חצי
- מכתבי המלצה..

PIonit

New member
חצי ../images/Emo32.gif- מכתבי המלצה..

עם תחילת החפירות על התמחויות וכו' נזכרתי שלא ביקשתי מהעבודה הקודמת שלי המלצה! אז דיברתי עם הבוסית, וכדי לחסוך לה קצת זמן וכאב ראש, היא ביקשה שאנסח מכתב ראשוני... אבל כמובן- אין לי מושג ירוק- איך כותבים או יותר נכון מנסחים מכתב כזה. מה כדאי להדגיש? מה יש לכלול בו? תודה
 

PIonit

New member
ואגב-

באמת יש משרדים שמבקשים לראות מכתבים? [למרות שהמלצה נראית לי דבר טוב שיהיה, אפילו בלי קשר להתמחות]
 

הייבי

New member
מבקשים לראות

בד"כ העדיפות היא להמלצות אקדמיות, היינו: ממרצים שלמדת אצלם.
 

2_be

New member
זה לא מסובך

ברגע שאת עוברת את שלב המבוכה עם עצמך ומסיימת לכעוס על המעסיק שנתן לך לעשות לו את העבודה
כעיקרון מכתב המלצה כולל חלק בו מתואר התפקיד שלך, חלק שכולל את המחמאות, סיום. הנה משהו בסיסי ששרבטתי עכשיו, את מוזמנת לשפר אותו בהתאם לצרכיך... הנדון:פלונית אלמונית פלונית אלמונית עבדה במשרדי מתאריך X עד תאריך Y בתפקיד Z. במסגרת תפקידה היתה פלונית אלמונית אחראית על בלהבלה בתפקיד אשר כלל בלהבלהבלה (כאן זה המקום להאדיר את תפקידך ולנסח אותו יפה בלי לזלזל בעצמך). במהלך היכרותי עם פלונית אלמונית, היא היתה תמיד חרוצה, אחראית, בעלת ראיה מערכתית, בעלת יכולת גבוהה ב-X...התרשמתי שהיא בעלת כישרון רב ב-Y (בשורות האלה את מכניסה מחמאות שקשורות לעבודה שעשית, אבל רצוי גם כאלה שיתאימו לך בתפקיד במשרד שאת חושקת בו) אני בטוח כי פלונית אלמונית תצליח בכל תפקיד שתעשה ואני מאחל לה הצלחה בהמשך דרכה המקצועי.
 

PIonit

New member
כפרע עליך../images/Emo140.gif

האמת שאני חצי הבאתי את זה על עצמי, כשבהיסוס מסוים הצעתי את זה (שאלת קיטבג הא?
), כי אחרת חשבתי שהיא בכלל תגיד לי לא, בידיעתי עד כמה אין לה זמן לשטויות מיותרות (והסתבר לי שהיא בחו"ל כרגע אז).. יש דברים שראוי להדגש בהקשר למשפטים? נניח יסודיות, ירידה לפרטים, סבלנות, נכונות ללמוד וכו'?
 
ניצלו"ש

כשמבקשים המלצה ממרצה, עדיף לבקש המלצה ממרצה שיש לך קשרים אישיים טובים איתו, או מרצה שהצלחת מאד בקורס שלו (בהנחה, כמובן, שאין התאמה מלאה בין השניים)? האם יש עדיפות לפרופ' על פני ד"ר? ואחרון חביב- כמה המלצות מקובל להביא?
 

הייבי

New member
עדיף לאזן

בד"כ לא כדאי להביא המלצה מקורס שלא הצלחת בו (במיוחד כי חלק מהמרצים נוטים לרשום את הציון בהמלצה ואת לא רוצה באמת למשוך לזה תשומת לב מיותרת). מנגד, מרצה שלא ממש יודע מי את לא תמיד יתן לך המלצה. העצה שלי? תנסי אצל זה שהוצאת אצלו ציון טוב כי זה נראה יותר מרשים. אם הוא לא מהנותנים לכי על השני (וחוץ מזה, את יכולה לבקש משניהם ואח"כ לראות איזו מציירת אותך באור טוב יותר). אני לא חושבת שיש עדיפות לפרופ' על פני ד"ר (לפחות לא כזו בעלת משמעות). בד"כ מביאים 3 אבל אצלי בראיונות ביקשו להביא לפחות 2 (אם אני זוכרת נכון).
 

BlackUnicorn

New member
בגוגל יש אחלה דוגמאות

ומעבר לזה אני יכולה לשלוח לך 2 המלצות שלי (ב-מ-ק-ר-ה יש לי אותן סרוקות) אם תרצי לקבל קצת השראה.
 
למעלה