי חדשה שמגיעה לארץ.......איש עדיין לא התמודד עם 25000 וולט ״שרצים מעל הראש״.
הגבריט של ר"י, כפי שמופיע במסמכי תת"ל 18:
ולמען הסר כל ספק, הגבריט הזה נכון לכל הקווים המיועדים לחשמול ללא שום יוצאים מהכלל (היו כאלה בעבר, אבל לא עוד).

והמצלה כללית: באמת שאין טעם לנסות למצוא דברים "שלא חשבו עליהם" בתוכנית החשמול, מהסיבה הפשוטה שאין דברים כאלה.

 
מצוין שאין דברים ״שלא חשבו עליהם״

הגבריט של ר"י, כפי שמופיע במסמכי תת"ל 18:
ולמען הסר כל ספק, הגבריט הזה נכון לכל הקווים המיועדים לחשמול ללא שום יוצאים מהכלל (היו כאלה בעבר, אבל לא עוד).

והמצלה כללית: באמת שאין טעם לנסות למצוא דברים "שלא חשבו עליהם" בתוכנית החשמול, מהסיבה הפשוטה שאין דברים כאלה.
מצוין שאין דברים ״שלא חשבו עליהם״
על אחת כמה וכמה שיש לי אמון מלא והערכה גדולה במה שאנשי ה DB עשו למען ר״י שגם נבדק ואושר ע״י אנשי ה SNCF.
אבל זה לא משנה את העובדה: הם המליצו על קטרים חשמליים הנכנסים לגבריט G1, מה שמביא אותי לשאול ״מדוע הקרונות לא מחויבים להכנס גם כן לאותו גבריט״ ?
בקצור: גבריט G1 נכנס לתוך גבריט שאקרא לו Gil מיוחד לר״י, OK בסדר!
סה״כ אם אין בעיה עם גובה הקרונות, מה עוד צריך? מצוין!
סתם ספור נחמד: בעבר אחד ממנכ״לי הרכבת כתב לי בין היתר: ״ נושא החשמול ידוע למהנדסינו וגם נמצא בספרות הטכנית״ , כך שאין לי ספק היום, שנים יותר מאוחר, ש ״חשבו על הכל ושאין בעיות״.
 

easylivin

New member
למשל, כי על גגות של קטרים נמצא ציוד נוסף מלבד גג המתכת.

מצוין שאין דברים ״שלא חשבו עליהם״
על אחת כמה וכמה שיש לי אמון מלא והערכה גדולה במה שאנשי ה DB עשו למען ר״י שגם נבדק ואושר ע״י אנשי ה SNCF.
אבל זה לא משנה את העובדה: הם המליצו על קטרים חשמליים הנכנסים לגבריט G1, מה שמביא אותי לשאול ״מדוע הקרונות לא מחויבים להכנס גם כן לאותו גבריט״ ?
בקצור: גבריט G1 נכנס לתוך גבריט שאקרא לו Gil מיוחד לר״י, OK בסדר!
סה״כ אם אין בעיה עם גובה הקרונות, מה עוד צריך? מצוין!
סתם ספור נחמד: בעבר אחד ממנכ״לי הרכבת כתב לי בין היתר: ״ נושא החשמול ידוע למהנדסינו וגם נמצא בספרות הטכנית״ , כך שאין לי ספק היום, שנים יותר מאוחר, ש ״חשבו על הכל ושאין בעיות״.
למשל, כי על גגות של קטרים נמצא ציוד נוסף מלבד גג המתכת.
ואולי מלבד פריצה ישנן בעיות פוטנציאליות נוספות, כמו השפעה אל"מ על הציוד החשוף. זה נראה די מובן מאליו שהגבריט עבור קטרים יהיה מוגבל יותר מזה של הקרונות. אפשר למצוא רמז לזה כמעט בכל תמונה שאפשר למצוא של קטר חשמלי עם קרונות DD - הקטר תמיד יהיה נמוך יותר (כולל ההתקנים שעל הגג!) בהשוואה לקרונות. אז למה לא לבנות קטרים יותר גבוהים? שיהיה קצת יותר מרווח בפנים?
בפועל לא עושים את זה בשום מקום, הגבריט המקובל עבור קטרים חשמליים הוא G1, אז למה שיהיה שונה בארץ?
בהחלט מותר וכדאי לשאול שאלות - אני רק מציין שלא ממש כדאי לבנות על זה שייחשף פה איזשהו "מחדל תכנוני". כי בשביל זה צריך להיות מתכנן עם כל הנתונים ביד, ולא רק עם שאלות. במיוחד בנושא החשמול, שהוא כמו שאמרת מתוכנן כבר שנים רבות (רבות מדי, לטעמי - הגיע הזמן להתחיל כבר לבנות!) ונבדק מכל הכיוונים על ידי מומחים מהארץ ומחו"ל (ועוד מגרמניה, שהרכבת הלאומית שלה היא המפעילה העיקרית של קרונות ה-DD).
 

