חצי
הכבישים בתוכנית החומש הבאה של "נתיבי ישראל":

מצב
הנושא נעול.
חצי
הכבישים בתוכנית החומש הבאה של "נתיבי ישראל":

חצי
הכבישים בתוכנית החומש הבאה של "נתיבי ישראל":
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4844232,00.html
רשימה חלקית (פרויקטים נוספים מופיעים במפה בכתבה המצורפת - אחד הבולטים מביניהם זה פרויקט כביש 16 לירושלים):
"
צפון:
הקמת מחלף משמר הגבול, המהווה גישה לחריש מכביש 65 וסלילת כביש אזורי על כביש 444. עלות: 270 מיליון שקל. בכך הוא יאפשר שיפור הגישה לחריש שצפויה לקלוט 60 אלף איש.

הרחבת כביש 65 (גולני–דברת) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, לרבות עוקף כפר תבור. בכך הוא צפוי להפחית את התנועה העמוסה במחלף גולני.

הרחבת כביש 71 והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, כולל מחלוף הצמתים. זאת על מנת לשפר את הכביש האדום רווי התאונות שמכיל תנועת משאיות מנמל חיפה לירדן.

הקמת מחלפים בכביש 79 - מחלף יפתחאל, כהכנה להקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת.

הרחבה של כביש 85 בקטע כרמיאל־ראמה, והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים. שיפור בכביש שכיום מרמזור ברובו והפיכת התנועה למהירה יותר.

הקמת כביש 65 עוקף עפולה כחלק מתשתיות נדרשות לתמיכה ברכבת העמק.

מרכז:
סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה. זאת על מנת לאפשר חיבור מהיר ויעיל לפתח תקווה ולרשת הרכבות גם בשעות העומס.

הקמת כביש עוקף לוד (כביש 200), במקום הכביש הסובב כיום את לוד המרומזר ורווי תאונות. הכביש החדש יאפשר נסיעה רצופה וגישה מהירה לשכונות החדשות.

הרחבת כביש 2 בקטע שבין חבצלת לאולגה באורך 14 ק"מ ל-3 נתיבים לכל כיוון. זאת על מנת לפתוח את "צוואר הבקבוק" בקטע הכביש בשעות העומס.

סלילת מנהרה תת־קרקעית מתחת לכביש 5 שתחבר בין א.ת הצפוני לא.ת הדרומי של כפר־קאסם. זאת על מנת להקל את הגישה שכיום מתבצע דרך כביש משותף לאזור התעסוקה של ראש־העין.

שדרוג כביש 44 בין ניר צבי לבית דגן, עם מחלפים חדשים במקום הצמתים הקיימים והמרומזרים: בית דגן, כפר חב"ד וצריפין והוספת מסלול תחבורה ציבורית. זאת על מנת לאפשר גישה טובה לשכונות הגדולות המוקמות בראשל"צ מזרח על שטח צריפין, לבאר־יעקב ולרמלה.

סלילת כביש עוקף נס־ציונה־רחובות (כביש 423), בכדי לשפר את הנגישות לשתי הערים.

דרום
שדרוג והרחבה של כביש 232 בין מעון לכרם שלום והסדרת הצמתים בכדי ליעל על הנסיעה ליישובי האזור.

שיפור הצמתים לאורך כביש 293 (קמה־הגדי) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון. שיפור הגישה ליישובי האזור והגדלת האטרקטיביות של נתיבות.

הקמת מחלף קריית־גת דרום בכביש 40, שישרת את כ-10,000 הדירות שייבנו שם כמיני־עיר חדשה.

הקמת מחלף בלהבים בעלות 190 מיליון שקל. זאת על מנת לקצר את הגישה לב"ש ולהבים, שהופכות אטרקטיביות יותר ויותר לנוכח העברת בסיסי צה"ל לנגב.
"

משום מה הרשימה שפורסמה היום לא כוללת את הפרויקטים הרכבתיים, כמו הארכת מסילת כרמיאל לאצבע הגליל והמסילה לטבריה.
 

luckydude

Active member
במפה אפשר לראות שדרוג של כביש 2 מאולגה למחלף קיסריה.

חצי
הכבישים בתוכנית החומש הבאה של "נתיבי ישראל":
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4844232,00.html
רשימה חלקית (פרויקטים נוספים מופיעים במפה בכתבה המצורפת - אחד הבולטים מביניהם זה פרויקט כביש 16 לירושלים):
"
צפון:
הקמת מחלף משמר הגבול, המהווה גישה לחריש מכביש 65 וסלילת כביש אזורי על כביש 444. עלות: 270 מיליון שקל. בכך הוא יאפשר שיפור הגישה לחריש שצפויה לקלוט 60 אלף איש.

