חנוכת ת. הרכבת החדשה ת"א דרום 1970

מצב
הנושא נעול.

תחבורתי

New member
חנוכת ת. הרכבת החדשה ת"א דרום 1970

חנוכת ת. הרכבת החדשה ת"א דרום 1970
חנוכת תחנת הרכבת החדשה תל-אביב דרום 1970 גולי שחור לבן מתקופת ההקמה של התחנה.
 

dvir golan

New member
החלטה אומללה

מה קרה לתחנה הזאת?
למה היא נסגרה בכלל?
החלטה אומללה
פתיחת תחנת תל אביב דרום היא ללא ספק אחת ההחלטות התחבורתיות האומללות ביותר בתולדות התחבורה הציבורית בארץ ותחבורת רכבות בפרט. מסתבר שתנועת רכבות בתוך העיר תל אביב לא ממש עשתה טוב לפרנסי העיר שניסו בכל דרך למנוע זאת. הקטע בין יפו לתל אביב נסגר מיד עם קום המדינה ולא הייתה כל כוונה לחדשו. בסוף שנות ה -60 הועלה רעיון להקים מסוף תחבורתי גדול בכניסה לעיר מכיוון מקוה ישראל. שר התחבורה דאז שמעון פרס אישר את התוכנית אך למעשה הוטעה ע"י אותם אנשים שרצו בסילוק הרכבת מהעיר. המסוף התחבורתי היה לא אחרת מאשר תחנת רכבת שוממה ללא שום אמצעי תחבורה משלימה לתוך העיר. התחנה הייתה אמורה להיות שלב ראשון בחיבור המסילה הצפונית חיפה - תל אביב עם המסילה הדרומית בין תל אביב לירושלים ובאר שבע, דרך נחל האיילון. תוכנית זו כמובן לא יצאה לפועל וכך נפתחה תחנת תל אביב דרום שכבר היה ברור שכישלונה ודאי. בבת אחת חלה ירידה עצומה בכמות הנוסעים היוצאים מתל אביב ליעדים כמו ירושלים ובאר שבע וכל המתחם הגדול שהוקם הפך למקום רפאים. עד שנת 1994 עוד פעלה התחנה בצורה מצומצמת עת הגיעו ויצאו אליה רכבות ליעדים : ירושלים, רחובות וגם אשדוד דרום. עם סיום סלילת מסילת האיילון בוטל השימוש בתחנה, והנוסעים מהיעדים הדרומיים התחילו או סיימו את הנסיעה בתחנה היחידה שפעלה אז בתל אביב היא תחנת תל אביב מרכז(סבידור). מתחם התחנה משך מספר שנים הושכר ליזמים שונים ( בין בשאר התקיימו בו הופעות רוק!) וכיום פועל במתחם מערך ההדרכה של רכבת ישראל.
 

איליה.

New member
אשדוד דרום?

החלטה אומללה
פתיחת תחנת תל אביב דרום היא ללא ספק אחת ההחלטות התחבורתיות האומללות ביותר בתולדות התחבורה הציבורית בארץ ותחבורת רכבות בפרט. מסתבר שתנועת רכבות בתוך העיר תל אביב לא ממש עשתה טוב לפרנסי העיר שניסו בכל דרך למנוע זאת. הקטע בין יפו לתל אביב נסגר מיד עם קום המדינה ולא הייתה כל כוונה לחדשו. בסוף שנות ה -60 הועלה רעיון להקים מסוף תחבורתי גדול בכניסה לעיר מכיוון מקוה ישראל. שר התחבורה דאז שמעון פרס אישר את התוכנית אך למעשה הוטעה ע"י אותם אנשים שרצו בסילוק הרכבת מהעיר. המסוף התחבורתי היה לא אחרת מאשר תחנת רכבת שוממה ללא שום אמצעי תחבורה משלימה לתוך העיר. התחנה הייתה אמורה להיות שלב ראשון בחיבור המסילה הצפונית חיפה - תל אביב עם המסילה הדרומית בין תל אביב לירושלים ובאר שבע, דרך נחל האיילון. תוכנית זו כמובן לא יצאה לפועל וכך נפתחה תחנת תל אביב דרום שכבר היה ברור שכישלונה ודאי. בבת אחת חלה ירידה עצומה בכמות הנוסעים היוצאים מתל אביב ליעדים כמו ירושלים ובאר שבע וכל המתחם הגדול שהוקם הפך למקום רפאים. עד שנת 1994 עוד פעלה התחנה בצורה מצומצמת עת הגיעו ויצאו אליה רכבות ליעדים : ירושלים, רחובות וגם אשדוד דרום. עם סיום סלילת מסילת האיילון בוטל השימוש בתחנה, והנוסעים מהיעדים הדרומיים התחילו או סיימו את הנסיעה בתחנה היחידה שפעלה אז בתל אביב היא תחנת תל אביב מרכז(סבידור). מתחם התחנה משך מספר שנים הושכר ליזמים שונים ( בין בשאר התקיימו בו הופעות רוק!) וכיום פועל במתחם מערך ההדרכה של רכבת ישראל.
אשדוד דרום?
הקו לאשדוד נפתח רק בשנת 1997, כשמסילת האיילון כבר היתה פעילה.
 

dvir golan

New member
קו לאשדוד ויבנה

אשדוד דרום?
הקו לאשדוד נפתח רק בשנת 1997, כשמסילת האיילון כבר היתה פעילה.
קו לאשדוד ויבנה
הקו לרחובות החל לפעול בשנת 1990. וביוני 1992 הוארך עד תחנת אשדוד דרום. בקטע שבין רחובות לאשדוד היו עוד שתי תחנות: בני דרום ( ליד צומת אשדוד - נסגרה לאחר מספר חודשים) ותל יבנה ( ליד הפילבוקס). מיעוט הנוסעים בקטע שבין אשדוד לרחובות חייב את סגירת הקו לאחר שפעל כנתיים,ולמרות שפתיחת מסילת איילון בשנת 1994 שיפרה את כדאיות הנסיעה ברכבת, מספר הנוסעים לא גדל בעיקר עקב סיכסוך בין אגד לרכבת שביטויו היה בתיזמון רע של האוטובוסים המגיעים לתחנת עד הלום שנעשה במכוון ע"י אגד. בשנת 1997 לאחר שמונה לשר התשתיות בממשלת נתניהו, וקיבל לידיו את האחריות על רכבת ישראל- הורה אריאל שרון לחדש בכל מחיר את הקו לאשדוד. היה זה מהלך שאז נחשב שרירותי ולא הגיוני לאור המצב הגרוע של התשתית והשרות בקו, אך בטווח הארוך הייתה לכך משמעות חיובית ביותר וההוכחה לכך היא הגידול המתמיד והפנטסטי בתנועת הנוסעים בקו מאשדוד, שחייב השקעות גדולות בתשתית מסילה חדשה ובהקמת תחנות חדשות בקו.
 

יהוושע

New member
דביר , האם הדברים שאתה אומר כאן

קו לאשדוד ויבנה
הקו לרחובות החל לפעול בשנת 1990. וביוני 1992 הוארך עד תחנת אשדוד דרום. בקטע שבין רחובות לאשדוד היו עוד שתי תחנות: בני דרום ( ליד צומת אשדוד - נסגרה לאחר מספר חודשים) ותל יבנה ( ליד הפילבוקס). מיעוט הנוסעים בקטע שבין אשדוד לרחובות חייב את סגירת הקו לאחר שפעל כנתיים,ולמרות שפתיחת מסילת איילון בשנת 1994 שיפרה את כדאיות הנסיעה ברכבת, מספר הנוסעים לא גדל בעיקר עקב סיכסוך בין אגד לרכבת שביטויו היה בתיזמון רע של האוטובוסים המגיעים לתחנת עד הלום שנעשה במכוון ע"י אגד. בשנת 1997 לאחר שמונה לשר התשתיות בממשלת נתניהו, וקיבל לידיו את האחריות על רכבת ישראל- הורה אריאל שרון לחדש בכל מחיר את הקו לאשדוד. היה זה מהלך שאז נחשב שרירותי ולא הגיוני לאור המצב הגרוע של התשתית והשרות בקו, אך בטווח הארוך הייתה לכך משמעות חיובית ביותר וההוכחה לכך היא הגידול המתמיד והפנטסטי בתנועת הנוסעים בקו מאשדוד, שחייב השקעות גדולות בתשתית מסילה חדשה ובהקמת תחנות חדשות בקו.
דביר , האם הדברים שאתה אומר כאן
מבוססים על מידע מרכבת ישראל? כי ככול הידוע לי , פעל הקו לאשדוד מרכבת מרכז בלבד , לאחר חיבור מסילת האיילון למסילת הדרום . כך גם הקו לרחובות . תחנת ת"א דרום נסגרה לדעתי כבר בשנות ה-80 , עם הפסקת הקו לב"ש , וכמה שנים מאוחר יותר , עם הפסקת הקו לי-ם . לאחר חיבור מסילת האיילון לדרום , חודש הקו לי-ם דרך רכבת מרכז ולא רכבת דרום , עד להפסקתו ב1998 . דבריך על פעילות בתחנת דרום ב1990 לאשדוד ורחובות , נראים לי לא הגיוניים ( אלא אם הם נסמכים על עובדות מוצקות ומוכחות , ואז אני לוקח דבריי בחזרה ) שכן נפש חיה לא פקדה את התחנה הנידחת הזו במשך שנים בשל ריחוקה ממרכז ת"א , ולכן לא סביר שהרכבת פתחה אותה שוב לתנועה בשנת 90 ביודעה שהסיכוי למשוך לשם נוסעים הוא קלוש ביותר , אם לא אפסי.
 

dvir golan

New member
דברים מבוססים

דביר , האם הדברים שאתה אומר כאן
מבוססים על מידע מרכבת ישראל? כי ככול הידוע לי , פעל הקו לאשדוד מרכבת מרכז בלבד , לאחר חיבור מסילת האיילון למסילת הדרום . כך גם הקו לרחובות . תחנת ת"א דרום נסגרה לדעתי כבר בשנות ה-80 , עם הפסקת הקו לב"ש , וכמה שנים מאוחר יותר , עם הפסקת הקו לי-ם . לאחר חיבור מסילת האיילון לדרום , חודש הקו לי-ם דרך רכבת מרכז ולא רכבת דרום , עד להפסקתו ב1998 . דבריך על פעילות בתחנת דרום ב1990 לאשדוד ורחובות , נראים לי לא הגיוניים ( אלא אם הם נסמכים על עובדות מוצקות ומוכחות , ואז אני לוקח דבריי בחזרה ) שכן נפש חיה לא פקדה את התחנה הנידחת הזו במשך שנים בשל ריחוקה ממרכז ת"א , ולכן לא סביר שהרכבת פתחה אותה שוב לתנועה בשנת 90 ביודעה שהסיכוי למשוך לשם נוסעים הוא קלוש ביותר , אם לא אפסי.
דברים מבוססים
כל הנאמר כאן מתבסס בעיקר על ניסיוני האישי. אני השתמשתי בקו הזה במתכונתו הישנה: כלומר עד שנת 1994 , מערך יחיד של קרונות ic3 נסע בקו אשדוד תל אביב שתחנתו הסופית היתתה תל אביב דרום. הנוסעים שהיו מגיעים לתחנה השוממה היו יוצאים ממנה במהירות כאשר ביציאה חיכו להם אוטובוסים של חברת דן שהובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. אני זוכר שבשעות הבוקר אפילו הופעל מזנון נייד בקצה הרציף צמוד ליציאה מהתחנה. מעולם לא זכיתי לסוע מתחנת תל אביב דרום לרחובות או אשדוד, וזו מהסיבה הפשוטה שלא הייתה שום תחבורה ציבורית שמגיעה לתחנה הדרומית. בשל עובדה זו היה מספר הנוסעים הכללי מתחנה זו ודרומה קטן ביותר, וכמו שאתה אומר התחנה לרב נראתה שוממה ומוזנחת כי פרט לדקות ספורות בבוקר, לא הייתה בה שום פעילות ראויה לשמה.
 

אדיה

New member
שאלה לדביר

דברים מבוססים
כל הנאמר כאן מתבסס בעיקר על ניסיוני האישי. אני השתמשתי בקו הזה במתכונתו הישנה: כלומר עד שנת 1994 , מערך יחיד של קרונות ic3 נסע בקו אשדוד תל אביב שתחנתו הסופית היתתה תל אביב דרום. הנוסעים שהיו מגיעים לתחנה השוממה היו יוצאים ממנה במהירות כאשר ביציאה חיכו להם אוטובוסים של חברת דן שהובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. אני זוכר שבשעות הבוקר אפילו הופעל מזנון נייד בקצה הרציף צמוד ליציאה מהתחנה. מעולם לא זכיתי לסוע מתחנת תל אביב דרום לרחובות או אשדוד, וזו מהסיבה הפשוטה שלא הייתה שום תחבורה ציבורית שמגיעה לתחנה הדרומית. בשל עובדה זו היה מספר הנוסעים הכללי מתחנה זו ודרומה קטן ביותר, וכמו שאתה אומר התחנה לרב נראתה שוממה ומוזנחת כי פרט לדקות ספורות בבוקר, לא הייתה בה שום פעילות ראויה לשמה.
שאלה לדביר
האם ידוע לך אם זכויות הדרך עדיין שייכות לרכבת ישראל? האם ניתן עקרונית לחדש (ולוא חלקית) את שלוחת הרכבת לתוך ת"א?
 

יהוושע

New member
זה לא יקרה , ודאי לא כשכרגע ת"א

שאלה לדביר
האם ידוע לך אם זכויות הדרך עדיין שייכות לרכבת ישראל? האם ניתן עקרונית לחדש (ולוא חלקית) את שלוחת הרכבת לתוך ת"א?
זה לא יקרה , ודאי לא כשכרגע ת"א
מרושתת בתחנות ( 4 כרגע ואולי עוד אחת בעתיד ) בציר האיילון , והעיר עצמה הולכת ונעשית צפופה יותר . למיטב ידיעתי , זכויות הרכבת בצירים קיימים ובצירי עבר שאינם פעילים , נשמרות לעד . קח לדוגמא את ציר הרכבת החיג´זית בעמק יזרעאל , כול הקרקע שבאזור התוואי המקורי , שייכת לרכבת . אזור תחנת הרכבת הישנה בעפולה , נקרא עדיין " תחנת רכבת עפולה " , נתקלתי אפילו במכרז של הרכבת על מכירה/השכרה של מבנים באזור תחת הכותרת " ... למכירה/השכרה בתחנת רכבת עפולה " , כך שכנראה גם זכויות הדרך בתוואי שעבר בת"א , שייכות לה .
 

יהוושע

New member
מודה ועוזב ירוחם.

דברים מבוססים
כל הנאמר כאן מתבסס בעיקר על ניסיוני האישי. אני השתמשתי בקו הזה במתכונתו הישנה: כלומר עד שנת 1994 , מערך יחיד של קרונות ic3 נסע בקו אשדוד תל אביב שתחנתו הסופית היתתה תל אביב דרום. הנוסעים שהיו מגיעים לתחנה השוממה היו יוצאים ממנה במהירות כאשר ביציאה חיכו להם אוטובוסים של חברת דן שהובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. אני זוכר שבשעות הבוקר אפילו הופעל מזנון נייד בקצה הרציף צמוד ליציאה מהתחנה. מעולם לא זכיתי לסוע מתחנת תל אביב דרום לרחובות או אשדוד, וזו מהסיבה הפשוטה שלא הייתה שום תחבורה ציבורית שמגיעה לתחנה הדרומית. בשל עובדה זו היה מספר הנוסעים הכללי מתחנה זו ודרומה קטן ביותר, וכמו שאתה אומר התחנה לרב נראתה שוממה ומוזנחת כי פרט לדקות ספורות בבוקר, לא הייתה בה שום פעילות ראויה לשמה.
מודה ועוזב ירוחם.
 

seffic

New member
אני זוכר גם שתחנת ת"א דרום

דביר , האם הדברים שאתה אומר כאן
מבוססים על מידע מרכבת ישראל? כי ככול הידוע לי , פעל הקו לאשדוד מרכבת מרכז בלבד , לאחר חיבור מסילת האיילון למסילת הדרום . כך גם הקו לרחובות . תחנת ת"א דרום נסגרה לדעתי כבר בשנות ה-80 , עם הפסקת הקו לב"ש , וכמה שנים מאוחר יותר , עם הפסקת הקו לי-ם . לאחר חיבור מסילת האיילון לדרום , חודש הקו לי-ם דרך רכבת מרכז ולא רכבת דרום , עד להפסקתו ב1998 . דבריך על פעילות בתחנת דרום ב1990 לאשדוד ורחובות , נראים לי לא הגיוניים ( אלא אם הם נסמכים על עובדות מוצקות ומוכחות , ואז אני לוקח דבריי בחזרה ) שכן נפש חיה לא פקדה את התחנה הנידחת הזו במשך שנים בשל ריחוקה ממרכז ת"א , ולכן לא סביר שהרכבת פתחה אותה שוב לתנועה בשנת 90 ביודעה שהסיכוי למשוך לשם נוסעים הוא קלוש ביותר , אם לא אפסי.
אני זוכר גם שתחנת ת"א דרום
היתה פעילה בתחילת שנות ה- 90 למשך מס´ שנים. קוי 4 ו 5 של דן היו מגיעים אחה"צ לתחנה, ומשם היתה רכבת אחת או שתיים, לת"א ולאשדוד. התחנה לא היתה כזאת מרוחקת: הגיעו אליה קווי אוטובוס רבים יחסית מאיזור הקריה,מרכז ודרום העיר.אמנם אין מה להשוות לתחנות של היום, אך יש לזכור כי בתקופה ההיא, תחנה זו שירתה את האיזורים בת"א שהיום תחנות השלום וההגנה משרתות
 

GuyMan

New member
אין כמו ישראל של פעם

חנוכת ת. הרכבת החדשה ת"א דרום 1970
חנוכת תחנת הרכבת החדשה תל-אביב דרום 1970 גולי שחור לבן מתקופת ההקמה של התחנה.
אין כמו ישראל של פעם
מגדל שלום לבן וחדש...שני מיליון אוכלוסיה...מדמיין לעצמי כמה מעט כבישים והרבה טבע היה בארץ אז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה