חצי
:
WANTED

פומפיה

New member
חצי ../images/Emo32.gif: ../images/Emo196.gif WANTED

אתמול, ביציאה מחיפה (שד' ההגנה?!.. קצת אחרי תחנת אגד הישנה) זכיתי למארב של משטרת התנועה. מסתבר שהמהירות המותרת שם היא עד 60 קמ"ש. מדובר בכביש של 3 נתיבים לכל כיוון, בהמשך שלו יש כביש מהיר, וכולם נוסעים כבר שם מהר הרבה יותר מהמותר. אני נתפסתי על 100 קמ"ש. טעיתי. לא בסדר, אני יודעת. אני נהגת צייתנית, מקסימה וטובה (בדר"כ), אבל יש לי אזהרה קודמת על מהירות. מה כדאי לומר בשימוע ע"מ להקל על העונש? תודה!
 

פומפיה

New member
מלפני כמה חודשים

ואז הם ראו שיש לי עבר נקי (מעל שנתיים בלי שום עבירה)
 

פומפיה

New member
אני מתקנת: אין לי עברות קודמות

(היתה לי אזהרה קודמת ללא שום עונש, ואני נוסעת ה-מ-ו-ן)
 

wil

New member
להיזהר לא להודות.

אני מקווה שלא הודית בפני השוטר שתפס אותך. בשימוע כדאי לציין: * עבר נקי. (אזהרה זה לא ממש עבר) * צריכה את הרכב לעבודה. * אם יש לך חשבון בנק עם אוברדרפט - להביא תדפיס, הבנתי ממקורות אמינים שזה עוזר! לא להגיד שום דבר בסגנון של "מצטערת" "נסעתי רק 90" או כל וריאציה אחרת שעשויה להיות הודאה מלאה או חלקית. גם אם תקבלי שלילה מנהלתית יש אפשרות לקצר אותה ע"י פניה מתאימה בעזרת עו"ד, ובכל מקרה השלילה המנהלתית תקוזז מהעונש שתקבלי במשפט (אם הוא בכלל יכלול שלילה) כדאי גם להכיר את האתר www.topspeed.co.il ובמיוחד את הפורומים בו.
 

פומפיה

New member
לא הודיתי

אתה מציע להכחיש שנהגתי מעל המותר?! גם כשמדובר בפער כזה...? דרשתי והוא הראה לי שנהגתי על 100. אז מה לומר, שהשוטר הוזה, שהמכשיר משקר, ש...?
חייבת את הרכב לעבודה ולאונ'
אין לי אוברדרפט (לצערי?)
האזהרה הקודמת היא גם על מהירות, וזה לא לטובתי מה צפוי לי במשפט? אז, למעשה, כעת צפויה לי פסילה לחודש, והפסילה עלולה להימשך?
 

wil

New member
לא להודות!

להודות בשלב מאוחר יותר תמיד תמיד אפשר. כל עוד לא הודית (וזה לא משנה אם תפסו אותך על 80 או 100 או 170 או 232) יש לך את האופציה לנהל את התיק ו/או להגיע להסדר תמורת הודאה. ברגע שהודית אין לך קלף מיקוח. השלילה המנהלתית אינה העיקר כאן, אלא העונש שייגזר במשפט, ולא צריך לשרוף קלפי מיקוח בשימוע. את מוזמנת גם להתייעץ היום עם עו"ד לתעבורה, זה עשוי להיות מועיל. אם תרצי המצלה - רק תגידי, ותקבלי בהודעה פרטית.
 

פומפיה

New member
נניח שישאלו אותי אם נסעתי 100 קמ"ש

מה אתה מציע לענות?! אתה אומר שחודש של פסילה זה הפירורים?
תודה! מסדרים לי עו"ד למשפט...
 

פומפיה

New member
נכון, אבל דבר יוביל לדבר

אוףף, אני לא יודעת לשקר. מתסכל... אני מכירה אפילו מישהו שפגע בהולך רגל ויצא בלי כלום (!) כי הוא ידע להאשים את הולך הרגל... פשוט צריך לדעת איך לדבר, ומול מכמונת נשמע שאין לי שום אפשרות לחמוק מעונש, אולי רק לקוות שלא תהיה שלילה.
 

be_roo

New member
לא צריך להאשים אף אחד

וגם לא צריך לשקר, צריך להתחמק (אולי שווה באמת להקליט את השיחה). את יכולה לדבר שעה וחצי על כך שאת מבינה את הסכנה שבנסיעה במהירות מופרזת ואת החשיבות שבציות לחוק. זה לא אומר שאת מודע באופן מפורש שכך נהגת. יש מבין?
 

פומפיה

New member
אני לא אודה

אבל אם אני לא מודה, אבל גם לא מכחישה וקיבלתי דו"ח שלפיו נסעתי על 100 קמ"ש, מבחינתם נסעתי על 100 קמ"ש..
 

wil

New member
יכול להיות שההוא שאת מכירה צודק

לא תמיד תאונה רכב-הולך רגל היא באשמת הנהג - הרבה פעמים דווקא באשמת הולך הרגל. גם מול מכמונת אפשר להתמודד, לא בהכרח עם אמינות המכשיר עצמו (אני מניח שמדובר ב"אקדח לייזר" הידוע גם כ-ממל"ז - נסתם הגולל על הדיון באמינות הטכנית שלו. אם מדובר במשהו אחר - תגידי, זה חשוב) אלא על נוהלים שהשוטרים לא תמיד מקפידים עליהם ועל שמירת קשר עין עם הרכב הנמדד. בשביל זה יש עורכי דין. לשאלה "האם נסעת 100 קמ"ש" או "באיזו מהירות נסעת" בשימוע אפשר פשוט להשיב "נסעתי כחוק" בלי לציין מהירות ספציפית. וחודש שלילה זה אמנם לא פירורים (לא להגזים, יותר מחודשיים שלילה סך הכל אין כמעט סיכוי לקבל בלי עבר עשיר במיוחד) - אבל גם אם תקבלי שלילה מנהלתית - פני לעורך הדין מייד והוא יוכל להגיש בקשה לקיצור השלילה המנהלתית. באותה הזדמנות יש לו הזדמנות להציץ בחומר החקירה, ואולי לסיים את התיק כולו. לא מעט תיקים כאלו נגמרים כך, ולא מן הנמנע שאחרי שבועיים שלילה עוה"ד יגיש בקשה כזו, ויגיע עם התביעה להסדר של קנס+שלילה על-תנאי+השבועיים שכבר סבלת, וזהו - וקבלת רשיון חזרה ביד ומיד.
 

פומפיה

New member
אחלה, מקווה שיסתדר ככה!

חוצמזה שיש לי משפט יומיים לפני היומולדת, אז חסר להם ש...
אני קוראת עכשיו באתר. מוצאת חן בעיניי האפשרות לנסות להחליף את סעיף האישום ממהירות מופרזת (קנס + נק') לאי ציות לתמרור ב-20 של מהירות מיוחדת (קנס בלבד)...
 

wil

New member
לא להתרגש מ10 נקודות חדשות

בפני עצמן הן לא משפיעות עלייך, אפילו לא קורס. חלה אינפלציה בנקודות...
 

פומפיה

New member
../images/Emo178.gif אוקיי, טוב לדעת...

יש לי כרגע 0 (+ 10 חדשות). כמה זה קורס?
 

wil

New member
12.

בקצרה: 12= קורס בסיסי. 22= הארכת תקופת צבירה ל4 שנים. 24= קורס לעבריינים מתמידים - התמחות בעבירות של צמתים או שלא בצמתים. 36= שלילה ל-3 חודשים, מבחן תיאוריה מחדש 72= שלילה ל-9 חודשים, מבחן תיאוריה+טסט מחדש תקופת הצבירה היא שנתיים והנקודות של כל עבירה נמחקות אחריה בתנאי שביצעת את הקורס (אם היה צורך) ולא הגעת ל-22.
 
למעלה