הרחבת כביש 65 (גולני–דברת) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, לרבות עוקף כפר תבור. בכך הוא צפוי להפחית את התנועה העמוסה במחלף גולני.

הרחבת כביש 71 והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, כולל מחלוף הצמתים. זאת על מנת לשפר את הכביש האדום רווי התאונות שמכיל תנועת משאיות מנמל חיפה לירדן.

הקמת מחלפים בכביש 79 - מחלף יפתחאל, כהכנה להקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת.

הרחבה של כביש 85 בקטע כרמיאל־ראמה, והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים. שיפור בכביש שכיום מרמזור ברובו והפיכת התנועה למהירה יותר.

הקמת כביש 65 עוקף עפולה כחלק מתשתיות נדרשות לתמיכה ברכבת העמק.

מרכז:
סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה. זאת על מנת לאפשר חיבור מהיר ויעיל לפתח תקווה ולרשת הרכבות גם בשעות העומס.

הקמת כביש עוקף לוד (כביש 200), במקום הכביש הסובב כיום את לוד המרומזר ורווי תאונות. הכביש החדש יאפשר נסיעה רצופה וגישה מהירה לשכונות החדשות.

הרחבת כביש 2 בקטע שבין חבצלת לאולגה באורך 14 ק"מ ל-3 נתיבים לכל כיוון. זאת על מנת לפתוח את "צוואר הבקבוק" בקטע הכביש בשעות העומס.

סלילת מנהרה תת־קרקעית מתחת לכביש 5 שתחבר בין א.ת הצפוני לא.ת הדרומי של כפר־קאסם. זאת על מנת להקל את הגישה שכיום מתבצע דרך כביש משותף לאזור התעסוקה של ראש־העין.

שדרוג כביש 44 בין ניר צבי לבית דגן, עם מחלפים חדשים במקום הצמתים הקיימים והמרומזרים: בית דגן, כפר חב"ד וצריפין והוספת מסלול תחבורה ציבורית. זאת על מנת לאפשר גישה טובה לשכונות הגדולות המוקמות בראשל"צ מזרח על שטח צריפין, לבאר־יעקב ולרמלה.

סלילת כביש עוקף נס־ציונה־רחובות (כביש 423), בכדי לשפר את הנגישות לשתי הערים.

דרום
שדרוג והרחבה של כביש 232 בין מעון לכרם שלום והסדרת הצמתים בכדי ליעל על הנסיעה ליישובי האזור.

שיפור הצמתים לאורך כביש 293 (קמה־הגדי) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון. שיפור הגישה ליישובי האזור והגדלת האטרקטיביות של נתיבות.

הקמת מחלף קריית־גת דרום בכביש 40, שישרת את כ-10,000 הדירות שייבנו שם כמיני־עיר חדשה.

הקמת מחלף בלהבים בעלות 190 מיליון שקל. זאת על מנת לקצר את הגישה לב"ש ולהבים, שהופכות אטרקטיביות יותר ויותר לנוכח העברת בסיסי צה"ל לנגב.
"

משום מה הרשימה שפורסמה היום לא כוללת את הפרויקטים הרכבתיים, כמו הארכת מסילת כרמיאל לאצבע הגליל והמסילה לטבריה.
במפה אפשר לראות שדרוג של כביש 2 מאולגה למחלף קיסריה.
אני מניח שייבנו גשר גבוה שייתר את הירידה המעצבנת והצרה לתוך הואדי של נחל חדרה ליד תחנת הכח.
&nbsp
באותו איזור צריך גם להקים כבר את הכביש הקצר מגשר אריק למחלף אולגה (כרגיל כשבנו את גשר אריק עשו חצי עבודה ולא חיברו אותו ישירות לכביש 2 כמתוכנן). ואם כבר הם בשוונג אז כדאי גם ליישם את החיבור המתוכנן של רחוב ביאליק למחלף החדש שמתוכנן באולגה דרום, במיוחד עכשיו שמדברים על החזרת הרמזור לצומת המשטרה (מה שיגביר את הבטיחות אבל גם את עומסי התנועה באיזור). זה גם יאפשר גישה יותר נוחה לכביש 2 לתושבים במיני-מנהטן שבנו בדרום אולגה.
 
