מה קרה לתחנה הזאת?חנוכת ת. הרכבת החדשה ת"א דרום 1970
חנוכת תחנת הרכבת החדשה תל-אביב דרום 1970 גולי שחור לבן מתקופת ההקמה של התחנה.
החלטה אומללהמה קרה לתחנה הזאת?
למה היא נסגרה בכלל?
אשדוד דרום?החלטה אומללה
פתיחת תחנת תל אביב דרום היא ללא ספק אחת ההחלטות התחבורתיות האומללות ביותר בתולדות התחבורה הציבורית בארץ ותחבורת רכבות בפרט. מסתבר שתנועת רכבות בתוך העיר תל אביב לא ממש עשתה טוב לפרנסי העיר שניסו בכל דרך למנוע זאת. הקטע בין יפו לתל אביב נסגר מיד עם קום המדינה ולא הייתה כל כוונה לחדשו. בסוף שנות ה -60 הועלה רעיון להקים מסוף תחבורתי גדול בכניסה לעיר מכיוון מקוה ישראל. שר התחבורה דאז שמעון פרס אישר את התוכנית אך למעשה הוטעה ע"י אותם אנשים שרצו בסילוק הרכבת מהעיר. המסוף התחבורתי היה לא אחרת מאשר תחנת רכבת שוממה ללא שום אמצעי תחבורה משלימה לתוך העיר. התחנה הייתה אמורה להיות שלב ראשון בחיבור המסילה הצפונית חיפה - תל אביב עם המסילה הדרומית בין תל אביב לירושלים ובאר שבע, דרך נחל האיילון. תוכנית זו כמובן לא יצאה לפועל וכך נפתחה תחנת תל אביב דרום שכבר היה ברור שכישלונה ודאי. בבת אחת חלה ירידה עצומה בכמות הנוסעים היוצאים מתל אביב ליעדים כמו ירושלים ובאר שבע וכל המתחם הגדול שהוקם הפך למקום רפאים. עד שנת 1994 עוד פעלה התחנה בצורה מצומצמת עת הגיעו ויצאו אליה רכבות ליעדים : ירושלים, רחובות וגם אשדוד דרום. עם סיום סלילת מסילת האיילון בוטל השימוש בתחנה, והנוסעים מהיעדים הדרומיים התחילו או סיימו את הנסיעה בתחנה היחידה שפעלה אז בתל אביב היא תחנת תל אביב מרכז(סבידור). מתחם התחנה משך מספר שנים הושכר ליזמים שונים ( בין בשאר התקיימו בו הופעות רוק!) וכיום פועל במתחם מערך ההדרכה של רכבת ישראל.
קו לאשדוד ויבנהאשדוד דרום?
הקו לאשדוד נפתח רק בשנת 1997, כשמסילת האיילון כבר היתה פעילה.
דביר , האם הדברים שאתה אומר כאןקו לאשדוד ויבנה
הקו לרחובות החל לפעול בשנת 1990. וביוני 1992 הוארך עד תחנת אשדוד דרום. בקטע שבין רחובות לאשדוד היו עוד שתי תחנות: בני דרום ( ליד צומת אשדוד - נסגרה לאחר מספר חודשים) ותל יבנה ( ליד הפילבוקס). מיעוט הנוסעים בקטע שבין אשדוד לרחובות חייב את סגירת הקו לאחר שפעל כנתיים,ולמרות שפתיחת מסילת איילון בשנת 1994 שיפרה את כדאיות הנסיעה ברכבת, מספר הנוסעים לא גדל בעיקר עקב סיכסוך בין אגד לרכבת שביטויו היה בתיזמון רע של האוטובוסים המגיעים לתחנת עד הלום שנעשה במכוון ע"י אגד. בשנת 1997 לאחר שמונה לשר התשתיות בממשלת נתניהו, וקיבל לידיו את האחריות על רכבת ישראל- הורה אריאל שרון לחדש בכל מחיר את הקו לאשדוד. היה זה מהלך שאז נחשב שרירותי ולא הגיוני לאור המצב הגרוע של התשתית והשרות בקו, אך בטווח הארוך הייתה לכך משמעות חיובית ביותר וההוכחה לכך היא הגידול המתמיד והפנטסטי בתנועת הנוסעים בקו מאשדוד, שחייב השקעות גדולות בתשתית מסילה חדשה ובהקמת תחנות חדשות בקו.
דברים מבוססיםדביר , האם הדברים שאתה אומר כאן
מבוססים על מידע מרכבת ישראל? כי ככול הידוע לי , פעל הקו לאשדוד מרכבת מרכז בלבד , לאחר חיבור מסילת האיילון למסילת הדרום . כך גם הקו לרחובות . תחנת ת"א דרום נסגרה לדעתי כבר בשנות ה-80 , עם הפסקת הקו לב"ש , וכמה שנים מאוחר יותר , עם הפסקת הקו לי-ם . לאחר חיבור מסילת האיילון לדרום , חודש הקו לי-ם דרך רכבת מרכז ולא רכבת דרום , עד להפסקתו ב1998 . דבריך על פעילות בתחנת דרום ב1990 לאשדוד ורחובות , נראים לי לא הגיוניים ( אלא אם הם נסמכים על עובדות מוצקות ומוכחות , ואז אני לוקח דבריי בחזרה ) שכן נפש חיה לא פקדה את התחנה הנידחת הזו במשך שנים בשל ריחוקה ממרכז ת"א , ולכן לא סביר שהרכבת פתחה אותה שוב לתנועה בשנת 90 ביודעה שהסיכוי למשוך לשם נוסעים הוא קלוש ביותר , אם לא אפסי.
שאלה לדבירדברים מבוססים
כל הנאמר כאן מתבסס בעיקר על ניסיוני האישי. אני השתמשתי בקו הזה במתכונתו הישנה: כלומר עד שנת 1994 , מערך יחיד של קרונות ic3 נסע בקו אשדוד תל אביב שתחנתו הסופית היתתה תל אביב דרום. הנוסעים שהיו מגיעים לתחנה השוממה היו יוצאים ממנה במהירות כאשר ביציאה חיכו להם אוטובוסים של חברת דן שהובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. אני זוכר שבשעות הבוקר אפילו הופעל מזנון נייד בקצה הרציף צמוד ליציאה מהתחנה. מעולם לא זכיתי לסוע מתחנת תל אביב דרום לרחובות או אשדוד, וזו מהסיבה הפשוטה שלא הייתה שום תחבורה ציבורית שמגיעה לתחנה הדרומית. בשל עובדה זו היה מספר הנוסעים הכללי מתחנה זו ודרומה קטן ביותר, וכמו שאתה אומר התחנה לרב נראתה שוממה ומוזנחת כי פרט לדקות ספורות בבוקר, לא הייתה בה שום פעילות ראויה לשמה.
זה לא יקרה , ודאי לא כשכרגע ת"אשאלה לדביר
האם ידוע לך אם זכויות הדרך עדיין שייכות לרכבת ישראל? האם ניתן עקרונית לחדש (ולוא חלקית) את שלוחת הרכבת לתוך ת"א?
מודה ועוזב ירוחם.דברים מבוססים
כל הנאמר כאן מתבסס בעיקר על ניסיוני האישי. אני השתמשתי בקו הזה במתכונתו הישנה: כלומר עד שנת 1994 , מערך יחיד של קרונות ic3 נסע בקו אשדוד תל אביב שתחנתו הסופית היתתה תל אביב דרום. הנוסעים שהיו מגיעים לתחנה השוממה היו יוצאים ממנה במהירות כאשר ביציאה חיכו להם אוטובוסים של חברת דן שהובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. אני זוכר שבשעות הבוקר אפילו הופעל מזנון נייד בקצה הרציף צמוד ליציאה מהתחנה. מעולם לא זכיתי לסוע מתחנת תל אביב דרום לרחובות או אשדוד, וזו מהסיבה הפשוטה שלא הייתה שום תחבורה ציבורית שמגיעה לתחנה הדרומית. בשל עובדה זו היה מספר הנוסעים הכללי מתחנה זו ודרומה קטן ביותר, וכמו שאתה אומר התחנה לרב נראתה שוממה ומוזנחת כי פרט לדקות ספורות בבוקר, לא הייתה בה שום פעילות ראויה לשמה.
אני זוכר גם שתחנת ת"א דרוםדביר , האם הדברים שאתה אומר כאן
מבוססים על מידע מרכבת ישראל? כי ככול הידוע לי , פעל הקו לאשדוד מרכבת מרכז בלבד , לאחר חיבור מסילת האיילון למסילת הדרום . כך גם הקו לרחובות . תחנת ת"א דרום נסגרה לדעתי כבר בשנות ה-80 , עם הפסקת הקו לב"ש , וכמה שנים מאוחר יותר , עם הפסקת הקו לי-ם . לאחר חיבור מסילת האיילון לדרום , חודש הקו לי-ם דרך רכבת מרכז ולא רכבת דרום , עד להפסקתו ב1998 . דבריך על פעילות בתחנת דרום ב1990 לאשדוד ורחובות , נראים לי לא הגיוניים ( אלא אם הם נסמכים על עובדות מוצקות ומוכחות , ואז אני לוקח דבריי בחזרה ) שכן נפש חיה לא פקדה את התחנה הנידחת הזו במשך שנים בשל ריחוקה ממרכז ת"א , ולכן לא סביר שהרכבת פתחה אותה שוב לתנועה בשנת 90 ביודעה שהסיכוי למשוך לשם נוסעים הוא קלוש ביותר , אם לא אפסי.
אין כמו ישראל של פעםחנוכת ת. הרכבת החדשה ת"א דרום 1970
חנוכת תחנת הרכבת החדשה תל-אביב דרום 1970 גולי שחור לבן מתקופת ההקמה של התחנה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.