ועל סמך הכתוב אני אשאל כמה שאלות
נכנה את הדבר בשם אורגניות חברתית אשר שומר על סדר ותקינות ברמת הפרט וברמת הכלל ביחס לסביבה בצורה אורגנית. מערכת כזאת קיימת ואין עוררין על כך אצל מינים שונים של חיות. כאשר זן , מין מסויים נכחד הסיבה היאביטל אחת מהחוקים שהוצגו, לדוגמא שינוי מהיר של הסביב שהמין לא מסוגל לעמוד בו, ושאר התנהגויות היכולות לבוא בפרט ובכלל שבפינו היינו מכנים אותם כלא מקובלות ומהוות סכנה קיומית. ההגיון אומר שאם הסביבה המקיפה אותנו, האובייקטיבי, המוכרת לכולנו פועלת לפי חוקים ברורים ולא ניתנים לערעור , יוצא מכך שגם אנחנו בתוך חלק מהסביבה שאמור להתאים עצמו למען המשך קיומי אמור לפעול בדרך אחת שגם היא איינה ניתנת לערעור. ראו הפלא הנשגב ה א ד ם! מה איתו מה שונה ממנו? חברת האדם המפוצלת והמחולקת לאוכלוסיות, תת-אוכלוסיות ,קבוצות תת- קבוצות וכן הלאה והלאה... מופזרים ביבשות שונות תחומים במדינות שונות חיים בגבהים שונים באקלים שונה ומתמשך.... תראו אותנו , בתפיסת עולמם של האנשים הפשוטים שמרכיבים את העולם ומניעים אותו משוקעים בתוכם אינספור הנחות יסוד בלתי מודעות, קיבעונות מחשבתיים, נקודות אפלות וכשלים לוגיים למיניהם מלאי סתירות. אותם שיטות ומבנים של האדם המודרני הפשוט כולן מבוססות על העבר המלא תהפוכות של ה"חכמה הנשגבת והעילאית" הקרויה בפינו בשם "הפילוסופיה" אותם פילוסופים בעלי הדעות השונות והמשונות שבנו אותם בצורה שיטתית ולא אובייקטיבית קאנט , שפינוזה , סוקרטס והרשימה עוד ארוכה.. כל אחד ואחד מהם , מאותם ההגונים והמשכילים צייר את המציאות בה הוא חי. כל אחד מאותם פילוסופים עסק בהתבוננות פנימה והחוצה וניסה לתאר בשיטתיות את העולם הסובב אותו על פי מחשבותיו, רגשותיו, רצונותיו והלכי רוחו, ממש עולמה שלו. ולמה אנחנו זכינו לאמת? או לתהפוכות דם? אנחנו בשונה מהחיה , כשאני אומר אנחנו אני מתייחס לחברה המערבית מחפשים את דרכנו משתוקקים לאמת לאחוז בה ב"טוב" "במידה הטובה" "בעצם העליו" והכל זה כמו לא קיים. אני שואל מה אתם חושבים על אותה הדרך האורגנית והקסומה החבויה שתוביל לסדר חברתי לחוכמה מעשית ולאושר ? האם היא קיימת? אצל הבהמה היא קיימת אצל האדם המודרני לא, האדם המודרני הוא תת בהמה. האם אתם חושבים שאולוסיית בני אדם אי שם בער חיו את האמת בצורה אורגנית חברתית ופרטית סביבתית ו א ל ו ק י ת , האם אתם מדמיינים אוכלוסיה שבה החכמה והשירה , האומנות, העבודה, החסידות פרחו בה? כל פרט בחברה גמלו לו והוא גמל לאחרים? והחוכמה והאמת הייתה נחלת הכלל? היה ? אני חושב שמתחילת ההסטוריה של הפילוסופיה מיוון הקדומה , מצב שכזה לא היה קיים. אך היוון שאפו אותו כאידיאל ממקום מסויים שבו הוא כן היה קיים. היהדות.