Rubim88

New member
לא ברור איך הגעת מ2 השורות הללו

במה שכתבתי הייתי זהיר וסה״כ אמרתי שהנושא שוה בדיקה
הגבריט GC כנראה מתאים למסילה לא מחושמלת והגברים G1 הוא שיהפוך עם הזמן, קרוב לודאי, לתקני בר״י, אני כמובן לא מרשה לעצמי לקבוע על בטוח.
ה References שהיו תחת עיני כאשר כתבתי את הודעתי הן לפחות 2 הבאים (נדמה לי שיש עוד שלא זכורים לי ברגע זה):
עמוד 22 של האופיון הטכני של הקטרים העומדים להירכש, סעיף 1.5.1 נאמר:
Loading gauge G1 according to EN 15273-2
ועמוד 25:
nevertheless, the E-Loco shall be compliant with the more restrictive gauge G1.........
נראה מה יהיה! סה״כ זו ״תרבות מקצועית״ לגמרי חדשה שמגיעה לארץ.......איש עדיין לא התמודד עם 25000 וולט ״שרצים מעל הראש״.
לא ברור איך הגעת מ2 השורות הללו
למסקנה שהחשמול תוכנן בפרופיל G1..גם אין שום סיבה לנסות להסיק דבר כזה מכיוון שהמידע פורסם ונגיש באינטרנט, ראה קובץ בקישור הזה.
אגב GC הוא הפרופיל הסטנדרטי בגרמניה(ולא רק שם) כיום לבנייה חדשה של מסילות, ובכלל מה הטעם לקבוע את G1, שהוא הקטן והמגביל ביותר כסטנדרט..
 
אחרי ש easylivin העלה את הגבריט של ר״י ב 23.05.2015

לא ברור איך הגעת מ2 השורות הללו
למסקנה שהחשמול תוכנן בפרופיל G1..גם אין שום סיבה לנסות להסיק דבר כזה מכיוון שהמידע פורסם ונגיש באינטרנט, ראה קובץ בקישור הזה.
אגב GC הוא הפרופיל הסטנדרטי בגרמניה(ולא רק שם) כיום לבנייה חדשה של מסילות, ובכלל מה הטעם לקבוע את G1, שהוא הקטן והמגביל ביותר כסטנדרט..
אחרי ש easylivin העלה את הגבריט של ר״י ב 23.05.2015
אין לי מה להוסיף, הכל מצוין!
לא הכרתי את הקשור שציינת ואני מאוד מודה לך עבור ההפניה אליו.
המסמך מאוד מענין וגם גרם לי להתרגשות לא קטנה בגלל שמצאתי בו חומר ותשריטים לגמרי זהים לאלה שאותה חברה
Deutsche Eisenbahn Consulting
כבר הכניסה בספר
Mass Transit System Dan-Judea-Sharon,Technical Preliminary Studies
עבור משרד התחבורה, אבל זה היה ב.....................................1972!!!
אז ר״י לגמרי לא היתה שותפה לפרוייקט משום מה ועסקו בו רק פוליטיקאים, עסקנים למיניהם ובמיוחד כלכלנים של משרד התחבורה.
ב 1974 הוכנסו בפעם הראשונה לתמונה ארכיטקטים ומהנדסים ישראליים בודדים(התקציב היה מזערי כדי לא לומר זניח).
מספר המהנדסים שהבינו ב Hardware של רכבות חשמליות ובכלל ״במה מדובר״ לא עלה על ששה! היסטוריה! הזמן רץ......פרוייקט החשמול גם כן, אבל בתאוצה נמוכה עדיין!
 

