חשד בחברת תחבורה שמפרסמת לוח זמנים שאינו אלא פיקציה

מצב
הנושא נעול.

סטודלבט

New member
חשד בחברת תחבורה שמפרסמת לוח זמנים שאינו אלא פיקציה

חשד בחברת תחבורה שמפרסמת לוח זמנים שאינו אלא פיקציה
השאלה, איך אני יכול להוכיח את זה?
בנוסף, האם זה חוקי שבקו אוטובוס (של אותה חברה X) התשלום לא מתבצע כשעולים אלא בתחנה מסויימת האוטובוס עוצר, נציג של החברה עולה עם מכשיר עם עגלה וגובה כסף מאנשים ומעכב את האוטובוס למשך 20-25 דק'?
 

נתנאל531

Well-known member
איזו חברה?

חשד בחברת תחבורה שמפרסמת לוח זמנים שאינו אלא פיקציה
השאלה, איך אני יכול להוכיח את זה?
בנוסף, האם זה חוקי שבקו אוטובוס (של אותה חברה X) התשלום לא מתבצע כשעולים אלא בתחנה מסויימת האוטובוס עוצר, נציג של החברה עולה עם מכשיר עם עגלה וגובה כסף מאנשים ומעכב את האוטובוס למשך 20-25 דק'?
איזו חברה?
 
לוח זמנים

זו לא הוצאת דיבה אם אין לי הוכחות?
לוח זמנים
לוח הזמנים לא יכול להיות פיקציה, הוא מפורסם לא רק באתר החברה או בלוח מודעות כלשהו אלא גם באתרי משרד התחבורה (bus.gov.il) ובאפליקציות השונות. הוא חייב להיות זהה בכל הפרסומים כי הוא מופיע ברשיון הקו ולמעשה נלקח ממנו אוטומטית.
משרד התחבורה מבקר את העמידה ברשיון הקו ואם אוטובוס מקדים/מאחר/לא יוצא בכלל המפעיל מקבל קנס.

לגבי שאלתך השניה. בקווים בינעירוניים של חרדים שבהם נהוגה עלייה משתי הדלתות (וולונטרית עאלק), מקובל לשים בקר/גובה בתחנה האחרונה בעיר לפני היציאה החוצה. תחשוב על זה כך: הזמן שנחסך לך בזמן העליה לאוטובוס בזכות הסידור הזה מתבזבז אחר כך מחדש, לא הרווחת אבל גם לא הפסדת.
בעולם עליה וירידה מכל הדלתות שמורה לקווים עירוניים עם תחלופה גבוהה ולא לקווים בינעירוניים, למעט מקרים של קווים ישירים בין תחנות מרכזיות שבהן מאפשרים לפעמים את זה כי מישהו מהעובדים במסוף משמש גם כבודק). כך שאין הצדקה להסדר הזה בכללותו. העליה בדלת האחורית היא כפירצה הקוראת לגנב, והגובה בסוף הקטע העירוני הוא זה שסוגר את הפירצה. זה עדיף על בקר שעולה אולי על כל נסיעה עשירית, אבל אז מעכב את כל האוטובוס בויכוחים מכאן ועד להודעה חדשה עם נוסע שהתרגל לא לשלם ועכשיו לא מוכן לספוג קנס.
 
ורק אוסיף

לוח זמנים
לוח הזמנים לא יכול להיות פיקציה, הוא מפורסם לא רק באתר החברה או בלוח מודעות כלשהו אלא גם באתרי משרד התחבורה (bus.gov.il) ובאפליקציות השונות. הוא חייב להיות זהה בכל הפרסומים כי הוא מופיע ברשיון הקו ולמעשה נלקח ממנו אוטומטית.
משרד התחבורה מבקר את העמידה ברשיון הקו ואם אוטובוס מקדים/מאחר/לא יוצא בכלל המפעיל מקבל קנס.

לגבי שאלתך השניה. בקווים בינעירוניים של חרדים שבהם נהוגה עלייה משתי הדלתות (וולונטרית עאלק), מקובל לשים בקר/גובה בתחנה האחרונה בעיר לפני היציאה החוצה. תחשוב על זה כך: הזמן שנחסך לך בזמן העליה לאוטובוס בזכות הסידור הזה מתבזבז אחר כך מחדש, לא הרווחת אבל גם לא הפסדת.
בעולם עליה וירידה מכל הדלתות שמורה לקווים עירוניים עם תחלופה גבוהה ולא לקווים בינעירוניים, למעט מקרים של קווים ישירים בין תחנות מרכזיות שבהן מאפשרים לפעמים את זה כי מישהו מהעובדים במסוף משמש גם כבודק). כך שאין הצדקה להסדר הזה בכללותו. העליה בדלת האחורית היא כפירצה הקוראת לגנב, והגובה בסוף הקטע העירוני הוא זה שסוגר את הפירצה. זה עדיף על בקר שעולה אולי על כל נסיעה עשירית, אבל אז מעכב את כל האוטובוס בויכוחים מכאן ועד להודעה חדשה עם נוסע שהתרגל לא לשלם ועכשיו לא מוכן לספוג קנס.
ורק אוסיף
הכוונה ללוח זמנים מתחנת המוצא

לוח הזמנים בתחנות הביניים הוא בהגדרה לוח משוער.
 

olli3

New member
מנהל
עם זו עגלה, משמשע שמדובר בקו עירוני או בקו שבוצע על ידי

חשד בחברת תחבורה שמפרסמת לוח זמנים שאינו אלא פיקציה
השאלה, איך אני יכול להוכיח את זה?
בנוסף, האם זה חוקי שבקו אוטובוס (של אותה חברה X) התשלום לא מתבצע כשעולים אלא בתחנה מסויימת האוטובוס עוצר, נציג של החברה עולה עם מכשיר עם עגלה וגובה כסף מאנשים ומעכב את האוטובוס למשך 20-25 דק'?
עם זו עגלה, משמשע שמדובר בקו עירוני או בקו שבוצע על ידי
אוטובוס עירוני.
&nbsp
אני משער שמדובר באגד, רק אצלם ראיתי עגלה עם מכונת כרטוס והיא משמשת בעיקר לקווים 405/480 במרכזית ירושלים עקב זיהום האוויר השורר בחוץ. אבל להעלות עגלה כזאת לאוטובוס עירוני (נשמע לי הזוי להעלות אותה לבין עירוני, יכול להיות שגם לא אפשרי), את זה עוד לא שמעתי.
&nbsp
מסקרן איזה מפעיל זה, מישהו יודע אם יש עוד מפעיל עם עגלות כרטוס?
&nbsp
בנוגע לשאלה שלך, אם ראית זאת במו עיניך, אז זה לא חשד. שנית, נתוני היציאה של האוטובוסים ובכלל זה היכן האוטובוס היה במהלך מסלולו שמורים ולמשרד התחבורה יש גישה אליהם. תוכל להגיש תלונה דרך הטופס הבא והנושא ייבדק על ידי משרד התחבורה: https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form/view/form/lang/he-IL
 

נתנאל531

Well-known member
בעבר היה סיפור דומה עם קווי קרית ספר (סופרבוס?)

עם זו עגלה, משמשע שמדובר בקו עירוני או בקו שבוצע על ידי
אוטובוס עירוני.
&nbsp
אני משער שמדובר באגד, רק אצלם ראיתי עגלה עם מכונת כרטוס והיא משמשת בעיקר לקווים 405/480 במרכזית ירושלים עקב זיהום האוויר השורר בחוץ. אבל להעלות עגלה כזאת לאוטובוס עירוני (נשמע לי הזוי להעלות אותה לבין עירוני, יכול להיות שגם לא אפשרי), את זה עוד לא שמעתי.
&nbsp
מסקרן איזה מפעיל זה, מישהו יודע אם יש עוד מפעיל עם עגלות כרטוס?
&nbsp
בנוגע לשאלה שלך, אם ראית זאת במו עיניך, אז זה לא חשד. שנית, נתוני היציאה של האוטובוסים ובכלל זה היכן האוטובוס היה במהלך מסלולו שמורים ולמשרד התחבורה יש גישה אליהם. תוכל להגיש תלונה דרך הטופס הבא והנושא ייבדק על ידי משרד התחבורה: https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form/view/form/lang/he-IL
בעבר היה סיפור דומה עם קווי קרית ספר (סופרבוס?)
בהם המפעיל שכר אוטובוסים מחברות אחרות כדי להתגבר על 'עומס יום ו', והתשלום התבצע תוך עיכוב הנסיעה באמצעות קופאי ביציאה מקרית ספר.
 

סטודלבט

New member
טוב אז ככה

בעבר היה סיפור דומה עם קווי קרית ספר (סופרבוס?)
בהם המפעיל שכר אוטובוסים מחברות אחרות כדי להתגבר על 'עומס יום ו', והתשלום התבצע תוך עיכוב הנסיעה באמצעות קופאי ביציאה מקרית ספר.
טוב אז ככה
מדובר על חברת סופרבוס. לגבי מכונת הכרטוס (העגלה) - יש לי הוכחות אבל רק לגבי הנסיעה האחרונה שלי. לגבי נושא הזמנים, פניתי למשרד התחבורה. מדובר על אוטובוס בינעירוני. במקרה הזה, הם הביאו אוטובוס של חברה אחרת (הם כל הזמן עושים את זה). לדעתי אין להם מספיק אוטובוסים לתפעל את הקווים ולדעתי זאת עילה לחשד (חשד מצידי, אני לא קובע עובדות עדיין שם) שאין עמידה בלוח הזמנים כתוצאה מכך.
העיכוב יכול להיות 15-20 דק' תלוי בכמות הנוסעים. זה מגוחך.
כמה זמן עד שיחזרו אליי ממשרד התחבורה?
&nbsp
 
בדיוק כמו שכתבת

בעבר היה סיפור דומה עם קווי קרית ספר (סופרבוס?)
בהם המפעיל שכר אוטובוסים מחברות אחרות כדי להתגבר על 'עומס יום ו', והתשלום התבצע תוך עיכוב הנסיעה באמצעות קופאי ביציאה מקרית ספר.
בדיוק כמו שכתבת
העיכוב במקרים אלו הוא לא מחמת מה שכתב 'הרוכב לאוטובוסים', אלא פשוט מהסיבה שלנהגים באוטובוסים הפרטיים הללו אין כמובן מכונת כרטיסים.
מדובר בעומס קבוע של סופי שבוע ומן הראוי שמשרד התחבורה יאכוף את החוק ואת הכללים גם במקומות הללו.
 
אם הכוונה לבית שמש

בדיוק כמו שכתבת
העיכוב במקרים אלו הוא לא מחמת מה שכתב 'הרוכב לאוטובוסים', אלא פשוט מהסיבה שלנהגים באוטובוסים הפרטיים הללו אין כמובן מכונת כרטיסים.
מדובר בעומס קבוע של סופי שבוע ומן הראוי שמשרד התחבורה יאכוף את החוק ואת הכללים גם במקומות הללו.
אם הכוונה לבית שמש
(497/597)
אז סופרבוס עדיין לא מחוייבת להביא לשם קבלן עם מכונת כירטוס, וצג והכל. כי המכרז נכתב ב-2007 כשזה לא היה במודעות.
במכרזים חדשים יותר יש הגדרות מפורטות גם לדרישות מקבלני המשנה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה