חריטה...

magic goldfish

New member
חריטה...

אני צריך לחרוט טקסט על לוח עץ, מה הדרך הכי טובה לעשות את זה?
 
חריטה על עץ הכלי השימושי לכך הוא "רוטר" עם סכין מתאימה. השיטה לא כל כך מתאימה לאותיות ממש קטנות. תן עוד פרטים , אולי תהיה התיחסות נוספת.
 

שלומית41

New member
דרמל - רוטר

יש לי דרמל כבר הרבה שנים וראיתי בפרוספקטים את האפשרות להשתמש בו כרוטר. הייתי רוצה לדעת יותר על תכונותיו: עומק חדירה, האם העומק ניתן לכוון, אם הוא יתגבר גם על עצים כמו בוק. ותודה מראש גם על תשובות לשאלות שלא ידעתי לשאול.
 
דרמל

לדרמל יש הרבה אביזרים אחת האביזרים זה התושבת כמו לרוטר רגיל. שם יש אפשרות לכוון את העומק הכירסום. העומק גם לפי אורך הסכין. יש להם אוסף של סכינים לעצים, מתכות, וזכוכית (יהלום) אני מאמין שאפשר לכרסם גם בבוק. יש לבדוק בקטלוג של הסכינים (ביטים). אפילו אפשר לשאול אותם באתר שלהם לפני כמה שנים היו לי שאלות שונות והם ענו לי. בברכה
 

רשר

Well-known member
מנהל
אותיות מוכנות בחיתוך לייזר

אם אין לך כלים יקרים ומסובכים לעבודה תוכל לקנות אותיות מוכנות מעץ בכל חנות לחומרי יצירה.
 
עוד אפשרות קלילה

עם זכוכית מגדלת ושמש. כמו כשהיינו ילדים. כמובן שזה מתאים רק לטקסט לא ארוך במיוחד, ובתנאי שהאפקט המתקבל מתאים לך. אפשר לעבוד ביד חופשית (אם האותיות גדולות) או ליצור שבלונה מחומר עמיד בחום (נייר אלומיניום וכד').
 

meshoamam

New member
עם מלחם

אפשר לצרוב...האפקט דומה לזה של זכוכית-מגדלת&שמש כמו שתיאר יוביוב הירוק, אבל לדעתי אפשר להגיע לפרטים עדינים יותר וגם לא חייבים שמש (בימים סגריריים אלה
)
 

magic goldfish

New member
ובכן...

ברצוני לחרוט שיר על לוח עץ. העניין הוא, שאני די מוגבל בחומרים-סכינים, פטישים, מסמרים...זה פחות או יותר החומרים שבנמצא. חשבתי לחרוט בעזרת פטיש ומסמר, עבודה עדינה ומייגעת, אבל אני מוכן לעשות אותה. השאלה היא, האם זה בגדר האפשר ואם לאו, האם ישנה דרך עדיפה בחומרים הנמצאים בכל ארגז כלים של אבא (או במקרה שלי, שלא אימא). מלחם הוא לא בגדר האפשר וכן גם רוטר. יש עוד המלצות? אגב, תודה, על הנוכחיות.
 

שלומית41

New member
סכין יפני

יכול לעשות יופי של עבודה בגילוף. אולי יתאים גם למה שאתה רוצה.
 
למעלה