נדמה לי שהכבישים הפנימיים בחדרה שהזכרת הם באחריות

במפה אפשר לראות שדרוג של כביש 2 מאולגה למחלף קיסריה.
אני מניח שייבנו גשר גבוה שייתר את הירידה המעצבנת והצרה לתוך הואדי של נחל חדרה ליד תחנת הכח.
&nbsp
באותו איזור צריך גם להקים כבר את הכביש הקצר מגשר אריק למחלף אולגה (כרגיל כשבנו את גשר אריק עשו חצי עבודה ולא חיברו אותו ישירות לכביש 2 כמתוכנן). ואם כבר הם בשוונג אז כדאי גם ליישם את החיבור המתוכנן של רחוב ביאליק למחלף החדש שמתוכנן באולגה דרום, במיוחד עכשיו שמדברים על החזרת הרמזור לצומת המשטרה (מה שיגביר את הבטיחות אבל גם את עומסי התנועה באיזור). זה גם יאפשר גישה יותר נוחה לכביש 2 לתושבים במיני-מנהטן שבנו בדרום אולגה.
נדמה לי שהכבישים הפנימיים בחדרה שהזכרת הם באחריות
עיריית חדרה ולא באחריות נתיבי ישראל.
הכביש המחבר את גשר אריק עם כביש 2 ייסלל במסגרת הבניה המתבצעת ומתוכננת באזור הזה. יהיה בו צורך גם לטובת חיבור למרכז התחבורתי החדש שייבנה, עבור אוטובוסים.

אגב, זה הזכיר לי פרויקט נוסף שנכלל בתוכנית החומש של נתיבי ישראל ולא מופיע בכתבה (גם לא במפה) - פרויקט כביש 4 בין הדרים לנחל חדרה.
 

סנוי

New member
לא ידעתי שמתוכנן חיבור של ביאליק לכביש 2... אין שם יער?


במפה אפשר לראות שדרוג של כביש 2 מאולגה למחלף קיסריה.
אני מניח שייבנו גשר גבוה שייתר את הירידה המעצבנת והצרה לתוך הואדי של נחל חדרה ליד תחנת הכח.
&nbsp
באותו איזור צריך גם להקים כבר את הכביש הקצר מגשר אריק למחלף אולגה (כרגיל כשבנו את גשר אריק עשו חצי עבודה ולא חיברו אותו ישירות לכביש 2 כמתוכנן). ואם כבר הם בשוונג אז כדאי גם ליישם את החיבור המתוכנן של רחוב ביאליק למחלף החדש שמתוכנן באולגה דרום, במיוחד עכשיו שמדברים על החזרת הרמזור לצומת המשטרה (מה שיגביר את הבטיחות אבל גם את עומסי התנועה באיזור). זה גם יאפשר גישה יותר נוחה לכביש 2 לתושבים במיני-מנהטן שבנו בדרום אולגה.
לא ידעתי שמתוכנן חיבור של ביאליק לכביש 2... אין שם יער?
 

luckydude

Active member
הכביש יעבור דרך היער.

לא ידעתי שמתוכנן חיבור של ביאליק לכביש 2... אין שם יער?
הכביש יעבור דרך היער.
מתוכנן מתחם גדול מאוד בין תחנת הרכבת לכביש 2. הנה הדמייה:
&nbsp
https://goo.gl/images/r3eLLI
&nbsp
בקצה העליון של ההדמייה אפשר לראות כביש שהוא בעצם הארכה של רחוב ביאליק. בקצה התחתון רואים את הכביש שאמור לחבר את גשר אריק עם מחלף אולגה.
 
כביש 40 בפ״ת מעניין, איך הוא יאפשר גישה טובה יותר לרכבת?

חצי
הכבישים בתוכנית החומש הבאה של "נתיבי ישראל":
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4844232,00.html
רשימה חלקית (פרויקטים נוספים מופיעים במפה בכתבה המצורפת - אחד הבולטים מביניהם זה פרויקט כביש 16 לירושלים):
"
צפון:
הקמת מחלף משמר הגבול, המהווה גישה לחריש מכביש 65 וסלילת כביש אזורי על כביש 444. עלות: 270 מיליון שקל. בכך הוא יאפשר שיפור הגישה לחריש שצפויה לקלוט 60 אלף איש.

הרחבת כביש 65 (גולני–דברת) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, לרבות עוקף כפר תבור. בכך הוא צפוי להפחית את התנועה העמוסה במחלף גולני.

הרחבת כביש 71 והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון, כולל מחלוף הצמתים. זאת על מנת לשפר את הכביש האדום רווי התאונות שמכיל תנועת משאיות מנמל חיפה לירדן.

הקמת מחלפים בכביש 79 - מחלף יפתחאל, כהכנה להקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת.

הרחבה של כביש 85 בקטע כרמיאל־ראמה, והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים. שיפור בכביש שכיום מרמזור ברובו והפיכת התנועה למהירה יותר.

הקמת כביש 65 עוקף עפולה כחלק מתשתיות נדרשות לתמיכה ברכבת העמק.

מרכז:
סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה. זאת על מנת לאפשר חיבור מהיר ויעיל לפתח תקווה ולרשת הרכבות גם בשעות העומס.

הקמת כביש עוקף לוד (כביש 200), במקום הכביש הסובב כיום את לוד המרומזר ורווי תאונות. הכביש החדש יאפשר נסיעה רצופה וגישה מהירה לשכונות החדשות.

הרחבת כביש 2 בקטע שבין חבצלת לאולגה באורך 14 ק"מ ל-3 נתיבים לכל כיוון. זאת על מנת לפתוח את "צוואר הבקבוק" בקטע הכביש בשעות העומס.

סלילת מנהרה תת־קרקעית מתחת לכביש 5 שתחבר בין א.ת הצפוני לא.ת הדרומי של כפר־קאסם. זאת על מנת להקל את הגישה שכיום מתבצע דרך כביש משותף לאזור התעסוקה של ראש־העין.

שדרוג כביש 44 בין ניר צבי לבית דגן, עם מחלפים חדשים במקום הצמתים הקיימים והמרומזרים: בית דגן, כפר חב"ד וצריפין והוספת מסלול תחבורה ציבורית. זאת על מנת לאפשר גישה טובה לשכונות הגדולות המוקמות בראשל"צ מזרח על שטח צריפין, לבאר־יעקב ולרמלה.

סלילת כביש עוקף נס־ציונה־רחובות (כביש 423), בכדי לשפר את הנגישות לשתי הערים.

דרום
שדרוג והרחבה של כביש 232 בין מעון לכרם שלום והסדרת הצמתים בכדי ליעל על הנסיעה ליישובי האזור.

שיפור הצמתים לאורך כביש 293 (קמה־הגדי) והפיכתו לדו־מסלולי עם שני נתיבים לכל כיוון. שיפור הגישה ליישובי האזור והגדלת האטרקטיביות של נתיבות.

הקמת מחלף קריית־גת דרום בכביש 40, שישרת את כ-10,000 הדירות שייבנו שם כמיני־עיר חדשה.

הקמת מחלף בלהבים בעלות 190 מיליון שקל. זאת על מנת לקצר את הגישה לב"ש ולהבים, שהופכות אטרקטיביות יותר ויותר לנוכח העברת בסיסי צה"ל לנגב.
"

משום מה הרשימה שפורסמה היום לא כוללת את הפרויקטים הרכבתיים, כמו הארכת מסילת כרמיאל לאצבע הגליל והמסילה לטבריה.
כביש 40 בפ״ת מעניין, איך הוא יאפשר גישה טובה יותר לרכבת?
האם מתוכננת ירידה מכביש 40 ישירות לרכבת? לא ממש הבנתי מה המשפט הזה אומר:
״סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה. זאת על מנת לאפשר חיבור מהיר ויעיל לפתח תקווה ולרשת הרכבות גם בשעות העומס.״
 
זו סתם סיסמה. הירידה מכביש 40 לרכבת בכלל לא תלויה בסלילת

כביש 40 בפ״ת מעניין, איך הוא יאפשר גישה טובה יותר לרכבת?
האם מתוכננת ירידה מכביש 40 ישירות לרכבת? לא ממש הבנתי מה המשפט הזה אומר:
״סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה. זאת על מנת לאפשר חיבור מהיר ויעיל לפתח תקווה ולרשת הרכבות גם בשעות העומס.״
זו סתם סיסמה. הירידה מכביש 40 לרכבת בכלל לא תלויה בסלילת
הכביש העוקף.
הכביש העוקף מתוכנן להתחבר לכביש 40 הקיים דרומית לתחנת הרכבת, בנחל שילה.
ובכלל מדובר בחצי כביש.
הכביש העוקף המלא אמור להיות עד דרומית לצומת סירקין, אבל כאן כתוב שהקצה הדרומי יהיה בכביש 483 (כביש פתח תקוה - ראש העין).
למה הכביש הזה יעזור חוץ מקיצור דרך לתושבי גבעת השלושה, אני לא יודע, כי רצף לכביש 40 לכיוון דרום לא יהיה לו.
אבל אולי מתוכנן חיבור בין כביש 483 לשכונה החדשה המתוכננת בבסיס סירקין ואז התיאור מקבל משמעות אחרת.
 

alantan

New member
תוואי הכביש המלא

זו סתם סיסמה. הירידה מכביש 40 לרכבת בכלל לא תלויה בסלילת
הכביש העוקף.
הכביש העוקף מתוכנן להתחבר לכביש 40 הקיים דרומית לתחנת הרכבת, בנחל שילה.
ובכלל מדובר בחצי כביש.
הכביש העוקף המלא אמור להיות עד דרומית לצומת סירקין, אבל כאן כתוב שהקצה הדרומי יהיה בכביש 483 (כביש פתח תקוה - ראש העין).
למה הכביש הזה יעזור חוץ מקיצור דרך לתושבי גבעת השלושה, אני לא יודע, כי רצף לכביש 40 לכיוון דרום לא יהיה לו.
אבל אולי מתוכנן חיבור בין כביש 483 לשכונה החדשה המתוכננת בבסיס סירקין ואז התיאור מקבל משמעות אחרת.
תוואי הכביש המלא
איך הכביש המלא אמור לחזור לכביש 40 דרומית לצומת סירקין? איך הוא יעבור את שכונות הדר גנים, עמישב וכפר סירקין? האם הוא יעבור על תעלת הניקוז הקרויה נחל מזור?
 

סנוי

New member
כן, זה התכנון מסתבר

תוואי הכביש המלא
איך הכביש המלא אמור לחזור לכביש 40 דרומית לצומת סירקין? איך הוא יעבור את שכונות הדר גנים, עמישב וכפר סירקין? האם הוא יעבור על תעלת הניקוז הקרויה נחל מזור?
כן, זה התכנון מסתבר
 
הכביש אמור להמשיך מ 483 דרומה בין הבסיס לבין שכונות

תוואי הכביש המלא
איך הכביש המלא אמור לחזור לכביש 40 דרומית לצומת סירקין? איך הוא יעבור את שכונות הדר גנים, עמישב וכפר סירקין? האם הוא יעבור על תעלת הניקוז הקרויה נחל מזור?
הכביש אמור להמשיך מ 483 דרומה בין הבסיס לבין שכונות
קרית אלון ויוספטל, לעבור בשטח הספורטק, לחצות את כביש 4713 (הכביש לכפר סירקין) צפונית מערבית להדר גנים ולהמשיך בכיוון דרום מערב עד לאזור צומת עמישב (הכניסה המערבית להדר גנים).

אבל יש על כך חילוקי דיעות בין עיריית פתח תקוה, המתכננים של משרד הבטחון ומינהל התכנון.
המתכננים של משרד הבטחון טוענים שתוואי כזה של הכביש יפריד בין המגה שכונה שהם מתכננים לדחוף לפתח תקוה לבין שאר העיר ויצור חיץ. הם רוצים תוואי משוקע של הכביש הקיים או של כביש חדש.
לכן בתוכנית החומש הקרובה הכביש ייעצר ב-483 (ואגב כך ייצור עומס בלתי אפשרי בכביש הזה).
 

alantan

New member
תודה. אני דווקא מסכים עם משהב"ט

הכביש אמור להמשיך מ 483 דרומה בין הבסיס לבין שכונות
קרית אלון ויוספטל, לעבור בשטח הספורטק, לחצות את כביש 4713 (הכביש לכפר סירקין) צפונית מערבית להדר גנים ולהמשיך בכיוון דרום מערב עד לאזור צומת עמישב (הכניסה המערבית להדר גנים).

אבל יש על כך חילוקי דיעות בין עיריית פתח תקוה, המתכננים של משרד הבטחון ומינהל התכנון.
המתכננים של משרד הבטחון טוענים שתוואי כזה של הכביש יפריד בין המגה שכונה שהם מתכננים לדחוף לפתח תקוה לבין שאר העיר ויצור חיץ. הם רוצים תוואי משוקע של הכביש הקיים או של כביש חדש.
לכן בתוכנית החומש הקרובה הכביש ייעצר ב-483 (ואגב כך ייצור עומס בלתי אפשרי בכביש הזה).
תודה. אני דווקא מסכים עם משהב"ט
יש כבר כביש עוקף פתח תקווה, קוראים לו כביש 6 ואף כביש 444.
אין מה לעשות, פעם כביש 40 היה מין עוקף אבל הבניה עוטפת את הכביש מכל הכיוונים והכביש הפך עירוני. אז מה? כל כביש חייב לקבל גרסה מהירה יותר של עצמו?
&nbsp
שיסללו נת"צים על חשבון אחד משני הנתיבים של כביש 40 ושהרכב הפרטי ילך לעזאזל. משרד התחבורה טוען שהוא בעד העדפה לתחבורה ציבורית - שיוכיח את זה.
 
אין בעיה, שמשרד הבטחון ידאג לסלילת כביש גישה מכביש 6 ו/או

תודה. אני דווקא מסכים עם משהב"ט
יש כבר כביש עוקף פתח תקווה, קוראים לו כביש 6 ואף כביש 444.
אין מה לעשות, פעם כביש 40 היה מין עוקף אבל הבניה עוטפת את הכביש מכל הכיוונים והכביש הפך עירוני. אז מה? כל כביש חייב לקבל גרסה מהירה יותר של עצמו?
&nbsp
שיסללו נת"צים על חשבון אחד משני הנתיבים של כביש 40 ושהרכב הפרטי ילך לעזאזל. משרד התחבורה טוען שהוא בעד העדפה לתחבורה ציבורית - שיוכיח את זה.
אין בעיה, שמשרד הבטחון ידאג לסלילת כביש גישה מכביש 6 ו/או
מכביש 444 למיני-עיר שהוא משתוקק להקים על שטחי בסיס סירקין ויעזוב את פתח תקוה במנוחה.
משרד הבטחון רוצה להוסיף לפתח תקוה ולהעמיס על התשתיות שלה עוד 12 אלף יחידות דיור (עוד כ- 50-60 אלף תושבים), מבלי להכין להם תשתיות בסיסיות.

אני מצרף טבלה מתוך מצגת מאחד המסמכים של תמ"א 47 שאפשר לראות בה איזו התייחסות נפלאה יש לצרכי התחבורה באזור מחנה סירקין: מתע"ן - יוק.

אפשר לראות את המסמכים באתר מינהל התכנון, בתמא/47. המצגת הספציפית הזו נמצאת בתוך קובץ ה ZIP שמופיע בחלק העליון של הדף.

 

alantan

New member
תודה, זה מעניין

אין בעיה, שמשרד הבטחון ידאג לסלילת כביש גישה מכביש 6 ו/או
מכביש 444 למיני-עיר שהוא משתוקק להקים על שטחי בסיס סירקין ויעזוב את פתח תקוה במנוחה.
משרד הבטחון רוצה להוסיף לפתח תקוה ולהעמיס על התשתיות שלה עוד 12 אלף יחידות דיור (עוד כ- 50-60 אלף תושבים), מבלי להכין להם תשתיות בסיסיות.

אני מצרף טבלה מתוך מצגת מאחד המסמכים של תמ"א 47 שאפשר לראות בה איזו התייחסות נפלאה יש לצרכי התחבורה באזור מחנה סירקין: מתע"ן - יוק.

אפשר לראות את המסמכים באתר מינהל התכנון, בתמא/47. המצגת הספציפית הזו נמצאת בתוך קובץ ה ZIP שמופיע בחלק העליון של הדף.
תודה, זה מעניין
אם כי אני עדיין חושב שאף על פי שהתפקיד של כביש 40 כיום אינו יכול להיות ארצי, אין מקום לעוד כביש בינעירוני בתוך השטח של פתח תקווה אם רוצים שהיא תהיה עיר ולא אוסף של איים המופרדים על ידי כבישים.
 
יש כאן שני היבטים:

תודה, זה מעניין
אם כי אני עדיין חושב שאף על פי שהתפקיד של כביש 40 כיום אינו יכול להיות ארצי, אין מקום לעוד כביש בינעירוני בתוך השטח של פתח תקווה אם רוצים שהיא תהיה עיר ולא אוסף של איים המופרדים על ידי כבישים.
יש כאן שני היבטים:
1. מה לעשות עם התנועה הבינעירונית של כביש 40.
2. מה לעשות עם העיר החדשה שהמדינה רוצה להקים ולהדביק לפתח תקוה.

העניין עם כביש 40 הקיים בין צומת סגולה למחלף שעריה זה לא רק שהוא לא יכול להיות ארצי, אלא שהוא גם לא יכול ככביש עירוני להכיל את העיר החדשה שתוקם בשטח מחנה סירקין.
אז גם ללא התייחסות לתעבורה הבינעירונית, יש צורך במציאת פתרונות גישה לעיר החדשה.
ולכן (אלא אם יהיה חיבור ישיר בין העיר החדשה לכבישים 6 ו 444) יש צורך בכביש בתוואי העוקף המתוכנן גם ככביש גישה לעיר החדשה.

צריך לזכור גם שמכביש 483 אין גישה לכביש 6, אלא רק דרך 444 ומחלף קסם מצפון או נחשונים מדרום.

להערכתי מה שיקרה בסוף זה שיסללו את החצי כביש (עד 483) ובהמשכו יסללו כביש מקומי שיגיע לשכונה ולכביש 4713.
ומצב כזה או שישאיר את התנועה הבינעירונית בכביש הקיים או שזו תעבור לחצי כביש העוקף ולכביש 483 ותתקע גם את הכביש הזה ואת צומת גנים.
וגם כביש 4713 יהיה סתום לחלוטין כי הוא יהווה את היציאה הדרומית מהעיר החדשה.
במצב גרוע יותר זה יהפוך את דרך בגין בהדר גנים לכביש סואן, כי תושבי העיר החדשה ינסו לצאת ל-471 דרך דרך בגין.

ואז כולם יבינו למה היה צריך לסלול את הכביש העוקף במלואו מאזור ירקונים ועד צומת עמישב.
 
ואם כביש הפך עירוני, אז השיקולים העליונים בקשר לכביש הזה

תודה. אני דווקא מסכים עם משהב"ט
יש כבר כביש עוקף פתח תקווה, קוראים לו כביש 6 ואף כביש 444.
אין מה לעשות, פעם כביש 40 היה מין עוקף אבל הבניה עוטפת את הכביש מכל הכיוונים והכביש הפך עירוני. אז מה? כל כביש חייב לקבל גרסה מהירה יותר של עצמו?
&nbsp
שיסללו נת"צים על חשבון אחד משני הנתיבים של כביש 40 ושהרכב הפרטי ילך לעזאזל. משרד התחבורה טוען שהוא בעד העדפה לתחבורה ציבורית - שיוכיח את זה.
ואם כביש הפך עירוני, אז השיקולים העליונים בקשר לכביש הזה
צריכים להיות שיקולים עירוניים ואת המשקל העיקרי בקשר לעתיד הכביש הזה צריך לתת לעמדה של העיריה.

אם המדינה רוצה להעמיס על הכביש הזה במצבו הנוכחי עוד 12000 יחידות דיור, זו לא רק זכותה, אלא חובתה של עיריית פתח תקוה לעמוד עם הרגליים האחוריות אל מול המדינה. עם כל הכבוד להשתוקקות של הממשלה ושל שר האוצר בפרט לבנות כמה שיותר דירות וההשתוקקות של משרד הבטחון להרוויח כמה שיותר מהאדמות שהוא מתכוון לשחרר.

אין מה לעשות, כביש עירוני הוא כביש עירוני, על כל המשתמע מכך.
 
בקובץ המצורף אפשר לראות פרוטוקול דיון שהתקיים בנושא

תודה. אני דווקא מסכים עם משהב"ט
יש כבר כביש עוקף פתח תקווה, קוראים לו כביש 6 ואף כביש 444.
אין מה לעשות, פעם כביש 40 היה מין עוקף אבל הבניה עוטפת את הכביש מכל הכיוונים והכביש הפך עירוני. אז מה? כל כביש חייב לקבל גרסה מהירה יותר של עצמו?
&nbsp
שיסללו נת"צים על חשבון אחד משני הנתיבים של כביש 40 ושהרכב הפרטי ילך לעזאזל. משרד התחבורה טוען שהוא בעד העדפה לתחבורה ציבורית - שיוכיח את זה.
בקובץ המצורף אפשר לראות פרוטוקול דיון שהתקיים בנושא
בעמודים 3-4.
שרון משיח ועירית שפרברג ייצגו את עמדת משרד התחבורה.
דניאלה פוסק ייצגה את עמדת מינהל התכנון.
ארי כהן ייצג את עמדת המתכנן מטעם משרד הבטחון.

בעמדה של ארי כהן יש בכלל סתירה:
מצד אחד הוא טוען שלא נבחנו תרחישים בהם כביש 40 הקיים נבחן ככביש ארצי אלא כמקומי בלבד. מצד שני הוא טוען (בהקשר של הכביש העוקף) שלא ניתן לקיים עיר כאשר כביש ארצי חוצה אותה.

האינטרס של משרד הבטחון כאן ברור - לנצל ככל היותר את השטח לצורך בנייה וכביש ארצי בשטח הזה יצמצם את שטחי הבניה הפוטנציאליים.

אין שום הגיון להתנגד לכביש העוקף ככביש ארצי ולתמוך בהשארת הכביש הקיים ככביש ארצי. לכן אם רוצים חלופה מערכתית אחרת לכביש 40 - בבקשה, שמתכנני משרד הבטחון יתכננו כיצד לחבר את העיר החדשה שהם רוצים להקים לכבישים 6 ו-444 ולא לכביש 40 הקיים על הגב של מזרח פתח תקוה.
 

Bus Nerd

Active member
מצד שני אותה אותה מגה שכונה במילא תהיה מנותקת מהעיר

הכביש אמור להמשיך מ 483 דרומה בין הבסיס לבין שכונות
קרית אלון ויוספטל, לעבור בשטח הספורטק, לחצות את כביש 4713 (הכביש לכפר סירקין) צפונית מערבית להדר גנים ולהמשיך בכיוון דרום מערב עד לאזור צומת עמישב (הכניסה המערבית להדר גנים).

אבל יש על כך חילוקי דיעות בין עיריית פתח תקוה, המתכננים של משרד הבטחון ומינהל התכנון.
המתכננים של משרד הבטחון טוענים שתוואי כזה של הכביש יפריד בין המגה שכונה שהם מתכננים לדחוף לפתח תקוה לבין שאר העיר ויצור חיץ. הם רוצים תוואי משוקע של הכביש הקיים או של כביש חדש.
לכן בתוכנית החומש הקרובה הכביש ייעצר ב-483 (ואגב כך ייצור עומס בלתי אפשרי בכביש הזה).
מצד שני אותה אותה מגה שכונה במילא תהיה מנותקת מהעיר
ע"י כביש 40 והפקקים האינסופיים שלו, שרק יחמירו כשהשכונה תצמח.

המרחק בין הצמתים (ולכן מיעוט מעברי החציה) והיעדר גשרים להולכי רגל כבר הופכים את השכונות שממזרח לכביש לדי מנותקות משאר העיר. כביש נוסף לא ישנה במיוחד את העובד הזו. היעדר מערכת הסעת המונים (לא הולכים להאריך לשם את הקו האדום והמטרו לראש העין עוד רחוק) גם יחמיר את הניתוק הזה, כי תושבי השכונה יהיו תלויים ברכב פרטי או באוטובוסים שיתקעו בפקקים כדי להגיע למוקדי העניין של העיר.

אני לא יודע איך הולך להיראות תוואי הרחובות בשכונה החדשה, אבל אם הוא הולך להיות סיבובי ומנותק כמו בהדר המושבות (ובכל שכונה חדשה שמתכננים כאן בשנים האחרונות), אז קיומו של עוד כביש לא ישנה הרבה - במילא זה יהיה לא walkable בעליל והיעדר גריד נורמלי פוגע גם ביעילות של קווי התחבורה הציבורית.
 

alantan

New member
והפתרון הוא באמת הרכבת (הקו המזרחי) שיכולה לספק זמן

מצד שני אותה אותה מגה שכונה במילא תהיה מנותקת מהעיר
ע"י כביש 40 והפקקים האינסופיים שלו, שרק יחמירו כשהשכונה תצמח.

המרחק בין הצמתים (ולכן מיעוט מעברי החציה) והיעדר גשרים להולכי רגל כבר הופכים את השכונות שממזרח לכביש לדי מנותקות משאר העיר. כביש נוסף לא ישנה במיוחד את העובד הזו. היעדר מערכת הסעת המונים (לא הולכים להאריך לשם את הקו האדום והמטרו לראש העין עוד רחוק) גם יחמיר את הניתוק הזה, כי תושבי השכונה יהיו תלויים ברכב פרטי או באוטובוסים שיתקעו בפקקים כדי להגיע למוקדי העניין של העיר.

אני לא יודע איך הולך להיראות תוואי הרחובות בשכונה החדשה, אבל אם הוא הולך להיות סיבובי ומנותק כמו בהדר המושבות (ובכל שכונה חדשה שמתכננים כאן בשנים האחרונות), אז קיומו של עוד כביש לא ישנה הרבה - במילא זה יהיה לא walkable בעליל והיעדר גריד נורמלי פוגע גם ביעילות של קווי התחבורה הציבורית.
והפתרון הוא באמת הרכבת (הקו המזרחי) שיכולה לספק זמן
הגעה אטרקטיבי לציר האיילון דרך מסילת בני ברק, מתחנה במחלף נחשונים ותחנה כ-800 מטר מדרום לתחנת ראש העין דרום (במקומה). בנוסף להקמת המטרו המתוכנן
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שהוא יחסוך כמה דקות לבאים מדרום למרות חוסר הרצף

זו סתם סיסמה. הירידה מכביש 40 לרכבת בכלל לא תלויה בסלילת
הכביש העוקף.
הכביש העוקף מתוכנן להתחבר לכביש 40 הקיים דרומית לתחנת הרכבת, בנחל שילה.
ובכלל מדובר בחצי כביש.
הכביש העוקף המלא אמור להיות עד דרומית לצומת סירקין, אבל כאן כתוב שהקצה הדרומי יהיה בכביש 483 (כביש פתח תקוה - ראש העין).
למה הכביש הזה יעזור חוץ מקיצור דרך לתושבי גבעת השלושה, אני לא יודע, כי רצף לכביש 40 לכיוון דרום לא יהיה לו.
אבל אולי מתוכנן חיבור בין כביש 483 לשכונה החדשה המתוכננת בבסיס סירקין ואז התיאור מקבל משמעות אחרת.
נראה לי שהוא יחסוך כמה דקות לבאים מדרום למרות חוסר הרצף
לפנות ימינה בצומת גנים ואז מיד שמאלה לכביש החדש יעקוף חלק מהעומס של צומת סגולה ויחסוך כמה רמזורים
 
לא יחסוך, כי חלק מהעומס יעבור לכביש 483 ולצומת עם הכביש

נראה לי שהוא יחסוך כמה דקות לבאים מדרום למרות חוסר הרצף
לפנות ימינה בצומת גנים ואז מיד שמאלה לכביש החדש יעקוף חלק מהעומס של צומת סגולה ויחסוך כמה רמזורים
לא יחסוך, כי חלק מהעומס יעבור לכביש 483 ולצומת עם הכביש
העוקף (הרי לא יהיה שם מחלף).
והקיבולת של כביש 483 קטנה יותר מזו של רחוב הנח"ל (כביש 40 בין צומת גנים לצומת סגולה).

התכלית היחידה לכביש הזה תהיה אם יהיה חיבור בין השכונה המתוכננת בשטחי בסיס סירקין לבין כביש 483.
אחרת החצי כביש הזה יגרום יותר נזק מתועלת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה