"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)

מצב
הנושא נעול.

yairp4

Active member
אם זאת דעתך עליה למה אתה ממשיך להתרגש

זה אנטי, זה אנטי, אכן כן זה ממש אנטי
ואנטי מתחמים פר סה.
ראשית, הן בתגובות של הסטטוס בפייסבוק של אותה עיתונאית מגלובס. ממש היו דבורים גם נגד נמלי ת"א ויפו.
שנית, גם בקישור לאיזה בלוג שהביא טשאפק בתוך השרשור הזה, הכותב וגם המגיבים לו יוצאים נגד הנמל בת"א.
אסתר זנדברג שהיא אשת שמאל שבעיני בזויה, אסביר מיד מדוע, העירה הערות לא חיוביות, מילא על מתחם התחנה במנשיה אבל גם
על נמל יפו.

מדוע היא, אסתר זנדברג, בזויה? משום שהיא כעיתונאית בתחום האדריכלות סרבה לסקר ארוע שהיה באוניברסיטת אריאל והיה קשור קשר הדוק ומובהק לנושא אדריכלות.
מבחינה עיתונאית ומוסרית וגם ציבורית, מבחינת שלוש אלו גם יחד וכל אחד לחוד, אין לה זכות לא רק לסרב לסקר אלא אפילו אין לה זכות לחשוב על כך ברצינות בלב.
רוצה לא לסקר? הפסיקי ובמיידית להיות עיתונאית בתחום ופתחי לך דוכן פלאפל או מקסימום אם את רוצה עדיין לכתוב, כתבי בלוג באינטרנט.
אם זאת דעתך עליה למה אתה ממשיך להתרגש
ממה שהיא כותבת? ולמה אתה מנסה לחפש היגיון בהתנגדות שלה אם אתה חושב שהיא אינטרסנטית ועבודתה בזויה בעיניך?

אני סה"כ אמרתי מה דעתי על המתחם, אשמח לשמוע מה דעתך על דברי.
 

down under

New member
לא אסתר זנדברג, אמה של ח"כ תמר זנדברג

אם זאת דעתך עליה למה אתה ממשיך להתרגש
ממה שהיא כותבת? ולמה אתה מנסה לחפש היגיון בהתנגדות שלה אם אתה חושב שהיא אינטרסנטית ועבודתה בזויה בעיניך?

אני סה"כ אמרתי מה דעתי על המתחם, אשמח לשמוע מה דעתך על דברי.
לא אסתר זנדברג, אמה של ח"כ תמר זנדברג
היתה הטריגר של שרשור זה, אלא עיתונאית אחרת שלמשך חודשים ספורים היתה גם חברתי בפייסבוק.
אותה חברה (לא אסתר) פתחה פוסט/סטטוס בו היא מתריסה על כך שיש תמרור אין כניסה לאופניים למתחם התחנה ושאלה
בסרקאזם "מי בכלל רוצה?".
מסתבר שאלפים כל יום, דרך אגב (בעיקר בסופי שבוע ובערבים).

אסתר זנדברג השתרבבה לכאן משתי סיבות.
א) היא אחד המקושרים ע"י כותב הבלוג שטשאפק הביא באחת התגובות
ב) אתה כן הללת ושבחת (או למצער לא תקפת וכן כתבת דברים טובים על נמל ת"א) אותה זנדברג ההיפך, כן תקפה ולא פרגנה למתחמי נמלי ת"א ויפו.

עם דברך על המתחם אני יכול להסכים או להתווכח, זה לא ה-issue כאן (אני יותר מסכים עמם מאשר לא מסכים. בטח ובטח שמסכים לחלוטין עם דבריך על נמל ת"א).
אני רציתי להראות שהדברים ההזויים של מספר עיתונאים,צלמים, אנשי בוהמה וכאלו שמחשיבים את עצמם לאנשים חושבים
על מתחם התחנה בכלל ועל מתחמים בפרט הם אכן הזויים מאוד ומקוממים כל מי שיש לו טיפה שכל בקודקודו.
 

yairp4

Active member
הבנתי. אם כך את הביקורת על מתחם התחנה אני

לא אסתר זנדברג, אמה של ח"כ תמר זנדברג
היתה הטריגר של שרשור זה, אלא עיתונאית אחרת שלמשך חודשים ספורים היתה גם חברתי בפייסבוק.
אותה חברה (לא אסתר) פתחה פוסט/סטטוס בו היא מתריסה על כך שיש תמרור אין כניסה לאופניים למתחם התחנה ושאלה
בסרקאזם "מי בכלל רוצה?".
מסתבר שאלפים כל יום, דרך אגב (בעיקר בסופי שבוע ובערבים).

אסתר זנדברג השתרבבה לכאן משתי סיבות.
א) היא אחד המקושרים ע"י כותב הבלוג שטשאפק הביא באחת התגובות
ב) אתה כן הללת ושבחת (או למצער לא תקפת וכן כתבת דברים טובים על נמל ת"א) אותה זנדברג ההיפך, כן תקפה ולא פרגנה למתחמי נמלי ת"א ויפו.

עם דברך על המתחם אני יכול להסכים או להתווכח, זה לא ה-issue כאן (אני יותר מסכים עמם מאשר לא מסכים. בטח ובטח שמסכים לחלוטין עם דבריך על נמל ת"א).
אני רציתי להראות שהדברים ההזויים של מספר עיתונאים,צלמים, אנשי בוהמה וכאלו שמחשיבים את עצמם לאנשים חושבים
על מתחם התחנה בכלל ועל מתחמים בפרט הם אכן הזויים מאוד ומקוממים כל מי שיש לו טיפה שכל בקודקודו.
הבנתי. אם כך את הביקורת על מתחם התחנה אני
יכול להבין ולהצדיק, אבל לא את הביקורת על מתחמים בכלל. כלומר, אני בטוח שחלק מהביקורת היא אינטרסנטית כי זה טבע האנשים, אבל מנקודת המבט שלי אני יכול להצדיק את החלק הרציונלי שלה.