alantan

New member
אגב, אני מכיר את אחד המהנדסים הללו שהיה זמן קצר בפרוייקט

אחרי ש easylivin העלה את הגבריט של ר״י ב 23.05.2015
אין לי מה להוסיף, הכל מצוין!
לא הכרתי את הקשור שציינת ואני מאוד מודה לך עבור ההפניה אליו.
המסמך מאוד מענין וגם גרם לי להתרגשות לא קטנה בגלל שמצאתי בו חומר ותשריטים לגמרי זהים לאלה שאותה חברה
Deutsche Eisenbahn Consulting
כבר הכניסה בספר
Mass Transit System Dan-Judea-Sharon,Technical Preliminary Studies
עבור משרד התחבורה, אבל זה היה ב.....................................1972!!!
אז ר״י לגמרי לא היתה שותפה לפרוייקט משום מה ועסקו בו רק פוליטיקאים, עסקנים למיניהם ובמיוחד כלכלנים של משרד התחבורה.
ב 1974 הוכנסו בפעם הראשונה לתמונה ארכיטקטים ומהנדסים ישראליים בודדים(התקציב היה מזערי כדי לא לומר זניח).
מספר המהנדסים שהבינו ב Hardware של רכבות חשמליות ובכלל ״במה מדובר״ לא עלה על ששה! היסטוריה! הזמן רץ......פרוייקט החשמול גם כן, אבל בתאוצה נמוכה עדיין!
אגב, אני מכיר את אחד המהנדסים הללו שהיה זמן קצר בפרוייקט
ב-1974. הוא חבר של המשפחה ועד אתמול כשפגשתי אותו שוב במסיבת יום הולדת של נכדו לא ידעתי את זה עליו. הוא לא זוכר הרבה מהפרוייקט אבל הוא זכר שהיו הרבה דיבורים ולא הרבה מעשים לפני שהפרוייקט נסגר סופית...
 

Rubim88

New member
לפי מה שאני מבין הפרוייקט והתכנון ירד מהפרק

אחרי ש easylivin העלה את הגבריט של ר״י ב 23.05.2015
אין לי מה להוסיף, הכל מצוין!
לא הכרתי את הקשור שציינת ואני מאוד מודה לך עבור ההפניה אליו.
המסמך מאוד מענין וגם גרם לי להתרגשות לא קטנה בגלל שמצאתי בו חומר ותשריטים לגמרי זהים לאלה שאותה חברה
Deutsche Eisenbahn Consulting
כבר הכניסה בספר
Mass Transit System Dan-Judea-Sharon,Technical Preliminary Studies
עבור משרד התחבורה, אבל זה היה ב.....................................1972!!!
אז ר״י לגמרי לא היתה שותפה לפרוייקט משום מה ועסקו בו רק פוליטיקאים, עסקנים למיניהם ובמיוחד כלכלנים של משרד התחבורה.
ב 1974 הוכנסו בפעם הראשונה לתמונה ארכיטקטים ומהנדסים ישראליים בודדים(התקציב היה מזערי כדי לא לומר זניח).
מספר המהנדסים שהבינו ב Hardware של רכבות חשמליות ובכלל ״במה מדובר״ לא עלה על ששה! היסטוריה! הזמן רץ......פרוייקט החשמול גם כן, אבל בתאוצה נמוכה עדיין!
לפי מה שאני מבין הפרוייקט והתכנון ירד מהפרק
בגלל מלחמת יום כיפור, וחבל. לפי איך שזה נראה התכנון הזה מתבסס על קונספט רכבות הS-Bahn המודרניות שהחלו לתכנן אחרי המלחמה בגרמניה, ולדעתי מזל שר"י לא הייתי מעורבת בו. הוא גם השפיע על מספר דברים ברשת היום(לדוגמא הקמת ציר האיילון - שאז תוכנן להיות מערבית למסלול המערבי של נתיבי איילון כשהתחנה המרכזית בעלת 8 רציפים כמו שניתן לראות בתמונה הזו)
 
