חמוסה חדשה ומלא שאלות!!!

makademya

New member
חמוסה חדשה ומלא שאלות!!!

יש לי חמוסה מטריפה בת שלוש וחצי חודשים שנמצאת אצלי רק 3ימים בלבד!! אני מאכילה אותה באוכל המומלץ של גורי חתולים ואני רוצה לצ'פר אותה לפעמים והבנתי שהרבה דברים לא בריאים להם הבאתי לה חטיפי עוף לחתולים כצו'פר אבל היא לא אוהבת איזה חטיפים הם אוהבים? הבאתי לה מלא צעצועים מעכברי פלסטיק סמרטוטים כדורים נעל בית ישנה כדור צמר קופסת נעליים וכמובן מחילות יצרירתיות שהכנתי לה מבקבוקי פלסטיק ומקרטון .. היא כמובן משחקת ומקפצת עם כולם אבל לא שמתי לב לאיזה משהו מועדף במיוחד... האם יש להם איזה סוג מועדף של צעצוע? החמוסה שלי התרגלה מאוד יפה לבית ומאוד מהר... היא לא מפחדת וכל הזמן משחקת קופצת ומשתוללת כמו גורה מקסימה והיפרקטיבית ואפילו אימצה בקלות את ארגז החול לעשיית צרכים וסך הכל היא נראת די מאושרת מהסביבה החדשה שלה, עכשיו אני יודעת שאני צריכה לקחת אותה לוטירנר כדי לחסן אותה לבדוק אותה וכמובן גם לעקר אותה בשלב מסויים .. אבל אני מפחדת לקחת אותה ישר לוטרינר שהיא עדיין לא מספיק מכירה אותי שלא יהיה לה טראומטי הסיפור הזה מתי מומלץ לקחת אותה לעשות חיסונים? ומתי מומלץ לי לעשות לה עיקור? היא נושכת כמובן כמו גורת חתולים קטנה שמשחקת.. לי אישית זה לא מפריעה ואני אפילו משחקת איתה עם האצבעות שלי אבל אני לא רוצה לתת לה לגטימציה שזה בסדר לנשוך בסך הכל אני לא רוצה שהיא תנשך כל הזמן.. אבל אין מצב שאני אגע בה בלי שהיא לא תנסה לשחק איתי בנשיכות ואין לי לב לכעוס עליה עדיין.. מתי אני יכולה להתחיל בלחנך אותה? האם יש סוג מסויים של שריקה או קול מסויים מועדף שאפשר להרגיל אותה כדי שתבוא כשאני משתמשת בו?... (קלטתי שהיא מגיבה לקולות שונים בצורה מדהימה כמו שהדלקתי את הרדיו בפעם הראשונה והיא חיפשה מאיפה זה בא ואותו הדבר עם הצילצול של הפלאפון ושניגנתי לה במפוחית וחליל היא לא הפסיקה להתבונן מה אני עושה ) מתי לעשות לה אמבטיה ראשונה? מתי אפשר להוציא אותה לטיול בפעם הראשון? ובקיצור באיזה שלב עושים את כל הדברים האלו בפעם הראשונה...
 

The Shablool

New member
שלום וברוכה הבאה!

אני הולכת (בעצם נוסעת) לוטרינר במודיעין בשם ד"ר מוטי דרור. זה קצת רחוק והוא לא מומחה מוסמך לחמוסים אבל אני סומכת עליו והוא זול מאוד. הוא עיקר וסירס את שני החמוסים שלי ונתן לי להיות נוכחת בניתוחים וכמו כן הוא הוטרינר של הכלבות של ההורים שלי ובהרבה מקרים הלך לקראתנו הן מבחינה כלכלית והן מבחינת ייעוץ וקבלה בשעות חריגות. לפניו הייתה לי התנסות אחת עם חגי אלמגור, אבל לא המשכתי ללכת אליו. יש מומחית לחמוסים, ד"ר דניאלה יעקב, שמקבלת בירושלים בקליניקה של עינת יניב, נראה לי פעם או פעמיים בשבוע. אני לא מכירה אותה אבל קראתי עליה דברים טובים.
 

The Shablool

New member
תשובות לחלק מהשאלות

דבר ראשון ברוכה הבאה ומזל טוב על החמוסה החדשה. אני בטוחה שיהיה לכן נהדר ביחד וממליצה לך לקרא כמה שיותר על חמוסים, יש המון חומר באינטרנט באנגלית וכמובן המאמרים והשאלות הנפוצות בפורום. חמוסים שונים אוהבים דברים שונים, יש לי שני חמוסים ובהרבה דברים יש להם טעם שונה. הם אוהבים חלק מהחטיפים שמתאימים לחתולים, מומלץ לתת כאלו שמכילים בשר ולא שאריות בשר, ושאין בהם קמח, סוכר וחומרים משמרים. חטיף מעולה הוא חזה עוף בלי שום תוספות שחומם במיקרוגל ונחתך לחתיכות קטנות. גם צהוב של ביצה, אני מטגנת בלי שמן במחבת עם מכסה שקוף, כמו ביצת עין, עד שיש קרום על הצהוב. אפשר גם ביצה קשה, שלי פחות אוהבים. מומלץ לא לתת ביצה או בשר לגמרי לא מבושלים מחשש לסלמונלה. פירות וירקות הם חטיף מעולה אבל בכמות ממש קטנה ליום אחרת הם משלשלים (וזה גם לא בריא יותר מדי). החמוסים שלי אוהבים: צימוקים, ענבים, אגס, אבטיח ומלפפון. החמוסה שלי אוהבת בובות פרווה ובד וכדורים מבד עם פעמון בפנים. החמוס אוהב כל מה שעם גומי ורצוי מצפצף (להיזהר מגומי דק שהם יכולים לפורר). שניהם אוהבים צינורות שונים (הכי טוב צינור של מיבש כביסה), כשמרימים אותם בתוך תיק בד ומנערים אותו, כשמניפים אותם באוויר ומורידים מהר (לא ממש זורקים רק מניפים, ובזהירות), להתחבא מתחת לבד שפרוש על הספה ושנדגדג אותם דרך הבד, הכי הם אוהבים שרודפים אחריהם ברחבי הבית וכשמדגדגים אותם, שקיות ניילון וניירות מרשרשים (בשקיות לפתוח חור בצד הסגור ולהוריד את הידיות שלא יחנקו) והלהיט החדש שלנו זה כדורים מנייר מקומט (ממגזין) שאני זורקת עליהם או נותנת להם להתחפר בארגז שמלא בהם. כל מה שגורם להם לקפוץ ולעשות דוקדוק או לתפוס בפה ולהחביא - סימן שהם אוהבים אותו. אני ממליצה לקחת לוטרינר כמה שיותר מהר לבדיקה ראשונית וחיסון כלבלבת ראשון. החוויה עלולה דוקא לקרב ביניכן. עיקור - כשהוטרינר אומר שהיא מספיק גדולה פיזית. לגבי נשיכות- החמוסים שלי נשכנים אז אני לא כל כך יכולה לייעץ... אנחנו הרגלנו אותם שכשמביאים להם חטיף או אוכל (ורק אז) אנחנו משמיעים קול של צקצוק בלשון והם למדו לזהות את זה מאוד מהר. הם גם מזהים את הקול שלנו ולרוב באים כשהם שומעים אותנו. כשאנחנו לא מוצאים אותם ורוצים לקרא להם אנחנו מצפצפים בצעצוע מגומי והם באים מכל מקום בבית, אפילו אם הם ישנים. יש גם חמוסים שרגילים לבא לצליל של משרוקית. וכן, הם מאוד רגישים לרעשים וגם נבהלים בקלות. נראה לי שהם אוהבים שאני שרה להם אבל זה לא מוכח. הם יכולים לישון יפה מאוד כשאני שרה או מנגנת להם בפסנתר ליד האוזן אבל יקפצו מבהלה אם אני מתעטשת. אמבטיה - אני בגדול נגד, בכלל, רק אם ממש אין ברירה וטיול ראשון אחרי החיסון השני של כלבלבת. שיהיה המון בהצלחה!
 
למעלה