להגיד שמתחם התחנה לא אמיתי/מלאכותי זה קצת פלצני בעיני, אבל כמו שכתבתי בתגובה הקודמת לטעמי הוא פשוט משעמם, וחוץ מלבוא לשם פעם אחת להתרשם מהשימור אני לא רואה סיבה לחזור לשם שוב. כמתחם תיירותי לביקור חד פעמי הוא מצליח בעיקר בגלל המיקום בין נווה צדק התיירותית לים ובגלל המבנים היפים (למרות שלמיטב הבנתי חלק לא קטן מהעסקים שם בקשיים), אבל כמתחם בילוי אטרקטיבי לתושבי העיר ולמבקרים הוא פשוט לא ממלא את מטרתו. אז לגבי "מי בכלל רוצה?" אני מבין מי רוצה להגיע למתחם, אבל אני בהחלט מבין גם את מי שלא רוצה.

ואני בהחלט מבין את הביקורת על כך שהוא לא חלק אורגני מהעיר. אני לא אומר שהוא צריך לשמש גם כמתחם מגורים ועסקים ולקיים עירוב שימושים מלא כמו רחובות עירוניים, אבל בכל זאת נראה לי קצת מגוחך לגדר שטח כזה באמצע איזור עירוני ולהותיר אותו עם שתי כניסות שאחת מהן לא מזמינה בעליל והשניה מובילה ישר לחניון. ואני בטוח שאתה יכול להבין שבעיר כמו תל אביב, עם מסת רוכבי האופניים שבה, לחסום את הכניסה למתחם כזה לרוכבים תעורר תרעומת, ובצדק.
הדברים האהובים עליי בנמלי תל אביב ויפו, ולדעתי גם הסיבה להצלחה הגדולה שלהם ולאהדה של התל אביביים כלפיהם (אל תתן לבלוגים/סטטוסים/פוסטים להטעות אותך, מתחם הנמל הוא סופר-פופולרי בקרב תושבי העיר) הם הנגישות והפתיחות שלהם. למרות שהם מסווגים כמתחמים, הם פתוחים לכל כיוון ואתה יכול לבחור מאיפה לבוא ולאן ללכת לפי מה שנוח לך. למשל כשעבדתי ברמת החייל והייתי רוכב לעבודה על האופניים הייתי לפעמים עושה עיקוף דרך נמל תל אביב. פעם אחת הייתי נכנס דרך הטיילת ויוצא דרך גשר התערוכה. פעם אחרת הייתי נכנס דרך ירמיהו ויוצא דרך גשר רידינג ופעם אחרת הייתי נכנס דרך יורדי הסירה ויוצא דרך הפארק. סתם ככה, כי זה פתוח ומזמין ומאפשר. לפעמים הייתי עוצר לקנות גלידה או קפה או סתם להיפגש עם חברים או להיכנס לאחת מהחנויות. ככה לדעתי צריך להיראות מתחם מסחרי טוב באמצע שטח עירוני - מזמין ופתוח.
אז כמו שהבנת ממש ממש אין לי בעיה עם מתחמים, אבל מתחם התחנה באמת מנותק מהעיר במובן שהוא פשוט מנותק, פיזית. אילו הוא היה פתוח יותר - אפילו לא מגודר, רק עם יותר כניסות נוחות ומזמינות, למשל שערים לכיוון פלורנטין, המושבה האמריקאית, יפו, נווה צדק ולכיוון הטיילת, במקום השער הראשי שמוביל לחניון והשער האחורי המוזנח שמוביל לסמטה מוזנחת - סביר להניח שאני ועוד רבים אחרים היינו עוברים בו לא מעט ואולי מידי פעם גם עוצרים שם.

אז זאת דעתי על הביקורת על מתחם התחנה - ביקורת עניינית ומקובלת לחלוטין. את הביקורות על מתחמים בכלל אני לא מסוגל להבין. אין שום דבר רע במתחמים כל עוד הם נגישים ומסוגלים לתפקד כראוי, וכל עוד הם לא מזיקים לסביבתם.
 

down under

New member
או קיי, קצת הרחבת, אבל קל יותר להבין ואפילו

הבנתי. אם כך את הביקורת על מתחם התחנה אני
יכול להבין ולהצדיק, אבל לא את הביקורת על מתחמים בכלל. כלומר, אני בטוח שחלק מהביקורת היא אינטרסנטית כי זה טבע האנשים, אבל מנקודת המבט שלי אני יכול להצדיק את החלק הרציונלי שלה.

להגיד שמתחם התחנה לא אמיתי/מלאכותי זה קצת פלצני בעיני, אבל כמו שכתבתי בתגובה הקודמת לטעמי הוא פשוט משעמם, וחוץ מלבוא לשם פעם אחת להתרשם מהשימור אני לא רואה סיבה לחזור לשם שוב. כמתחם תיירותי לביקור חד פעמי הוא מצליח בעיקר בגלל המיקום בין נווה צדק התיירותית לים ובגלל המבנים היפים (למרות שלמיטב הבנתי חלק לא קטן מהעסקים שם בקשיים), אבל כמתחם בילוי אטרקטיבי לתושבי העיר ולמבקרים הוא פשוט לא ממלא את מטרתו. אז לגבי "מי בכלל רוצה?" אני מבין מי רוצה להגיע למתחם, אבל אני בהחלט מבין גם את מי שלא רוצה.

ואני בהחלט מבין את הביקורת על כך שהוא לא חלק אורגני מהעיר. אני לא אומר שהוא צריך לשמש גם כמתחם מגורים ועסקים ולקיים עירוב שימושים מלא כמו רחובות עירוניים, אבל בכל זאת נראה לי קצת מגוחך לגדר שטח כזה באמצע איזור עירוני ולהותיר אותו עם שתי כניסות שאחת מהן לא מזמינה בעליל והשניה מובילה ישר לחניון. ואני בטוח שאתה יכול להבין שבעיר כמו תל אביב, עם מסת רוכבי האופניים שבה, לחסום את הכניסה למתחם כזה לרוכבים תעורר תרעומת, ובצדק.
הדברים האהובים עליי בנמלי תל אביב ויפו, ולדעתי גם הסיבה להצלחה הגדולה שלהם ולאהדה של התל אביביים כלפיהם (אל תתן לבלוגים/סטטוסים/פוסטים להטעות אותך, מתחם הנמל הוא סופר-פופולרי בקרב תושבי העיר) הם הנגישות והפתיחות שלהם. למרות שהם מסווגים כמתחמים, הם פתוחים לכל כיוון ואתה יכול לבחור מאיפה לבוא ולאן ללכת לפי מה שנוח לך. למשל כשעבדתי ברמת החייל והייתי רוכב לעבודה על האופניים הייתי לפעמים עושה עיקוף דרך נמל תל אביב. פעם אחת הייתי נכנס דרך הטיילת ויוצא דרך גשר התערוכה. פעם אחרת הייתי נכנס דרך ירמיהו ויוצא דרך גשר רידינג ופעם אחרת הייתי נכנס דרך יורדי הסירה ויוצא דרך הפארק. סתם ככה, כי זה פתוח ומזמין ומאפשר. לפעמים הייתי עוצר לקנות גלידה או קפה או סתם להיפגש עם חברים או להיכנס לאחת מהחנויות. ככה לדעתי צריך להיראות מתחם מסחרי טוב באמצע שטח עירוני - מזמין ופתוח.
אז כמו שהבנת ממש ממש אין לי בעיה עם מתחמים, אבל מתחם התחנה באמת מנותק מהעיר במובן שהוא פשוט מנותק, פיזית. אילו הוא היה פתוח יותר - אפילו לא מגודר, רק עם יותר כניסות נוחות ומזמינות, למשל שערים לכיוון פלורנטין, המושבה האמריקאית, יפו, נווה צדק ולכיוון הטיילת, במקום השער הראשי שמוביל לחניון והשער האחורי המוזנח שמוביל לסמטה מוזנחת - סביר להניח שאני ועוד רבים אחרים היינו עוברים בו לא מעט ואולי מידי פעם גם עוצרים שם.

אז זאת דעתי על הביקורת על מתחם התחנה - ביקורת עניינית ומקובלת לחלוטין. את הביקורות על מתחמים בכלל אני לא מסוגל להבין. אין שום דבר רע במתחמים כל עוד הם נגישים ומסוגלים לתפקד כראוי, וכל עוד הם לא מזיקים לסביבתם.
או קיי, קצת הרחבת, אבל קל יותר להבין ואפילו
להזדהות עם דבריך, לפחות עם רובם המוחץ.
אגב, הסיפא דסיפא של דבריך, מה הכוונה במזיק לסביבתם?
יהיו כאלו שיגידו שמתחם הנמל מקשה על חנויות שבצפון רח' בן יהודה או צפון רח' דיזנגוף להתקיים.

אז ברור שמחטים של נרקומנים, זבל, רעש, מכות, תאונות דרכים, אלימות וכו' הם דברים שברור שהם מזיקים ואם יש מתחם כזה
אזי כדאי מהר לסגור אותו.

אבל, גם סתם פגיעה כלכלית בבתי עסק שמחוץ למתחם אבל בקרבתו יהיו כאלו שמבחינתם זו סיבה טובה להתנגד למתחם.


אגב, לא גרת פעם ברמת גן? או שאני מתבלבל עם גולש קבוע אחר כאן בפורום.
 

yairp4

Active member
מזיקים לסביבתם - במובן הפיזי

או קיי, קצת הרחבת, אבל קל יותר להבין ואפילו
להזדהות עם דבריך, לפחות עם רובם המוחץ.
אגב, הסיפא דסיפא של דבריך, מה הכוונה במזיק לסביבתם?
יהיו כאלו שיגידו שמתחם הנמל מקשה על חנויות שבצפון רח' בן יהודה או צפון רח' דיזנגוף להתקיים.

אז ברור שמחטים של נרקומנים, זבל, רעש, מכות, תאונות דרכים, אלימות וכו' הם דברים שברור שהם מזיקים ואם יש מתחם כזה
אזי כדאי מהר לסגור אותו.

אבל, גם סתם פגיעה כלכלית בבתי עסק שמחוץ למתחם אבל בקרבתו יהיו כאלו שמבחינתם זו סיבה טובה להתנגד למתחם.


אגב, לא גרת פעם ברמת גן? או שאני מתבלבל עם גולש קבוע אחר כאן בפורום.
מזיקים לסביבתם - במובן הפיזי
למשל מתחמי פאואר סנטר שצצים להם בשדות פתוחים, מתחם כמו המרינה בהרצליה שמזיקה לסביבתה או מתחמים שפשוט חוסמים באופן פיזי איזורים אחרים.
יש גם את העניין של פגיעה בחנויות באיזורים סמוכים, אבל זה עניין כל כך סבוך ואמוציונלי שאני אפילו לא רוצה לנסות להתחיל להתייחס אליו בצורה רציונלית.

גרתי ברמת גן בעבר, אבל בארבע וחצי השנים האחרונות אני גר בתל אביב, אם כי גם בתוך העיר הספקתי לעבור כמה פעמים.
 

amit1270

New member
מילים כדרבנות

הבנתי. אם כך את הביקורת על מתחם התחנה אני
יכול להבין ולהצדיק, אבל לא את הביקורת על מתחמים בכלל. כלומר, אני בטוח שחלק מהביקורת היא אינטרסנטית כי זה טבע האנשים, אבל מנקודת המבט שלי אני יכול להצדיק את החלק הרציונלי שלה.

