חרעמזעלעך

beneberaq

New member
../images/Emo88.gif קוגעל ולא קוגאל

קוגאל איז נישט אין מויל אריינצונעמען. ווידעראום, קיגעל, אה...... דאס איז דאך גוט און נארהאפטיג......
 

שארעלע

New member
../images/Emo88.gif ושוב אתה מתקן טועה ומטעה ../images/Emo88.gif

ביידיש ליטאית אומרים קוגל ולא קוגעל - ליחיד קוגאַלאַך - לרבים אז אולי נסכים פה שאתה תכתוב את מה שאתה רוצה איך שאתה רוצה ותפסיק לעשות פה תיקוני יידיש לאנשים אחרים .
 

minci

New member
שארעלע, הבחור צודק בסופו של דבר...

לפחות בצורת הרבים, למר זוכמיר ולך יש טעות. גם אנוכי כותב (יותר טוב משתדל לכתוב) יידיש תקנית כדי שכל חברי הפורום יבינו אותי, פה ושם יש מקום ללוקאזים כזה או אחר כדי להוסיף פלפל אך אי אפשר לקרוא לזה יידיש תקנית. אין שום סיבה שאכתוב:" אולע דו דאפן ברעכן די ציין וואל עס גליסט מער שראבן פינקט ווי עך ער".
 

מובחרת

New member
BINE...BINE

לא קשור, אבער, כהאב געזיכט א געלעגנהייט דאס אריין ווארפן...
 

minci

New member
חשובע מובחרת!

אייערע באמערקונגען זענען זייער וויכטיק און עס איז תמיד גוט צו קריגן אן אנדערע קוקווינקל. איך בעט אייך אז נעקסטע מאל דו זאלסט פארשרייבן אין יידיש "גוט! גוט!" אז אלע טייערע חברים דא וועלן קענען זיך באטייליקן אין אונדזער וויכטיקע געשפרעך ,אזוי זיי וועלן בארייכן זייערע פארטאנד אין וויסנשאפט און עלעריי. איך דאנק אייך, שכויעך! מיט א ווארעמע באגריסונג, MINCI
 

מובחרת

New member
ושוב אתה מתקן טועה ומטעה !!!

ביידיש ליטאית אומרים קוגל ולא קוגעל - ליחיד קוגאַלאַך - לרבים אז אולי נסכים פה שאתה תכתוב את מה שאתה רוצה איך שאתה רוצה ותפסיק לעשות פה תיקוני יידיש לאנשים אחרים .
 

minci

New member
פארוואס לשון-קודש? ../images/Emo198.gif

פון וואנען שטאמסטו אז אויך א פשוטע ווארט ,ווי פרעסאייזן, קענסט נישט זאגן נארמאל!!!! וויכטיק צו צולייגן אז ווער ווייס נישט ווי מען רעד אויס וועט זיכער זאגן "FRESAYZN" און די ווארט איז פארבונדט אוודאי מיט עסן און גארנישט קיין ביגלען (אזוי מען זאגט?). די נייע מיטלגידער קוקן מיט עפענע אויגן אויף אונדז און מיר פארשעמען די פירמע פון "מאמע-לשון"! ג ע ו ו ל ד. שריי מיט מיך איניינעם: ג ע ו ו ל ד! ג ע ו ו ל ד! ג ע ו ו ל ד! אזוי מיר וועלן פארטריבן די באנדע פון פייגלעך וועלכע ווילן פארשמוצן די גאסן פון הייליקע מעאשורים מיט זייערע טרפהדיקע שיך. פון הארץ טיפענשן! MINCI
 

הענאלע

New member
חברה'לעך, מ'מאכט אויף א ווערטערבוך

און מ'זעט אז א קוגל איז יחיד, און קוגלען - רבים. און אקוראט שרייבטמען טאקע אקוראט אזוי! און מ'דארף זיך נישט קריגן!
 

שארעלע

New member
האנעלע -תגובתי הייתה על עצם התיקון שעשה הבחור

אנחנו לא מתקנים פה אלא, מעלים כל אחד את הדיעה שלו לגבי כל מיני מילים עוד מעט יתחיל לתת ציונים .. לגבי הקוגל יש ביניהו הסכמה קוגלען אמרו אולי אצלך. אצלי לא שמעתי מילה כזו... אלא קוגאלאך. אקעראט היא שוב מילה ששמעתי בבית OKERAT בין אם זה נכון או לא , כך אמרו את זה אצלנו יידיש הייתה השפה הראשונה שלי ודיברתי בבית די הרבה יידיש עם אמא שלי וסבתא שלי כך , שאני בטוחה במה שאני אומרת.
 

הענאלע

New member
נכון, שארעלע, לא מתקנים אלא אם כן מבקשים

או שדנים בנושא מסויים וכל אחד משתף ביידיש שלו וכותב איך שהוא יודע. אצלנו דווקא אמרו "קיגאלאך" אבל זה לא אומר שכך אני צריכה לכתוב, אם היום למדתי שזה לא נכון לכתוב כך. גם אצלי היידיש היתה שפת הדיבור הראשונה, אבל היום אני יודעת שלא תמיד כותבים כמו שמדברים (וזה כך גם בשפות אחרות). מסכימה עם מינצי לגבי היידיש התקנית שהיא מעבר לכל הדיאלקטים ביידיש.
 

שארעלע

New member
הייתי מסכימה אילו דיברתי יידיש פולנית, רומנית

הונגרית, אתיופית או עיראקית ... (שיהיה) .. חוץ מזה שיש לי כנראה בעיה בעברית אחרת היית בוודאי מבינה את כוונתי בפעם הראשונה, השניה והשלישית שניסיתי להבהיר. ובזה כאמור הסתיים הנושא מבחינתי שיעשה כל אחד כרצונו ויתקן טעויות רק אם יתבקש לעשות זאת כדי לא להפחיד אנשים שאינם אמיצים ופוחדים מ-
 

שארעלע

New member
minci מצטערת אבל אתה טועה

זוכמיר כתב נכון אצלנו הליטאים אומרים קוגל ולא קיגעל ... ככה אומרים וככה כותבים kugl וברבים קוגאַלאַך Kugalach בניגוד לך ולאחרים אני מדברת וכותבת אותו דבר ההערות שלי לבני ברק זה (שד"א היידיש שלו לא קריאה ומרגיזה) על שבכלל העז לתקן, אף אחד לא מינה אותו מפקח על היידיש בפורום ואם יתחילו לתקן לכל אחד הרי שאנשים יפחדו לכתוב.
 

minci

New member
מיין פריערדיקע מעלדונג איז געווען ,אפשר,

נישט קלאר. איך האב נישט געשריבן קיין ווארט וואס איז הענגט זיך מיט ליטווישע יידיש.... דו מעגסט זאגן "קוגאלאך", "פאפאלאך" ,"קיכאלאך" וויפל דו ווילסט, שרייבן אן גרייזן עס מיינט צו שרייבן לויט די געזעץ פון יידיש וועלכע זענען נישט פארקניפן מיט מיך און מיינע געדאנקן. ווילסטו שרייבן ווי דו רעדסט אויס? געזונטערהייט. עס איז נישט מיין געשעפט... אבער צו זאגן אז איך האב א טעות? טועה ומטעה. אפשר דער העמער פון בני ברקס מעלדונג נערווירט דיך, גוט, פארט מען שרייבט "קוגלעך". איך אליין האב ליב זיין יידיש. ער שרייבט א גוטע געלערנטע יידיש אין מיינע אויגן, אזעלכע מיטלגידער זענען געבענטשט. האב מיר א שיינעם טאג.
 

שארעלע

New member
minci../images/Emo88.gifמתקן טועה ומטעה איז נישט צו דיר

ס'איז געווען אנענטפער צו בני ברק וואס פירט זיך וי אה שופט מיטן האמער און פאריכט ווערטער קיינער האט עם דא נישט אויס געקליבן פאר אה אויבט מיניסטער פון פארום .. בקיצור minci התפרצת לדלת פתוחה הכוונה לא הייתה אליך ...
ולעניינו , היידיש המדוברת שלי היא גם היידיש התקנית שלא כמו היידיש הרומנית או הפולנית שכותבים ומדברים באופן שונה הכתיבה שלי לעומתה, לא נכונה ולא טובה ואת המעט שאני יודעת למדתי פה בפורום. ובזה תם הסיפור מבחינתי . שיהיה לכולם יום טוב .
 

beneberaq

New member
איך וואלט מעגליך צוגעשטימט צו "קוגל"

אויב איז ער גוט געזאלצן און געפעפערט...
 

Gimpl

New member
כתיבה נכונה

נכון לכתוב: קוגלעך פון קארטאפל... דאס איז דאס איינציקע ריכטיקע אנשרייבן פון דער דאזיקער פראזע... פארשטייט זיך, מען רעדט עס ארויס אין פארשיידענע דיאלעקטן פארשיידן.
 
למעלה