כן ירד מהר

לפי מה שאני מבין הפרוייקט והתכנון ירד מהפרק
בגלל מלחמת יום כיפור, וחבל. לפי איך שזה נראה התכנון הזה מתבסס על קונספט רכבות הS-Bahn המודרניות שהחלו לתכנן אחרי המלחמה בגרמניה, ולדעתי מזל שר"י לא הייתי מעורבת בו. הוא גם השפיע על מספר דברים ברשת היום(לדוגמא הקמת ציר האיילון - שאז תוכנן להיות מערבית למסלול המערבי של נתיבי איילון כשהתחנה המרכזית בעלת 8 רציפים כמו שניתן לראות בתמונה הזו)
כן ירד מהר
תקציבו היה 5 מליון לירות בלבד והוא הושג ע״י שר החקלאות דאז חיים גבתי כפשרה במחלוקת שהיתה בין שר התחבורה שמעון פרס ושר האוצר פנחס ספיר(מצורפת התכנית של
DEC)
אגב: שר האוצר פנחס ספיר ״שמר חזק על הקופה״ ואמר באותה תקופה לראש עירית תל אביב, יהושע רבינוביץ שהיה ידידו הטוב
״.......אין לי כסף לפרויקט.......שילכו ברגל.....״.
התכנית שאתה מציג גם כן עמדה על הפרק בשלב מסוים והוזכרה בדיסקרטיות בעתונות(ראה צלום מצ״ב).
שאלה רטורית: הכותרת שמתייחסת למשרד האוצר מעודכנת ל 2015 ?

 
תוספת להודעה

כן ירד מהר
תקציבו היה 5 מליון לירות בלבד והוא הושג ע״י שר החקלאות דאז חיים גבתי כפשרה במחלוקת שהיתה בין שר התחבורה שמעון פרס ושר האוצר פנחס ספיר(מצורפת התכנית של
DEC)
אגב: שר האוצר פנחס ספיר ״שמר חזק על הקופה״ ואמר באותה תקופה לראש עירית תל אביב, יהושע רבינוביץ שהיה ידידו הטוב
״.......אין לי כסף לפרויקט.......שילכו ברגל.....״.
התכנית שאתה מציג גם כן עמדה על הפרק בשלב מסוים והוזכרה בדיסקרטיות בעתונות(ראה צלום מצ״ב).
שאלה רטורית: הכותרת שמתייחסת למשרד האוצר מעודכנת ל 2015 ?
תוספת להודעה

 

Rubim88

New member
התשריט שאליו קישרתי היה

כן ירד מהר
תקציבו היה 5 מליון לירות בלבד והוא הושג ע״י שר החקלאות דאז חיים גבתי כפשרה במחלוקת שהיתה בין שר התחבורה שמעון פרס ושר האוצר פנחס ספיר(מצורפת התכנית של
DEC)
אגב: שר האוצר פנחס ספיר ״שמר חזק על הקופה״ ואמר באותה תקופה לראש עירית תל אביב, יהושע רבינוביץ שהיה ידידו הטוב
״.......אין לי כסף לפרויקט.......שילכו ברגל.....״.
התכנית שאתה מציג גם כן עמדה על הפרק בשלב מסוים והוזכרה בדיסקרטיות בעתונות(ראה צלום מצ״ב).
שאלה רטורית: הכותרת שמתייחסת למשרד האוצר מעודכנת ל 2015 ?
התשריט שאליו קישרתי היה
חלק מהתוכנית, מדובר בצילום מהספר שעליו דיברת - Mass Transit System Dan-Judea-Sharon,Technical Preliminary Studies, כנראה תשריט תחנה של אחד המספרים 10,18,19,20 בתמונה שהעלת. אגב השפעה נוספת של התוכנית היא הבחירה בגובה רציפים של 96 ס"מ(כמו מערכות הS-Bahn החדשות בגרמניה) בתחנות חדשות לעומת 76 ס"מ(הגובה המקובל לתחנות של רכבות אזוריות בגרמניה) בתחנות ה"ותיקות", דבר שמשפיע כיום על מבחר הציוד הנייד שמתאים לפעולה ברשת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה