חצי
: במיוחד לפיינשטיין: מדוע ישראל לא השתמשה

מצב
הנושא נעול.
היעד העיקרי של ה F-35 הוא איראן

בהחלט מעניין, תודה!
לא הייתי ער להבחנה הנוכחית בין F 22 לבין F 35.
זה אכן מזכיר את התקופה שבה נקלטו ה F 16 בצה"ל.
רק לא בטוח שעד שיגיע ה F 35 עוד יישארו מערכי נ"מ במדינות האוייב (או שיישארו מדינות אוייב, גם הן הולכות ונעלמות).
היעד העיקרי של ה F-35 הוא איראן
כי ישראל הוכיחה בעבר שהיא מסוגלת להתגבר על הנ"מ הקיים בסוריה באמצעים שלא פורסמו.
 
לדעתי אף אחד מהם לא מסוגל להתמודד עם סוחוי 50?

לא בדיוק.
שני המטוסים נועדו לקרבות אוויר אוויר. F-15 נועד להיות מטוס עליונות אווירית שיוכל להתמודד עם כל מטוס סובייטי, ביום ובלילה ובכל מזג אוויר. הבעיה היא ש ה F-15 הוא מטוס יקר. לכן, הוחלט שיש צורך במטוס קרב מוגבל ללחימת יום בלבד, שיהיה קטן יותר וזול יותר. ואכן, ה F-16 עולה כחצי מעלותו של F-15 והיכולות שלו מוגבלות, לפחות אם משווים את התצורות המקוריות.
&nbsp
&nbsp
לדעתי אף אחד מהם לא מסוגל להתמודד עם סוחוי 50?
פעם שמעתי איזה טייס אומר: "אם יבואו מולכם סוחוי 35 או סוחוי 50, תברחו כמה שיותר מהר...". האם זה באמת כך?
 
האמת היא שלא ניתן לדעת, בטח הציבור הרחב לא יכול לדעת

לדעתי אף אחד מהם לא מסוגל להתמודד עם סוחוי 50?
פעם שמעתי איזה טייס אומר: "אם יבואו מולכם סוחוי 35 או סוחוי 50, תברחו כמה שיותר מהר...". האם זה באמת כך?
האמת היא שלא ניתן לדעת, בטח הציבור הרחב לא יכול לדעת
ומי שאומר לך "אם יבוא מולך... ", או שהוא לא יודע על מה הוא מדבר או גרוע יותר, אם הוא באמת יודע עדיף שלא ידבר כלל.
לפי ההבנה המוגבלת שלי, בקרב אוויר מודרני, שני מטוסים מנסים לזהות אחד את השני במכ"מ, לשגר טיל, להבין ששוגר טיל אויב ולנסות לחמוק ממנו בתמרונים, אמצעי לוחמה אלקטרונית ושילוב של השניים.
&nbsp
כאן בא לידי ביטוי היתרון הטכנולוגי של הצדדים: למי יש מכ"מ טוב יותר? מי יזהה את האויב קודם ובמרחק רב יותר? הטיל של מי טוב יותר, מדוייק יותר, מתמרן יותר ואמין יותר? למי יש מערכות לוחמה אלקטרונית טובות יותר? למי יש "תמונת קרב" טובה יותר, שמתקבלת מכלי טיס תומכים? ועוד כל מיני שיקולים. מן הסתם נתוני האמת ידועים רק לחילות האוויר והיכולת של חיל אוויר לדעת מה הולך אצל האויב היא מוגבלת.
&nbsp
היה ולשני מטוסים נגמרו הטילים, הם יכולים לבחור להלחם בקרב אוויר "קלאסי". הם פחות או יותר חייבים לבחור להכנס לקרב אוויר, כי קרב כזה חייב להיות במהירויות נמוכות יחסית כדי שבכלל יהיה סיכוי כלשהו לפגוע באויב עם התותח של המטוס. במצב שבו שני מטוסים נמצאים בקרב כזה, מה שקובע הוא יכולת התמרון של המטוס, כוח המנועים שלו ובעיקר ומעל לכל, המיומנות של הטייס.
&nbsp
בשורה התחתונה, זה בעיקר מרוץ טכנולוגי ובמידה מסויימת, היכולת של כל אחד מהצדדים לגייס ולהכשיר צוות אוויר איכותי. כרגע, נראה שבמרוץ הטכנלוגי הצד הרוסי הוא הצד החלש יותר, במיוחד בכל מה שקשור באוויוניקה, שזה מה שקובע. באופן כללי, מצבה של התעשיה הרוסית אינו טוב ואין סיבה להניח ש"רוע הגזרה" פסח על תחום האוויר. "ימי הזוהר" של ברית המועצות עברו מן העולם ונטל ההוכחה הוא בפרוש עליהם. לכן, הייתי לוקח טענות בסגנון "אם יבוא מולך SU 35" בערבון מוגבל. יחד עם זאת, אין סיבה לשאננות.
&nbsp
אלו שתי האגורות שלי, אני בשום אופן לא מומחה או מבין גדול בתחום ומקור הידע הוא קריאה, שירות צבאי בתחום ושיחות עם אנשים בשירות. שום דבר מסווג או משהו בסגנון.
 
תודה רבה על ההארות ! עכשיו אני מבין !


האמת היא שלא ניתן לדעת, בטח הציבור הרחב לא יכול לדעת
ומי שאומר לך "אם יבוא מולך... ", או שהוא לא יודע על מה הוא מדבר או גרוע יותר, אם הוא באמת יודע עדיף שלא ידבר כלל.
לפי ההבנה המוגבלת שלי, בקרב אוויר מודרני, שני מטוסים מנסים לזהות אחד את השני במכ"מ, לשגר טיל, להבין ששוגר טיל אויב ולנסות לחמוק ממנו בתמרונים, אמצעי לוחמה אלקטרונית ושילוב של השניים.
&nbsp
כאן בא לידי ביטוי היתרון הטכנולוגי של הצדדים: למי יש מכ"מ טוב יותר? מי יזהה את האויב קודם ובמרחק רב יותר? הטיל של מי טוב יותר, מדוייק יותר, מתמרן יותר ואמין יותר? למי יש מערכות לוחמה אלקטרונית טובות יותר? למי יש "תמונת קרב" טובה יותר, שמתקבלת מכלי טיס תומכים? ועוד כל מיני שיקולים. מן הסתם נתוני האמת ידועים רק לחילות האוויר והיכולת של חיל אוויר לדעת מה הולך אצל האויב היא מוגבלת.
&nbsp
היה ולשני מטוסים נגמרו הטילים, הם יכולים לבחור להלחם בקרב אוויר "קלאסי". הם פחות או יותר חייבים לבחור להכנס לקרב אוויר, כי קרב כזה חייב להיות במהירויות נמוכות יחסית כדי שבכלל יהיה סיכוי כלשהו לפגוע באויב עם התותח של המטוס. במצב שבו שני מטוסים נמצאים בקרב כזה, מה שקובע הוא יכולת התמרון של המטוס, כוח המנועים שלו ובעיקר ומעל לכל, המיומנות של הטייס.
&nbsp
בשורה התחתונה, זה בעיקר מרוץ טכנולוגי ובמידה מסויימת, היכולת של כל אחד מהצדדים לגייס ולהכשיר צוות אוויר איכותי. כרגע, נראה שבמרוץ הטכנלוגי הצד הרוסי הוא הצד החלש יותר, במיוחד בכל מה שקשור באוויוניקה, שזה מה שקובע. באופן כללי, מצבה של התעשיה הרוסית אינו טוב ואין סיבה להניח ש"רוע הגזרה" פסח על תחום האוויר. "ימי הזוהר" של ברית המועצות עברו מן העולם ונטל ההוכחה הוא בפרוש עליהם. לכן, הייתי לוקח טענות בסגנון "אם יבוא מולך SU 35" בערבון מוגבל. יחד עם זאת, אין סיבה לשאננות.
&nbsp
אלו שתי האגורות שלי, אני בשום אופן לא מומחה או מבין גדול בתחום ומקור הידע הוא קריאה, שירות צבאי בתחום ושיחות עם אנשים בשירות. שום דבר מסווג או משהו בסגנון.
תודה רבה על ההארות ! עכשיו אני מבין !
 
תודה רבה !


דוקטור, אל תשכח לשם מה נוצר ה F15
אי שם בשנות השבעים האהובות עליך, מטרת המטוס המקורית היתה ליירט מפציצים אסטרטגיים סובייטיים שינסו לחדור למרחב האווירי של נאטו עם "מטען חורג".
לעומתו ה F16 נוצר בראש ובראשונה לתקיפת מטרות קרקע כגון בסיסי ח"א ו"סילואים" של טילים ביניבשתיים.
(אח... נוסטלגיה למחלחמה הקרה...)

כך שההתאמה הראשונית של ה F 15 היתה לקרבות אוויר ושל ה F 16 - להפצצת הקרקע.
אמנם לאורך השנים הם עברו התאמות כאלו ואחרות בח"א שלנו אבל התכנון המקורי שלהם לא השתנה.
תודה רבה !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה