חמישה ימים של קבע אזרחות מילואים ושוב קבע!

moranzeev

New member
חמישה ימים של קבע אזרחות מילואים ושוב קבע!

היי כולם, יש לי סיפור קצת מוזר, והרבה שאלות בסוף, מקווה שתוכלו לעזור... אז ככה, אני ב4 חודשים האחרונים הייתי בחובה בתנאי קבע (חודשי קבע), לפני שבוע חתמתי על קבע רגיל של חצי שנה, שהיה אמור להתחיל ב1.1 ואז התחיל המצב להסתבך, בגלל שהאשרות קבע של 2008 לא נכנסו עדיין אז למרות שחתמתי לא יכלו עדיין לחייב אותי, אז הגיעו עם הרע"ן שלי מפקדת היחידה והשלישה להצעה הבאה: אני היום השתחררתי, יום רביעי (שנכנסות האשרות מילואים) אני אכנס למילואים בתנאי קבע, תוך כדי המילואים כבר יסדרו את הקבע, ואז אני אכנס לחצי שנה של קבע. מכל זה יצא - שהיום השתחררתי ליום אחד, יום רביעי אני שוב חיילת. מצב אבסורדי לגמרי!!! אז יש לי כמה שאלות: 1. אני יודעת שמילואים בתנאי קבע זה בדיוק אותה משכורת כמו קבע (תקנו אותי אם אני טועה)... 2. איך הולכות הנסיעות במילואים בתנאי קבע? נסיעות חינם עם חוגר מילואים וצו? 3. האם משהו מכל הסיפור הזה מעקב לי את הסמ"ר (אני בת)? 4. מנסיונכם בלבד (כי אני יודעת ששום דבר לא קבוע וידוע) כמה זמן בערך עד שמסדרים קבע אם כבר יש את כל האישורים (מפקדת יחידה אגף תקשוב וכו') תודה מראש... (אם קצת חרבשתי את ההודעת והמונחים מצטערת - אבל אין לי מושג מה הקטע באשרות... לא מבינה בזה)
 

sayar3

New member
לדעתי-עובדים עלייך ומנצלים את התמימות שלך!

אין דבר כזה חוזה קבע לחצי שנה ביוזמת המערכת.חוזה קבע הוא בד"כ לשנה אחת שלמה ולא לחלק ממנה למעט מקרים מיוחדים וספציפיים. שנית-לא מכיר מושג כזה "אשרת קבע".אני גם לא מכיר מושג שזה צריך "להיכנס" מתישהוא בימים הקרובים.יש דבר אחד בצה"ל והוא נקרא תקן!! אם יש תקן יש קבע אם אין תקן אין קבע.נקודה.סוף!! אם יש ליחידה תקן להחתים אותך הם יכולים להחתים אותך בכל רגע נתון בלי קשר לאשרות ולחודש ינואר ולכל מיני דברים נוספים. לדעתי-פשוט מנצלים את חוסר הידיעה שלך והם מחכים לאישור לחודשי קבע נוספים בשבילך על תקן מילואים תנאי קבע.אחרי שיסיימו לנצל את החודשים האלה (אם בכלל יקבלו אותם) לדעתי יגידו לך ללכת הביתה כי "דברים לא הסתדרו" . מבחינת הנסיעות -אמת שיש עם זה בעייה מסויימת-גם אני מחכה לתשובה בנושא בשביל 2 חיילים שלי שנמצאים בחודשי קבע-נכון לעכשיו הנחתי אותם לא להזדכות על החוגר שקיים אצלם.זה לפחות עד שאקבל תשובה לעניין מגורם מוסמך לגבי פתרון לנושא. לגבי הדרגה-לא תיפגעי בשום אופן.הפז"מ דופק גם בסדיר גם בקבע וגם במילואים תנאי קבע. לגבי השאלה ששאלת "כמה זמן לוקח"-עניתי לך כבר,אם יש תקן לתפקיד שלך (ראשוני או מובהק) זה עניין מיידי כל נושא החתימות בפיקוד ואחר כך זה לוקח עוד כמה ימים לאישור החייל. אצלי לדוגמא-יצאתי לאזרחות וכשחזרתי לצבא בגלל לחצים שהפעילו עליי כל הזמן ישבתי במפקדת החייל בשעה 00:15 חתמתי על הטפסים,ולמחרת ב 8 בבוקר התייצבתי כבר עם צו סיפוח ליחידה בה הוצבתי.אז זה אומר שאם ממש רוצים הכל אפשרי.
 

moranzeev

New member
...

אהלן, תודה על ההתייחסות קודם, אבל לגבי מה שאמרת, זה לא הכניסה לקבע הראשונה שלי, אני בקבע כבר חצי שנה, ותקן יש - כי אני זו שיושבת על תקן קבע גם ככה, פשוט רוצים להשאיר אותי עוד חצי שנה. לא חושבת שיש להם סיבה לעבוד עליי, מהסיבה הפשוטה, שאני לא רציתי לחתום קבע בכלל והפעילו עליי שיחות מוטיבציה כדי לחתום ושיחות עם כל העולם כדי שאני אשתכנע, אז לא נראה לי שזה המצב. במיוחד שהתהליך הזה הוא לא ספציפית אליי, שנה שעברה היה אותו סיפור אצלנו, פשוט אז זה היה רחוק ממני ולא שאלתי שאלות וביררתי כי עוד הייתי בחובה... תקן 100% יש, כי עד עכשיו הייתי על התקן הזה, והוא לא השתנה, מידיעה. אני גם נוכחתי לכמה שיחות של מפקדת היחידה כדי לעקוב אחרי ענינים, אני לא פתי כמו שאולי יצאתי בעבודה - אני מכירה את הנפשות הפועלות ויודעת מה כן ומה לא, פשוט לא ידעתי לגבי התנאים... אבל תודה בכל מקרה על התשובות שכן נתת לי =]
 
למעלה