חריקות מתחתית הרכב הנוסע. האם מיסב גלגל גמור?

Kiapicanto1000

Active member
רכב קיה פיקנטו מ2012 שטוחן ק"מ רבים...

חריקות מתחתית הרכב בעת שהרכב נוסע. נראה לי שזה בא מאחור מצד שמאל. אם הגלגל לא מסתובב אין חריקות.
בנוסף, כשבנסיעה כשמסובב ההגה לימין החריקות נעלמות. כשמסובב לשמאל החריקות מתעצמות.
בלחיצה על הברקס כנראה גם מחמיר...

האם יש מצב שהמיסב של הגלגל גמור.
או שזה תפוח הגה?
איך כדאי לבדוק את זה?
 
החשד שלי הוא בבלמים באחד מגלגלי המכונית.
צריך לבדוק במוסך ומכיון שזה רעש שנשמע, אז סביר
שמהר ידעו את מקורו ואיך לפתור הבעיה.
בברכה - רפי לין
 

חן 1111

Active member
גם לי נראה יותר בלמים. אולי גם ציריה.
לא סביר שזה מסב גלגל. הרעש של מסבים שונה ממה שאתה מתאר.
 

Kiapicanto1000

Active member
בדקתי שוב בנסיעה הבוקר ולדעתי הרעש די נעלם בעת בלימה...
אם יתאפשר לי הערב, אפרק ואבדוק הברקסים...
 

חן 1111

Active member
קודם כתבת שהרעש מחמיר בבלימה. תחליט...
יש מצב שכשהבלמים קרים זה חורק יותר וכשמתחממים זה מפסיק?
ייתכן שזה משהו פשוט מאוד. יש רכבים שיש להם מין פחית צמודה לרפידת הבלם, וכשהרפידה נשחקת הפחית נוגעת בצלחת ומתחילה להרעיש. ואז כל מה שצריך זה להחליף רפידות.
 

Kiapicanto1000

Active member
בדקתי שוב והרעש מתעצם בבלימה. כנראה שצדקת. בכל מקרה הרעש קל מאד ונשמע רק כשהחלון פתוח.
אבדוק בהזדמנות הקרובה. וליתר ביטחון רכשתי רפידות קדמיות ואחוריות. ברכב הזה מעולם לא החלפתי אחוריות אלא רק קדמיות...
 

Kiapicanto1000

Active member
בדקתי שוב והרעש מתעצם בבלימה. כנראה שצדקת. בכל מקרה הרעש קל מאד ונשמע רק כשהחלון פתוח.
אבדוק בהזדמנות הקרובה. וליתר ביטחון רכשתי רפידות קדמיות ואחוריות. ברכב הזה מעולם לא החלפתי אחוריות אלא רק קדמיות...
מעדכן:
רפידות גמורות. החלפתי גם רפידות וגם דיסק.
זה טיפול ברקסים אחוריים ראשון של הרכב שאני קורע אותו מזה כ9 שנים.
גירזתי המסילות וניקיתי הכל.
השאלה הרפידה הפנימית הייתה אכולה יותר מהחיצונית באופן משמעותי... הפנימית כמעט הגעתי לברזל ובוודאי שלא נשאר חריץ. ואילו החיצונית נשאר שארית מהחריץ והעובי המותר לא היה 0. למה זה קרה ככה?
חוץ מזה שאלה נוספת. הסט לא כלל אלומיניום שמתלבש על הקליפר למעלה ולמטה ושעליו זזה הרפידה וניקיתי והשארתי את הישנים. אני מקווה שזה לא יגרום לתקיעה של הרפידות כי האלומיניום הזה בחוץ ומים חודרים לשם בקלות.
זה לא כמו המסילות שנמצאות בתוך שרוול גומי ושם גירזתי בפנים.

מה שקניתי high q דיסקים שאמורים להיות דרום קוריאה. אבל על הדיסק כתוב סין.
רפידות חברה ספרדית...זה אפטר מרקט לא מושלם אבל מספיק טוב לפיקנטו הצ'וקומוקו
 

חן 1111

Active member
קשה לדעת למה השחיקה שונה. זה יכול להיות בגלל שהגריז על הפינים התיישן או התייבש, או שהיית צריך פשוט להחליף מזמן, ולקראת סוף הרפידה משהו מתעקם או מתעוות שם. לגבי הפחיות (לדעתי זה לא אלומיניום), בדרך כלל מגיעות חדשות עם הרפידות. טוב שהשארת את הישנות וזה לא אמור לתקוע את הרפידות.
יש היום המון מוצרים של חברות מכובדות, יפניות, קוריאניות וגם אירופאיות, שמיוצרים בסין. אם זה יצרן איכותי, זו לא אמורה להיות בעיה.
 

Kiapicanto1000

Active member
קשה לדעת למה השחיקה שונה. זה יכול להיות בגלל שהגריז על הפינים התיישן או התייבש, או שהיית צריך פשוט להחליף מזמן, ולקראת סוף הרפידה משהו מתעקם או מתעוות שם. לגבי הפחיות (לדעתי זה לא אלומיניום), בדרך כלל מגיעות חדשות עם הרפידות. טוב שהשארת את הישנות וזה לא אמור לתקוע את הרפידות.
יש היום המון מוצרים של חברות מכובדות, יפניות, קוריאניות וגם אירופאיות, שמיוצרים בסין. אם זה יצרן איכותי, זו לא אמורה להיות בעיה.
זאת גם דעתי.
אני נוהג מאד מהר אבל אני נוהג מעולה ולכן רק בקושי מייצר שחיקה. אבל למדתי מזה שהייתי צריך לפתוח הברקסים גם "סתם" רק בשביל טיפול קודם. לא חייבים להחליף אבל הגריז אפילו המקורי מהמפעל, לא מחזיק ברכב כהלכה מ2012 בתנאים בהם הרכב מתופעל...
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל בלמים אחוריים מחזיקים המון זמן, הרבה יותר מהקדמיים, ולכן יכולים להגיע למצבים כאלה.
נתקלתי פעם בתופעה דומה, בבלמים קדמיים, בגלל שהיצרן השתמש בגריז לא מתאים. והיה ריקול להחלפת הגריז.
 
למעלה