להגיד שמתחם התחנה לא אמיתי/מלאכותי זה קצת פלצני בעיני, אבל כמו שכתבתי בתגובה הקודמת לטעמי הוא פשוט משעמם, וחוץ מלבוא לשם פעם אחת להתרשם מהשימור אני לא רואה סיבה לחזור לשם שוב. כמתחם תיירותי לביקור חד פעמי הוא מצליח בעיקר בגלל המיקום בין נווה צדק התיירותית לים ובגלל המבנים היפים (למרות שלמיטב הבנתי חלק לא קטן מהעסקים שם בקשיים), אבל כמתחם בילוי אטרקטיבי לתושבי העיר ולמבקרים הוא פשוט לא ממלא את מטרתו. אז לגבי "מי בכלל רוצה?" אני מבין מי רוצה להגיע למתחם, אבל אני בהחלט מבין גם את מי שלא רוצה.

ואני בהחלט מבין את הביקורת על כך שהוא לא חלק אורגני מהעיר. אני לא אומר שהוא צריך לשמש גם כמתחם מגורים ועסקים ולקיים עירוב שימושים מלא כמו רחובות עירוניים, אבל בכל זאת נראה לי קצת מגוחך לגדר שטח כזה באמצע איזור עירוני ולהותיר אותו עם שתי כניסות שאחת מהן לא מזמינה בעליל והשניה מובילה ישר לחניון. ואני בטוח שאתה יכול להבין שבעיר כמו תל אביב, עם מסת רוכבי האופניים שבה, לחסום את הכניסה למתחם כזה לרוכבים תעורר תרעומת, ובצדק.
הדברים האהובים עליי בנמלי תל אביב ויפו, ולדעתי גם הסיבה להצלחה הגדולה שלהם ולאהדה של התל אביביים כלפיהם (אל תתן לבלוגים/סטטוסים/פוסטים להטעות אותך, מתחם הנמל הוא סופר-פופולרי בקרב תושבי העיר) הם הנגישות והפתיחות שלהם. למרות שהם מסווגים כמתחמים, הם פתוחים לכל כיוון ואתה יכול לבחור מאיפה לבוא ולאן ללכת לפי מה שנוח לך. למשל כשעבדתי ברמת החייל והייתי רוכב לעבודה על האופניים הייתי לפעמים עושה עיקוף דרך נמל תל אביב. פעם אחת הייתי נכנס דרך הטיילת ויוצא דרך גשר התערוכה. פעם אחרת הייתי נכנס דרך ירמיהו ויוצא דרך גשר רידינג ופעם אחרת הייתי נכנס דרך יורדי הסירה ויוצא דרך הפארק. סתם ככה, כי זה פתוח ומזמין ומאפשר. לפעמים הייתי עוצר לקנות גלידה או קפה או סתם להיפגש עם חברים או להיכנס לאחת מהחנויות. ככה לדעתי צריך להיראות מתחם מסחרי טוב באמצע שטח עירוני - מזמין ופתוח.
אז כמו שהבנת ממש ממש אין לי בעיה עם מתחמים, אבל מתחם התחנה באמת מנותק מהעיר במובן שהוא פשוט מנותק, פיזית. אילו הוא היה פתוח יותר - אפילו לא מגודר, רק עם יותר כניסות נוחות ומזמינות, למשל שערים לכיוון פלורנטין, המושבה האמריקאית, יפו, נווה צדק ולכיוון הטיילת, במקום השער הראשי שמוביל לחניון והשער האחורי המוזנח שמוביל לסמטה מוזנחת - סביר להניח שאני ועוד רבים אחרים היינו עוברים בו לא מעט ואולי מידי פעם גם עוצרים שם.

אז זאת דעתי על הביקורת על מתחם התחנה - ביקורת עניינית ומקובלת לחלוטין. את הביקורות על מתחמים בכלל אני לא מסוגל להבין. אין שום דבר רע במתחמים כל עוד הם נגישים ומסוגלים לתפקד כראוי, וכל עוד הם לא מזיקים לסביבתם.
מילים כדרבנות
נראה שבמתחם התחנה התל-אביבי-יפואי עשו כל טעות אפשרית בתחום הנגישות והחיבור לסביבה. לפחות אצל אחיו הירושלמי לא חזרו על אותן טעויות.
 

טשאפק 2

New member
הסבר

הבנתי. אם כך את הביקורת על מתחם התחנה אני
יכול להבין ולהצדיק, אבל לא את הביקורת על מתחמים בכלל. כלומר, אני בטוח שחלק מהביקורת היא אינטרסנטית כי זה טבע האנשים, אבל מנקודת המבט שלי אני יכול להצדיק את החלק הרציונלי שלה.

להגיד שמתחם התחנה לא אמיתי/מלאכותי זה קצת פלצני בעיני, אבל כמו שכתבתי בתגובה הקודמת לטעמי הוא פשוט משעמם, וחוץ מלבוא לשם פעם אחת להתרשם מהשימור אני לא רואה סיבה לחזור לשם שוב. כמתחם תיירותי לביקור חד פעמי הוא מצליח בעיקר בגלל המיקום בין נווה צדק התיירותית לים ובגלל המבנים היפים (למרות שלמיטב הבנתי חלק לא קטן מהעסקים שם בקשיים), אבל כמתחם בילוי אטרקטיבי לתושבי העיר ולמבקרים הוא פשוט לא ממלא את מטרתו. אז לגבי "מי בכלל רוצה?" אני מבין מי רוצה להגיע למתחם, אבל אני בהחלט מבין גם את מי שלא רוצה.

ואני בהחלט מבין את הביקורת על כך שהוא לא חלק אורגני מהעיר. אני לא אומר שהוא צריך לשמש גם כמתחם מגורים ועסקים ולקיים עירוב שימושים מלא כמו רחובות עירוניים, אבל בכל זאת נראה לי קצת מגוחך לגדר שטח כזה באמצע איזור עירוני ולהותיר אותו עם שתי כניסות שאחת מהן לא מזמינה בעליל והשניה מובילה ישר לחניון. ואני בטוח שאתה יכול להבין שבעיר כמו תל אביב, עם מסת רוכבי האופניים שבה, לחסום את הכניסה למתחם כזה לרוכבים תעורר תרעומת, ובצדק.
הדברים האהובים עליי בנמלי תל אביב ויפו, ולדעתי גם הסיבה להצלחה הגדולה שלהם ולאהדה של התל אביביים כלפיהם (אל תתן לבלוגים/סטטוסים/פוסטים להטעות אותך, מתחם הנמל הוא סופר-פופולרי בקרב תושבי העיר) הם הנגישות והפתיחות שלהם. למרות שהם מסווגים כמתחמים, הם פתוחים לכל כיוון ואתה יכול לבחור מאיפה לבוא ולאן ללכת לפי מה שנוח לך. למשל כשעבדתי ברמת החייל והייתי רוכב לעבודה על האופניים הייתי לפעמים עושה עיקוף דרך נמל תל אביב. פעם אחת הייתי נכנס דרך הטיילת ויוצא דרך גשר התערוכה. פעם אחרת הייתי נכנס דרך ירמיהו ויוצא דרך גשר רידינג ופעם אחרת הייתי נכנס דרך יורדי הסירה ויוצא דרך הפארק. סתם ככה, כי זה פתוח ומזמין ומאפשר. לפעמים הייתי עוצר לקנות גלידה או קפה או סתם להיפגש עם חברים או להיכנס לאחת מהחנויות. ככה לדעתי צריך להיראות מתחם מסחרי טוב באמצע שטח עירוני - מזמין ופתוח.
אז כמו שהבנת ממש ממש אין לי בעיה עם מתחמים, אבל מתחם התחנה באמת מנותק מהעיר במובן שהוא פשוט מנותק, פיזית. אילו הוא היה פתוח יותר - אפילו לא מגודר, רק עם יותר כניסות נוחות ומזמינות, למשל שערים לכיוון פלורנטין, המושבה האמריקאית, יפו, נווה צדק ולכיוון הטיילת, במקום השער הראשי שמוביל לחניון והשער האחורי המוזנח שמוביל לסמטה מוזנחת - סביר להניח שאני ועוד רבים אחרים היינו עוברים בו לא מעט ואולי מידי פעם גם עוצרים שם.

אז זאת דעתי על הביקורת על מתחם התחנה - ביקורת עניינית ומקובלת לחלוטין. את הביקורות על מתחמים בכלל אני לא מסוגל להבין. אין שום דבר רע במתחמים כל עוד הם נגישים ומסוגלים לתפקד כראוי, וכל עוד הם לא מזיקים לסביבתם.
הסבר
"את הביקורות על מתחמים בכלל אני לא מסוגל להבין."

את השרשור פתח מישהו שאוהב את מתחם התחנה, לא הצליח להבין את הביקורת על התחנה. והנה בזכותך יש לקוות שהבין. נגישות היא באמת אחת הבעיות הגדולות של מתחם התחנה, ואני מסכים שמתחם הנמל הוא טוב מסוגו. אבל לעצם העובדה שמתחם מנוהל מלמעלה ויש לו תפקיד מוגדר וקבוע יש היבטים שליליים ולפי דעתי לא קשה להבין מהם. היא מכתיבה אופי מסוים של עסקים, רשתות גדולות, ומונעת התפתחות של עסקים קטנים מהסוג השכונתי. מתחם מנוהל לובש בסופו של דבר את צלמה ודמותה של היד המכוונת, שיכולה להיות טובה אבל גם פחות טובה, בניגוד לרחוב שמתפתח מעצמו ובנוי טוב יותר להגיב לשינויים. למתחם יש ייעוד ספציפי של בילוי ומסחר, בניגוד לאיזור עירוני מעורב, שבו אנשים גרים, עובדים, קונים ומבלים. הגיוון הוא יתרון ומקור כוח.

בעקיפין, פיתוח נרחב של מתחמים כן מזיק לסביבה העירונית, כי הקהל בסופו של דבר מוגבל. השאלה היא שאלה של פרופורציות.

להבין אין פירושו להסכים. יש למשל מי שאוהב רשתות ושונא עסקים קטנים. אבל באותה מידה יש גם מי שממילא נוסע לכל מקום עם רכב, והוא מבסוט ממגרשי החנייה הגדולים של מתחם התחנה. אתה צודק שהנמל פופולרי, אבל גם מתחם התחנה הוא בסופו של דבר פופולרי, וגם קניונים הם פופולריים, וגם העיר מודיעין היא פופולרית.
 

yairp4

Active member
אז אולי המילה "להבין" לא מתאימה

הסבר
"את הביקורות על מתחמים בכלל אני לא מסוגל להבין."

את השרשור פתח מישהו שאוהב את מתחם התחנה, לא הצליח להבין את הביקורת על התחנה. והנה בזכותך יש לקוות שהבין. נגישות היא באמת אחת הבעיות הגדולות של מתחם התחנה, ואני מסכים שמתחם הנמל הוא טוב מסוגו. אבל לעצם העובדה שמתחם מנוהל מלמעלה ויש לו תפקיד מוגדר וקבוע יש היבטים שליליים ולפי דעתי לא קשה להבין מהם. היא מכתיבה אופי מסוים של עסקים, רשתות גדולות, ומונעת התפתחות של עסקים קטנים מהסוג השכונתי. מתחם מנוהל לובש בסופו של דבר את צלמה ודמותה של היד המכוונת, שיכולה להיות טובה אבל גם פחות טובה, בניגוד לרחוב שמתפתח מעצמו ובנוי טוב יותר להגיב לשינויים. למתחם יש ייעוד ספציפי של בילוי ומסחר, בניגוד לאיזור עירוני מעורב, שבו אנשים גרים, עובדים, קונים ומבלים. הגיוון הוא יתרון ומקור כוח.

בעקיפין, פיתוח נרחב של מתחמים כן מזיק לסביבה העירונית, כי הקהל בסופו של דבר מוגבל. השאלה היא שאלה של פרופורציות.

להבין אין פירושו להסכים. יש למשל מי שאוהב רשתות ושונא עסקים קטנים. אבל באותה מידה יש גם מי שממילא נוסע לכל מקום עם רכב, והוא מבסוט ממגרשי החנייה הגדולים של מתחם התחנה. אתה צודק שהנמל פופולרי, אבל גם מתחם התחנה הוא בסופו של דבר פופולרי, וגם קניונים הם פופולריים, וגם העיר מודיעין היא פופולרית.
אז אולי המילה "להבין" לא מתאימה
באמת הייתי צריך להשתמש במילה "להסכים". לדעתי יש די והותר מקום בעיר עם כח קניה כמו של תל אביב למתחמים מוגדרים וגם למסחר רחוב. למרות הפופולריות של המתחמים אני לא חושב שצריך להציף את העיר במתחמים כאלה, אבל גם לא צריך להתנגד לכל מתחם שלא מקיים עירוב שימושים קלאסי כמו שההתנגדות הזאת מרגישה לפעמים.
אותו דבר לגבי קניונים - הם לא דבר שלילי כעיקרון וגם להם יש מקום בסביבה העירונית ובוודאי הפרברית, אבל צריך לבחון כל מיקום לגופו.
 
אני לא מבין אותך קובי

זה אנטי, זה אנטי, אכן כן זה ממש אנטי
ואנטי מתחמים פר סה.
ראשית, הן בתגובות של הסטטוס בפייסבוק של אותה עיתונאית מגלובס. ממש היו דבורים גם נגד נמלי ת"א ויפו.
שנית, גם בקישור לאיזה בלוג שהביא טשאפק בתוך השרשור הזה, הכותב וגם המגיבים לו יוצאים נגד הנמל בת"א.
אסתר זנדברג שהיא אשת שמאל שבעיני בזויה, אסביר מיד מדוע, העירה הערות לא חיוביות, מילא על מתחם התחנה במנשיה אבל גם
על נמל יפו.

מדוע היא, אסתר זנדברג, בזויה? משום שהיא כעיתונאית בתחום האדריכלות סרבה לסקר ארוע שהיה באוניברסיטת אריאל והיה קשור קשר הדוק ומובהק לנושא אדריכלות.
מבחינה עיתונאית ומוסרית וגם ציבורית, מבחינת שלוש אלו גם יחד וכל אחד לחוד, אין לה זכות לא רק לסרב לסקר אלא אפילו אין לה זכות לחשוב על כך ברצינות בלב.
רוצה לא לסקר? הפסיקי ובמיידית להיות עיתונאית בתחום ופתחי לך דוכן פלאפל או מקסימום אם את רוצה עדיין לכתוב, כתבי בלוג באינטרנט.
אני לא מבין אותך קובי
מדוע אתה בא בטענות אל אסתר זנדברג?

הרי כמו יתר חבריה, היא פעילת שמאל המתחזה לעתונאית.
אין לה שום אג'נדה עתונאית אלא אג'נדה פוליטית בלבד. היא קוראת לעצמה עתונאית כדי שאנשים יחשבו שדעותיה הפוליטיות הן בעצם "ביקורת אובייקטיבית".
בכך אין היא שונה מאילנה דיין, אמנון אברמוביץ', יונית לוי, רזי ברקאי או כל פעיל שמאל אחר שמשתמש בבמה התקשורתית שלו כדי להפיץ תעמולה פוליטית במסווה של "עתונות".

אין בכך כל חידוש, אנו יודעים זאת כבר עשרות שנים.

אז בהנתן שהיא פעילה פוליטית - איך בדיוק אתה מצפה שהיא תלך לשתף פעולה עם הכיבוש המשחית?
האם היית מצפה מהרב עובדיה המנוח להשתתף בתפילה של "נשות הכותל" או מברק אובמה להשתתף בכינוס של "מסיבת התה"?
 

down under

New member
היכן, באמת, פארק דה פרנס?

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
היכן, באמת, פארק דה פרנס?
 
לא מפתיע בכלל

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
לא מפתיע בכלל
העתונאים שונאים את חולדאי מהרגע שנבחר ולעולם לא יתנו לו קרדיט על שום דבר שעשה בעיר.

אותו דבר בדיוק קרה גם בבחירות של 03' ו-08'.

בקדנציה הראשונה שלו הם תקפו אותו בחמת זעם רק על כך שהעז לשפץ רחובות בעיר (מה שקודמיו לא עשו במשך 40 שנה ולכן העיר נראתה כמו מחנה פליטים בעזה). העתונים המקומיים צלבו אותו על קיום חובתו הבסיסית של כל ראש עיר, שאהוב ליבם צ'יץ' לא מילא לאורך 20 שנה בתפקיד.

הם תוקפים כל דבר שקשור לחולדאי ללא שום מניע ענייני בדיוק כמו שהם תוקפים כל דבר שקשור לביבי ללא שום הסבר מנומק מלבד שנאה. כשמתברר בדיעבד שהם טעו בגדול - הם מטייחים ומשנים את הנושא.

מאחר שהם לא מעזים לומר את האמת - "אנחנו שונאים את חולדאי ולכן אנחנו מבקרים את מתחם התחנה למרות שאין לנו שום דבר ענייני לומר נגדו" - הם ממציאים תירוצים. בעיקר משפטי ניוספיק כמו "לא חלק אורגני מהעיר" או "לא בר קיימא".

כמו כל ביטויי הניוספיק של התקשורת, גם מאחורי הביטויים האלה לא עומד דבר ולכן אין שום טעם שתנסה להבין אותם לעומק.

להיפך - העובדה שאתה מנסה להתעקש ולרדת לעומקם של דברים מקוממת עליך את שונאי חולדאי וכפי שציינת גורמת לניתוק קשר במקרים מסויימים.

לכן אתה רודף אחרי הרוח ולעולם לא תקבל מהם תשובה עניינית לשאלותיך.
 

amit1270

New member
מי זה "העיתונאים" הזה?

לא מפתיע בכלל
העתונאים שונאים את חולדאי מהרגע שנבחר ולעולם לא יתנו לו קרדיט על שום דבר שעשה בעיר.

אותו דבר בדיוק קרה גם בבחירות של 03' ו-08'.

בקדנציה הראשונה שלו הם תקפו אותו בחמת זעם רק על כך שהעז לשפץ רחובות בעיר (מה שקודמיו לא עשו במשך 40 שנה ולכן העיר נראתה כמו מחנה פליטים בעזה). העתונים המקומיים צלבו אותו על קיום חובתו הבסיסית של כל ראש עיר, שאהוב ליבם צ'יץ' לא מילא לאורך 20 שנה בתפקיד.

הם תוקפים כל דבר שקשור לחולדאי ללא שום מניע ענייני בדיוק כמו שהם תוקפים כל דבר שקשור לביבי ללא שום הסבר מנומק מלבד שנאה. כשמתברר בדיעבד שהם טעו בגדול - הם מטייחים ומשנים את הנושא.

מאחר שהם לא מעזים לומר את האמת - "אנחנו שונאים את חולדאי ולכן אנחנו מבקרים את מתחם התחנה למרות שאין לנו שום דבר ענייני לומר נגדו" - הם ממציאים תירוצים. בעיקר משפטי ניוספיק כמו "לא חלק אורגני מהעיר" או "לא בר קיימא".

כמו כל ביטויי הניוספיק של התקשורת, גם מאחורי הביטויים האלה לא עומד דבר ולכן אין שום טעם שתנסה להבין אותם לעומק.

להיפך - העובדה שאתה מנסה להתעקש ולרדת לעומקם של דברים מקוממת עליך את שונאי חולדאי וכפי שציינת גורמת לניתוק קשר במקרים מסויימים.

לכן אתה רודף אחרי הרוח ולעולם לא תקבל מהם תשובה עניינית לשאלותיך.
מי זה "העיתונאים" הזה?
אני מת להכיר אותו.
 
אתה ממש לא רוצה להכיר אותם...

מי זה "העיתונאים" הזה?
אני מת להכיר אותו.
אתה ממש לא רוצה להכיר אותם...
אתה לא מפסיד כלום


ד"א קובי הסביר בדיוק לאיזה עתונאים הוא מתכוון, כבר בתחילת השרשור. אתה מוזמן לפנות אליהם ולהזמין אותם לקפה... אם הם יסכימו להפגש עם מי שלא גר במרכז ת"א ומצביע חד"ש או בל"ד.
 

down under

New member
בחיאת, בחיאת ובאמתבבקשה, אפשר לקבל

אתה ממש לא רוצה להכיר אותם...
אתה לא מפסיד כלום


ד"א קובי הסביר בדיוק לאיזה עתונאים הוא מתכוון, כבר בתחילת השרשור. אתה מוזמן לפנות אליהם ולהזמין אותם לקפה... אם הם יסכימו להפגש עם מי שלא גר במרכז ת"א ומצביע חד"ש או בל"ד.
בחיאת, בחיאת ובאמתבבקשה, אפשר לקבל
ממך שתי התייחסויות? האחת מה דעתך שלך, וילהלם דמתקרא פד"פ על מתחם התחנה במנשיה/יפו?
השניה, מה דעתך על מתחמים בכלל במרחב העירוני/האורבני הישראלי?
 
בבקשה קובי

בחיאת, בחיאת ובאמתבבקשה, אפשר לקבל
ממך שתי התייחסויות? האחת מה דעתך שלך, וילהלם דמתקרא פד"פ על מתחם התחנה במנשיה/יפו?
השניה, מה דעתך על מתחמים בכלל במרחב העירוני/האורבני הישראלי?
בבקשה קובי
לגבי מתחם התחנה, מאד נהניתי להגיע אליו עם ובלי הילדים. הדרכתי טיול של מקום העבודה ביפו לפני שנתיים בערך והתחלנו אותו במתחם, היה מוצלח בסה"כ.
צריך לזכור אלו הזנחה, זוהמה ועליבות היו שם לפני שחולדאי הפך את המקום לאתר תיירות. הפער הוא כל כך גדול שברור ששונאי חולדאי יחפשו סיבות בלתי רלבנטיות לתקוף את הפרוייקט. הם כנראה היו רוצים שהמקום יחזור להיות מזבלה...
מאחר שאיני מומחה לענייני רכבות אין לי את הכלים להעריך את השחזור שעשו או לא עשו שם, לשם כך יש כאן את אריק, ד"ר רייטר ופרופ' מלינג וכן את ד"ר בני ומאיר. לי זה נראה יפה, ואני לא חושב שזה משנה לרוב המוחלט של האנשים שבאים לשם.

לגבי מתחמים בד"כ, אני לא חושב שיש חוקיות קבועה. תלוי ברקע של המקום, רמת הביצוע, המיקום, מידת האטרקטיביות שלו... יש ויש. לא מתרשם מנסיון של שונאי חולדאי להפוך את המילה "מתחמים" לקללת וודו ובאמצעותה לתקוף אותו. שיעלו טענות ענייניות ולא ישתמשו בסיסמאות ריקות מתוכן.
 

down under

New member
דוקא הטריגר(ית) שלי לכל השרשור הזה

בבקשה קובי
לגבי מתחם התחנה, מאד נהניתי להגיע אליו עם ובלי הילדים. הדרכתי טיול של מקום העבודה ביפו לפני שנתיים בערך והתחלנו אותו במתחם, היה מוצלח בסה"כ.
צריך לזכור אלו הזנחה, זוהמה ועליבות היו שם לפני שחולדאי הפך את המקום לאתר תיירות. הפער הוא כל כך גדול שברור ששונאי חולדאי יחפשו סיבות בלתי רלבנטיות לתקוף את הפרוייקט. הם כנראה היו רוצים שהמקום יחזור להיות מזבלה...
מאחר שאיני מומחה לענייני רכבות אין לי את הכלים להעריך את השחזור שעשו או לא עשו שם, לשם כך יש כאן את אריק, ד"ר רייטר ופרופ' מלינג וכן את ד"ר בני ומאיר. לי זה נראה יפה, ואני לא חושב שזה משנה לרוב המוחלט של האנשים שבאים לשם.

לגבי מתחמים בד"כ, אני לא חושב שיש חוקיות קבועה. תלוי ברקע של המקום, רמת הביצוע, המיקום, מידת האטרקטיביות שלו... יש ויש. לא מתרשם מנסיון של שונאי חולדאי להפוך את המילה "מתחמים" לקללת וודו ובאמצעותה לתקוף אותו. שיעלו טענות ענייניות ולא ישתמשו בסיסמאות ריקות מתוכן.
דוקא הטריגר(ית) שלי לכל השרשור הזה
היא תומכת בחולדאי.
אבל היא אנטי מתחמים בהגדרה, ממש יש לה פריחה בעור מלשמוע על המושג הזה, מתחם.

או קיי, הבנתי שאתה (ובצדק, לדעתי [הרי זה בסך הכל דעות, זה לא משוואה במתמטיקה שיש לה רק פתרון אחד]) לא מתנגד למושג מתחם
אלא בודק לגופו של דבר.

להערכתי אתה צודק בכך שזה חלק מהניו ספיק וחלק ממגמות של שמאל עולמי שהשתלט על מוקדי השיח
האקדמאים בתחומים של ארכיטקטורה, בניין ערים, גיאוגרפיה עירונית (יש דבר כזה) וכו'.

חד משמעי כל אלו בפוסט/סטטוס הפייסבוקי שהיווה מבחינתי את הטריגר לשרשור הזה ואשר היה נגד מתחמים היה איש שמאל.
כאמור, באופן מפתיע, לפחות ה"גיבורה" הראשית היא לא אנטי חולדאי אלא דוקא בעדו (בין היתר כי הוא בעד מגדלים וניצן הורוביץ נגד מגדלים).
 
מאה אחוז

דוקא הטריגר(ית) שלי לכל השרשור הזה
היא תומכת בחולדאי.
אבל היא אנטי מתחמים בהגדרה, ממש יש לה פריחה בעור מלשמוע על המושג הזה, מתחם.

או קיי, הבנתי שאתה (ובצדק, לדעתי [הרי זה בסך הכל דעות, זה לא משוואה במתמטיקה שיש לה רק פתרון אחד]) לא מתנגד למושג מתחם
אלא בודק לגופו של דבר.

להערכתי אתה צודק בכך שזה חלק מהניו ספיק וחלק ממגמות של שמאל עולמי שהשתלט על מוקדי השיח
האקדמאים בתחומים של ארכיטקטורה, בניין ערים, גיאוגרפיה עירונית (יש דבר כזה) וכו'.

חד משמעי כל אלו בפוסט/סטטוס הפייסבוקי שהיווה מבחינתי את הטריגר לשרשור הזה ואשר היה נגד מתחמים היה איש שמאל.
כאמור, באופן מפתיע, לפחות ה"גיבורה" הראשית היא לא אנטי חולדאי אלא דוקא בעדו (בין היתר כי הוא בעד מגדלים וניצן הורוביץ נגד מגדלים).
מאה אחוז
אני לא התייחסתי לגברת הנ"ל (שכמובן לא קראתי) אלא לביקורות שאני שומע/קורא/רואה נגד הפרוייקטים של חולדאי ב-15 השנים האחרונות.

אותם גאוני תכנון ערים לא אמרו מילה ולא נקפו אצבע כאשר לאורך 20 שנה אהוב ליבם צ'יץ' ביצע פרוייקטים באמת הרסניים ומיותרים. התחבאו מתחת למיטה ועשו קולות של שטיח. עכשיו פתאום הם גיבורים גדולים ומחפשים מתחת לאדמה סיבות קטנוניות ללכלך על הפרוייקטים של חולדאי. איפה הם היו כשצ'יץ' הרס את החוף של יפו עם הר הזבל? קידם את התמח"ת המכוערת? בנה את כיכר אתרים המזעזעת? הרס את קו החוף התל אביבי עם הדולפינריום שפעל 5 דקות ונותר כצלקת עד היום? תקע את המזרקה הדוחה של אגם בכיכר דיזנגוף והפך אותה לבדיחה עצובה? שתקו כמו דגים. הבעיה שלהם בחיים זה מתחם התחנה? פתטי.
 

amit1270

New member
זה פשוט לא נכון. יש המון ביקורת על צ'יץ'

מאה אחוז
אני לא התייחסתי לגברת הנ"ל (שכמובן לא קראתי) אלא לביקורות שאני שומע/קורא/רואה נגד הפרוייקטים של חולדאי ב-15 השנים האחרונות.

אותם גאוני תכנון ערים לא אמרו מילה ולא נקפו אצבע כאשר לאורך 20 שנה אהוב ליבם צ'יץ' ביצע פרוייקטים באמת הרסניים ומיותרים. התחבאו מתחת למיטה ועשו קולות של שטיח. עכשיו פתאום הם גיבורים גדולים ומחפשים מתחת לאדמה סיבות קטנוניות ללכלך על הפרוייקטים של חולדאי. איפה הם היו כשצ'יץ' הרס את החוף של יפו עם הר הזבל? קידם את התמח"ת המכוערת? בנה את כיכר אתרים המזעזעת? הרס את קו החוף התל אביבי עם הדולפינריום שפעל 5 דקות ונותר כצלקת עד היום? תקע את המזרקה הדוחה של אגם בכיכר דיזנגוף והפך אותה לבדיחה עצובה? שתקו כמו דגים. הבעיה שלהם בחיים זה מתחם התחנה? פתטי.
זה פשוט לא נכון. יש המון ביקורת על צ'יץ'
"אהוב ליבם" של "העיתונאים".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה